נתניהו: ישראל מגנה את הפלישה הטורקית לסוריה - סרוגים

נתניהו: ישראל מגנה את הפלישה הטורקית לסוריה

ראש הממשלה נתניהו גינה את המבצע הצבאי הטורקי נגד הכוחות הכורדיים בצפון מזרח סוריה והוסיף: "ישראל תעשה כל מאמץ להגיש סיוע הומניטרי לעם הכורדי האמיץ."

author-image
נתניהו: ישראל מגנה את הפלישה הטורקית לסוריה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום על המבצע הטורקי במובלעת הכורדית בסוריה: ״ישראל מגנה בתוקף את הפלישה הצבאית של טורקיה למחוזות הכורדים בסוריה ומזהירה מפני טיהור אתני של הכורדים ע״י טורקיה ועושי דברה."

נתניהו הוסיף: "ישראל תעשה כל מאמץ להגיש סיוע הומניטרי לעם הכורדי האמיץ."

עוד באותו נושא

ארדואן מאיים: "אשלח 3.6 מיליון פליטים לאירופה"


5

הדברים באים לאחר הביקורת האירופית על הממשל הטורקי, הטובח בעם הכורדי. מבצע "מעיין השלום" בצפון סוריה מכוון נגד הכוחות הכורדים באזור צפון מזרח סוריה הסמוך לגבול הטורקי. אתמול אמר ארדואן, שרואה את הכורדים כאיום ביטחוני: "המשימה שלנו היא למנוע יצירת מסדרון טרור לגבולנו הדרומי, ולהביא שלום לאזור. נשמור על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה ונשחרר את הקהילות המקומיות מהטרוריסטים".

מוקדם יותר היום תקף ארדואן את הביקורת נגדו ומסר כי עד כה נהרגו רק כ-190 לוחמים כורדים במהלך המבצע, ומול הביקורת שנמתחה מצדו מהאיחוד האירופי הוא איים: "אם אתם קוראים למבצע שלנו פלישה בלתי חוקית, אז למה שלא נפתח את שערינו ונשלח 3.6 מיליון פליטים סוריים לאירופה".

האמריקנים פינו את האזור בשביל הטורקים

מנגד, בצפון סוריה הזהירו מפני אסון הומניטרי אפשרי, וקראו להתגייסות כללית לאורך הגבול כדי לשמור על השלום. בממשל האזרחי הכורדי אמרו כי "אנו קוראים לכולם לנוע לעבר האזורים הקרובים לגבול עם טורקיה ולבצע פעולות התנגדות בתקופה היסטורית רגישה זו".

המתקפה הטורקית מגיעה יומיים אחרי הנסיגה של ארה"ב מהאזור, כשהבית הלבן הודיע כי כוחות הצבא האמריקני לא יתערבו בפעילות הצבא הטורקי באזור נגד המיליציות הכורדיות. "לאחר שהבסנו את דאעש, הכוחות האמריקניים לא יישארו באזור הבטוח" נאמר בהצהרה. "ממשלת ארה"ב לחצה על צרפת, גרמניה ומדינות אירופיות נוספות, שלוחמי דאעש רבים הגיעו מהם, לקחת אותם בחזרה אך הם לא רצו בהם וסירבו. מעתה טורקיה תהיה אחראית לכל הלוחמים שנפלו בשבי בשנתיים האחרונות. ארה"ב לא תחזיק בהם למשך מה שיכול להיות שנים רבות ומחיר עצום למשלם המיסים האמריקני".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ גינה את התקיפה בסוריה, ואמר כי "הבהרתי לטורקיה שמדובר ברעיון גרוע, אך ארה"ב מעולם לא הייתה צריכה להיות שמה. אנחנו רוצים לשים סוף למעורבותנו במלחמות האינסופיות במזרח התיכון". עוד ציין כי ייפגש עם ארדואן בבית הלבן ב-13 בנובמבר.

המהלך הגיע בעקבות העימות שבין ארה"ב וטורקיה בנוגע להתנהלות הצבאית באזור, והעלה חשש מפני הסלמה בעקבות כוונת טורקיה לתקוף בצפון סוריה. כזכור, לפני כחודש ארה"ב וטורקיה התחילו ליישם תכנית למרחב צבאי משותף, זאת במסגרת הסכם שנועד למנוע תקיפה נוספת של אנקרה נגד הכורדים, הנתפסים בעיני השלטון כאיום ביטחוני. עם זאת, בשבוע האחרון טורקיה איימה בפלישה לצפון מזרח סוריה והאשימה את וושינגטון בדחיית המאמצים להקמת האזור המשותף.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו