חשבון מדיני? לא על גב אזרחים. נעמה צריכה לחזור - סרוגים

חשבון מדיני? לא על גב אזרחים. נעמה צריכה לחזור

לא יתכן שצעירה ישראלית תשלם מחיר כבד בגלל הניסיון המודיעין הרוסי לנצל אותה כקלף מיקוח. אין מקום לסגירת חשבונות מדיניים על גבם של אזרחים, על ממשלת ישראל להמשך לפעול לשחרורה

חשבון מדיני? לא על גב אזרחים. נעמה צריכה לחזור
  יפה ונעמה יששכר (צילום: האלבום המשפחתי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחחו אמש (שני) בטלפון ודנו באפשרות לחון את נעמה יששכר שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי על הברחת 9.6 גרם קנאביס.

כזכור, נעמה יששכר, ישראלית, בת 26 עשתה את דרכה בחזרה לישראל לפני כחצי שנה מהטיול בהודו ונעצרה בטיסת הקשור במוסקבה על החזקה של 9,6 גרם חשיש. יש לציין כי נעמה עלתה על טיסת המשך לישראל כשהיא הייתה למעשה בשטח "ללא ריבונות משפטית".

היא לא חצתה את מעבר הגבול של דלפקי משרד הפנים הרוסי אלא רק בעקבות מעצרה. סעיף האישום היה בתחילה שימוש עצמי, אך כעבור שבועיים שונה לסעיף חמור יותר – סחר והברחת סמים.

על פי הדיווחים תנאי מעצרה של יששכר קשים מאוד. גורמים דיפלומטים ישראלים מעריכים שנעמה יששכר מנוצלת כקלף מיקוח על-ידי המודיעין הרוסי בניסיון לשחרר מהמעצר בישראל האקר רוסי, אלכסיי בורוקב, ולמנוע את הסגרתו לארה"ב. מה שאומר שהרוסים מחזיקים בנעמה כ'בת ערובה' כדי ללחוץ על ישראל לא להסגיר את בורקוב לארה"ב.

ישראל שילמה מחירים כבדים יותר

הפתרון ההגיוני הוא לשחרר את האסיר הרוסי בתמורה לשחרורה של נעמה יששכר. עם זאת, ישראל דחתה את ההצעה מסיבות משפטיות ומדיניות בשל מחויבות לארה"ב. אין תקדים שבית המשפט העליון מאשר הסגרה לארה"ב וישראל לא מסגירה. בנוסף לזה קיים חשש שמהלך כזה יבטיח סחיטה של ישראל באמצעות חטיפת אזרחיה.

עם זאת, כל מי שמכיר את הרוסים יודע כי ברגע שיש להם עניין במשהו הם לא יוותרו ויפעלו בכל הכוח. סחיטות באיומים יימשכו בלי קשר לסירובה של ישראל לשלם מחירים כאלה ואחרים. יופעלו לחצים אחרים מצד הרוסים.

יש ציין ש בעשור האחרון שילמה ישראל מחירים כבדים יותר. רק לפני 8 שנים שוחררו 1,027 מחבלים תמורת חייל צה"ל החטוף גלעד שליט. חלק מהאסירים ששוחררו שבו לעסוק בטרור. לא מן הנמנע שנדרש פתרון נוסף. אולי לפנות לבית הדין לזכויות אדם בשטרסבורג, מאחר שנסיבות המקרה מעלות כי מערכת המשפט הרוסית הרשיעה את נעמה לא בשל נסיבות המעשה אלא אך ורק מאחר שישראל סירבה לשחרר את אלכסיי בורוקב.

על ממשלת ישראל להמשך לפעול למען שחרורה של נעמה יששכר בכל המישורים האפשריים. לא יתכן שצעירה ישראלית תשלם מחיר כבד בגלל הניסיון המודיעין הרוסי לנצל אותה כקלף מיקוח. אין מקום לסגירת חשבונות מדיניים על גבם של אזרחים.

יאיר נתיב, עיתונאי עצמאי פובליציסט

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
נעמה יששכר סטלנית (ויש אומרים סוחרת סמים)
לוי מכלף | 22-10-2019 12:40
וגם טיפשה שמסתובבת עם סחורה כזו ברוסיה. לא יעזרו לה כל יחסי הציבור שאמא שלה גייסה-שכרה וגם תמונה עם תותח תולר על הכתפיים לא יעזור.
אל תדבר שטויות
שי | 22-10-2019 22:43
רוצה לדעת איך מטפלים בתיירת ששירותי הביון הרוסיים לא מעוניינים בה? קנס של כמה מאות דולרים וגירוש מהמדינה: חפש את Russia releases Staten Island teen jailed for weed possession
2
מסכים עם יאיר
אלכס | 22-10-2019 14:13
נעמה אינה פושעת ולא הזיקה לאיש. היא אכן נחטפה על ידי רוסיה כדי לשמש כקלף מיקוח מול ישראל וארהב. אמה וחבריה מנסים לסייע לה ככל האפשר כדי להוציאה לחופשי, ויכול רק לקוות כי ממשלת ישראל תמשיך לפעול למענה גם כן, וכל זה יביא לשחרורה המהיר.
3
נעמה
דניאל | 22-10-2019 16:56
לפני כמה חודשים הייתי במוסקבה באותו נמל תעופה שמדובר כאן אז כל יש בנוסף למישמר נמל התעופה גם כלבים ומצלמות פנימיות וכן בלשים בלבוש אזרחי הבודקים את הנוסעים המגיעים יש על לוחות המודעות בכל השפות הרלוונטיות על איסור הכנסת סמים או חומרים החשודים כסמים.במיקרה הזה הגברת הצעירה ניתפסה והובאה אחר כבוד לכלא.כל הביטחון הזה בנמל התעופה הזה במוסקבה עקב תפיסת מפגעים צ,צ,נים היכולים לבצע פיגועי תופת במקום.אני המיקרה הזה מאמין לרוסים ולא למישפחת הצעירה ובוודאי לא לדיפלומטים הישראלים