"אין הסבר הגיוני להצלחה שלי" | ראיון חג עם ישי ריבו

"אין הסבר הגיוני להצלחה שלי" | ראיון חג עם ישי ריבו

הזמר והיוצר ישי ריבו מסכם עשור בראיון חגיגי לסרוגים ומספר על תכנית הריאליטי שכמעט השתתף בה, ההצעות מחו"ל, העקיצה של אביב גפן והרצון לקחת הפסקה מהמירוץ- צפו

ראיון חג עם זמר העשור של סרוגים | ישי ריבו

זוכר את כל הדרך: רגע לפני פתיחת שנת תש"פ ולאחר שזכה כזמר כזמר העשור במצעד המוזיקה היהודית של סרוגים ובתואר איש השנה של גלגלצ, הזמר והיוצר ישי ריבו עוצר לסכם את העשור המטורף שעבר עליו בראיון חגיגי באולפן סרוגים.

"עשור אחורה הכול היה עדין במסגרת החלומות, הייתי ממש לקראת החתונה שלי ואחרי זה התחלתי עם המוזיקה. עם החתונה הגיעה הברכה" מספר ריבו לסרוגים ומוסיף "לפני עשור הייתי נער חולם שרוצה להגשים את עצמו ולהוציא את השירים החוצה. האמין בעצמו אבל לא חשב שיקרה מה שקרה ואיך שהשם גלגל את זה. את אומרת עשור אחורה וזה באמת מרגיש לי כמו אתמול".

לצפייה בראיון המלא:

הצלחת מאנונימיות מוחלטת, להפוך לאחד הזמרים המצליחים בישראל. איך מסבירים דבר כזה? 

"אין לי הסבר הגיוני להצלחה שלי, זו לא נוסחה שאפשר לכתוב אותה. אני חושב שהיתה אמונה גדולה, היה רצון לעשות את זה נכון ומקצועי. אבל מצד שני אני לא היחיד שחשב על זה ולא לכולם עלה בידם, לצערי. אבל במקרה שלי, זו באמת היתה סיעתא דשמיא גדולה. הכול קרה בתהליך מסוים שהכי התאים לי".

צפו: ביצוע אקוסטי מיוחד ל'הלב שלי' – שיר העשור שבחרתם 

האודישן של ישי 

בזמן שזמרים רבים, ניסו לפרוץ דרך הריאליטי וחלקם אף הצליחו, כמו: עומר אדם, בניה ברבי, עידן עמדי, שירי מימון, יובל דיין ועוד. ריבו בחר בדרך שלו, אך מגלה לסרוגים שגם הוא כמעט פרץ בדרך הזו.

עוד באותו נושא

מריבו עד להקת שלוה: סיכום נבחרי העשור במוזיקה

"אני לא אשקר, ריאליטי זה שלב שעלה לי בראש" מספר ריבו לסרוגים. "אפילו היתה תכנית שהלכתי לאודישן והתקבלתי (זה היה שלב לפני השידור בטלוויזיה). אך אני זוכר שהתקשרתי אליהם ואמרתי שאני נמנע מלהגיע… הרגשתי מאוד לא בנוח לקבל דירוג מהשופטים והקהל".

שלמה ארצי, קיסריה, אלבומי זהב ומיליוני צפיות הם רק חלק מרשימת ההישגים של ישי ריבו בשנים האחרונות. "אני לא מעכל עדין, אני מודה על כל יום מחדש ותמיד עם הפנים קדימה. ה' גלגל שאפגוש את האנשים הנכונים. במקרה של שלמה ארצי זו היתה פנייה שבאה ממנו, כאמן אתה לא אומר אני רוצה לעשות דואט עם שלמה ארצי ומתקשר אליו. קרו הרבה דברים שלא ציפיתי שיקרו".

מה למדת מכל המסע הזה שעברת?

"קודם כל אני לומד כל הזמן, הדבר שאני שם כרגע לנגד עיניי, הוא הצורך טיפה להרגיע. הייתי במירוץ מטורף כבר כמעט שש שנים, אני מרגיש שאני בשלב כזה שאני יכול להמשיך עם זה וזה לא יהיה נכון, או לשים איזה STOP קטן ולהיות בעיקר בשביל המשפחה, בשביל עצמי ובשביל ליצור.

