גנץ: "מוכן להקים ממשלת אחדות רחבה בראשותי" - סרוגים

גנץ: "מוכן להקים ממשלת אחדות רחבה בראשותי"

לאחר שראש הממשלה פנה לבני גנץ בבקשה לפעול למען ממשלת אחדות, יו"ר כחול לבן הגיב לראשונה לקריאות של נתניהו בפתח סיעת המפלגה והתחייב: "מוכן להקים ממשלת אחדות רחבה בראשותי"

גנץ: "מוכן להקים ממשלת אחדות רחבה בראשותי"
  (צילום: פלאש 90)

בעקבות הקריאות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול לממשלת אחדות, יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב היום (חמישי) לראשונה לדבריו בפתח ישיבת הסיעה הראשונה של מפלגתו לאחר הבחירות.

"ראוי כי כולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר. לאחר מערכת בחירות שנכפתה על אזרחי ישראל, העם יצא לקלפיות והכריע הכרעה ברורה: שישראל תהיה לפני הכל, ולכון ניצחנו את הבחירות וכחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר" אמר. "לפי נתוני ועדת הבחירות קיבלנו 33 מנדטים, ונתניהו לא השיג את הגוש החוסם הפוליטי שאליו שאף ושבגינו גרר את כולנו לבחירות".

"אזרחי ישראל רצו ממשלת אחדות כבר אחרי הבחירות הקודמות, והם עדיין רוצים זאת היום. אני מתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי, שתפעל לעם ותרפא את החברה הישראלית על כלל חלקיה" הבהיר. "מלאכת הרכבת הממשלה החלה, ואנחנו לא ניכנע לאף תכתיב. נקשיב קשב רב לכולם. המו"מ יכוון על ידי באחריות ושיקול לדעת, כדי למצות את הדעת על כלל אזרחי המדינה בנסיבות המדיניות שנוצרו".

לדבריו, "המו"מ ידרוש נחישות וסבלנות – אין קיצורי דרך. הממשלה שתוקם חייבת להיות אפקטיבית ובעלת יכולת שליטה. ממשלת שיתוק פוליטי לא תועיל ולא תקדם את אזרחי ישראל. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים אלא ממלכתיות, אחריות, ורצינות. אני מתכוון לפעול ברוח הדברים האלה, וגם ברוח הפתק שהנחתי בכותל בין אבני הבחירות – הבא שלום עלינו ועשה שלום עלינו".

לפיד: "נתניהו מנסה לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית"

מספר 2 ברשימה, ח"כ יאיר לפיד, תקף את נתניהו ואמר כי הוא "מנסה לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית. הוא לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות והכרעת הרוב. זו המטרה של בלוק הסחטנים והקיצונים שהוא ניסה להקים אתמול"

לדבריו, "בן אדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אם נתניהו יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות, בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ממשלת אחדות ליברלית זה לא תנאי שלנו או משהו שליברמן כופה עלינו. זה מטרה שלנו, עם הליכוד ועם ליברמן. עם נישואין אזרחיים ותחבורה בשבת. תתעלמו מספינים בשבועיים הקרובים, אנחנו פועלים לממשלת אחדות".

יעלון: "נתניהו נכשל ומעדיף להתבצר בבלפור"

ח"כ משה (בוגי) יעלון) הוסיף כי "כחול לבן היא מפלגת שלטון איתנה יציבה ולוחמת. מי שחשבו אחרת, או רצו לשכנע את הציבור לחשוב אחרת, קיבלו תשובה ניצחת בקלפי. גם לאחר הבחירות האלה, ברור שנתניהו פועל מתוך שיקול אחד- הימלטותו האישית מספסל הנאשמים. אני קורא לליכוד וחברי המפלגות הדתיות – הגיע הזמן שתבינו שאיתו זה לא הולך".

עוד ציין כי "נתניהו נכשל בבחירות, אבל מעדיף להתבצר בבלפור ולא לאפשר הקמת ממשלה, כי הוא רוצה לנהל את ענייניו הפליליים מכיסא ראש הממשלה. בני גנץ צריך להרכיב את הממשלה כי רק כחול לבן יכולה להקים ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה שתבטא את רצון הציבור".

העם אמר את דברו – חלאס נתניהו

מוקדם יותר היום גורם בכיר בכחול לבן, ממקורביו של בני גנץ שלל את ההצעה של ראש הממשלה והבהיר בשיחה לסרוגים כי "העם אמר את דברו – רוצה אחדות, העם אמר את דברו – חלאס נתניהו".

עוד באותו נושא

בכיר בכחול לבן לסרוגים: "העם הכריע; חלאס נתניהו"


20

לדברי הגורם, "אין שינוי מבחינתנו, מכוונים לממשלת אחדות בראשות גנץ, במיוחד שזכינו במנדטים. כל השאר זה ספינים". עם זאת על המורכבות בהקמת הרוב לקואליציה אמר: "יש פלונטר, עם הדברים האלו צריך להתנהל, אבל כחול לבן גדולה יותר ונתניהו לא הצליח להשיג את היעד שלו ל- 61".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
24 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
בשום פנים ואופן לא
דוד | 19-09-2019 14:20
לא צריך ממשלת שיתוק אם צריך אז מערכת בחירות שלישית או מרי מהפכה אזרחית
לא, הוא פשוט עוד לא סיים תיכון
דגכד | 19-09-2019 17:25
תגובה של נער מתבגר
מזה 'מהפכה אזרחית'?
ג | 19-09-2019 16:17
אתה חושב שפה זה בריהמ הקומוניסטית?
2
יופי שאתה מוכן. אז תחכה....
ציןן | 19-09-2019 14:27
בנתיים לך למצעד הגאווה...
3
הוא אפילו לא היה פעם אחת ח''כ, איך הוא יהיה ר
ט | 19-09-2019 14:28
הוא אפילו לא היה פעם אחת ח''כ, איך הוא יהיה ראש ממשלה???
מוכר רהיטים
משה | 19-09-2019 20:13
הוא היה שגריר ישראל באום שר אוצר עד כמה אפשר לעוות את המציאות
ביבי היה ראש ממשלה
חחח | 19-09-2019 15:51
אחרי נסיון בתור מוכר רהיטים.
4
אני ליכודניק מגיל 18
בנימין בן אביב | 19-09-2019 14:32
אבל אחרי שאביגדור ליברמן לעג לעם ישראל,ולעג לראש הממשלה בנימין נתניהו,הבנתי שבנימין נתניהו ניכנס למלכודת והוא מתחיל לאבד את הריכוז שליווה אותו כל ה-20 השנים האחרונות,ואחרי הבחירות לכנסת ה-21 וה-22 בנימין נתניהו הרגיש נעלב ופגוע,כי עם ישראל הפך לכפוי טובה עם שנהנה מחיים נורמאלים ב-12 שנים רצופות,ובבחירות העם הזה היתנהג בצורה מבישה כשהו מחלק את הכוח של הימין למאות פירורים שנפלו לידי מנהיגים חלשים שאין להם הבנה וידע וחוכמה של אחוז אחד ממה שיש לבנימין נתניהו,וכעט יש לצפות שהכל יהרס,והעם הזה יבכה על היתנהגותו הפזיזה ובעיקר הצבועה.
חיים נורמלים חוצפן! בוא לשדרות
ביבי=00 | 19-09-2019 17:36
קצת יושרה
ביבי
עוצמה | 19-09-2019 14:58
התנהגות צבועה של העם?? אם כבר של ביבי הרי ביבי הוא איש שמאל!!! החזיר את חברון ,מחזק את חמאס ,הצביע בעד הגירוש מגוש קטיף, מאזרח את המסתננים, מחלק מתנות למחבלים בכלא,רושר את ידי החיילים , מניח לבגץ לשלוט,הוציא את המחסומים מהכפרים הערבים, ועוד ועוד. אז ימין אמיתי זה עוצמה יהודית!!!!
5
גנץ טירון פוליטי לא יודע איך לקרוא את המפה
אברהם | 19-09-2019 14:37
לפי תגובתם ברור כי לפיד וגנץ סבורים שהם חלק מהערבים הלא ציוניים, אחרת לא ברור איך הם טוענים שניצחו. לא זו אף זו, הצמד חמד שלא בגר מניחים, שגם ליברמן הוא שמאלן, כאשר ליברמן הצהיר כי הוא ימני ולא רק זאת, אלא הוא הצהיר שלעולם הוא לא ישב עם הערבים. אם כך, הימין עבר את ה- 60 מנדטים. ועוד, בל נשכח שלפיד וגנץ שללו את ביבי מכל וכל, כעת הם מבקשים לשבת אתו... נו באמת.
למטבע
בתמים | 19-09-2019 18:12
שני צדדים. ביבי טען שגנץ, לפיד וליברמן הם שמאל ואילו הוא יקים רק ממשלת ימין ולא ישתף את השמאל....ביבי הוא כבר סוס צולע ולכן הוא ככה מזיע. ללא ביבי כבר מזמן הייתה לנו ממשלת אחדות טובה שהייתה עובדת עבור העם ולא עבור ביבי.
6
זו התוצאה של קולות עוצמה יהודית שהלכו לפח.
אריק | 19-09-2019 14:38
עכשיו בוכים? למה לא דאגתם ללכת כולם יחד? הנה התשובה!
7
גועל נפש של קללות מבוחרי הליכוד
אורלי | 19-09-2019 14:57
שוב הוכחתם כמה נמוך אתם מוכנים לרדת
8
זה נשמע רעיון טוב
ישעיהו | 19-09-2019 14:59
לממשלת אחדות כזאת יש כמה אתגרים דחופים שניתן לטפל בהם: 1. הגירעון הכספי הגדול של הממשלה 2. פיתרון בעיות הדיור 3. שיקום מערכת המשפט והחינוך 4. הורדת מחירי האנרגיה על ידי הגדרת חברות הגז כדואופול 5. הפרדת דת ומדינה - חוק גיוס שוויוני, נישואים אזרחיים, קבורה חילונית ותחבורה ציבורית בשבת 6. השקעה התחבורה הציבורית בישראל
נו... בהצלחה מר גנץ
ירושלמית | 19-09-2019 15:18
אני נותנת לך שבועיים להבין שאין לך שום סיכוי. 1. הערבים לא ישבו בממשלה ישראלית, הרי הם מתנגדים לעצם קיומה. 2. יש לך אולי 45 מנדטים ועם זה לא יוצרים קואליציה. 3. ליברמן לא יישב עם המחנה הדמוקרטי לאותו שולחן ממשלה. 4. בליכוד יודעים היטב (אולי חוץ מסער) שאין להם אלקטורל ללא רהמ, אזיי הם ישארו נאמנים לו. 5. החרדים לא יהיו מוכנים לשבת עם מר לפיד ואהבתו מבית אבא להם. 6. ימינה לא תשב בקואליציה עם מי שזוכר לטובה את ימי ההתנתקות הנפשעת ומוכן לשוב אליהם בגירסה זו או אחרת. כלומר, בלי ערבים, ספק ליברמן ספק המחנה הדמוקרטי, אין לך רוב להקים סיעה עזוב ממשלה. אני ממליצה לך שלא להעביר את העם הזה ואת תקציבו בחירות נוספות, תן לנתניהו למשול ואולי עוד כמה שנים יהיה לך הניסיון המתאים לאתגר שוב את האריה.
9
ממשלת אחדות ?
יעקב א. | 19-09-2019 15:29
אני הייתי נותן לגנץ לצאת לדרך כי הוא המפלגה הגדולה 33 מנדטים עם הגוש שיש לו הרי הוא לא יצליח כי ליברמן לא אוהב את אימן עודה ואז נחזיר את הגלגל לאחור לנתניהו ואז ליברמן ירד מהעץ חוקי פוליטקה אחרישכלול האפשרויות כי נתניהו לא ילך בלי הימין חרדים לשום קואלציה ואם גם זה לא יעבוד יהיה סיבוב נוסף נוסך אטליה זה מחיר הדמוקרטיה
10
אחדות
משה כהן | 19-09-2019 15:36
ראשי כחול לבן! אתם עדיין עם דף המסרים מלפני הבחירות, תתעשתו אנחנו כבר אחרי הבחירות.
11
גנץ וליברמן צודקים. אצל ביבי הכל ספינים ןאחיז
חניאל | 19-09-2019 16:34
ביבי חייב ללכת ושיבוא אחר מהליכוד במקומו. הוא גורר ויגרור את כל הימין לתהום יחד אתו.
12
גנץ ולפיד דיקטטורים אטומים-
עדי | 19-09-2019 17:23
יותר ממיליון אנשים בחרו בליכוד בראשות נתניהו וגנץ ולפיד היהירים השחצנים והלוא הגונים דורשים שידיחו את נתניהו מראשות הליכוד. רשעים עלובים. זו דמוקרטיה כשבוחרים ראש מפלגה ובאים שני עלובים ומחליטים לשים פס על החלטת מיליון אנשים וכל זה כי הם יודעים שליד נתניהו יראו את עליבותם וחוסר הכשרון שלהם כמנהיגים
13
אתה מוכן, רק אין לך עם מי
הבחירות נגמרו | 19-09-2019 17:51
נלך לבחירות פעם שלישית?
14
תרגיעו כולכם . רוב העם היהודי ימני.
איציק | 20-09-2019 1:24
.
כל הימניים יהודים
מלי | 20-09-2019 10:02
וכל השמאלנים הם בני תערובת שהסתננו בחסות חוק השבות תוצאות של התבוללות שהיתה באירופה טרום מלחמת העולם השנייה והבני גחבות באו לפה וראו זה השמאל שונאי יהודים ויהדות שונאי ישראל ושבת שונאי מסורת ישראל. . וכך היהודים שוב בגלות אבל בארץ ישראל
15
זכריה הנביא אומר
איציק | 20-09-2019 1:49
כתוב בתנך בספר זכריה הנביא : והבאתי את השלשית באש וצרפתים כצרף את הכסף ובחנתים כבחן את הזהב הוא יקרא בשמי ואני אענה אתו אמרתי עמי הוא והוא יאמר יהוה אלהי .  לדעתי לא תקום ממשלה ויהיו בחירות בפעם השלישית וגם אז לא תקום ממשלה שלישית . יש מצב שמלחמת עולם שלישית תפתח ואז כולנו נזעק לאבינו שבשמיים שיגאלנו וישלח לנו את משיח צידקינו בעזרת ה' .