טראמפ: "הסנקציות על איראן לא יוסרו ואף יוחרפו" - סרוגים

טראמפ: "הסנקציות על איראן לא יוסרו ואף יוחרפו"

בנאום במטה האו"ם לכבוד כינוס ה-74 של העצרת הכללית אמר נשיא ארה"ב כי אסור לאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני וכי "על כל המדינות לפעול נגד איראן"

author-image
טראמפ: "הסנקציות על איראן לא יוסרו ואף יוחרפו"
  נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם היום (שלישי) במטה האו"ם בניו יורק לכבוד הכינוס ה-74 של העצרת הכללית. טראמפ אמר כי "על כל המדינות מוטלת החובה לפעול בעניין איראן".

"שום ממשלה אחראית לא צריכה לסבסד את התאווה של איראן לשפיכות דמים". אמר הנשיא האמריקני והוסיף כי "כל עוד ההתנהגות המאיימת של איראן נמשכת – הסנקציות לא יוסרו. הן יוחרפו". טראמפ האשים כי איראן תוקפת את ישראל בכדי להסיח את הדעת מכישלונותיה שלה, וציין את טענת נתניהו כי במזרח התיכון גוברת ההכרה שמדינות צריכות להילחם בקיצוניוּת ולנרמל את יחסיהן עם ישראל.

בפתח דבריו אמר טראמפ כי "אנו בעידן של מחלוקת בין אלו שרוצים לשלוט על אחרים ואלו שרוצים לשלוט בעצמם. אם אתם מבקשים חופש, גלו גאווה בעמכם, אם אתם רוצים שלום – אהבו את האומה שלכם. מנהיגים חכמים מחפשים תמיד את טובת עמם. העתיד שייך לפטריוטים ולא לגלובליזם"

את הנאומים היום פתח מזכ"ל האו"ם אנטוני גוטרש ובזה אחר זה עלו מנהיגים רבים בעולם, כגון נשיא מצרים א- סיסי, נשיא ברזיל  ז'איר בולסונרו שהתנגד לטענות על שריפת היער באמזונס, וטען ללטישת עיניים ודיווחים כוזבים ליערות האמזונס שהם חלק מניסיון לקולוניאליזם כלפי ברזיל והודיע כי יערות האמזונס הם מורשת ברזילאית ובריבונותה.

במהלך היום יעלו לנאום בין היתר גם נשיא טורקיה ארדואן, נשיא צרפת מקרון ומלך ירדן עבדללה. מחר יעלה לנאום נשיא איראן חסן רוחני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מהכינוס בשל המגעים להרכבת הממשלה

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו