קריאה מוסרית חשובה יצאה היום מסוכת הרב הראשי - סרוגים

קריאה מוסרית חשובה יצאה היום מסוכת הרב הראשי

לפני חשבונות האינטרסים, לפני הפוליטיקה הבינלאומית והישראלית לפני כל אלה, נראה לפעמים שקשה לחלץ אמירה מוסרית כמו על המתחולל במדינה ששוכנת צפונית לנו

קריאה מוסרית חשובה יצאה היום מסוכת הרב הראשי
  הפגנה מול השגרירות הטורקית (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)

לפעמים נדמה שקשה לנו, אנו שחיים במזרח התיכון תחת סכסוך כאוב של למעלה ממאה שנה להגיד אמירות מוסריות בסיסיות. זה תמיד נראה לנו יבוא על חשבון משהו. זה תמיד חישובים של אבל, ואם ו"קצת פרופורציות".

לכן אמירתו של הרב הראשי לישראל היום (שלישי), הנחרצת והברורה שצריך לסייע לעם הכורדי בכדי למנוע את השמדתו, הייתה נקודה של אור בימים הללו.

כי משום מה לנוכח מעשיו של הרודן הטורקי מול הכורדים בחצרו של רודן רצחני אחר, האמירות היו מאולצות. בנט היה הראשון להביעה זעזוע ותפילה לעם הכורדי שהופקר מול הטורקים אחריו איילת שקד, אבל אחרים חפשו חשבונות רבים.

עוד באותו נושא

הרב הראשי: "חובה לסייע לעם הכורדי, בסכנת השמדה"


7

כי "עניי עירך קודמים", כי זה נשמע בכלל שמאלני לאהוב מחוץ למסגרת המצומצמת. כי וכי וכי. יתרה מזו במשחק הפליטי הכל נשאב לשם בשואב אבק ענקי, וזה לא רק שמאל מול ימין, זה גם ביבי או לא ביבי.

האם הוא באמת ליגה אחרת או שטראמפ ופוטין זורקים אותו מכל עבר והמדיניות שלו נכשלה- לשם זה הולך במהירות המרבית. אבל הלו! עצרו שנייה סוסים. לפני האינטרסים ולפני שהכל כאן נכנס למטחנה הזאת של בעד ביבי או נגד ביבי, אי אפשר לקרוא קריאה מוסרית מול ארדואן? ההוא שבעזות מצח בכל שני וחמישי מאשים אותנו בפשעים נגד האנושות- לא פחות?

קראתי למשל את הרב חיים נבון, שכותב שבואו נתחיל עם חשבון נפש על מה שעשינו לצד"ל, לפני שאנחנו שולחים את צה"ל להילחם בכורדים ומאשימים את טראמפ. אז זה באמת טוב ויפה, ויש לדון בהחלט על יחסה של מדינת ישראל לחיילי צד"ל בעת היציאה מלבנון, וגם המראה המוסרית שהוא מציב לאלו שמאשימים את טראמפ היא מתוחכמת, אבל לא זיהיתי אצלו גם אמירה מוסרית ברורה, נגד מה שמתכנן ומתחיל לבצע ארדואן נגד העם הכורדי. אולי כי זה מובן מאליו?

יכול להיות שנתניהו, ושרי ממשלה אחרים בהחלט כבולים לאינטרסים מול ארה"ב, כי אמירה כזו מול ארדואן תוכל להתפרש כביקורת על טראמפ (יש דרך לעשות את זה רק מול ארדואן, אבל נניח שלא), האם שאר חברי הכנסת, אזרחים, אנשי רוח ורבנים פטורים בגלל האילוץ המדיני של הממשלה?

לי זה נראה משהו עמוק יותר, כאילו נצרב אצלנו שלהגיד אמירה מוסרית במרחב על זרים רחמנה לצלן, תבוא אולי על חשבוננו איכשהו. יש לנו חשדנות יהודית בסיסית. זה ישר יוביל לבומרנג, אבל מה עם הפלסטינים, ואבל מה עם העובדים זרים, ואנחנו לא רוצים "לצאת שמאלנים".

הגיע הזמן לעם שחרט על דגלו להיות אור לגויים, שמבוסס ומשמעותי במזרח התיכון, להגיד אמירה מוסרית בסיסית נגד התכנית שמתכנן ארדואן לעם הכורדי שמעבר לגדר שלו. אותו עם שרואה וראה בישראל תמיד בת ברית והשראה, על אף שאכזבה אותו מספר פעמים. ולצאת לרגע, כן מהפוזיציה של כן ביבי לא ביבי שממנה נגזר היחס טראמפ מול אובמה. הרב הראשי לישראל הדליק היום אור בסוכתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
צודק לגמרי
דניאל | 15-10-2019 21:48
אנו מוכרחים לעשות מה שאפשר כדי להגן עליהם מארדואן הרוצח, גם אם נפסיד מכך משהו. התרבות היהודית מחייבת אותנו, לעמוד לימין הסובלים והנרדפים שלא בצדק
2
הכורדים
א | 16-10-2019 8:29
יישר כוח על הדברים
3
דתלש דוחה
איכב | 16-10-2019 12:34
ערבים מתעללים בבנות שירות ואתה דואג לכורדים. אולי פשוט תיסע אליהם? לא נזיל דמעה. רק נמחא כפיים ונאמר ברוך שפטרנו
4
מנין שהכורדים ראו בנו בת ברית והשראה?בראזני
מד | 16-10-2019 22:32
מנהיגם היה אנטי ישראלי.
5
רק דם חרדים הפקר
יוסף | 17-10-2019 2:42
כמו הכורדים