פייסבוק חסמה חשבונות מזויפים מרוסיה ואיראן - סרוגים

פייסבוק חסמה חשבונות מזויפים מרוסיה ואיראן

בפייסבוק חסמו מאות חשבונות מזוייפים שהופעלו מרוסיה ואיראן, זאת במטרה להשפיע על השיח הפוליטי בארה"ב. עוד הודיעו על חשיפת גורמי מימון להודעות פוליטיות בארה"ב, כפי שנעשה בישראל בבחירות האחרונות

author-image
פייסבוק חסמה חשבונות מזויפים מרוסיה ואיראן
  (צילום: שאטרסטוק)

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע הערב (שני) כי הנהלת הרשת החברתית הצליחה לאתר וחסום מאות חשבונות מזוייפים שהופעלו מרוסיה ומאיראן במטרה להשפיע על השיח הפוליטי ברשתות החברתיות לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנה הבאה.

בדבריו צוקרברג הסביר כי מנהלי העמודים העלו תכנים ופוסטים שנועדו לתקוף מועמדים בבחירות לנשיאות- בראשם סגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן, שנחשב כמועמד המוביל במפלגה הדמוקרטית. החשבונות גם איתרו משתמשים אמריקנים שהפיצו מסרים פוליטיים, ושלחו להם אלפי הודעות במטרה שישתפו אותם ויקדמו את מסריהם.

במקביל צוקרברג הודיע על היערכות נרחבת לבחירות בארה"ב כדי למנוע מעורבות זרה באמצעות הרשת החברתית. החברה הציגה שורה של צעדים למניעת הפצה של "פייק ניוז" והטייה פוליטית, כשבין השאר עמודים שיקדמו תוכן פוליטי יצטרכו להזדהות תחת שם אמיתי של אדם, ארגון או עמותה רשומה באופן שיהיה חשוף לציבור. מדובר בהרחבה של המהלך שבוצע בישראל בשתי מערכות הבחירות האחרונות. עוד נאמר כי נבחרי ציבור יחוייבו על ידי האתר להפעיל אימות דו שלבי בחשבונם, זאת במטרה למנוע פריצות של האקרים ונסיונות התחזות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו