רייכנר לשמעון ריקלין: "אל תעשה עלינו סיבוב" - סרוגים

רייכנר לשמעון ריקלין: "אל תעשה עלינו סיבוב"

העיתונאי אלישיב רייכנר מתייחס לאמירה של שמעון ריקלין לפיה היעדרה של הציונות הדתית מההפגנות למען נתניהו מעידות על ניתוק של הציבור הסרוג מהציבור המזרחי: "לא ראיתי את ריקלין מגיע להפגנות של ציבור מזרחי בפריפריה"

author-image
רייכנר לשמעון ריקלין: "אל תעשה עלינו סיבוב"
  (צילום: יאיר קליטמן)

העיתונאי והסופר הסרוג, אלישיב רייכנר, מגיב לקריאתו של איש התקשורת שמעון ריקלין לפיה הוא מקווה לראות גם את הציונות הדתית משתתפת בהפגנות בעד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשבוע שעבר אמר ריקלין כי בהיעדרה מההפגנות למען נתניהו, איבדה הציונות הדתית את הסיכוי להתחבר לציבור המזרחי.

בתגובה לדברים כתב רייכנר: "שמעון ריקלין שמפגין הערב מול ביתו של היועמ"ש בפתח תקווה, החליט שכל הציונות הדתית צריכה לבוא אתו הערב להפגנה, ואם היא לא שם, זו הוכחה להתנתקות שלה מהציבור המזרחי".

עוד באותו נושא

שמעון ריקלין: "מקווה שנראה הפעם יותר סרוגים"


11

רייכנר כתב: "אני שם לרגע בצד את השאלה החשובה האם צריכים להתייצב להפגנה שרבים לא מזדהים עם המיקום שלה (מול בית פרטי), ועם הפן המפלגתי הברור שלה. יותר חשוב לי כרגע לנסות להיזכר אם ראיתי את ריקלין מגיע להפגנות של ציבור מזרחי בפריפריה בנושאים חברתיים כמו סגירת מפעלים למשל או דרישה לתקצוב דיפרנציאלי. להפגנות כאלו הוא לא מגיע למרות שמדובר בדיוק באותו ציבור – ליכודניקי, מזרחי, שהוא קורא לכל הציונות הדתית להתחבר אליו".

"בקיצור ריקלין, אל תעשה עלינו סיבוב. זכותך לחשוב שחייבים להתייצב בהפגנות תמיכה באלאור אזריה או בנתניהו, אבל עזוב את הטיעון החברתי. הוא לא מתלבש עליך", חתם רייכנר.

מוקדם יותר (מוצ"ש) איש התקשורת שמעון ריקלין,  כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מקווה שהפעם נראה יותר סרוגים בקהל". הוא הסביר כי "אם חשוב לכם לתקן עוול כה בולט ושקוף. אם חשוב לכם להחליף שלטון באמצעות בחירות ולא בגלל פקידים פוליטיים כמו שי ניצן -חשוב שתבואו", כתב לאלפי עוקביו.

בציוץ בשבוע שעבר העביר ביקורת נגד הנגזר, שטען כי "הציונות הדתית פספסה את הסיכוי להתחבר מחדש למזרחים במחאה למען אלאור עזריה. היא עושה את אותו הדבר עכשיו בהתעלמות שלה מהבייס הליכודי שהוא בעיקר מעדות המזרח". כשהוא מספר כי "במוצ"ש הייתי בכיכר גורן. כמעט כולם מזרחים. כמעט בלי כיפה סרוגה אחת לרפואה. ואני שואל את עצמי מדוע פעם אחר פעם הסרוגים מפספסים", האשים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
42 תגובות - 25 דיונים מיין לפי
1
ריקלין צודק ב100%!
יאיר וקנין | 12-10-2019 23:54
מה אתם משחקים אותה סרוגים ריקלין צודק ב100%! אתם יכולים לחסום חופשי
ריקלין
דני | 14-10-2019 14:07
ריקלין לא יודע לדבר רק צורח אי אפשר לראות אותו ולשמוע אותו לקקן של ביבי בינינו כל החובשי הכיפות עלה לכם השתן לראש
2
הציבור הדתי לאומי האשכנזי גמור לדעתי.
יהודה | 13-10-2019 0:25
הוא מאוד מחבב את הטרנד.
3
ריקלין קשקשן.שיוציא כבר את הלשון מאחורי נתניה
רפול | 13-10-2019 0:29
אלישיב רייכנר כל הכבוד.סוף סוף ענית לכסיל כאיוולתו.חןץ מזה שזה חמור מאד להפגין מול בחתו הפרטי של עובד ציבור ולא משנה אם זה מימין או משמאל.ומצוין שהסרוגים לא מצטרפים.האיטלגנציה של הסרוגים עולה עשרות מונים על העיתונאיריקלין
תשובה
יהודה | 13-10-2019 0:34
לא לגיטימי להפציץ בתים של אזרחים בעזה אבל אם לא תפציץ אז הטרוריסטים חס וחלילה יפגעו באזרחים שלך? מה לעשות יש מלחמה השמאל בא להפגין טרנדים מרגישים שחייבים לתת לזה פייט.
4
רייכנר יא מאוס
המיואש | 13-10-2019 0:42
אופורטוניסט מזרוחניק רק מטיף לכל עבר אני מואס במזרוחניקים כמוך הדבר היחיד שהם עושים זה להטיף לכל עבר מעניין אותך פינוי ישובים? מעניין אותך פוטש פוליטי? מעניין אותך ? שהמשטרה והפרקליטות מבצעים בלי סוף עבירות פליליות בחקירה הזאת כמו השידול המוקלט של שאול אלוביץ עי הבן שלו להחליף עורך דין או להודות במה שלא עשה? וכן שאר עדי המדינה? לא! אותך רק מעניין להטיף לכל עבר שום דבר אחר לא אתה אדם מאוס ומגעיל
זה בסדר אתה יכול להישבר
המיואש | 14-10-2019 23:52
דבר ראשון ועוד איך יש לה תימוכין מספיק שתזין בגוגל צו שימוש מפריע ותחשף לעוולה הזו דבר שני בייוש אין טאבו וגם אם אתה רוצה מידע לגבי חלקת קרקע המנהל האזרחי מסתיר את זה ממך כי הם ועוד שזה טאבו ירדני שאמיתות החזקה על הקרקעות שם היא חלקית מאוד חלק מבעלי הקרקעות לא יודעים בכלל שהם בעלי הקרקעות כך שגם אם רכשת את הקרקע או הנכס עם כל האישורים הנדרשים במרכאות תמיד המנהל יכול למצוא אמתלה להרוס ככל העולה על רוחו ולסיכומו של עניין אותו צו הוא שרירותי של המנהל מספיק שלמישהו כלשהו נכס כלשהו לא בא טוב בעין זו עילה מספיק טובה כדי להחריב, כן אני מעריך שהמציאות קצת יותר מורכבת ממה שמתארים באירגוני התעמולה כאן חדשות 12 ו13
למיואש
התמים | 14-10-2019 22:02
אני מניח שלחקלאים היהודים היה קושאן בטאבו על האדמה לגביה הוצא צו....כך או כך, לזכותך ייאמר שאת התפיסה המעוותת שלך אינך משנה, גם כשאין לה תימוכין. אני מרים ידיים. נשברתי...
דרך אגב אלה שיבושים חמורים
המיואש | 13-10-2019 16:40
מה שהיצגתי רק במקרים של פצצות מתקתקות נוגעים בזכויות של פגישה עם עורך דין
אחיתופל אני לא נולדתי בחקירות נתניהו
המיואש | 13-10-2019 16:39
אני ראיתי את המעצרים ההמוניים של מפגינים בגוש קטיף שאף פעם בשום מחאה לא היה כולל ההפגנות הכי סוערות של הערבים, את אותו צו שימוש מפריע שבגללו חרשו לחקלאים יהודים את החלקות ביוש בלי שום נימוק או הוכחת בעלות כלשהיא ועל הדברים היה אחראי מיודענו הקלגס שי ניצן ומייק בלאס ואין סיבה שאני יחשוב אחרת בתיקי נתניהו הקלגס חסר המעצורים ממשיך לחרב את הדמוקרטיה ואנחנו נמחה כנגד זה לא יעזור לכם
למיואש
התמים | 13-10-2019 14:01
יש הבדל בין שיבוש חקירה לתרגילי חקירה. כמו בתיקים רבים אחרים, בהחלט יכולים עורכי דין לטעון כך ואחרת - בית המשפט הוא שיפסוק. היו נבחרי ציבור שחקירתם לא הובילה לכתב אישום, היו כאלה שזוכו - והיו רבים אחרים שהורשעו בדין ואף ישבו בכלא. כולל נשיא, ראש ממשלה , שרים, ראשי רשויות, וחברי כנסת. זו דרכו של עולם : יש מי שבית המשפט מוצא שאין נגדו ראיות במידה מספקת ויש מי שבית המשפט מרשיעו בדין. המשטרה והתביעה עושות את תפקידן, הסניגורים עושים את תפקידם ובית המשפט עושה את תפקידו. הבעיה היא שהימין סיגל לעצמו חשיבה הזויה לפיה יש קונספירציה חובקת רשויות : ישבו אלשייך, מנדלבליט, שי ניצן ואולי עוד אחרים וקשרו קשר להפיל את ביבי. בעיני אין טירלול גדול מזה. הפרקליטות איננה נקיה מטעויות וברור שגם המשטרה כך. אבל, לייחס לראשי המערכת קשירת קשר כזו - היא מחשבה הזויה. מה גם שאין כל סיבה שראשי המערכת יעשו זאת. הספין התקשורתי של ביבי שטף את מוחם של רבים, שאינם ממש בעלי ידע בחקירות ובמשפט, והם משוכנעים שיש קונספירציה כזו. פשוט טירלול הזוי בעיני כל מתבונן מקצועי. ומה לעשות , אני כזה. חג שמח גם לך.
לא לא שיבוש הליכי חקירה בכלל
המיואש | 13-10-2019 12:25
אם לא היתה כל עבירה היתה תגובה הולמת וכן לא מעט עורכי דין טוענים שההקלטה הזו היא שיבוש חמור, לך תתווכח איתם ולא ניתן להם לעבוד בשקט אחרת הפרקליטות המושחתת שלך תמשיך לנפנף נבחרי ציבור בהאשמות שווא כמו רובי ריבלין, יעקב נאמן, נתניהו, וכל אלה שבדרך
למיואש
התמים | 13-10-2019 11:50
כל העבירות שאתה מונה אינן עבירות כלל. עובדתית גם לא הוקלטה שיחה של חשוד ועורך דין. הוקלטה שיחה בחדר בו נפגשים בדרך כלל עורכי דין ולקוחות. אין בכך שום בעיה. לא יודע אם ניסו לשכנע להחליף עורך דין - אבל זו ממש לא פעם ראשונה שמנסים לערער בטחונו של נחקר בסניגורו, כולל המלצות להחליף עורך דין. אולי לא מאוד נחמד - אין כאן כל עבירה. כל היתר הוא בוקי סריקי פוליטי. ספינים על ספינים. תנו למערכת החוק והמשפט לעבוד בשקט. טירוף המערכות שאתם גורמים יחזור אליכם כבומרנג.
לאחיתופל
המיואש | 13-10-2019 8:33
תגיד לי עדיין לא הבנת שאנחנו לא מטומטמים? שלא יודעים שיש הפעלת לחצים ויש עבירה החוק? לא היה הרבה הבדל בין החקירה של אלוביץ לחקירות של נאשמי דומא (שגם שם כנראה שלא ישאר דבר) מסיבה אחת פשוטה נוער הגבעות מהווה איום ישיר על ההגמוניה הדיקטטורית שלכם ואלוביץ' הוא עוד תקווה נכזבת כמו הרבה אחרות דרכה לזרוק את ביבי לכלא, להקליט שיחה מחדר התוועדות עם עורך דין היא עבירה על החוק, לשדל חשוד להיפטר מעורך הדין שלו זו עבירה על החוק, מפקד 433 הקודם ניהל את החקירה בניגוד עניינים תהומי זו עבירה על החוק, וכדי לזרוק את ביבי אתם ממציאים תקדימים היסטוריים עולמיים שסיקור אוהד הוא שוחד, ואם אתה רוצה עוד דוגמאות למערכת המשפט המושחתת שלך אני יביא לך אז תפסיק לבשם אותנו בתמימות המאוסה שלך
למגיב המיואש
התמים | 13-10-2019 7:00
כמה טעויות בתגובה אחת. חקירה איננה רק שיחת רעים על כוס קפה. ברור שהחוקרים מפעילים על נחקרים לחצים שונים ומניפולציות. כך נעשה כמעט בכל חקירה מורכבת. במקרה נתניהו החוקרים פעלו בזהירות ועל פי הספר. כשמדובר בנחקרים שלא רוצים להפליל את עצמם או להפליל אחרים - מפעילים עליהם לחצים שונים. התוקפים את מערכות החוק והמשפט - כורתים את הענף עליו כולנו יושבים.
5
הציבור הסרוג
נו באמת | 13-10-2019 0:56
הציבור הסרוג סוף סוף הבין שהוא משרת אדם מושחת מהיסוד ושזה לא מסתדר עם הערכי היסוד שלהם, לכן הוא לא מופיע בהפגנות האלו. וואלה בתור דתלש מזרחי אני גאה בהם, הפסיקו לטנף את תורת ישראל על חשבון מקום בכנסת. נראה לכם הגיוני להכשיר את משפחת נתניהו לטובת דעה פוליטית של אולי 15% אחוז מהציבור?
6
מאפיה
יעקב | 13-10-2019 1:16
הציונות הדתית ובמיוחד האשכנזית שבה, היא עוד אליטה מתנשאת ומגעילה, לכן המצב הפוליטי של המפדל הולך מדחי אל דחי... רבנים שנהיו ראשי ישיבות בזכות יותר קשרים ופחות כישורים.. משפחולוגיה וכסף שמקשרים 100 רבנים שחותמים עם מכתב תמיכה במפלגת מאפיה שמקבלת תעמולה מעיתון בשבע שמשמש שופרם של המאפיונרים... ריקלין היקר, אל תבוא בטענות אל הציונות הדתית. כי פשוט המושג ציונות דתית, כבר לא קיים.
שניכם צודקים בהחלט - נמאס מהליקוק של ריקלין
ליעקב 6 ול-באמת 5 | 13-10-2019 11:01
ובקשר ל-100 חתימות שהכריחו את הרבנים לחתום זו בושה שאין כדוגמתה !! לא שווה את הנייר עליו חתמו. ואגב, באחד מהתגובות באתר זה נכתב שחלק מהם אפילו לא יודעים להעביר שעור בגמרא - אלא רבניך ישראל .
7
הסרוגים גרועים מהשמאל
ליכודניקית | 13-10-2019 1:23
בעוד שנה שנתיים הם כבר ייעלמו מן ההיסטוריה. הליכוד היא המפלגה של כולם . דתיים חרדים חילוניים מתיישבים עולים חדשים וותיקים , מרכז ופריפריה ובני מיעוטים . אין לנו צורך במפלגה סקטוריאלית המזוהה עם הבית הלבן והמבין יבין ...
ליכודניקית מזרחית גזענית
חגיגהגיגמ | 13-10-2019 10:25
כמו במערכון העולים החדשים של אריק אינשטיין, גם הליכודניקים המזרחים (שזאת עדה בפניי עצמה) הם אנשים גזענים שמזלזלים בכל העדות האחרות. את האשכנזים אתם מאשימים בכל בצרות שלכם, על הרוסים אתם חושבים שהם מנותקים מהמסורת ומוזרים, על האתיופים אתם חושבים שהם פרימיטיביים, החרדים מפריעים לכם...
הליכוד הפכה להיות מפלגה של בורים וגסי רוח
שמש | 13-10-2019 5:44
כנראה שגם אתה אחד מהם. למזלנו עוד נותרו סרוגים משכילים וחושבים בזכות עצמם ולא כמו עדר פתאים.
8
ריקלין עיתונאי איש תקשורת - זילות המקצוע
חוח | 13-10-2019 5:39
סתם בעל דעה בעיני עצמו שמתאימה לאג'נדה ימנית שמאמצת את האפס הזה לחיקה ומוזילה על הדרך גם את עצמה.
9
ריקלין גבר מנסים לגנוב את העם ואתם שותקים
אמיר | 13-10-2019 6:51
הם יודעים ברגע שנתניהו נופל החומה הפרצה אל תגידו לא אמרנו
10
ריקלין הזה מאוס...
יהודה | 13-10-2019 6:59
איחס
11
אם רייכנר היה מגיע היה לו זכות לענות לריקלין
שי | 13-10-2019 8:42
חוץ מזה. די כבר אם כתבות התגובה. כתבת תגובה לקלמן. כתבת תגובה לריקלין. כתבת תגובה לרב אבינר. וכו' וכו' מה זה אתר של תוקבקיסטים שהופכים לכתבות. זה מוגזם.
12
די למריבות ולאגו
די למריבות ולאגו | 13-10-2019 9:18
לא מסוגלים לסתום את ת'פה ?! תעשו מה שצריך ותפסיקו לריב !
13
רייכנר תפסיק לכתוב אחי. אתה הורס לעצמך ולכולם
רייכנר | 13-10-2019 10:09
.
14
מלחמות האשכנזים של התקשורת
מקומם מובטח | 13-10-2019 15:27
ריקלין בסך הכל רצה לומר, שאם אין בקהל מספיק אשכנזים, אז המחאה לא מוצדקת. רק אשכנזים יכולים לתת ליגיטימציה. ריקלין פשוט מחזק את דבריו. מה נושאי המחאה, בכלל לא חשוב.
15
המתנחלים בחרו להתנתק מהציבור המזרחי ומהציבור
האמת בפרצוף | 13-10-2019 16:10
הם גרים בהתנחלות מוקפת כפרים ערבים עוינים כדי שיחנכו את ילדיהם רחוק מילדי עיירות הפתוח שמעניין אותם רק נעלי אדידס לבנות ורמקולים שמרעישים אייל גולן אין שם שום אידיולוגיה ולא ארץ ישראל השלמה
עזוב את המתנחלים
המיואש | 14-10-2019 19:49
המתנחלים הם אוכלוסייה בדיוק כמו שאר הארץ זה כמו שתגיד כל הצפוניים מנותקים מהדרום ביוש גרים דתיים חילונים חרדים מכל הסוגים וגם במזרח גוש עציון סוג של 00מולנים הזויים הבעיה היא הציונות הדתית שנמצאת לא רק בשומרון הם הממתקים והמתנשאים כמו רייכנר
האמת של ריקלין
לאמת עלובה | 14-10-2019 1:48
אתה כניראה איש קטן ועלוב. ואם אתה סרוג או תפור. אנחנו לא סופרים אתכם . בכינים שחושבים את עצמם יחדי סגולה עלק.
16
ריקלין פשוט רואה צעד קדימה
אמיר | 13-10-2019 17:57
השמאל הקיצוני וזרועותיו התקשורתית והמשפטית זוממים את המדיניות של גירוש יהודים ומסירת שטחי מולדת וביטחון, מיד לאיר הסרת המחסום שנקרא נתניהו. אז גם יורתעו ראשי הימין מלהתנגד ויפעלו כמו אריק שרון בהתנתקות. מי שלא מבין את האמת הפשוטה הזו לא ראוי להנהיג ולהוביל שום ציבור ימני מכל סוג
17
סוריה
נועם | 14-10-2019 8:08
סוריה חוזרת ליהודים ישראל חוזרת למוסלמים
18
סוריה
נועם | 14-10-2019 8:08
סוריה חוזרת לדרוזים ישראל חוזרת למוסלמים
19
לריקלין שנקרא " עיתונאי" אני אשכנזיה ו....
איריס | 14-10-2019 10:15
נתניהו משתמש במזרחיים וזורק אחרי הבחירות הוא יודע שהם ילכו איתו גם אם יהיה בכלא .כל זה בגלל שנאתם לשמאל. האשכנזי8 חושבים ודעתנים ולא בורים. אם ביבי פשע שילך לכלא. לא נצביע לו
20
מחליפו של רבין
האיש ההוא | 14-10-2019 11:53
שמעון ריקלין הנכבד... ראש ממשלה מחליפים בקלפי.. או..... שרוצחים את ראש הממשלה הקודם...ואז מתמנים במקומו.. ואתה תומך באחד כזה...
21
פריפריה
רוני | 14-10-2019 13:54
לא ראיתי את הציונות הדתית מפגינה בפריפריה. הציונות הדתית מפגינה רק בעניינים הקשורים למגזר וענייני התיישבות.
22
ריקליו, פאשיסט צבוע
שלמה | 14-10-2019 19:46
האיש אכול שנאה, מתלהם, ואין מאחוריו דבר. לא יכול כבר לדמוע את דברי הבלע שהוא משמיע.
כן את דברי הבלע שלו אתה לא יכול
המיואש | 15-10-2019 0:27
לשמוע אבל את דברי הבלע והגועל של בן כזבית אין לך בעיה לשמוע נכון?
23
סליחה, למה שאני אתחבר למזרחים?
מגיסנגצגמדל | 14-10-2019 21:20
אני גדלתי בירושלים, בקטמונים, ולצערי הרב, מה שעולה לי בראש זה בוקסות עם מזרחית, סיגריות, פיצוחים, וודקה רדבול, כבוד, שופוני, טרקטורונים, אלימות, קללות, חוסר אדיבות, חוסר התחשבות. אשמח לגלות שאני טועה בגדול ושדברים השתנו. ריקלין לא מגדל את הילדים שלו עם מזרחים. מה פתאום הוא כותב דברים כאלה? מה הוא רוצה?
24
חרטטן וטועה בגדול
ריקלין | 14-10-2019 22:41
מהיכן ריקלין התחיל להבין את הציבור המזרחי?תומכי העבריין אלאור הם מזרחיים?ואם כן את מי הם מייצגים בדיוק?לא ידעתי שכל עבריין צריך תמיכה מזרחית.למה?המזרחיים עבריינים?אדון ריקלין לסגוד לאדונך מבלפור ועזוב אותנו המזרחיים במנוחה אין לנו צורך בך
25
רייכנר, כל הכבוד...
עפרה אלי | 23-09-2021 13:47
רייכנר, כל הכבוד לך. לא רק מודה בטעות שהטעת בה כמו כולנו, גם ענית יפה לריקלין, שכמו רבים אחרים שוכחים שבחיים לא הכל שחור/לבן. ישר כוח.