עף להם הסכך: הרווקה שגרה בכל הארץ • טל צובארי

עף להם הסכך: הרווקה שגרה בכל הארץ • טל צובארי

זוגות, רווקים ומשפחות שבחרו בדירת ארעי כדרך חיים, משתפים בחוויה המיוחדת ומגלים איך נראה חג הסוכות שלהם | הכתבה האחרונה בסדרה: טל צוברי שבחרה במשך למעלה משנה לגור בדירות ארעי ברחבי הארץ, בלי להוציא שקל. "אנשים חשבו שהשתגעתי"

author-image

בזמן שכולנו בסוכות נצטווינו לעבור מביתנו לדירת ארעי, בנינו חיים לא מעט אנשים שבחרו לצאת מתבנית 'הדירה השגרתית' והלכו לגור בבתים יצירתיים ברחבי הארץ. ממשאית ועד אוהל.

עוד באותו נושא

עף להם הסכך: המשפחה שגרה במיניבוס | פרויקט חג

פרויקט חג מיוחד בסרוגים בו זוגות, רווקים ומשפחות שבחרו בדירת ארעי כדרך חיים משתפים בחוויה ומגלים את מי הם היו חולמים לארח בביתם וכמובן איך הם חוגגים את חג סוכות? הכתבה החמישית והאחרונה בסדרה.

טל צוברי | גרה בכיף ברחבי הארץ

טל צובארי, בת 33 רווקה עובדת בחינוך, לפני חודש החלה להיות מורה בתיכון. לפני שנה טל החליטה שהיא מיצתה את את החיים בתל אביב ואת חיי העיר והחליטה לצאת למסע בין דירות ברחבי הארץ. במהלך למעלה משנה טל התארחה בעשרות דירות מצפון עד דרום ללא תשלום והפכה את דירות הארעי שלה לפרויקט רשת בשם #טלצו_מטיילת_בארץ.

הכול התחיל מ: "עזבתי את הדירה בתל אביב ולא מצאתי דירה חדשה ואז קרובת משפחה שלי שטסה להודו לחודש הציעה לי לגור אצלה בזמן הזה על מנת שאוכל לחפש דירה אחרת בנחת. רוב הבגדים והציוד שהיו בדירה שלי תרמתי ונשארתי עם מזוודת בגדים אחת וציוד בסיסי למטבח שאחסנתי באוטו. אחרי חודש בדירה שלה, לא מצאתי עדין דירה וכנראה שלא באמת רציתי למצוא ואז החלטתי לחפש עוד בית שאוכל להתארח בו לתקופה קצרה.

פרסמתי פוסט בפייסבוק ואז חברה הציעה לי לגור בבית של ההורים שלה ברמת גן שטסים לשבועיים ומחפשים מישהו שישקה להם את העציצים ומשם הגיעה עוד דירה ועוד דירה ובאיזה שהוא שלב פתאום הבנתי שאני לא הולכת למצוא דירה והלב שלי רוצה חופש.

גרתי בבתים בירושלים, בתל אביב, ברמת השרון, במושב שקף, בקיבוץ החותרים בצפון ועוד".

אחד הבתים שטל גרה בהם (צילום: באדיבות המצולם)

הצד הטוב: "במעבר בתים הזה יש הרבה מאוד חופש ובעיקר הזדמנות להכיר עוד הרבה מקומות בארץ לעומק. למשל הכרתי את ירושלים קודם, אבל ברגע שגרתי בה לתקופה, זה היה לגמרי אחרת. בנוסף הצלחתי להיפגש עם המון חברים מהעבר, כל פעם שהגעתי לאזור מסוים בארץ פרסמתי וכך יצא שהצלחתי כל פעם להיפגש עם לא מעט.

בלי שהתכוונתי יצא שכל מעבר הדירות הזה, הפך לפרויקט אינסטגרם מתועד תחת האשטאג #טלצו_מטיילת_בארץ. כל הסביבה שלי ידעה על הפרויקט הזה וידעה שאני מטיילת. בהתחלה חשבו שהשתגעתי, כי אני בחורה מאוד יציבה, אשת חינוך ומה קרה שדווקא בגיל 32 החלטתי לעשות דבר כזה".

הצד הפחות טוב: "להתרגל לפעמיים לבתים חדשים זה לא קל, בטח אם הם לא מספיק נקיים או נעימים. היה קשה לפעמים גם לסדר את הלו"ז עם העבודה והיה גם הרבה קושי של תחושת הלבד, פתאום את גרה בחור רחוק מהכול לבד. יצא שהייתי למשל חולה וגרתי רחוק מהמשפחה והחברים ולא היה מי שאפילו יביא לי מרק וסבלתי לבד".

לעבוד מכל מקום בארץ

מעבר לבית 'נורמלי': "האמת חשבתי שאמשיך את הפרויקט הזה לעוד כמה חודשים לפחות, אבל לאחרונה קיבלתי הצעה מקצועית שלא יכולתי לסרב לה והיא חייבה אותה להתקבע במצפה רמון. חושבת שיום אחד אני אעשה את זה שוב, אבל אעשה את זה ברחבי העולם".

אושפיזין מהחלומות: "הייתי חולמת לארח את הרב בני לאו, הייתי רוצה לדבר איתו על חינוך, קשרים ושותפות. זה אדם שאני עוקבת אחריו הרבה מאוד זמן והוא מאוד מעניין אותי".

חג הסוכות שלי: "אני בונה השנה סוכה במצפה רמון, אחרי שאף פעם לא בניתי לעצמי סוכה, זו פעם ראשונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ביבי
גברת | 23-10-2019 1:38
שום דבר לא מכה.לכל אדם יש תחליף וגם לביבי.יכול להיות שאם הימין יחליף את ביבי .יגיע לנצחון מוחץ.צריך אנשים איכותיים בהנהגה.הציבור אמנם התלהב מביבי.בסופו של דבר הבין שהוא מוליך אותו שולל אז ויתר. תתעוררו מהקסם של הנאומים.אדם צריך גם איכות חיים.האמת בסופו של דבר מנצחת.
2
תגוהה
יובל | 24-10-2019 6:33
בקיצור שרוטה