"עוצב לסייע": גוגל הכריזה על הסמארטפון החדש שלה - סרוגים

"עוצב לסייע": גוגל הכריזה על הסמארטפון החדש שלה

חברת גוגל חשפה את מכשירי ה"פיקסל 4" החדשים, שיהיו הסמארטפונים הראשונים עם גרסת האנדרואיד החדשה. החידושים העיקריים: מערך צילום משופר ומסך בעל תגובה מהירה יותר למגע

"עוצב לסייע":  גוגל הכריזה על הסמארטפון החדש שלה
  הפיקסל החדש של גוגל (צילום מסך)

חודש לאחר שהשיקה את מערכת ההפעלה החדשה שלה "אנדרואיד 10", חברת גוגל חשפה היום (שלישי) את הסמארטפון הראשון שיפעיל את הגרסה חדשה. באירוע ההשקה שנערך בניו יורק ענקית הטכנולוגיה הציגה את סדרת מכשירי ה"פיקסל 4", הכוללים שדרוגים וחידושים רבים.

מנהל חטיבת החומרה של גוגל, ריק אוסטרלו, אמר כשהציג את המכשירים החדשים כי הם "עוצבו כדי לסייע ככל האפשר בחייכם". שני הסמארטפונים מכילים מעבד סנאפדראגון 855 מבית קוואלקום, הזהה למעבד במכשירי הגלקסי S10 של סמסונג, וכן מעבד משני שיוצר על ידי גוגל ומשמש להפעלת מערך הבינה המלאכותית של המכשיר. עוד נכלל מערך רדאר מתקדם לזיהוי פנים המשמש לנעילת המכשיר וכן למחוות המאפשרות לשלוט מרחוק בנעשה במכשיר.

ההבדל העיקרי בין המכשירים הוא בגודל המסך: בעוד שהפיקסל 4 הרגיל כולל מסך בגודל 5.7 אינץ' ובאיכות HD+, בפיקסל 4XL נכלל מסך באיכות גבוהה יותר ובגודל 6.3 אינץ'. בשני הדגמים המסך מתרענן בקצב של 90 פעמים לשנייה (בניגוד ל-60 פעמים כפי שהיה מקובל בסמארטפונים עד כה), המאפשר תגובה מהירה וחלקה יותר למגע.

בדומה למכשירי האייפון 11 של אפל שהושקו בתחילת החודש, גם במכשירי הפיקסל החידוש המשמעותי ביותר הוא מערך הצילום המשופר, שכולל לראשונה עדשה כפולה. לצד המצלמה הרגילה, בגוגל הוסיפו עדשת זום שמאפשרת להתמקד בדברים מרוחקים. בניגוד לשמועות שקדמו להכרזה הרשמית, המכשירים לא יכללו עדשה רחבה כפי שנכללו במכשירים אחרים.

המכירה המוקדמת של מכשירי הפיקסל יחלו מחר, והם יגיעו לחנויות בארה"ב ב-24 באוקטובר. דגם הפיקסל 4 הרגיל יעלה 799 דולר, בעוד שדגם הפיקסל 4XL יעלה 899 דולר. בשלב הזה לא ידוע האם המכשיר יימכר בישראל, זאת לאחר שמכשירי הפיקסל הקודמים לא יובאו לארץ באופן רשמי.

באירוע הוצגו גם האוזניות האלחוטיות "פיקסל באדס", המסתנכרנות עם המכשיר וכוללות מנגנון לסינון רעשים חיצוניים, וכן מחשב נייד חדש בשם "פיקסלבוק גו" הכולל מערכת הפעלה ייחודי המבוסס על דפדפן כרום של גוגל. החברה גם הודיעה על שינוי במדיניות הפרטיות של החברה, במסגרתה מפתחי אפליקציות יידרשו לעבור בידוק ביטחוני לפני שיורשו להעלות אפליקציות הדורשות גישה לפרטים אישיים במכשירי המשתמשים, כגון מיקום או אנשי קשר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו