סיעות הימין התחייבו לא להצטרף לממשלת מיעוט - סרוגים

סיעות הימין התחייבו לא להצטרף לממשלת מיעוט

על רקע החשש שתוקם ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, ראשי הימין חתמו על התחייבות שלא לשבת בממשלה צרה בתמיכה ערבית, מלבד בנט ושקד שטענו "חתימה מיותרת"

סיעות הימין התחייבו לא להצטרף לממשלת מיעוט
  פגישת ראשי הימין אצל נתניהו בעבר (צילום: ללא קרדיט)

ראש הממשלה וראשי מפלגות הימין, חתמו היום על נוסח ההתחייבות לפיו לא יתמכו בממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. הדברים מגיעים על רקע החשש בימין מכך שתוקם ממשלת מיעוט בראשות גנץ, בתמיכת הערבים ובהימנעות ליברמן.

בהודעת שיצאה מלשכת ראש הממשלה נאמר כי בנט לא חתם משום שהוא שוהה בארה"ב, אך בערוץ 13 פורסם כי בנט ושקד סירבו לחתום על ההצהרה של נתניהו בטענה שהיא "מיותרת".

מוקדם יותר כתב בנט בטוויטר: "אם תוקם ממשלת מיעוט, בקולות הרשימה המשותפת האנטי ציונית, בתמיכת כחול לבן, ובהימנעות של ליברמן, שיהיה ברור: לא נצטרף אליה בשום מצב. היא פסולה מיסודה. ממשלה זו תשרוד מספר שבועות, אך אות הקלון של מקימיה (גנץ, ליברמן, בוגי, הנדל, האוזר) יתקבע לצמיתות."

עוד באותו נושא

בנט נגד ליברמן: "תרגיל אפל, רעיון בלתי מוסרי"


13

ליצמן חתם כבר שלשום והראשון על המכתב, אחריו גפני ואתמול דרעי. אמש ב- 23:00  בלילה הצטרפו גם ראשי הימין מלבד בנט ושקד. נתניהו שוחח איתם ישירות.

על פי נוסח החתימה שהפיץ הליכוד, נאמר: "אנו החתומים מטה, ראשי מפלגות ש״ס, יהדות התורה, הבית היהודי-האיחוד הלאומי מתחייבים בזאת: אם חלילה תושבע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת או חלק ממנה, אנו לא נצטרף לממשלה זו בשום שלב, נצביע נגדה בכל הצבעה ונפעל בכל דרך להפלתה.

נצטרף רק לממשלה בראשות נתניהו הכוללת את כל החתומים מטה, בין אם במסגרת ממשלת ימין ובין אם במסגרת ממשלת אחדות לאומית רחבה עם רוטציה."

לטענת הליכוד, התחייבות זו מייצרת מצב שאם גנץ יקים ממשלת מיעוט של השמאל בתמיכת המפלגות הערביות ובהימנעות של ליברמן, היא לא תוכל להתרחב ולכן תיפול תוך זמן קצר.

ראש הממשלה חזר וקרא ליו״ר כחול לבן בני גנץ, להגיע להסכמה מיידית כדי להקים ממשלה אחדות לאומית רחבה על פי מתווה הנשיא שהיא לדבריו "הממשלה האפשרית היחידה שהייתה ונשארה"

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
ישר כח
ניסו | 16-10-2019 19:45
כמו שאמר לפיד, אם רק יסכימו בכחול לבן למתווה שצויין ( ממשלה בראשות נתניהו עם כל סיעות הימין והחרדים ) תקום ממשלה בתוך שתי דקות.....
2
מפלגות הימין כל הזמן חותמות על התחייבויות
שי | 16-10-2019 20:12
והם גם יקיימו אותם כנראה, אבל לכולם ברור שביום שיחליט שזה לטובתו, נתניהו לא ירגיש צורך לקיים שום התחייבות בעצמו פיונים עלובים ...
3
מה עוד הוא יעשה?
שמחה | 16-10-2019 20:40
מה יעשה עוד האדם הנואש הזה כדי לא לאבד את המלוכה? מפחיד....
4
ועדיין
המעניש | 16-10-2019 20:56
נתניהו לא באמת בקש ממשלת אחדות רחבה אל ממשלת ימין רחבה עם כחול לבן ולכן לקרוא לזה ממשלת אחדות זה קשקוש מחושב. ביבי לא רוצה ממשלת אחדות, הוא רוצה ממשלה עמימות חרדית משיחית שבה כל החלטה קיצונית שידרש להעביר תיבלם על ידי כחול לבן ואז יוכל להגיד-״זה לא אני, זה כחול לבן שסגרו לי קואליציה שמתנגדים״ ובכך לחסלם פוליטית. כי הרי כולם יודעים כבר, נתניהו הוא ימיני כמו שבן גביר מנגב חומוס עם טיבי בימי שישי.
5
בנט
אביבה | 16-10-2019 21:53
רצוי כמו שיש ביהדות2 רבנים האחד אשכנזי והאחד ספרדי .כך יהייה בממשלה גנץ ראש ממשלת ישראל .ביבי ראש ממשלת יהודה ובא לציון גואל העיקר שלום בית מדומה .
6
ביבי תובע ומטביע את כולם איתו
אזרח | 17-10-2019 0:24
ביבי מבין שהוא איבד השלטון ...ולא רק זה הוא מונע ממפלגות אחרות להיות בממשלה .... בקיצור הוא אומר להם או אני או אף אחד . הם ישלמו מחיר כבד בעתיד וחבל .
7
ביזיון חוסר הנאמנות
מוישיק | 17-10-2019 11:38
ביבי שעשה כל מאמץ לנגוס בבחירות בגוש החרדי-חרדלי, לא ממצמץ לרגע וחשק את המפלגות בהן פגע. הגיע הזמן שהקיסר יעזוב אותנו במנוחה. הרס כל דבר שנגע בו בארבע השנים האחרונות.
8
הסטריה
יאסין | 18-10-2019 13:14
הליכוד וביבי בהסטריה!!