האלימות במגזר הערבי: המשטרה בשורת צעדים - סרוגים

האלימות במגזר הערבי: המשטרה בשורת צעדים

בעקבות רצף האירועים האלימים במגזר הערבי החליט ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן להקים 3 מפקדות משימתיות של משמר הגבול בהן יפעלו כ-600 שוטרי מג"ב במחוז חוף של משטרת ישראל

author-image
האלימות במגזר הערבי: המשטרה בשורת צעדים
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן הנחה היום את מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב(קובי) שבתאי להקים 3 מפקדות משימתיות של מג"ב שכבר בימים הקרובים יחלו לפעול.

ל פי ניתוח האירועים האחרונים והערכת המצב שהתקיימה השבת במשטרה, הוחלט על הקמתן במחוז חוף של המשטרה. כאשר, כל מפקדה בראשות קצין מג"ב בדרגת נצ"מ תקבל אחריות משימתית תוך מיקוד מבצעי, מודיעיני וחקירתי למיגור הפשיעה. במפקדות שיוקמו באזור עכו, ואדי ערה וג'סר א-זרקא ופאדיס יפעלו מאות שוטרים, לוחמים וחוקרים תוך הפעלת מערך טכנולוגי רחב וכוחות משטרה מיוחדים.

המשימות המרכזיות של המפקדות יהיו איתור ותפיסת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, אכיפת החוק והסדר, הענקת תחושת ביטחון ומענה מהיר ויעיל לכל אירוע פלילי בגזרה.

כהן ציין כי "למען הסר ספק, אני שב ומדגיש- מיטב המשאבים והאמצעים של משטרת ישראל לטובת מאבק נחוש ובלתי מתפשר נגד גורמי פשיעה בחברה הערבית. המטרה שלנו ברורה וחד משמעית, להחזיר את הביטחון לאזרחי החברה הערבית, אך לא פחות חשוב מכך, את תחושת הביטחון שלהם"

3 המפקדות הללו מצטרפות לשתי מפקדות שכבר פועלות בשבועות האחרונים במגזר הערבי, האחת במחוז מרכז והשנייה במחוז צפון.

תגבור מערכים אלו מתווספים ליתר הפעולות עליהן הוחלט בשבוע שעבר:

– תגבור המערכים המבצעיים הפועלים בגזרות הרלוונטיות בהיקף של מאות שוטרים .

– תגבור הפעילות ברמה הארצית על ידי יחידות להב 433, לרבות התאמת הייעוד של יחידות מיוחדות לטיפול משימתי בסוגיות הפוגעות בבטחון האישי של הציבור הערבי. בין היתר יכוון תחום הטיפול של יחידת אתג"ר לטיפול בעבירות אמל"ח לא חוקי. כמו כן, יחידה 33 תוכוון לטיפול ממוקד בפשיעה החמורה בחברה הערבית ברמה הארצית, ופעילותה תמוקד במבצעי שטח באזורים הסובלים מרמת אלימות גבוהה במיוחד. בנוסף, היחידה למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) תוביל אכיפה מנהלית ואזרחית מוגברת כנגד גורמי פשיעה בחברה הערבית לצורכי מניעה.

– יבוצע גיוס פלוגות מילואים של מג"ב בהתאם ליכולת הגיוס ,לצורך תגבור המערכים המבצעיים הפועלים בשטח.

– טיפול מרוכז בעבירות תנועה חמורות ביישובי המגזר הערבי בדגש על עברייני תנועה רצידיביסטיים.

– הגברת המאמצים המודיעיניים לסיכול אירועים נוספים ופענוח הפשעים שהתרחשו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו