נתניהו: "איראן מתחמשת בלי הרף, חייבים הגנה" - סרוגים

נתניהו: "איראן מתחמשת בלי הרף, חייבים הגנה"

ראש הממשלה השווה בין המצב בישראל היום לערב מלחמת יום כיפור: "נאלצנו לעמוד בתחילתה לבד, ורק בסופה הגיע הסיוע האמריקני. כלל הבסיס שמנחה אותנו: ישראל תגן על עצמה, בכוחות עצמה, מול כל איום"

נתניהו: "איראן מתחמשת בלי הרף, חייבים הגנה"
  (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, התייחס באזכרה למלחמת יום הכיפורים, לאיום האיראני: "איראן מאיימת למחוק אותנו מהמפה. היא אומרת במפורש: 'ישראל תיעלם'", וחשף כי פעם אחר פעם היא מנסה לתקוף אותנ. |לכן אנו חייבים לעמוד הכן כדי להגן על עצמנו מפני הסכנה", הצהיר.

בטקס האזכרה לזכר החללים בהיכל הזיכרון בהר הרצל, טען נתניהו כי  "מוקד התוקפנות הנוכחי במזרח התיכון הוא המשטר האיראני בטהראן. איראן חותרת להדק את אחיזתה בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, ברצועת עזה".

הוא נתן דוגמאות לכך שאיראן "מתחמשת בלא הרף", ופירט כי "היא מציידת את גרורותיה בנשק מסוכן היא תוקפת את חופש השיט בנתיבי השיט הבינלאומיים, היא הפילה כטב"ם אמריקני גדול, היא תקפה בהתקפה גסה וחסרת תקדים את שדות הנפט בסעודיה, היא חוצה שוב ושוב את רף התעוזה שלה".

עוד באותו נושא

הדיון בקבינט: נערכים לתקיפה אפשרית מאיראן


6

בהמשך השווה בין המצב בישראל היום לזה לערב המלחמה ב- 1973: "איננו שואפים להיות 'עם לבדד ישכון', אבל כך נאלצנו לעמוד בתחילתה של מלחמת יום הכיפורים – שרק לקראת סופה הגיע הסיוע האמריקני. כמו ב-1973, גם היום אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתה החשובה של ארה"ב, שאף התגברה מאוד בשנים האחרונות, וכן את הלחץ הכלכלי האדיר שארה"ב מפעילה על איראן".

עם זאת הוסיף, כי "אנו תמיד זוכרים ומיישמים את הכלל הבסיסי שמנחה אותנו: ישראל תגן על עצמה, בכוחות עצמה, מול כל איום", אמר על ההיערכות. "צה"ל ערוך לקדם כל איום, בהגנה ובהתקפה, כשברשותו עוצמה מוחצת. עוצמת נשק, ועוצמת רוח. זאת הרוח הכבירה שהנחיל לנו דור מלחמת יום הכיפורים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השקט לפני הסערה
חנניה | 10-10-2019 17:06
זה ברור כשמש שתיהיה מלחמה לא רק עם אירן אלה גם צפון ודרום ולך תדע מה יקרה עם גיס 5 בתוך המדינה.אנחנו עם לא נורמלאי .כולם חיים טוב כאילו אין מחר.מה שיכול חס ושלום להיות גרוע מהמלחמה זה הקיטוב הקשה בעם.עד מתי .רק בזמן שחרב מונחת על הצוואר שלנו נבין את הנזק הקשה.הכוח של עם ישראל זה שהוא מאוחד רק כך בורא עולם יסייע לנו .להתעורר דחוף.אלה שחושבים שהכול בסדר פשוט משוגעים.המצב בכלל לא פשוט כול יום שעובר זה נס.הכול מבעבע חזק מתחת לאף שלנו.אחדות תפילה רק זה יציל אותנו ולא כול החכמים שיש היום שדומים מאוד לאלה של יום כיפור.