מחאה רטובה: הפגינו נגד הרב אבינר וקיבלו השפרצה

הרב עידוא אלבה המנהל מאבק תקשורתי נגד הרב שלמה אבינר הגיע להפגין במוצ"ש נגד רבה של בית אל. תומך של הרב אבינר שהגיע למקום החל להשקות את הגינה ומיד אחר כך - גם את המפגינים. צפו במחאה הרטובה נגד מתנגדי הרב אבינר.

מחאה רטובה: הפגינו נגד הרב אבינר וקיבלו השפרצה

במוצאי שבת הגיע הרב עידוא אלבה ותומכיו אל ביתו של הרב שלמה אבינר בבית אל כדי להפגין נגדו. למקום הגיע אחד מתומכי הרב אבינר שהחל להשקות את גינת הבית של רבו. מהר מאוד התברר שלא היה בכוונתו להשקות את הצמחים אלא יותר את קבוצת המפגינים של הרב אלבה וחבריו.

 תומך הרב אבינר משקה את המפגינים

הרב עידוא אלבה עומד בראש המאבק נגד הרב שלמה אבינר. כזכור, בית הדין האזורי בירושלים פסק כי על הרב אבינר לא לפסוק בענייני נשים, נידה וכתמים. אותו בית דין גם פסק שאין לשלול מהרב אבינר את תואר הרבנות והוא יכול להורות הלכה בעניינים אחרים. יש לציין, שהדיין הרב אברהם שיינפלד, שהיה בדעת מיעוט באותו פסק, טען כי מדובר ב"עלילה שפלה" שמתנגדי הרב אבינר רקחו נגדו.

באתר שהקים הרב עידוא אלבה מוצגים פסקי הלכה מצד רבנים שונים המכריזים כי על הרב אבינר להפסיק לדון בענייני נשים, אך מלבד זאת יש באתר גם התייחסות ביקורתית ליחסו של הרב אבינר להתנתקות לסירוב פקודה וליחס למדינה.

הרב אלבה הגיש מכתב לרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר בו הוא קורא לרבנות הראשית לשלול את סמכותו של הרב אבינר כרב של היישוב בית אל. על המכתב חתום רבה של קריית ארבע הרב דב ליאור.

הרב אלבה טוען כי הרב אבינר ממשיך לפסוק הלכה בענייני נשים באינטרנט באתרים שונים – ועל כן הוא מפר את פסק הרבנים האוסר עליו לדון בענייני נשים.


מכתבו של הרב אלבה לרב שלמה עמאר

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
30 תגובות - 30 דיונים מיין לפי
1
בשבת הרב אבינר בכלל לא היה בבית-אל
אליהו | 30-05-2010 11:21
הא היה בשבת בגולן.
2
כל הפוסל, במומו פוסל.
יפתח | 30-05-2010 11:22
יש רב ויש ערב רב. השיטה של הפגנות נגד רבנים פסולה. באם יש אמת כל שהיא - ואינני מאמין בכך! - הכל חייב להעשות בחשאי. מוחה אני כנגד המפגינים.
3
אני מזועזע
יעקב | 30-05-2010 11:30
ב"ה אני מזועזע מהדברים הקשים שבהם מואשם הרב אבינר. למה אין פרסום יותר רציני, הציבור לא יודע את העובדות. הרב עמאר צריך לעשות סדר, מהר!
4
"באהבה ננצח"...
יוסף | 30-05-2010 11:36
הרב אבינר לצערי הולך בשיטת ה"באהבה ננצח", וכידוע ענייני העריות נקראים "חסד" בתורה, ומי שהולך רק בדרך האהבה מגיע בסופו של דבר להיכשל בעריות. התורה בנויה מיראה ואהבה "רצוא ושוב" ולא רק מיראה, וגם לא רק מאהבה, צריך שילוב של השניים, מה שחסר אצל הרב אבינר. מי שהיה בכפר מימון בהפגנה לפני הגירוש יודע על מה אני מדבר הרב אבינר עצר כמעט במו ידיו את ההמונים מלצעוד לגוש קטיף כמו התוכנית המקובלת (בשיתוף מועצת יש"ע כמובן) וזה שוב בשם "אוהבים את צה"ל"... כאילו יש קשר בין האהבה שלנו לצה"ל להתנגדות לאחד הפשעים החמורים שקרו אי פעם בתולדות עמנו. את הרב עידוא אלבה אני מכיר באופן אישי, ואני אומר לכם שאם הרב ליאור תומך בו בריש גלי זה לא לחינם והדברים שהוא כותב מדוייקים. לצערי הציבור מתקשה לקבל שיש גם רבנים גדולים כרב אבינר שכותבים בכל עלון שבועי ועושים הרבה כביכול למען התורה, ששגו בדרכם ועשו עבירות חמורות גם במזיד. גם על הרב אלון שסיפרו את הדברים שקרו היו רבים שהעדיפו לטמון את הראש בחול ולהגיד שזה כנראה שקר או טעות...כך מתעלמים מהאמת, וכך קורים דברים איומים בסופו של דבר. גם יוחנן כהן גדול ששימש 80 שנה בכהונה גדולה בסוף ימיו סרח, ולכן צריך לזכור יהיה מי שיהיה הרב שעליו מדובר יש לשפוט לפי אמות הצדק והמשפט וכידוע "כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו" וכן "אין אפוטרופוס לעריות". אני מקווה שהרב אלבה יצליח במעשיו והציבור יתעשת ויפסיק להעריץ הערצה עיוורת אנשים, ויתחיל לשפוט אותם במשפט המציאות. אגב מי שחתם על האיסור של הרב אבינר לעסוק בעינייני טהרה הם חמישה רבנים גדולים מאוד בינהם הרב אליהו והרב ליאור, וחבל שיש כאלו שחושבים שהם יותר חכמים מרבנים אלו... אני לצערי יודע הרבה יותר ממה שכתבתי אבל אני חושב שאין טעם לספר הכל כי מי שעיניו בראשו יבין, ומי שרוצה להישאר קבור באדמה ולא לראות לא יראה בשום מקרה... השומע ישמע והחדל יחדל. ואגב לכל המתחסדים אין כאן שום עניין של לשון הרע, כי מדובר בתועלת לרבים שמותר לספר על פי ההלכה. יום טוב ונעים!
5
ל -2 כנס בבקשה.
יוסף | 30-05-2010 11:52
הדברים שמדוברים כאן נוגעים לכלל הציבור יש רבים ששואלים את הרב בענייני טהרה, וזה לאחר שנפסק שאסור לו לענות בשאלות אלו. הדברים בעבר נעשו בחשאי אך הרב אבינר סירב לקבל את הפסק דין, והמשיך לעשות כרצונו ולפסוק בדיני נידה, שכידוע הם חמורים מאד, ועלולים לגרום למכשלות חמורות. במצב זה אין ברירה אלא להציג את התמונה בריש גלי, ולקוות שהציבור ירא וישפוט נכון, ולא יפחד לקבל את האמת ממי שאמרה. הפחד הזה להכיר באמת, הוא בעוכרינו ואדרבה הרב אבינר יודע שזה סתם עלילות שיוכיח לכולם שזה שקרים ויציל את כבודו ואת כבוד התורה. במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב. ויש כאלו שרואים בשתיקה (שבשבילי היא שתיקה כהודאה) כסוג של ענווה ואצילות נפש כביכול הרב אבינר סופג בשקט דברי הסתה כלפיו ומחליט לנהוג כנוצרי ולהושיט את הלחי השנייה... אבל כידוע כל המחלל שם שמים בסתר נפרעים ממנו בגלוי, וגם אם חלק מהציבור מעדיף לחשוב שזה שקר או טעות, משהו נסדק בחומת הביטחון שלו ברב אבינר, וזה כשלעצמו דבר חשוב. צריך לזכור לפני 2000 שנה כל היהודים היו דתיים, וגם לפני 300 שנה... אבל גם אז היו פושעים והיו רוצחים ואנסים וכו' וכו', זה שאנחנו דתיים, לא אומר שאין יצר הרע ואין טעויות גם אצלנו, ולכן לא קרה כלום וצריך להוקיע את הדברים. החילול השם הגדול הוא לא פרסום מעשי רבנים שטעו, (ויכולים וצריכים לחזור בתשובה) אלא מה שקורה לציונות הדתית, זה שהגירוש לצערנו קרה בפועל, מראה שהדרך בא הלכנו הייתה שגויה והעלמת האמת גורמת את הצרות האלו. עם ישראל שהלך לכבוש את העי נכשל ומתו 36 איש, ה' דרש לפרסם את עכן שמעל בחרם על ידי גורל, ולמרות החילול השם שהיה בכך שאחד מבני ישראל עשה שלא כנדרש, זה הביא לקידוש השם גדול פי כמה לאחר מכן שעם ישראל ניצח במערכה הבאה וכבש את העי. דרך התורה היא לפרסם את הטועים גם אם הם גדולי עם ישראל, כך היה בכל הדורות, וברוך ה' שבד"כ חזרו בתשובה, וזה הפך להיות הגדולה שלהם.
6
ל5- רק תיקון קטן- לפני אלפיים שנה, לא כולם היו דתיים
| 30-05-2010 12:20
גם לא לפני 300 שנה. ניתן למצוא הרבה רמות של שמירת תרה ומצוות ולאורך כל הדורות. החל ממקפידים על קלה כבחמורה -וכלה במשומדים.
7
לא אכנס לויכוח, אין לפרסם בציבור ויכוחים אלו.
יפתח | 30-05-2010 12:21
הנלחמים בפרהסיא - במחילה מכבודם - חטאו, חוטאים ומחטיאים, לדעתי! זה שהציבור הדתי לאומי איננו מגובש, זה ברור. זה שהגרוש היה על סיבה זו או אחרת - רק לאלוהים פתרונים, מי שמעונין ימתין עד 120 או שיזרז עצמו לשאול.
8
פסיקה של 4 בתי דין לא מספיקה להם?! מה עוד צריך?
נוריאל | 30-05-2010 12:27
שאליהו הנביא ירד מן השמים ויאמר שהאיש הזה מזיק לעם ישראל? חסידים שוטים!
9
תגובה ל- 6 ול- 7
יוסף | 30-05-2010 13:03
ל6 אתה ודאי צודק תמיד היו כאלו שלא הלכו לפי התורה גם בתקופת הנביאים היו כאלו שהלכו אחר העבודה זרה, ואפ' בני ישראל במדבר, אך בגדול הם קיבלו את התורה עליהם והאמינו בה' ולמרות זאת חטאו כי יצר הרע חזק והם לא התגברו עליו, וזאת הייתה כוונתי. ל-7 שאלה לי אליך: אם נדע כעת שגוף כשרות גדול שנותן כשרויות על אוכל בכל הארץ, הוא גוף מזוייף שמרמה ובאמת לא בודק והכל שקר, האם לא נפרסם את זה בריש גלי, שיידע הציבור וייזהר??? אני מניח שהתשובה שלך תהיה חיובית. אז מדוע כאן שיש רב שלאחר בדיקה של מס' רבנים גדולים מאוד סרח בפסיקותיו בהלכות נידה, ולמרות שנאסר עליו להמשיך לפסוק בעניינים אלו, הוא ממשיך... מדוע לא לפרסם למען ידע הציבור וייזהר??? וחוץ מזה האם הרב מרדכי אליהו שליט"א והרב ליאור שליט"א נראה לך לא יודעים אם צריך לפרסם או לא? והם שהחליטו לפרסם טועים ואף כינית אותם בהודעה 2 "ערב רב"...ואתה הגאון צודק?? קצת כבוד לחכמים ממך.
10
לא הכל ברור ומוחלט.
יפתח | 30-05-2010 13:29
http://www.rg.co.il/olie/1/ART1/912/765.html מי שלא מתיחסים לפסיקותיו ויש לו צורך בזה, שיקום ויזעק, לא "ערב רב"
11
בתכל'ס, יש יותר נזק לתורה מרבנים מאשר תועלת
ישראל מוסלביץ | 30-05-2010 13:55
הם מרגישים שצריך לחדש חידושים כל יומיים רק כדי להכנס לכותרות ואז גולשים לפסקים על גבול ההלכה ויותר גרוע (במקרה זה זה הגיע לאיסורי כרת). למה? מה רע לנו בתורת משה רבינו? תפסנו מרובה לא תפסנו.
12
מלחמתם של הרב אלבה ואשתו נגד הרב אבינר
קורא מהמרכז | 30-05-2010 14:04
מעניין שאת תביעת הסרק נגד הרב אבינר בעוון מעשים אסורים העלתה אשתו של הרב אלבה. הפגנה זו ביחוד ליד ביתו הפרטי של אדם מהווה ביזוי. חבל שמשפחת הרב לא מנהלת את חילוקי הדעות עם הרב, באמצעות פרסומי מאמרים , דעות או פניה לרבנות הראשית
13
אין ספר שהרב אבינר מתנגד להשפרצה
| 30-05-2010 14:09
אבל לאלבה וכנופיתו היתה מגיעה השפרצה של שמן רותח על העלילה השפלה
14
בואו נזכור מי זה הרב אלבה.
מישהו | 30-05-2010 14:49
ממשתתפי הספר "ברוך הגבר". מחבר ספר על היתר להריגת גויים. לא בדיוק מישהו שהיינו רוצים כסמכות הלכתית, או מישהו שהיינו סומכים עליו במשהו בכלל.
15
דברי הרב שיינפלד
ישראל | 30-05-2010 15:02
הרב שיינפלד לא התייחס לדברים מאוד מרכזיים שבגללם הרב אבינר הורשע. הוא לא כתב מילה על פסק שהרב אבינר פרסם בשו"ת שאילת שלמה ובו הוא מתיר לנשים לפסוק לעצמן בדיני טהרה. כמו"כ אינו מתייחס להודאותיו של הרב אבינר בבית הדין. בגלל הדברים האלה ובגלל דברים דומים הוא הורשע. אם כן, כיצד הרב שיינפלד קבע שמדובר בעלילה? ובכל מקרה דעת יחיד אינה מבטלת את דעת הרוב והרב אבינר חייב להישמע לפסק הדין.
16
מגוחך להתמקד ברב אלבה
אלי | 30-05-2010 17:25
ב"ה הרה"ג דב ליאור שליט"א, הרה"ג יעקב יוסף שליט"א, דיינים בביה"ד של המדינה, הרה"ג שלמה פישר שליט"א, הרה"ג אברהם שפירא זצ"ל, הרה"ג ניסים קרליץ שליט"א ועוד רבנים ופוסקי הלכה מהשורה הראשונה יצאו נגד אבינר. הרב אלבה רק מייצג את עמדתם.
17
תגובה ל12 על המאבק של הרב אלבה
ירון | 30-05-2010 17:35
הרב אלבה הגיש תביעה נגד הרב אבינר בביה"ד של המדינה ושם פסקו נגד הרב אבינר, אך הם לא כופים את קיום ההחלטה. במכתב שמצורף לכתבה יש תלונה לרב הראשי שבה מפורט מה קרה בבית הדין וכיצד הרב אבינר מתעלם מהפסק שפסקו נגדו. בגלל התעלמותו מהפסק מפגינים נגדו. זה הכל.
18
אבינר הוא מפושעי "פוגרום קטיף" היותר בזויים.
ירושלמי | 30-05-2010 19:34
הוא אמון על הסיסמה " בנצרות ובהשפרצה" (פראפרזה על "באהבה ואמונה")
19
כמה מביך הוא 'רב' דתילוני.
אומללים | 30-05-2010 22:17
20
ליוסף
נדב | 31-05-2010 12:49
שמת לב שיש משהו משותף לרבנים שמתנגדים לרב אבינר? מעניין למה אתה לא פה את הרב לכטינשטיין, הרב שרלו(סליחה, בעצם גם את הספרים שלו הוציאו), הרב טאו, הרבנים שטרנברג וכו וכו וכו. לדוגמא, בפורום תקנה כשיצאו נגד הרב מוטי אילון, יכולת לראות רבנים מכל הקשת הרבנית דתית לאומית. ואם כבר הזכרתי פה את פורום תקנה, מעניין האלבה התלונן לפורום תקנה על הרב אבינר, ולא נענה.
21
תגובה ל-17 - הפגנות והכפשות אינן הדרך
קורא מהמרכז | 31-05-2010 13:40
השגות על אי קיום פסק דין של בי"ד איזורי הינו בי"ד הגדול. הפניה במכתב במקומה. רק בי"ד הגדול צריך לפסוק. לא הפגנות ליד הבית. לא הכפשות. ראה את האתר שהרב אלבה הקים. ולא לשלוח את אשתו(של הרב אלבה) להעליל על הרב אבינר.
22
להגיש נגד המשפריץ תלונה במשטרה ולפרסם את שמו
משפריץ בריון ואלים | 31-05-2010 15:11
הפגנה היא דבר לגטמי גם אם לא נעים. אין זכות להרטיב אנשים.
23
היכן בשולחן ערוך, ניתן סמכות לבית דין להורות, מי יפסוק
zeev | 31-05-2010 16:33
הלכות? אם כל הכבוד ליפרח, ואין כבוד, זו דעתו, ודעתי ודעת אבינר שונים,שלמה אבינר אינו חייב, ואף אסור לו לישמע לכל מיני אנשים,גם אם משכורתם, היא משכורת של דינים, הוא חייב לישמע אך ורק, למצפונו, ולמיטב ידיעותיו ההלכתיות
24
תגובה ל17
יצחק | 31-05-2010 18:47
הרב אלבה לא שולח אף אחד להעליל ח"ו. אבינר הודה בחלק מכריע של העובדות שבהן הוא הואשם בתגובתו שפורסמה במעריב. לגבי העובדות שאין עליהן הסכמה, מי אמר שהוא דובר אמת והנשים לא דוברות אמת. לגבי ביה"ד הגדול, כמעט שנה התיק אצלם והם אינם קובעים מועד לדיונים בערעורים שהוגשו ע"י שני הצדדים ומתעלמים באופן קבוע מכל התלונות על הפרת הפסק של ביה"ד האיזורי. הציבור משלם מחיר כואב מאוד על מחדלי בית הדין. מנהל בתי הדין, הרב בן דהאן מתחמק מאחריות ואינו מתערב. עד מתי?
25
סליחה, תגובתי נכתבה ל21
יצחק | 31-05-2010 18:50
26
הרבנית אלבה תגובה ל-24-25
קורא מהמרכז | 01-06-2010 8:28
ציטוט אחת המתלוננות פנתה לבית הדין הרבני בירושלים באומרה שבוצע נגדה מסע הכפשה. בית הדין פסק כי הנשים העלילו עלילה על הרב אבינר, וכי "התביעה קנטרנית" וכדבריהם "הגענו למסקנה ברורה שאין ממש בתביעה, והיא בנויה כולה על דמיונות של התובעת. השתכנענו שמדובר בתביעת סרק. בנידון דידן ההר לא הוליד אפילו עכבר". צר לי אין אתה כותב את תוארו של הרב אבינר. האם אין זה ביזוי תלמידי חכמים, גם לא מסכימים לדעתם?
27
על הצביעות ועל ביזוי התורה
מנחם | 01-06-2010 8:29
ב"ה כדי להבין את חומרת מעשיו של הרב אבינר צריך לשים לב לכמה נקודות חשובות. 1. הוא עצמו פוסק לציבור שיש לפנות אך ורק לבתי הדין הרבניים (ולא לבית המשפט) והציבור מחויב לקבל את סמכותם. הוא גם ניהל מאבק משפטי ממושך כדי לקיים דיונים בבית הדין של המדינה דוקא, אך ברגע שפסקו נגדו הוא רומס את פסק הדין ומפר את החלטת הדיינים. 2. הוא מתיר לזוגות נשואים עם ילדים להשתמש בזרע של גוי ללא הגבלה, בלי לטרוח לבחון את פרטי המקרה ובלי להביא מקורות. המקור שהוא מביא בתשובתו באתר של מעלה אינו נותן היתר גורף בשום פנים ואופן. צורת ה"פסיקה" שלו הינה מופקרת. בנושא כה יסודי וחמור הוא פוסק בזלזול מופגן ומתיר ליבא זרע של גויים כמו שמייבאים דגים לשוק. זה מעיד על כל האישיות שלו ועל היחס שלו לתורה ולפסיקת הלכה. 3. בית הדין אסר עליו להורות כאשר הדיינים הסתמכו בראש ובראשונה על פסק שהוא פרסם בשו"ת שאילת שלמה. שם הוא מתיר לנשים לפסוק לעצמן בדיני טהרה על פי טבלאות של צבעים. גם בפסיקה הזאת ישנה תופעה של זלזול מופגן בדינים חמורים של טהרת המשפחה, כאשר כל אשה הופכת להיות "פוסקת הלכה" שמוסמכת לדמות צבע לצבע ולקבל הכרעות בדינים של איסורי כרת. 4. כאשר התכנסה ועדת רבנים מגדולי הדור לבחון את הפסיקות שלו בתשס"ה הוא הודיע לרה"ג אליהו שליט"א שככל אשר יורה לו הרב אליהו הוא יעשה. לאחר שפסקו נגדו והרב אליהו הצטרף לפסק הוא התעלם מהם. במסמך ששלח לביה"ד העז לכתוב ש"ניתן בהחלט להגדיר את הועדה ואת אלה שסבבו סביבה כאלו שבמו ידיהם עשו לבית הועד את מה שהמשנה במסכת סוטה מתארת שיעשה בעקבתא דמשיחא". במילים פשוטות: הוא מודיע שהועדה היתה ועידת זנות. איפה שמענו על התבטאויות חמורות כאלה מפיו של רב מכהן? 5. הוא הודה בבית הדין שהתיר אשה שעדיין מדממת בטענה שהראו לו בדיקה עם דם של האשה, ועל סמך אותה בדיקה הוא התיר את הדימום שיהיה בהמשך בטענה ש"לפעמים הצבע של הדם נשאר יציב" והוא ישאר בצבע של הבדיקה שהראו לו. האם זו פסיקה הלכה או לעג לאיסורי התורה ולהלכות הטהרה? לא מובן כלל מדוע רק הרב אלבה זועק. התורה צריכה ללבוש שק, כל גדולי הדור צריכים לצאת לרחובה של עיר ולמחות בתוקף. לאיזה שפל ירדה הרבנות אם אדם כזה ממשיך לכהן כרב.
28
תגובה ל26
יצחק | 01-06-2010 9:11
ב"ה הציטוט שהבאת מוכר לי מויקיפדיה. הוא אינו מדויק כי התביעה הוגשה בעיקר על הוראת הלכה שלא כדין ולא על הכפשה. למרבה הצער ההחלטה של ביה"ד בנושא התלונות שפורסמו במעריב התעלמה לחלוטין מעובדה פשוטה ש"מקלקלת את ההצגה", אבינר הודה בעיקרי ההאשמות שפורסמו נגדו במעריב כאשר כתב מעריב קלמן ליבסקינד ביקש את תגובתו. ללא הודאתו סביר להניח שהכתבה נגדו לא היתה מתפרסמת. הקלטה של הודאתו הוגשה לבית הדין אך בהחלטה אין אף מילה על כך. אני מכבד החלטות של בי"ד אך החלטה שמתעלמת מהודאת בעל הדין, כאשר גם בבית הדין הוא הודה בחלק מההאשמות, אינה בגדר הכרעה של דין תורה. לעומת זאת ההחלטה שאוסרת על אבינר להורות בדיני טהרה מבוססת על הודאות שלו בביה"ד ועל דברים שהוא עצמו כתב בספרו "שאילת שלמה". האדם הזה הינו סרבן דין ש'מצפצף' על הפסק שאוסר עליו להורות לכן אינני חולק לו כבוד. רבנים מגדולי הדור קבעו שיש לו דין של אדם רשע, ויש לי על מה לסמוך. אגב, הוגש ערעור על ההחלטה שציטטת קטעים ממנה. כחמש שנים חלפו מאז ואין החלטה של ביה"ד לערעורים. הטענה המרכזית בערעור היתה שהיתה התעלמות מהחומר הראייתי בתיק הזה ואבינר זוכה בדרך של "קל וחומר" כאשר על סמך קביעה שאחת ההאשמות אינה נכונה הדיינים הודיעו ש"קל וחומר" לגבי יתר ההאשמות. הציבור צריך לדעת איך מתנהלים העניינים ולבדוק פסקי דין לעומקם. יש פסקי דין ויש "פסקי דין". פרטים נוספים התפרסמו באתר avier.et
29
הרחקתם לכת
רינה | 03-06-2010 15:15
יש לי הרבה טענות על אבינר הרב , ועל אבינר היועץ הפסיכולוג, ועל החיבור הלא מקודש של שני הכובעים האלה. אבל הרב אלבה מתנהל כמו גנגסטר ולא כמו בר פלוגתא. במצוקתם בקישו בני הזוג אלבה הבנה, ולו במעט, לעלבון ולפגיעה. אבל השיטות שלהם הופכות גם אותם לחסרי רחמים ולבעלי שנאה עיוורת.
30
אתר דתי לא מפרסם לשון הרע!
נריה | 06-06-2010 12:20