אחרי נסיגת ארה"ב: טורקיה החלה במבצע צבאי בסוריה - סרוגים

אחרי נסיגת ארה"ב: טורקיה החלה במבצע צבאי בסוריה

לאחר שכוחות ארה"ב עזבו את צפון סוריה, בטורקיה החלו לתקוף יעדים בצפון סוריה, כחלק ממבצע צבאי נגד המיליציות הכורדיות באזור. לדברי הנשיא ארדואן, "המשימה שלנו היא למנוע יצירת מסדרון טרור לגבולנו הדרומי"

author-image
אחרי נסיגת ארה"ב: טורקיה החלה במבצע צבאי בסוריה
  (צילום: שאטרסטוק)

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הודיע היום (רביעי) על תחילת מבצע "מעיין השלום" בצפון סוריה, המכוון נגד הכוחות הכורדים באזור. זמן קצר לאחר מכן מטוסים טורקים החלו להפציץ מטרות באזור הגבול שבין טורקיה וסוריה.

ארדואן, שרואה את הכורדים כאיום ביטחוני, אמר בדבריו כי "המשימה שלנו היא למנוע יצירת מסדרון טרור לגבולנו הדרומי, ולהביא שלום לאזור. נשמור על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה ונשחרר את הקהילות המקומיות מהטרוריסטים".  בעקבות המבצע הטורקי הודיעו הכורדים כי הם מפסיקים את פעילותם נגד ארגון דאעש.

מנגד, בצפון סוריה הזהירו מפני אסון הומניטרי אפשרי, וקראו להתגייסות כללית לאורך הגבול כדי לשמור על השלום. בממשל האזרחי הכורדי אמרו כי "אנו קוראים לכולם לנוע לעבר האזורים הקרובים לגבול עם טורקיה ולבצע פעולות התנגדות בתקופה היסטורית רגישה זו".

המתקפה הטורקית מגיעה יומיים אחרי הנסיגה של ארה"ב מהאזור, כשהבית הלבן הודיע כי כוחות הצבא האמריקני לא יתערבו בפעילות הצבא הטורקי באזור נגד המיליציות הכורדיות. "לאחר שהבסנו את דאעש, הכוחות האמריקניים לא יישארו באזור הבטוח" נאמר בהצהרה. "ממשלת ארה"ב לחצה על צרפת, גרמניה ומדינות אירופיות נוספות, שלוחמי דאעש רבים הגיעו מהם, לקחת אותם בחזרה אך הם לא רצו בהם וסירבו. מעתה טורקיה תהיה אחראית לכל הלוחמים שנפלו בשבי בשנתיים האחרונות. ארה"ב לא תחזיק בהם למשך מה שיכול להיות שנים רבות ומחיר עצום למשלם המיסים האמריקני".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ גינה את התקיפה בסוריה, ואמר כי "הבהרתי לטורקיה שמדובר ברעיון גרוע, אך ארה"ב מעולם לא הייתה צריכה להיות שמה. אנחנו רוצים לשים סוף למעורבותנו במלחמות האינסופיות במזרח התיכון". עוד ציין כי ייפגש עם ארדואן בבית הלבן ב-13 בנובמבר.

המהלך הגיע בעקבות העימות שבין ארה"ב וטורקיה בנוגע להתנהלות הצבאית באזור, והעלה חשש מפני הסלמה בעקבות כוונת טורקיה לתקוף בצפון סוריה. כזכור, לפני כחודש ארה"ב וטורקיה התחילו ליישם תכנית למרחב צבאי משותף, זאת במסגרת הסכם שנועד למנוע תקיפה נוספת של אנקרה נגד הכורדים, הנתפסים בעיני השלטון כאיום ביטחוני. עם זאת, בשבוע האחרון טורקיה איימה בפלישה לצפון מזרח סוריה והאשימה את וושינגטון בדחיית המאמצים להקמת האזור המשותף.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ארדואן והתמכה האמריקאית !!
אחד מהעם | 09-10-2019 22:38
ככה ,כנראה ,תראה התמיכה האמריקאית תחת שלטונו של החבר של ביבי ??? ארדואן מטורף כשלעצמו,ואנו מחוייבים לכוכבים בגלל בקשות אמריקאיות לתמיכה ,האם נפסיק רק עמ לרצות את טראמפ ,עוד נתגעגע לנשיא דמוקרטי כאובאמה !!!!!!
2
שוב
התמים | 10-10-2019 7:20
רואים את קוצר הראות של ביבי שסמך על טראמפ שהוא משענת קנה רצוץ. רבים הזהירו שאסור לישראל לנקוט עמדה בבחירות הפנימיות בארצות הברית ועליה לשמור על יחסים טובים הן עם הרפובליקנים והן עם הדמוקרטים. ביבי שם את כל הביצים בסל אחד - הסל של טראמפ. אבל טראמפ נאמן לערך אחד בלבד - לערך ששמו טראמפ. ומכיון שהוא לא ממש אדם רחב אופקים ומדינאי של ממש - התוצאה היא הפקרת הכורדים וחשיפת ישראל לאיראנים, כאשר המזרח התיכון כולו עכשיו כחומר ביד היוצר בידי הרוסים. ומי שסומך על כביכול הידידות בין פוטין לביבי - שיתכונן לאכזבה נוספת. בקיצור הקוסם הגדול הביא אותנו למצב בטחוני בלתי נסבל. שונאינו - חמאס, חיזבאללה, האיראנים, הטורקים והסורים חוגגים ומתחזקים וישראל הולכת ונחלשת. אבל העיקר : היידה ביבי והיידה שרה.
3
מסתבר שטראמפ גרוע מאובמה ומצבנו - על הפנים
הביצים של ביבי בסל 1 | 10-10-2019 13:12
יש לנו סיבות לדאגה עמוקה - טראמפ מעניק יד חופשית לאירנים ולטורקים. שלשום סעודיה הופקרה; אתמול - הכורדים. מחר - אנחנו. ובארצות הברית: את היהודים הרחקנו ואת המפלגה הדמוקרטית דחינו. ממש גאונות..
4
Young Buck
נועם | 10-10-2019 19:19
Young Buck