צווי הריסה בקומי אורי: "צעד דרקוני, ענישה פסולה" - סרוגים

צווי הריסה בקומי אורי: "צעד דרקוני, ענישה פסולה"

בתגובה לחלוקת צווי הריסה לבתי משפחות בגבעת קומי אורי שליד יצהר, במזכירות היישוב יצהר טענו כי מדובר ב"ענישה קולקטיבית, פסולה, ובלתי מידתית", וקראו לראש הממשלה להתערב

author-image
צווי הריסה בקומי אורי: "צעד דרקוני, ענישה פסולה"
  אלוף פיקוד המרכז נדב פדן, יחד עם קצינים בכירים נוספים בסיור סמוך לגבעת קומי אורי (דובר צה"ל)

בתגובה לחלוקת צווי הריסה לבתי משפחות בגבעת קומי אורי שליד יצהר, במזכירות היישוב יצהר טענו כי מדובר ב"ענישה קולקטיבית, פסולה, ובלתי מידתית".

לאור העימותים האחרונים בין הצבא למתיישבים בגבעה,  צה"ל הכריז במהלך חג שמחת תורה ביום שני האחרון, על גבעת 'קומי אורי' כשטח צבאי סגור ומונע מצעירים שאינם תושבי הגבעה להגיע אליה.

היישוב הוציא תגובה לפיה כבר "הביע את עמדתו הנחרצת נגד הפגיעה בחיילים", ובאותה נשימה מחריף את הטון נגד צווי ההריסה. לדבריהם, "דווקא משום כך, הודעה על כוונה להרוס בתים כאקט של ענישה ופגיעה במשפחות שבוודאי לא קשורות לאירועים, הנה ענישה קולקטיבית, פסולה, ובלתי מידתית".

ראשי היישוב קראו "להימנע מצעד דרקוני כזה", אשר לטענתם "רק מלבה את הרוחות, במקום להרגיע אותן". לבסוף ביקשו מראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב באירועים: "להיות המבוגר האחראי ולהחזיר את השגרה השקטה ליצהר", נמסר בהודעת היישוב.

בעקבות הטלת הצו לפני יומיים, התפתחו שוב עימותים בין נערים מיצהר לכוחות הביטחון שהסתיימו בפציעה קלה מאוד של לוחם מג"ב. אין דיווח על מעצר חשודים.

עוד באותו נושא

מפקד גדס"ר גולני הותקף ביצהר, החשוד נעצר בשבת


27

כזכור, החרפת היחסים החלה ביום שישי במסגרת תרגיל צבאי שהתקיים באזור, כאשר במהלך הבוקר נסע מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני, סא״ל איוב כיוף ברכב צבאי בתוך רחבי היישוב, כשהוא נתקל סמוך לשער היישוב בשני כלי רכב של תושבים. במקביל רצו כמה פעילי ימין לעבר הרכב הצבאי, פתחו את דלת הרכב  ואיימו על יושביו, על פי החשד, אחד מהם אף תקף פיזית את המג"ד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
באיחור רב. אבל, מוטב מאוחר מאשר בכלל לא!
יהודי-ישראלי | 23-10-2019 14:58
כבוד לכוחות הבטחון!
2
ככה כשאתה ציוני דתי אל תתפלא אם אחים שלך ימכר
אבי | 23-10-2019 15:17
כמו שהם מכרו את כל המזרחיים למפאייניקים שיעשו בהם שפטים הינה שוב הם מכרו את היישוב בעד ליקוקים לגיסטפו הציוני
גסטפו ?
התמים | 23-10-2019 19:12
אני דור שני לניצולי שואה. אנשים שאיבדו את כל משפחותיהם בגלל הגסטפו. עלו לארץ ישראל כמעפילים , נלחמו במלחמת העצמאות, נפלו בשבי, חזרו והקימו בית, בניהם ונכדיהם שרתו בכל זרועות הצבא בתפקידים שונים וביחידות שונות, הנין הבכור שלהם התגייס ליחידה מובחרת. ואתה קורא לו ולחבריו בצבא גסטפו ??? אתה מבין בכלל את משמעות המושג גסטפו ??? אין זה ממנהגי להתבטא בבוטות . אומר רק שבמקום לייחס לך זדון אייחס לך טיפשות ובורות אין סופיות. גם מי שלא גדל במשפחה כזו, רק למד מעט על השואה, לא היה מעז לכנות את צהל או את המדינה שלנו, מדינת ישראל עליה אנו נלחמים יום יום, בשם גסטפו. ואגב, האם המבנים שנועדו להריסה נבנו בהיתר ? קיבלו אישור מרשות מוסמכת כלשהיא ? אני מניח שלא קיבלו וגם הקרקע כלל לא נרכשה - אז מה להם להלין על צווי ההריסה ??? עבריינות כפשוטה, שיש למגר.
3
נראה שיהרסו בתים לכל הערבים שזורקים אבנים.
הלוי | 23-10-2019 15:37
2000 כל שבוע
4
אכיפה של החוק זה צעד של ענישה קולקטיבי?!
א | 23-10-2019 18:04
הבניה לא חוקית. אנשי המקום באופן כללי חושבים שחוק זה המלצה. הגברת אכיפה היא צעד הגיוני ומתבקש. אם יש מקרה ירי בכפר אז טבעי שיצאו למבצע אכיפה לאיסוף נשק. אם יש תאונה בכביש הגיוני להגביר אכיפה במקום לעברות תנועה. ואם אזור מסויים הגיע לכזאת רמת ציפצוף על החוק בטח שצריך להגביר אכיפה על כל עברה על החוק, מבניה ועד הקמת רעש בין שתיים לארבע.