באו כדי להישאר? הח"כים החדשים התקבלו במשכן - סרוגים

באו כדי להישאר? הח"כים החדשים התקבלו במשכן

בצד המגעים הקשים להרכבת ממשלה חברי הכנסת החדשים שנבחרו לכנסת ה-22 הגיעו אל משכן הכנסת בכדי ללמוד על המקום והתארחו בלשכתו של יו"ר הכנסת: "נפלה בחלקכם זכות להיות שליחי ציבור"

באו כדי להישאר? הח"כים החדשים התקבלו במשכן
  צילום באדיבות: דוברות הכנסת, איציק הררי

הכנסת ה-22 יוצאת לדרך. חברי הכנסת החדשים הגיעו היום אל הכנסת ליום הכשרה מיוחד ובו הם למדים על סביבת מקום עבודתם – הכנסת ומחלקותיה השונות באמצעות הדרכות פרונטלית ממנהלי האגפים בכנסת. כמו כן חברי הכנסת מכירים את לשכותיהם ומקומם במליאת הכנסת החל משבוע הבא ביום ההשבעה.

חברי הכנסת החדשים:  יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי), ווליד טאהא, ג'אבר עסאקלה, סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), אלכסנדר קושניר, מתן כהנא (הימין החדש), מרק איפראימוב (ישראל ביתנו) ומשה אבוטבול (ש"ס).

צילום באדיבות: דוברות הכנסת, איציק הררי

לצד שמונת חברי הכנסת החדשים, בכנסת ה22, יש עוד תשעה חברי כנסת שלא כיהנו בכנסת ה21, אך כיהנו בכנסות קודמות ושבים עתה אל הכנסת: אורלי לוי אבקסיס, עמר בר לב, רויטל סוויד (סיעת העבודה-גשר), נפתלי בנט, איילת שקד (הימין החדש), ניצן הורביץ, סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי), סעיד אלחרומי (הרשימה המשותפת), וחמד עמאר (ישראל ביתנו).

הח"כים הנרגשים התקבלו בלשכת יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין שם אמר להם: "נפלה בחלקכם זכות שהיא לרוב אזרחי ישראל אינה קיימת – להיות שליחי ציבור, וזה כלל לא משנה אם אתם בקואליציה או באופוזיציה, לחבר כנסת יש המון דברים שהוא יכול לעשות. לצערנו, לפעמים אנו נמדדים בעשייה בחקיקה"

צילום באדיבות: דוברות הכנסת, איציק הררי

אדלשטיין הוסיף: "רק בכנסת הקצרה הונחו מעל 500 הצעות חוק ואחד עבר. בכל הכנסות הקודמות, התפוקה בפועל היא 4% של חוקים שעברו. מאמין שלא הייתם מחזיקים עובד במפעל שזו התפוקה שלו. יש עוד עשייה רבה מעבר לחקיקה והיא – פיקוח על עבודת הממשלה. אנחנו ככנסת צריכים לחשוב איך מחזירים את הכוח של פיקוח הכנסת על הממשלה. לא קל הוא לחבר הכנסת שצריך לפקח בוועדות על עבודת משרד ממשלתי שהעומד בראשו הוא מהסיעה בה הוא מכהן, בוודאי אם הוא ראש סיעתו ובוודאי אם זה בסיעה בה אין מתקיימים פריימריז. עשינו כבר כמה דברים בעניין, דוגמת הקמת יחידת כת"ף שמסייעת בפיקוח על הממשלה אך אנו צריכים לעשות עוד. בורכתם במנגנון של עובדי הכנסת מיוחד – משהו שלא קיים במוסדות אחרים במדינה: ידע, מקצועיות ושירות מעולה זמין לכולם לכלל חברי הכנסת.מברך את כולכם מקרב לב בהצלחה רבה ועשייה ברוכה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו