פרשת "אוקראינה גייט": תלונה נוספת נגד טראמפ - סרוגים

פרשת "אוקראינה גייט": תלונה נוספת נגד טראמפ

גורם מודיעיני נוסף הגיש תלונה נגד נשיא ארה"ב בפרשת "אוקראינה גייט", שהחלה בעקבות שיחתו של טראמפ עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי. לפי הדיווח, הפעם מדובר בגורם שמכיר ישירות את הפרטים

פרשת "אוקראינה גייט": תלונה נוספת נגד טראמפ
  (צילום: אמיר לוי\פלאש 90)

פרשת "אוקראינה גייט" נמשכת: גורם מודיעיני נוסף הגיש תלונה נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעקבות שיחתו עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי – כך דווח היום (ראשון) ברשת ABC News.

עורך הדין מארק זייד, המייצג את המתלונן הנוכחי וכן את איש המודיעין הראשון שהעלה לראשונה את הפרשה, אישר את הדברים. לדבריו, המתלונן הנוכחי מכיר ישירות את הפרטים ואת העניינים של טראמפ עם אוקראינה – זאת בניגוד למתלונן הראשון, שהגיש את התלונה על בסיס דברים ששמע מעובדים אחרים. זייד הוסיף ואמר כי המתלונן תושאל בנושא על ידי המפקח הכללי של סוכנויות המודיעין, מייקל אטקינסון.

עוד באותו נושא

מסתמן: רוב בבית הנבחרים להדחתו של טראמפ


7

כזכור, הסערה סביב פרשת "אוקראינה גייט" החלה לאחר שגורם מודיעין טען כי הנשיא האמריקני התקשר למקבילו האוקראיני וביקש ממנו לחקור את ההתנהלות של יריבו הפוליטי ג'ו ביידן ובנו האנטר. בהמשך נרשמו דיווחים על שיחות דומות של טראמפ עם מנהיגים נוספים בעולם, ביניהם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, נשיא סין שי ג'ינפינג וראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, מהם טראמפ ביקש סיוע בהפרכת הטענות בדו"ח מולר על ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות.

בעקבות הדיווחים, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הודיעה כי תפתח בהליך להדחתו של הנשיא. "מדובר בבגידה בשבועת טראמפ למשרד, בגידה בביטחון הלאומי ובגידה ביושרת הבחירות שלנו" טענה. "הנשיא חייב לתת דין וחשבון. אף אחד לא מעל החוק". מנגד, טראמפ טען כי מדובר ב"ציד מכשפות והתנכלות נשיאותית".

עוד באותו נושא

חברי הקונגרס הרפובליקנים: "עצרו את הליך ההדחה"


7

בשבוע שעבר יו"ר האופוזיציה בבית הנבחרים פנה לפלוסי בדרישה לעצור זמנית את הליך ההדחה עד שיפורסמו הנחיות ברורות לגבי ההתנהלות בחקירה. בדבריו הסנאטור הרפובליקני הסביר כי "ראוי שהעם האמריקני יקבל התחייבות לכך שהסטנדרטים של הליך ההדחה יכובדו לאורך כל הדרך. בהתחשב בשאלה הגדולה שעומדת על הפרק- האם נשיא שנבחר כחוק יודח מתפקידו – כל דבר מלבד חקירה מעמיקה, מקיפה והוגנת שמתנהלת בשקיפות תהווה עלבון לחוקת ארה"ב ולמיליוני האמריקנים שסומכים עלינו להשמיע את קולם בממשל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו