ממציא להם 'מחילה': שירי מימון, גיא עמיר וחנן סביון בראיון מיוחד לסרוגים

ממציא להם 'מחילה': שירי מימון, גיא עמיר וחנן סביון בראיון מיוחד לסרוגים

רגע לפני כיפור, היוצרים גיא עמיר וחנן סביון יחד עם הזמרת והשחקנית שירי מימון מספרים בראיון לסרוגים על מאחורי הקלעים של הסרט "מחילה", הרצון להביא למסך הגדול קצת יהדות, קומדיה ובעיקר אהבת חינם

ה'מחילה' שלה | שירי מימון בראיון מיוחד לסרוגים
  מתוך הסרט מחילה צילום: לאל אוטניק

איך מביאים את יום כיפור למסך הגדול? תלוי את מי אתם שואלים. במקרה של היוצרים גיא עמיר וחנן סביון, כל מה שצריך זה הומור וקאסט שחקנים מרשים וישראלי במיוחד.

כעת אחרי ההצלחה המסחררת של סרטם "מכתוב", הצמד האהוב חוזר למסך עם הסרט "מחילה", המתרחש בעשרת ימי תשובה ומסתיים בכיפור.

"לא במקרה עלילת הסרט יושבת בדיוק על העשרה ימים האלו, של בין כסה לעשור" מספרים גיא וחנן לסרוגים "זה השעון המתקתק של הסרט שלנו וכל הסיפור יושב על הניסיון לקבל מחילה לפני יום כיפור".

במרכז העלילה החברים הטובים שאול וניסן (אותם מגלמים גיא וחנן), נפגשים לאחר שלפני שלוש שנים יצאו לשוד שהשתבש והפריד ביניהם – שאול נכנס לכלא וניסן נמלט לחו"ל וחזר בתשובה וכעת הוא רוצה לבקש בכל דרך את מחילתו לפני יום כיפור.

מאיפה הגיע הרעיון לסרט?

"אחרי הסרט הקודם שלנו 'מכתוב' שהתעסק בדיון הרוחני של 'עשה טוב יהיה טוב', בו שני הגיבורים החליטו להשתנות, בעקבות המעשים הטובים שהם עשו. אני חושב שבסרט הזה ניסינו ללכת ולבחון את האפשרות שלך כבן אדם להמשיך בחיים שלך, כשיש לך דברים סגורים מאחורה ואת החשיבות והמשמעות של נפילה, ולנקות דברים שמעיקים עליך מאחורה, בשביל שתוכל להמשיך בחיים שלך קדימה".

לא מפחדים מהדתה

גם אם ממש תתאמצו, לא תצליחו לפספס את המוטיבים והמסרים הרבים שמשלבים עמיר וסביון בסרטים שלהם מהמסורת היהודית. החל מבר מצווה, גמילות חסדים ואמונה תמימה בבורא עולם ב'מכתוב' ועד לעשרת ימי תשובה, כיפור וחזרה בתשובה ב"מחילה" שרץ כרגע בקולנוע.

"זה לא מקרי שבחרנו ששני הגיבורים הראשים שלנו, אחד דתי ואחד חילוני- יככבו יחד על הפוסטר" מספר סביון "אנחנו רוצים לספר סיפור אחד, כי אנחנו חיים במקום שאם נחפש את נקודות החיבור ולא השוני, זה יעשה טוב לכולם".

"יש דווקא משהו כיפי להנגיש את היהדות גם לקהל החילוני" (צילום: לאל אוטניק – מתוך הסרט )

אתם לא חוששים "שיאשימו" אתכם בהדתה או מכך שיש קהלים חילוניים שפחות ירצו לצפות בסרטים שלכם?

גיא: "ממש לא, אני חושב שיש דווקא משהו כיפי להנגיש את היהדות גם לקהל החילוני והם רואים את היופי שיש בה. כל המושג של הדתה הוא מושג חשוך בעייני, לא נראה לי שהוא אמיתי"

חנן: "אנחנו באים ממשפחות שומרות מסורת. וככותב אתה מציג את הדברים שאתה בא מהם, מהעולם הזה והיכולת שלי להשפיע ולשנות. אני חושב שגם מבחינת העולם הדתי וגם החילוני, אנחנו באים דווקא ממקום של חיבור ולא של פילוג".

שירי מימון חוזרת בתשובה

אחרי שכיכבה כשופטת ב"כוכב הבא לאירוויזיון", שיחקה ושרה בתאטרון הנחשב בעולם- "ברודווי", הוציאה אלבומים וכיכבה בסדרות טלוויזיה. שירי מימון החליטה שהגיע הזמן גם לקולנוע.

ברגע שקיבלה את ההצעה מסביון ועמיר לגלם את רבקי, מימון ידעה שזו ההזדמנות שלה להגיע למסך הגדול, אפילו אם זה עם בובו ומטפחת ענקית על הראש.

"האמת שהתחברתי לריבקי מהרגע הראשון, אפילו שהיא בדיוק ההפך ממני" מספרת מימון לסרוגים "התחברתי לשקט שלה, לנקודת המבט האופטימית ולדרך שבה היא משיגה את מבוקשה. בצניעות וחכמה".

מימון מגלמת בסרט החדש את ריבקי, חוזרת בתשובה בת 30 שמחפשת שידוך בעשרת ימי תשובה, לאחר שהתאלמנה מבעלה.

"לקחתי את אמא שלי כרפרנס לרבקי" מספרת מימון "אמא שלי הגיעה מבית דתי. היא מאוד עדינה ורגועה אפילו קצת סגורה וביישנית והיא היתה המודל שלי לתפקיד הזה".

איך היה עבורך לככב פעם ראשונה בקולנוע? 

"זו היתה חוויה טובה מאוד, בעיקר בזכות חנן וגיא שנתנו לי בטחון ורוגע, להיות שלמה עם עצמי ולתת 100%".

הסרט מדבר על מחילה וכפרה לפני יום כיפור, יש מישהו שהיית רוצה לבקש ממנו סליחה מיוחדת?

"מעולם לא פגעתי במכוון, אז אם מישהו או מישהי נפגעו בכל זאת בדרך-מחילה".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shiri Maimon (@shirimaimon1) on


לצד מימון מככבים בסרט רשימת שחקנים מובחרת, ביניהם: צחי הלוי, נועה קולר, אלון אבוטבול, ליאלי אלקון, מיכל לוי ועוד.

"כשכתבנו את רבקי רצינו להפתיע את עצמנו, ושירי מימון כל כך התיישבה לנו עם הדמות שאמרנו שחייבים לבדוק את זה איתה" נזכרים עמיר וסביון "המזל שהיא זרמה איתנו וזה היה חיבור מאוד טבעי".

"מנסים בסרטים שלנו לתת את האור החיובי ואת החיבור בין אדם לחברו" (צילום: רן מנדלסון| מתוך הסרט)

על אף שנראה ששירי מימון רחוקה מאוד מהדמות של ריבקי, סביון ועמיר שמכירים אותה קצת מעבר למסכים מגלים שרב הדומה על השונה "בסרט רואים חיבור עצום בין שירי לרבקי, כי שירי היא בן אדם שבחייה הפרטיים היא לא מנהגת כמו הכוכבת של ערוץ 2. היא בן אדם שמנהל חיי משפחה ויש לה יסודות שמתחברים נורא יפה עם הדמות הזאת".

איזה מסר חשוב לכם להעביר לצופים בסרט הזה?

"מסר של אהבת חינם. שזה דבר שנותן לך כוח להמשיך ולגדול כבן אדם. אנחנו באמת מנסים בסרטים שלנו לתת את האור החיובי ואת החיבור בין אדם לחברו, כי בעינינו זה הבסיס לקיום שלנו פה".

מה החלום הבא?

"אנחנו עוד לא יודעים. אין לנו משהו ספציפי, תמיד יש לנו חלומות ואנחנו תמיד מקווים להמשיך להגשים אותם – אבל אנחנו לא יודעים מה הולך לקרות באמת. לפעמים נותנים לדברים לחלחל ואז יודעים מה הולך לצאת.

קודם כל שהסרט הזה שיצא עכשיו יצליח ובעזרת ה' שיפתח לנו כיוונים חדשים, כמו שקרה לנו עם מכתוב. אנחנו מזמינים את כולם לראות אותו, כי באמת השקענו שם את כל הלב"•

================================

הסרט הופק ע"י סרטי יונייטד קינג- משה ולאון אדרי ופירמה פילמס- אדר שפרן ורוני אברמובסקי ובתמיכת קרן רבינוביץ וקשת ומככב כעת באקרנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
רק אומר
שלום | 08-10-2019 12:41
אם פגעת במישהו במכוון זה אומר דבר מאוד חמור עלייך
כמה וכמה פעמים
ואם פגעת | 08-10-2019 13:28
זה אומר שאתה רע טוב אין בך
2
סרט מחילה
אילה | 08-10-2019 15:21
המלצה חמה
3
מחילה
שלומי | 12-10-2019 7:15
שאפו ענק לצמד היוצרים גיא ועמיר אלופים ומרגשים כל פעם מחדש , ישר כח .......