סוריה: לא נחדש את השיח עם הכורדים שבגדו - סרוגים

סוריה: לא נחדש את השיח עם הכורדים שבגדו

על רקע הפלישה הטורקית לצפון סוריה נגד הכוחות הכורדים באזור, בסוריה מסרבים לפתוח בשיח עם הכורדים ומאשימים אותם בתוקפנות הטורקית: "לסוכנים של ארה"ב לא תהיה דריסת רגל בשטח סוריה"

author-image
סוריה: לא נחדש את השיח עם הכורדים שבגדו

יממה לאחר שחיל האוויר של טורקיה החל להפציץ את המעוזים הכורדיים בצפון סוריה, מתבטא הערב (חמישי) סגן שר החוץ הסורי ואומר כי לא יקיימו שיחות עם הכורדים.

פייסל אל-מקדאד אומר כי הכורדים אשמים בכך שבגדו בסוריה בתמיכתם בארה"ב, וכי הם אלו שהביאו עילה לטורקיה להפר את הריבונות הסורית.

לדבריו, סוריה לא תקיים שיחות עם אלו שהפכו לבני ערובה של כוחות זרים, והוסיף כי לסוכנים של ארה"ב לא תהיה דריסת רגל בשטח סוריה.

עוד באותו נושא

נתניהו: ישראל מגנה את הפלישה הטורקית לסוריה

כזכור, אתמול, נשיא טורקיה ארדואן הכריז על מבצע "מעיין השלום" בצפון סוריה נגד הכוחות הכורדיים, וזמן קצר לאחר מכן מטוסים טורקים הפציצו מטרות באזור הגבול שבין טורקיה וסוריה.

ארדואן, שרואה את הכורדים כאיום ביטחוני, אמר בדבריו כי "המשימה שלנו היא למנוע יצירת מסדרון טרור לגבולנו הדרומי, ולהביא שלום לאזור. נשמור על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה ונשחרר את הקהילות המקומיות מהטרוריסטים".  בעקבות המבצע הטורקי הודיעו הכורדים כי הם מפסיקים את פעילותם נגד ארגון דאעש.

מנגד, בצפון סוריה הזהירו מפני אסון הומניטרי אפשרי, וקראו להתגייסות כללית לאורך הגבול כדי לשמור על השלום. בממשל האזרחי הכורדי אמרו כי "אנו קוראים לכולם לנוע לעבר האזורים הקרובים לגבול עם טורקיה ולבצע פעולות התנגדות בתקופה היסטורית רגישה זו".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על המבצע הטורקי במובלעת הכורדית בסוריה: ״ישראל מגנה בתוקף את הפלישה הצבאית של טורקיה למחוזות הכורדים בסוריה ומזהירה מפני טיהור אתני של הכורדים ע״י טורקיה ועושי דברה."

נתניהו הוסיף: "ישראל תעשה כל מאמץ להגיש סיוע הומניטרי לעם הכורדי האמיץ."

נפתלי בנט הגיב על ההפצצה הטורקית נגד הכוחות הכורדים: ״אני תפילה למען העם הכורדי המצוי תחת מתקפה טורקית אכזרית בשעה זו."

בנט הוסיף כי "הלקח שלנו מנסיגת ארה״ב פשוט: לעולמי עד, מדינת ישראל תגן על עצמה, בכוחות עצמה. לעולם, מדינת היהודים, לא תפקיד את גורלה בידי מדינה אחרת, כולל ארה״ב ידידתנו. ברגע האמת אף אחד אחר לא יילחם עבורנו״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סורים מפגרים הכורדי נלחמו בדעאש
בלי להתבלבל | 12-10-2019 14:47
הזויים הסורים