אלפים בכותל: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים - סרוגים

אלפים בכותל: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים

למרות החשש ממזג האוויר, מאות אלפים משתתפים במעמד ברכת הכהנים המסורתית הגדולה ביותר בסוכות בכותל המערבי, בתפילת שחרית ובתפילת מוסף. הצטרפו לשידור החי

author-image
אלפים בכותל: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים
  הכות המערבי, הבוקר צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

כמדי שנה, מאות אלפי אנשים הגיעו הבוקר (רביעי) בהמוניהם לרחבת הכותל להשתתף במעמד ברכת הכהנים המסורתית של חול המועד סוכות, בו השתתפו גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן לצד ראש העיר ירושלים, הרבנים הראשיים ורב הכותל.

תפילת שחרית התחילה בשעה 8:45 וברכת כוהנים של שחרית התקיימה בשעה 9:37, לאחר מכן ימשיכו המתפללים לתפילת מוסף בשעה 10:15 ובהמשך גם ברכת כוהנים של מוסף ב- 10:30. בסיום התפילה נאמרות התפילות לשלום עם ישראל, חיילי צה"ל ומשטרת ישראל, וקבלת עול מלכות שמיים.

מאות כהנים מעוטרים בטליתות יברכו, זאת בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל-הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב דוד לאו והרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שיקבלו לאחר מכן את אלפי האורחים בסוכת הכותל להקבלת פני רבו.

לבאים מומלץ להשאיר את הרכבים בחניוני חנה וסע של הרכבת הקלה (בגבעת התחמושת או בהר הרצל), לנסוע עם הרכבת עד תחנת העירייה ומשם ללכת מספר דקות ברגל לכותל המערבי.

יש לציין כי משטרת ישראל נערכת ומתגברת את הצירים הראשיים המובילים לעיר העתיקה ולכותל המערבי. כמו כן, לתשומת לב המגיעים בתחבורה הציבורית, האוטובוסים יעלו ויורידו נוסעים מחוץ לשער האשפות בלבד בימים אלו.

המעמד שנוסד על ידי איש ירושלים של מעלה מנחם מענדל גפנר זצ"ל, מתקיים זה ארבעים ותשע שנים, ומסתמך על הסגולה המיוחדת שכותב'בעל הרוקח', על ברכת שלוש מאות כהנים המתפללים במקום הקרוב למקום המקדש.

סך הכך כמיליון וחצי איש פקדו בימי חודש אלול ובין כסה לעשור את רחבת הכותל המערבי, מדי שנה עולה מספר המתפללים בכותל בימים הנוראים כשבערב יום הכיפורים הגיע המספר לכמעט 200 אלף איש בלילה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו