אדלשטיין: "אזרחי ישראל רוצים מכנה משותף בכנסת" - סרוגים

אדלשטיין: "אזרחי ישראל רוצים מכנה משותף בכנסת"

בנאומו הראשון בכנסת ה-22, יו"ר הכנסת קרא לנתניהו וגנץ לפעול יחד להקמת ממשלת אחדות: "אזרחי ישראל לא יסלחו לנו אם נדרדר אל תהום של מערכת בחירות נוספת. הם רוצים שהבית הזה ישקף את המכנה המשותף ביניהם"

author-image
אדלשטיין: "אזרחי ישראל רוצים מכנה משותף בכנסת"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

לאחר שהושבע לתפקידו מחדש במושב הראשון של הכנסת ה-22, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פתח את ישיבת הכנסת הראשונה והתייחס למאמצים המתנהלים להקמת ממשלת אחדות. בדבריו פנה לראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, וקרא להם לפעול יחד לרפא את השברים בחברה הישראלית ולפעול יחד.

"פעמיים נכשלה מדינת ישראל בהקמת מדינה יהודית: ימי הזוהר של דוד ושלמה באו לקיצם כשהממלכה התפצלה, וכעבור 1000 שנה קמה המדינה החשמונאית שלחמה בכוחות משותפים – אבל כשפרצה מלחמת אחים הכל התמוטט" אמר. "שנאת החינם החריבה את בית המקדש עוד לפני שהרומאי הראשון הגיע למקום. עברו 2000 שנה וקמה מדינת ישראל – בנסיון השלישי".

"את האיזון בין שלל סדרי העדיפויות נשיג רק באחדות אמיתית, כנה ושלמה" הוסיף וציין. "הרצון באחדות לא בוקע רק מהקלפיות. מי שמקשיב לשיחות הסלון בישראל – מכיר אותו היטב, מי שמאזין לרחשים בשווקים – שומע אותו בקלות. מי שמכיר את אזרחי ישראל יודע שנמאס להם שדווקא כאן, בכנסת, בא לידי ביטוי כל מה שמפריד בינינו. נמאס להם שדווקא כאן הרצון לנצח את האחר גובר על הצורך ללכת יחד – עִם האחר. אזרחי ישראל רוצים אחדות! אזרחי ישראל רוצים שהבית הזה ישקף את המכנה המשותף ביניהם".

לדבריו, "אחדות לאומית היא משימה קשה. נכשלנו בה כבר פעמיים בהיסטוריה. לפעמים נראה שלהשיג אותה מורכב כמו להזיז הַרִים. זו משימה קשה במיוחד כי אין אחדות לחצאין, אין אחדות בכאילו, אין אחדות שכוללת פסילות, אחדות עם החלק הזה אבל לא עם האחר". עוד תקף את ההסתה נגד המגזרים השונים בארץ: "אחדות המבוססת על פסילת קבוצות ומגזרים שונים איננה אחדות אמיתית".

"אזרחי ישראל לא יסלחו לנו אם נדרדר אל תהום של מערכת בחירות נוספת. בל נשלה את עצמנו שנוכל לגלגל את האשמה בכך איש על רעהו. כולנו נישא בה" הבהיר. "אני פונה מכאן אליך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואליך, חבר הכנסת בני גנץ. עוד לא מאוחר! לשכתי עומדת לרשותכם, עוד היום. שבו ודברו, אל תותירו אבן על אבן עד שתמצאו את הנוסחה. אפשר לגשר על הפערים. אפשר לאחות את הקרעים. אפשר להגיע לאחדות. עומדת בפנינו משימה גדולה. ברוח ימי הפיוס האלו, שבין כסה לעשור, אני משוכנע שאפשר לעמוד בה. יחד, אבל רק יחד, נעשה ונצליח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה נשאר הכל הדרדר פה מזמן
חוקר | 03-10-2019 16:53
שחיתות בכל המגזרים אין דין ואין דין