לראשונה: הכדור הפורח בת"א יעוטר בוורוד

במהלך חודש אוקטובר הכדור הפורח בפארק הירקון בתל אביב יעוטר בסרט ורוד ובכיתוב "חשוב להיבדק", המסמל את המאבק בסרטן השד. היוזמה היא חלק מפרויקט להעלאת המודעות לחשיבות הבדיקה המוקדמת כמצילת חיים

לראשונה: הכדור הפורח בת"א יעוטר בוורוד
  (צילום: גל פרידמן)

מדי 15 שניות, במקום כלשהו בעולם, מאובחנת אישה כחולה בסרטן השד. זו הסיבה שמאז שנת 1992, לקחה על עצמה קבוצת החברות אסתי לאודר העולמית מחויבת להציל חיים, ללכד בני אדם ולהשפיע לטובה על אנשים בכל העולם, כחלק ממסעה למיגור המחלה וליצירת עולם ללא סרטן השד. כבר 27 שנים שקבוצת אסתי לאודר מעניקה השראה, מממנת את המחקרים החשובים בעולם ומקרבת אותנו לריפוי סרטן השד, תוך העלאת המודעות העולמית למחלה.

גם השנה, יוצא קמפיין המודעות העולמי לסרטן השד של הקבוצה לדרך, בכל העולם, תחת הסיסמה "התקווה לריפוי מאחדת את כולנו. זה הזמן לסיים את סרטן השד". הקמפיין יתקיים גם בישראל, במסגרתו יעוטר הכדור הפורח בפארק הירקון במהלך כל חודש אוקטובר בסרט ורוד, המסמל את המאבק בסרטן השד ובכיתוב "חשוב להיבדק". מדובר ביוזמה של קבוצת החברות אסתי לאודר בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, על מנת לעורר מודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה. 

(צילום: גל פרידמן)

הקמפיין בישראל הוא חלק מהקמפיין העולמי של קבוצת החברות אסתי לאודר, אותו  הקימה לפני 27 שנה אוולין ה. לאודר, שהייתה שותפה גם ליצירת הסרט הוורוד והקמת הקרן לחקר סרטן השד. הקמפיין פועל כיום ביותר מ-70 מדינות וגייס עד כה למעלה מ-79 מיליון דולר לתמיכה במחקר, חינוך ושירותים רפואיים ברחבי העולם: 65 מיליון דולר מסכום זה מימנו 260 פרויקטים של מחקר של BCRF ב-20 השנה האחרונות. השנה שואף הקמפיין לגייס ברחבי העולם 9 מיליון דולר נוספים.

בישראל, פועלת הקבוצה בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן לקידום המודעות לסרטן השד כבר 17 שנה. במסגרת הפרויקט המשותף הוארו בשנים האחרונות אתרים שונים בישראל, ביניהם: יפו העתיקה, בניין עיריית תל אביב, גשר המיתרים בירושלים, מרכז פרס לשלום ביפו, מגדלי עזריאלי בתל אביב, מגדל דוד בירושלים, היכל הספר בירושלים, אוניברסיטת חיפה, היכל התרבות בתל אביב ועוד. 

עיריית תל אביב מוארת בוורוד (צילום: ערן פרץ)

השנה, יצטרף הכדור הפורח בפארק הירקון לכ- 200 אתרים ברחבי העולם שיוארו במהלך חודש אוקטובר באורות ורודים, ביניהם: האמפייר סטייט בילדינג בניו יורק, מרכז רוקפלר בניו יורק, מגדל אייפל בפריז, הסיטאדל במילאנו, בית האופרה סידני אוסטרליה, מגדל טוקיו ביפן, טירת שונבורן ועוד.

אורן רווח, מנכ"ל קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל מסר כי "קבוצת אסתי לאודר פועלת להעלאת המודעות לסרטן השד מזה 17 שנה. מטרת הפרויקט היא אחת והיא חשובה מכל: להזכיר לכל הנשים בישראל כי בדיקה מוקדמת מצילה חיים. אנו שמחים על עיטור הסרט הוורוד על הכדור הפורח, שנראה ממקומות רבים בתל אביב, גוש דן ומנתיבי איילון ויכול להוות תזכורת ממשית לאלפי נשים ללכת להיבדק". 

לדברי מירי זיו, סגנית יו"ר האגודה למלחמה בסרטן: "האגודה למלחמה בסרטן מובילה את המאבק בסרטן השד בכל החזיתות, החל ממחקר, קידום דרכי המניעה, הגילוי המוקדם, ועד שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולות והמחלימות. נכונותה של חברת אסתי לאודר להירתם מדי שנה לקידום המאבק בסרטן השד ראויה לכל הערכה ומחזקת את פעילותינו ברמה הלאומית והבינלאומית. אני קוראת לנשים לאמץ אורח חיים בריא שהוכח כמפחית סיכון לחלות ובמקביל, לגשת לבדיקה לגילוי מוקדם המהווה האמצעי היעיל ביותר להשגת ריפוי מהמחלה".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בסבבא
הנוסעת במכונת זמן | 06-10-2019 18:45
מה יש לדבר מה לספר אז זהו שזה ענן .החלפת הפורחים בריחות ענן. סובי סובי עננה היסתובבה פבלבה. אני החלפתי קידומת לעננים. מדי שבוע בשבועו אני יושבת על ענן וחושבת מי אני מה אני מו מו מווווווווווווווווווו. מה לעשות צריך לשדרג. בא לי שיר לילה של פריחות ואת אינך איתי ללללללל. תבינו אם בנבואה עסקנינן אז כולה מעופפת וזה לא בלון אלא עננים. עננים בשמי תל אביב תשבו עליהם ותעופו לאן שנישמתכם חפצה. כל יום אני מבקרת את ישתבח שמו כמו כלום. זה השטיח האולטמטיבי צמרת עננים קסומים מחליפים מטוס והיידה. טוסו פשוט טוסו.