רשמית: הושגה הפסקת אש בין טורקיה לכורדים בסוריה - סרוגים

רשמית: הושגה הפסקת אש בין טורקיה לכורדים בסוריה

בתום פגישת ארדואן עם סגן נשיא ארה"ב, סוכם כי הטורקים ישהו את המתקפה בסוריה ל-5 ימים- ובתמורה הכורדים יתפנו מאזור הגבול בין סוריה וטורקיה. טראמפ בירך: "מיליונים ינצלו"

רשמית: הושגה הפסקת אש בין טורקיה לכורדים בסוריה
  (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שנפגש היום עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס הודיע הערב (חמישי) כי הם הגיעו להסכם על הפסקת אש בצפון מזרח סוריה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 72 אזרחים סורים נהרגו עד כה במתקפה הטורקית, לצד 224 מחברי הכוחות הכורדים ו-183 חיילים מצבא אסד.

"אני שמח להודיע שהגענו להסכם עם הפסקת אש בסוריה" אמר פנס. "כל המבצעים הצבאיים יופסקו, וטורקיה הסכימה למצב של שלום בשטח הבטוח שבסוריה. המשטר האמריקני יצר קשר עם הכוחות בסוריה, וכבר התחלנו לפעול יחד להוצאתם מהאזור הבטוח בגבול הסורי".

לפי הודעתו, הצדדים הסכימו על השהיית הפעולה הצבאית לחמישה ימים, זאת על מנת לאפשר לכוחות הכורדים להתפנות מהאזור. בתמורה להפסקת האש, הכוחות הכורדים יסוגו מאזור החיץ שהטורקים מעוניינים להקים לאורך הגבול שבין סוריה וטורקיה. במידה והכל יתנהל כשורה, טורקיה תודיע על הסגת הכוחות מהאזור, ומנגנון בינלאומי יפקח על השקט ברצועת הביטחון.

בהמשך נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירך על ההסכם, ואמר בטוויטר כי מדובר ב"חדשות נפלאות מטורקיה. תודה לנשיא ארדואן. חייהם של מיליוני אנשים ינצלו". לדבריו, "זהו יום נפלא לאנושות. אני גאה בארה"ב על כך שדבקה בי בפעולה הנדרשת, למרות שהיא הייתה מעט לא שגרתית. אנשים ניסו להגיע להסכם כזה במשך שנים רבות".

כאמור, ארדואן ופנס נפגשו היום בארמון הנשיאות באנקרה ושוחחו במשך כארבע שעות על המתיחות בסוריה והמבצע הטורקי. לפני הפגישה טראמפ איים להטיל סנקציות על טורקיה במידה והמבצע יימשך, כשהיועץ הכלכלי האמריקני לארי קודלו הבהיר כי "נשתמש בסנקציות במידת הצורך, ואולי נוסיף עוד סנקציות כדי שטורקיה לא תסטה מדרך הישר".

מוקדם יותר היום דווח כי טראמפ שלח מכתב לארדואן בו הזהיר אותו מפני הרס הכלכלה הטורקית – אך ארדואן התייחס למכתב בבוז וזרק אותו לפח. "אתה לא רוצה להיות אחראי לטבח של אלפי אנשים, ואני לא רוצה להיות אחראי השמדת הכלכלה הטורקית – ואני אעשה זאת" איים טראמפ. לפי הדיווח, כבר באותו היום בו נשלח המכתב החליט ארדואן לתקוף בסוריה וכי בעקבות המכתב ההחלטה התבצעה מיידית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גבר
משקיף | 17-10-2019 21:13
הארגוגאן הזה גבר גבר,בסופו של דבר אחרי ששם פס אחד גדול על טרמפ,השיג מה שבקש בהתחלת המבצע.להוציא את הכורדים מחוץ למרחב 32ק״מ ועזיבת כל הנשק שלהם.זה מנהיג.
2
ארדואן קיבל את כל מה שרצה.
מי ניצח? | 17-10-2019 23:55
קיבל גם את השטח שרצה, בלי מילחמה ובלי סנקציות. טראמפ מכר את הכורדים בזול. למעשה בחינם.
3
טראמפ כמו bb מתקפל ומציג הכישלון כניצחון
פלישתים עליך | 18-10-2019 5:28
מי שמסתכל על העובדות בשטח, מבין שארדואן הוא המנצח...וטראמפ הוא הצ'מברליין של ימנו
מי
טלי | 18-10-2019 13:45
מי שמסתכל על המגיב מבין שהוא שמלאני