כשאתה בטירוף של הופעות וראיונות, אתה מאבד את היכולת ליצור. בכדי ליצור חייב איזה שקט פנימי, שלוות נפש – לפעמים היא מגיעה באופן טבעי בן אדם מסיים אלבום או סיבוב הופעות, הביקוש יורד. אצלי זה קרה הפוך, זה מבורך מאוד ב"ה, אבל הבנתי שאני כנראה צריך לשים את הSTOP הזה בעצמי וזו מגמה שאני הולך לקראתה בחורף הקרוב".

אז אם עכשיו מגיעים עם הצעה גדולה מחו"ל, אתה לא לוקח?

"זה משהו שאני חושב עליו ברצינות בתקופה האחרונה, קיבלנו הרבה הצעות בעבר, אבל זה לא הסתדר מבחינת הלו"ז" מספר ריבו "באמת חו"ל זה משהו שעולה על הפרק ואנחנו חושבים עליו ברצינות, אבל גם בשביל זה אני צריך לכתחילה לקחת נשימה ולפנות זמן ולהיות יותר נוכח בבית שזה לא פחות חשוב".

האלול של ריבו

אחרי שלושה אלבומים מצליחים, ריבו משיק כעת אלבום רביעי ומסקרן – 'אלול תשע"ט', בו משלב פיוטי סליחות לצד שירים מקורים ושיתופי פעולה מיוחדים, כמו: "נפשי", "הלב שלי" ועוד.

"האלבום הזה אני מאוד מאוד גאה בו. סוף סוף היתה לי הזדמנות לעשות אלבום קצת שונה, שאני לא קורא לו אלבום רביעי קלאסי. המטרה העיקרית שלו היא להכניס את הקהל לתקופה הזו של ימי הרחמים והסליחות דרך השירים והפיוטים".

הדואט הקלאסי היחיד שתוכלו למצוא באלבום, הוא עם מוטי שטיינמץ שעלה לכותרות בעקבות הופעותיו בהפרדה שחלקם בוטלו. ריבו שדווקא מופיע בפני קהל מעורב ברוב הפעמים, מצא את עצמו מעורב בסערה, לאחר שאביב גפן החליט לצייץ עקיצה על מופעיו הנפרדים לנשים וגברים אותם עושה במיוחד בסוכות.

"לא התרגשתי מזה, זה בסדר" מגלה ריבו "אני יודע שאביב גפן אוהב פה ושם שערוריות וזה עושה לו טוב. יצא לי לנו להיפגש בכל מיני סיטואציות והוא גם פרגן. הופעות בהפרדה, הן דבר מאוד מבורך ואני גאה לומר שאני מרגיש די חלוץ בעניין הזה. יש קהל שלם ועצום, ששומע את השירים, קונה אלבומים ואין לא כל כך את האופציה לראות אותי מופיע. ואני גם בתור בן אדם מאמין פחות מעדיף שהקהל הזה יגיע למקומות שהוא לא מרגיש נוח איתם כמו הזאפה ולכן אני בא אליהם".

לסיכום, מה אתה מאחל לעצמך?

"שרק ימשיך ככה, זו פשוט היתה שנה מבורכת מאוד. גם דרך חברים חדשים שהכרתי מהתעשייה, זמרים שיצא לנו למצוא חיבור יחד. אני חושב שבשנה האחרונה החידוש הגדול שהיה לי, זו האפשרות לשבת עם קולגות למוזיקה וגם לעשות ערבים ביחד שמלווים מצד אחד בלימוד תורה מצד אחד וגם לשחק ביחד פיפה. זה בונה מלמד וזה בעיקר עושה טוב לנפש".

"מאחל לכל עם ישראל, שנה טובה ומתוקה. שתהיה שנה של ברכה, שמחה ואחדות אמיתית"•

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אחלה זמר
אריק | 27-09-2019 11:46
הזמר הכי טוב במדינה
2
ישי, כנס
יועצת נישואין | 27-09-2019 12:47
אתה איש ויוצר נהדר. מציעה לך בחום אכן לקחת פסק זמן, בעיקר בשביל הזוגיות שלך. זה העוגן האמיתי בחיים! ולפעמים מה שנוזנח במשך שנים, קשה לשקם. ואנחנו, נסתדר.... שנה טובה!!!
צודקת
תהילה | 02-10-2019 21:34
חכמה
3
רבנים
נועם | 29-09-2019 15:42
לא יעזור לכם בית דין רבנים נמשיך להנהיג את היהודים
4
פולין
נועם | 29-09-2019 15:43
פולין ואיטליה לא יעזור לכם נוצרים פולין ואיטליה ישארו מדינות קודש לנוצרים