הגיע הזמן להקשיב ל'עוצמה יהודית', 'נעם' ו'יחד' - סרוגים

הגיע הזמן להקשיב ל'עוצמה יהודית', 'נעם' ו'יחד'

הרב שמואל אליהו מביט על תוצאות הבחירות הסבוכות ואומר כי הפתרון הוא להושיב כמה שיותר רבנים מכמה שיותר זרמים בכדי למנוע פילוגים גם בבחירות הבאות

הגיע הזמן להקשיב ל'עוצמה יהודית', 'נעם' ו'יחד'
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

צריכים להתארגן כבר מעכשיו לבחירות הבאות. הן יכולות להיות בעוד כמה שנים, אך לאור התיקו המסתמן בין הגושים הן יכולות להיות גם בעוד כמה חודשים. בכל מקרה צריך להתארגן כבר עכשיו לבחירות הבאות.

בשלוש מערכות הבחירות האחרונות הפסדנו עשרות אלפי קולות בגלל מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. הטחת כעסים והאשמות היום לא יפתרו שום בעיה.

צריך לזכור כי 'יחד', 'עוצמה' ו'נעם' קמו כי לצד כל הדברים הטובים קידמו חלק מראשי הבית היהודי את הכותל הרפורמי, את הלהט"בים במשרד החינוך, במקום שיגנו על החיילים מפני השינויים שכפו עליהם ארגונים רדיקאליים, שמירה על השבת ועל הזהות היהודית של מדינת ישראל.

חייבים להקשיב להם, ואי אפשר להקשיב כשכועסים. אם לא נקשיב להם היום נמצא את עצמינו בבחירות הבאות נאבקים פעם נוספת בהם או באחרים כמותם, מפסידים שוב כוחות ועוצמות. זורקים שוב עשרות אלפי קולות של אנשים טובים שרוצים רק טוב.

אנחנו חייבים ביום הזה להקשיב במקום לכעוס. לדבר במקום לצעוק. לאחד במקום הפילוג. חייבים גם להקים גוף רחב של רבנים ואישי ציבור, שיעצור כל מי שרוצה להתפלג ולהזיק לכלל. אנחנו חייבים להתחיל בזה מהיום, כשכולם המומים מהתוצאות. כשכולם רואים את השבר והנזק. כשהכול כל כך ברור מול העיניים.

כדאי לזכור כי בכל הכאב הזה יש גם משהו טוב. הפילוגים וההפסדים הללו מזכירים לנו שוב ושוב שהציבור שאנו חיים בתוכו הוא ציבור ערכי ואכפתי. ציבור שמוסר נפש על האמונה שלו. התכונות הללו גורמות לו להקים ישיבות חדשות וישובים חדשים. האכפתיות הזו מניעה עשרות גרעינים תורניים ורבני קהילות. החדשנות הזאת המציאה את המכינות ואת המדרשות.

התוצאות של הבחירות אומרות לנו שצריך להשתמש במסירות בערכיות ובאכפתיות לטובה. צריך כבר היום לשבת, להקשיב, לשמוע, להיפגש, למצוא מנגנון שימנע פילוגים כאלה בעתיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
56 תגובות - 34 דיונים מיין לפי
1
כל עוד סמוטריץ והרב מלמד בעניין לא תהיה אחדות
זה האמת | 19-09-2019 9:40
היהירות ההתנשאות השחצנות והזלזול בכל מי שלא כפוף להם רק תמשיך ללבות את השינאה הקינאה וכפיות הטובה שלהם. צריך לסלק את שניהם באופן מיידי מכל תחום ציבורי אסור לתת להם בכלל גישה להנהגה ציבורית . רק כך כל צד יוכל להתאחד בצורה מכובדת ובצורה שיוויונית והוגנת. הניסיון השפל של שניהם לגמד את עוצמה יהודית לא צלחו והציבור כ 80 אלף איש אמר את דברו. היום ברור לכולם שאיתמר בן גביר שווה לפחות פי 2 מסמוטריץ והגיע הזמן שגם סמוטריץ היהיר הזה יבין את מקומו.אחדות אמיתית וצודקת זה רק אם איתמר יהיה לפני סמוטריץ ברשימה . זה האמת וזה הצדק.
חד משמעי , יישר כח, זו האמת
הנר עוד דולק.... | 19-09-2019 13:05
הרב זלמן מלמד שכבודו במקומו מונח נסחף לגמרי ביחד עם בצלאל סמוטריץ הממזר הקטן הזה ופשוט עשה אמבוש חסר כל הגיון על מפלגת עוצמה יהודית כל מי שקרא את ערוץ 7 או את העיתון היה נדמה לו שעוצמה יהודית זו מפלגה הקוראת להשמדת ישראל ולכן אסור לבחור בה. קורא מפה לרב מלמד, בטח אנשיו מהתקשורת עוברים על התגובות באתרים, אנו נמצאים ערב ראש השנה חזור בתשובה ולך בקש סליחה ומחילה מכל אנשי עוצמה יהודית ובראשם איתמר בן גביר לו גרמת נזק עצום גם כלכלי וגם תדמיתי איתמר הצדיק הוא איש אמת איש חסד שעושה רבות למען עם ישראל אתה צריך להתבייש שבגילך ובמעמדך כל כך פגעת בו והשנאת ציבור גדול נגדו ורק נזכיר שבגלל שינאת חינם נחרב הבית , אדרבה תראה דוגמא אישית ולך בקש ממנו מחילה לפני כולם על מה שעשית לו
סמוטריץ לא שווה חצי מנדט וויתר להיות מקום 3??
רוני | 19-09-2019 10:14
ועוצמה יהודית ששוים 2.5 מנדטים ועכשיו זה גם הוכח יקבלו מקום 6 ו 8 למה מה קרה? סמוטריץ השחצן לא שווה בכלל מקום ברשימה והוא זה שטינף הכי הרבה נגדנו
הרב מלמד הובס בעבר בבחירות בבית אל
צודק | 19-09-2019 10:00
.
2
איחוד
רמי | 19-09-2019 9:45
זה הפיתרון לאחד כוחות עוצמה ונעם ועוד אז הכוח חזק
גם אתה פחדת מהכנופיה של מלמד לפני הבחירות
חב"ד | 19-09-2019 12:06
ולכן רק עכשיו אתה מעיז להתבטא הרי ברור לכולם שאתה לא הצביעת ימינה ודי למבין
בלי ההתערבות הבוטה של הרב מלמד היה אחדות
עפרה | 19-09-2019 10:46
התתנשאות שלו והביטחון שרק לו יש את התבונה מה טוב סיימה את דרכה הוא לא מקובל בציבור ולעומת זו הוא מפעיל לחצים על רבנים וכך מייצר מתחים שמובילים לשינאה באמת מיותרת אין לי ספק שאם הוא היה נשאר בפינה האמיתית שלו היה איחוד אמיתי וכמובן גם הנציג שלו בכנסת בצלאל סמוטריץ היה מרגיע את עצמו וחוזר לפורפורציות האמיתיות שלו
3
הצבור הדתי לאומי מתפורר
אליהו | 19-09-2019 9:52
עם כל התרומה שאדירה שיש לצבור הזה, הוא מאבד את הדרך. הוא הפסיק להיות נאמן לדרכו, לתורה, להלכה, לרבנים. החרדים לאט לאט מחליפים את ה'מזרוחניקים'. הם יותר ויותר מקבלים את המדינה רוצים להתגייס ולעבוד אלולי ה'לפידים' הטיפשים ודומיהם. הם נאמנים לתורה, להלכה ושומעים לרבנים. האמת חייבת להאמר מי שאחראי על המצב הרוחני ערכי של היהודים הם הרבנים. אז הגיע הזמן שהם ישבו ביחד יקבלו החלטות ימנו ראש ויהוו דוגמה לאחדות, גבורה והנהגה
הרבנים הרסו את הציבור סיכסכו פילגו והשניאו
ברק | 19-09-2019 15:01
ובראש ובראשונה צריך להזכיר את רבני ערוץ בשבע שהרסו את הציבור שיסעו פילגו וסיכסכו את כל החלקים בציבור הדתי לאומי והכל מהתנשאות שרק הם צודקים
הרבנים שמטיפים לשינאת אחים הם לא רבנים
שמעון סעד | 19-09-2019 10:16
והגיע הזמן להגיד את האמת בפרצוץ הרב זלמן מלמד הגזים הפעם לגמרי התייחס לעוצמה יהודית יותר גרוע ממה שהוא מתייחס אפילו לרב שלמה אבינר פשוט שינאה יוקדת ללא שום מעצור מה זה?
4
אמת הגיע הזמן לאחד את השורות
אהוד | 19-09-2019 9:55
עכשיו זה ברור ששלושת הגופים עוצמה יהודית יחד ונעם יכולים לעבור את אחוז החסימה בבחירות לכנסת
5
הפוך
שמחתי לעזור | 19-09-2019 10:04
הנתונים במספרים מוחלטים (לא מנדטים, שעוותו בפעם הקודמת בגלל אחוז מטורף של קולות מתחת לאחוז החסימה) מראים בדיוק הפוך. עוצמה שווים 80 אלף לפחות (לדעתי חבד הביאו 10 פעם קודמת שהפעם הלכו ל-ג ראו תוצאות כפר חבד ואכמל) משמע סמוטריץ' והרב רפי שווים 80. חנוק. זאת אומרת שאיילת דווקא הגדילה את הסהכ ב-40K (נראה סופית בסוף היום). הציבור אומר את דברו - הוא רוצה 'פחות' מעורבות של הרבנים. צריך לומר את האמת. בפעם המי יודע כמה, הליברלים מסבסדים את החרדלים. המצב הזה לא יימשך - פעם הבאה אם יישאר אותו יחס ייצוג - הליברלים יצביעו ליכוד.
למגיב בשם מויש
שי | 21-09-2019 21:59
אתה מדבר שטויות. פעם הקודמת האיחוד קיבל 5 מנדטים. ו4 מנדטים של שקד עוצמה עכשיו קיבלו כמעט 2 וחצי מנדטים וסמוטריץ עם פרץ הביאו ביחד 2 וחצי. וזה עוד שכ10 אלף קולות של חבד עברו מעוצמה לג. ראה דגימה מתוצאות כפר חבד
מויש
שי | 21-09-2019 20:30
מויש עוצמה הביאו 83,200 בוא נדייק
מויש, הסבר
רוני | 19-09-2019 19:58
חצי מהציבור הדל בכלל לא מצביע למפלגות דתיות. הרבנים מרחיקים הרבה יותר קולות מאשר מקרבים.
מאיפה השטויות האלה??
מויש | 19-09-2019 18:05
כשעוצמה רצו עם סמוטריץ ופרץ - היו שווים 4, ושקד/בנט 'כמעט 4'. יחד הם בעצם שווים 8, או 'כמעט 8'. וראה זה פלא!! בבחירות הנוכחיות הם הביאו 'כמעט 8', בלי עוצמה. עוצמה לבדה הביאה עד 2 מנדטים. 75,000 קולות. צא ולמד שזה כוחה האמיתי והקבוע - פחות מ80 אלף. הרבה פחות. סמוטריץ את פרץ שווים כ-3.5 וכך גם שקד את בנט.
6
אלו האפשרויות:
ישראלי | 19-09-2019 10:07
האפשרות הראשונה היא לרוץ בשתי מפלגות: א. עוצמה-נעם-יחד ב. בית יהודי-הימין החדש-זהות אפשרות שנייה: מפלגה אחת: מפלגת הציונות הדתית: הבית היהודי-עוצמה-הימין החדש-נעם יחד יצביעו ליהדות התורה או למפלגת הציונות הדתית וזהות יצביעו לליכוד או למפלגת הציונות הדתית
7
כבוד הרב וסמוטריץ׳ יקימו את גאווה יהודית
לללל | 19-09-2019 10:10
דבר ידוע בציבור שכבוד הרב וסמוטריץ׳ מתקוממים על הלהטב בגלל ספקות פנימיות בנפשם בנוגע לנטיה.
8
כל הפילוגים בגלל התערבות הרבנים....
אליהו | 19-09-2019 10:12
פוליטיקה היא לא מקום לרבנים. רבנים שניכוו כבר אמרו זאת. רבנים יכולים צריגים וחייבים להראות את הדרך האידיאולוגית. אך לא לעסוק בפוליטיקה. כמו כן הסיבוב הקודם הוכיח שחצי מהציונות הדתית הם מה שמכנים לייטים. שכאשר רבנים מעורבים בפוליטיקה הם לא סופרים אותם. וההם מנגד פשוט לא באים להצביע.או מצביעים למפלגות אחרות. אחדות פרושו להבין שיש במגזר עוד זרמים ודעות
9
כל הכבוד לרב אליהו שלא נגרר אחרי מלמד!!
חיה | 19-09-2019 10:14
יישר כח לרב שהבין את משמעות אשה חילונית בראש מפלגה דתית וכל הנילווה לזה!
10
הפתרון הפוך!!! כמה שפחות רבנים.
אבי | 19-09-2019 10:16
שהרבנים יחזרו לבתי המדרש. עם כל הכבוד ויש באמת הרבה כבוד לרבנים. בעיניי זו בעיה שרבנים חושבים לפתור כל דבר, הם פסיכולוגים, יועצי נישואים, רופאים, פוליטיקאים ומה לא....
11
חייבים איחוד מלא ושווה
ימני | 19-09-2019 10:23
ריצ'רץ' מלא ושווה בין כולם. אף חלק בפאזל לא גדול מהחלקים האחרים.
12
אין סיכוי לאיחוד עם פלגני הר המור!!! :-(
יהודה | 19-09-2019 10:31
בהצלחה בניסיונות האיחוד עם פלגני הר המור. אם אתה בעד שילוב חילונים או איחוד אינטרסים, או חושב שאישה יראת שמיים צריכה להיות במפלגה, או אפילו סתם חושב הפוך מהם בשאלה המכרעת באיזה אצבע צריך לחטט באף - או אז הם יתפצלו ממך מיד ויקימו מפלגה אחרת. הם תמיד בעד אחדות בתנאי שכולם בדיוק, אבל בדיוק, כמוהם.
מאיפה כל המידע הזה?
יהודה | 20-09-2019 10:18
איפה ראית שהם התנגדו לשילוב של נשים? כי ממה שאני יודע לפני ניסיון האיחוד עם עוצמה,היה ניסיון עם איחוד הימין[ששם יש חיוב בחוקת המפלגה לשילוב אישה.
אל תקרי הר המור אלא הר חמור
שוקיאן | 19-09-2019 13:19
.
13
הזויים הם ידעו שלא יעברו את % החסימה!
אביקול | 19-09-2019 10:39
והמשיכו לזרוק את הקול היהודי לפח...כך היה באפריל...וכך בספטמבר...אמרו להם...קשה עורף...!!!
14
הרב שמואל יישר כח!
טוהר בת יעקב | 19-09-2019 11:00
הקול השפוי והמאחד.. זה קולה של תורה.. רק אם נעשה כולנו אגודה אחת.. נצליח
15
סמוטריץ חייב לפרוש
א.ר | 19-09-2019 11:02
ניתוח פוליטי. שרשרת הטעויות שהובילו להפסד גוש הימין. ביבי חבר לכחלון דבר שלא הוסיף לו מנדטים מצד אחד,והפסיד את אותם מנדטים לטובת עמיר פרץ שישב על אותו משבצת חברתית בנט ושקד שהתאחדו עם הבית היהודי, גרמו לפירוק של זהות שהביאה קולות מהמרכז הפוליטי. בנט החליט לא לצרף את עוצמה יהודית ששווה 2 מנדטים נוספים. בסופו של עניין חילוני שהגיע לקלפי ראה שלושה פתקים:ליכוד,ימינה(מפלגה דתית בעניו), עוצמה (מפלגה קיצונית בעניו). חיפש מפלגה חברתית,הצביע לעמיר פרץ. חיפש מפלגה חילונית, הצביע לכחול לבן. לסיכום: יש שני אנשים שאחראים להרס גוש הימין. אשמים עיקרים: 1.בנט ושקד שלא חברו לזהות. 2.בנט שלא הסכים לחבר את עוצמה במקום 5 שמגיע לה בצדק.(אתה לא יכול להיות במפלגה דתית ולפסול דתיים אחרים). 3.מפלגת ימינה שעשתה קמפיין שלם על מנת לפרק את עוצמה יהודית באמצעות ערוץ 7, עיתון בשבע ולחץ פסיכולוגי שלא נראה כמוהו... 4.ביבי שצרף את כחלון השאיר את התחום החברתי פרוץ. 5.איתמר אמנם בזבז שני מנדטים, אבל גם הם לא היו עוזרים כלום, לעומת ההרס שבנט ושקד גרמו לימין. סמוטריץ צריך להניח את המפתחות ולפרוש עכשיו.
16
לא הפסדנו כלום כל החרדלים הם 2 מנדטים לא יותר
אברהם | 19-09-2019 11:10
אנשי הכיפה הסרוגה שרוצים להיות חלק מהעם, רוצים בתי ספר ותנועות נוער לא בהפרדה!!!,לא מפחדים משירת נשים לא רוצים ארעים בהפרדה וכו' וכו' אנחנו הרוב!! שהחרדלים יעברו לאגודה או ישארו במפלגות נישה שלא עוברות את אחוז החסימה.
אתה רשע
פושע נגד התורה | 23-09-2019 3:38
שמנסה לעקור עיקרי תורה,אתה מגזע של נכחדים.צא ולמד מהרב אמנון יצחק לא דתילוני כמוך,שהחסיר מעל מליון בתשובה.מצווה לצאת נגדך בריש גלה.
אז הפלגן זה אתה כל הכבוד האמת נחשפה.
יהודה | 20-09-2019 10:19
פשוט נפלא.
הציונית הדתית
משה | 19-09-2019 18:22
אתם בלי החרדלים לא יותר טובים מהרפורמים
כפיפניק עלוב
תתביש | 19-09-2019 13:32
עובד את עצמך ולא את הקבה. מי בכלל שאל אותך מה דעתך בנושא הלכה? אהרון ברק חינך אותך שהכל נתון לשקול דעתך...
17
בדץ
גו עמר | 19-09-2019 11:40
סרוגים מכוערים רק הרב אליהו..שמעתם בלי עסקננים חולנים וחילונים
18
סוםסוף מישהו מבין אותי ושכמותי
תודה לרב שמואל | 19-09-2019 11:49
רק עוצמה נעם ויחד מייצגות אותי, קשה לי עם בנט ומתווה הכותל וכו' רוצה אמירה דתית וימנית לפי התורה, לא בערך.. אם לא עוצמה ונעם לא הייתי מצביעה לאף אחד, לא במקרה ימינה הציעה לעוצמה הצעה מעליבה, אנחנו רואים היום שעם כל ההפחדות והכתבות של ערוץ 7 הם קיבלו יותר משני מנדטים, והם שווים יותר, כי אלה שהצביעו הצביעו למרות שידעו שכנראה הקול ילך לאיבוד.. זוהיתה מחאה
19
הרב צודק במאה אחוז צריך אחראי מבוגר (רב)
יהודי | 19-09-2019 11:59
או מועצת חכמים כדי לאחד את כולם לצערינו צריך ללמוד מהערבים
20
הבאת כל כך הרבה נזק
סימה | 19-09-2019 12:44
אליהו- לך לחרדלים ולמטורללים ועזוב אותנו אנחנו רוב הנורמלים השפויים, בוגרי החינוך הממלכתי דתי נורמלי אינך ראוי להיות בתפקיד במימון ציבורי ולכן ראוי שתהיה הבעיה של תושבי עירך אבינר ואליהו הם הקוצים ביער של הסריגים השפויים
21
ברגע שתתחילו לשמוע לרבנים,כמו החרדים אז תצליח
מני | 19-09-2019 12:57
ברגע שתתחילו לשמוע לרבנים,כמו החרדים אז תצליח, מה לעשות תלמדו גם מהערבים
22
בגדתם בראי"ה
שוקי | 19-09-2019 13:12
מי שהצטרף אל צאצאי מתנגדיו ואויביו המרים של הראיה , אלה אְשר חיללו את קברו , יתנו את הדין בזה ובבא.
לדרך הראיה
מי הם המתנגדים | 23-09-2019 3:42
הסבר נא.
23
הזמן להקשיב לרוב הישראלים ולהעיף את ביבי
תודה | 19-09-2019 14:59
דמוקרטיה
24
פרימיריז עכשיו לכל הציונות הדתית
שלום | 19-09-2019 15:07
לולי סמוטריץ היה קובע שלבן גביר רק 15,000 קולות כשהוא הביא למעלה מ 90,000 , והיו מכניסים את בן גבר במקום מכובד, לא היה קורה אותו פיצול . אלא שלסמוטריץ ובכלל לתקומה אפס מנדט מהציבור, ומסרבים לפריימיריז. בעוד רצו להשפיל את עוצמה במקום 9. הגיע זמן לחשבון הנפש של כל הציונות הדתית. בהרבה ישובים אחוז ההצבעה נמוך למרות שמדובר בבחירות מגזריות, שהיו אמור אחוז ההצבעה לגרד את ה 90% אלא שלרוב הציבור נמאס מאותם פוליטיקאים המחפשים את האינטרס האישי שלהם, ולכן החרימו את הבחירות. נותר רק תיקון אחד, שהוא פריימיריז בתוך המפלגות כולל תקומה, עוצמה, בנט, הבית היהודי, זהות, יחד. לא חייבים להיות פריימייריז פרסונליים אלא גם מפלגתיים. הציבור יצביע לרשימות שהוא רוצה לראות בכנסת. כגון בית יהודי 1, תקומה 2, עוצמה 3, בית יהודי 4, וכד'י הציבור יכתוב מתוך רשימה של 30 מועמדים את סדר המפלגות שהוא רוצה. המפלגות לאחר מכן ישבצו מי שהם רוצים לפי התוצאה שתהיה. את היור יש לבחור באופן אישי, כאשר את לאותה רשימה שהיור ייבחר, את המספר אחד שלו יהיה היור. ללא תיקון הצמצב לפי פריימייריז , בבחירות הבאות המצב יהיה גרוע יותר. סמוטריץ חייב להאשים את עצמו מהמצב העגום, כמי שמסרב לעמוד לבחירה בפריימייריז. תקומה מעולם לא עמדה למבחן הציבור והוא דרש ריץ רץ.
המתנגד העיקרי לפריימריז זה סמוטריץ'
חייל | 19-09-2019 22:47
כי הוא יודע שהציבור לא סובל אותו
מסכימה לגמרי- די לפלגנות- רק פרימיריז כבסיס
לאחדות - שירה | 19-09-2019 16:02
מסכימה לגמרי- די לפלגנות- רק פרימיריז כבסיס לאחדות. אי אפשר עוד להמדיך במשאי ומתנים על ראושם של המצביעים, על דילים מבישים ומקומות בכנסת על חשבון מועמדים אחרים. האם ישהו יכול להביר לנו למה סופר מתקומה, היה צריך להיות ממוקם לפני הנציג של עוצמה יהודית ? כמה כוח פוליטי יש לתקומה ? מעולם לא עמדו במבחן כפי שכרגע עוצמה עמדה. אמנם כשלה כישלון מוחץ, אך בוודאי שיש להם לפחות 70000 תומכים. גם לאלי ישי אז רצו לשבץ אותו במקום 9 למרות שלכסא רחמים תמיכה של לפחות 50000- 60000 מצביעים. רק עפ פרימיריז בלי שום דיל, יוחזר אימון הציבור לכל המפלגות הללו
25
כותל
שרית | 19-09-2019 15:10
מי שקורא לעזרת ישראל כותל של רפורמים לא מבין דבר וחצי דבר ביהדות וברפורמים.
26
רבנים הם לא פתרון.
גולום | 19-09-2019 16:36
הם בדרך כלל הבעיה.
27
להושיב רבנים ללמוד תורה
הרב בריח | 19-09-2019 17:15
אחת הרעות החולות של הפוליטיקה הישראלית היא מעורבותם של רבנים וקציני צבא בפוליטיקה. משני הדברים הללו הזהיר הרצל כשכתב את הרבנים שלנו נשמור בבתי הכנסת ואת הקצינים בקסרקטינים שלהם. אין מקום לכהני דת בפוליטיקה. תפקידם הוא להרבות תורה בבית המדרש. כל דבר אחר הוא ביטול תורה שבסופו של דבר מגיע לכדי חילול השם. לכן, יש לחזור לימי המפדל שבהם לא הייתה דריסת רגל לרבנים בפוליטיקה ובטח שלא המילה האחרונה. עסקן פוליטי דתי יכול לגלות גמישות שרב לא יכול לגלות. (אגב, הרעה החולה הזו פגעה גם בבני עקיבא מיום שרבנים החלו לכהן כמזכלי התנועה). מעורבותם של רבנים בעסקנות הפוליטית מובילה בסופו של דבר לזילות שלהם, ומה שחמור יותר לזילות התורה. אשר על כן, יתכבדו הרב אליהו וחבריו וישמרו על מעמדם התורני-המוסרי ואל יתערבו העשייה הפוליטית אלא אם ישאלו ואז יוכלו להשיא את עצתם הטובה שאיננה מחייבת. והאמת והשלום אהבו
כל מילה בסלע
יעקב | 20-09-2019 2:06
ישר כוח
28
סוף סוף מישהו אומר את האמת
אוריאל לוי | 19-09-2019 17:47
מי שמאשים את בן גביר לא מוכן להפיק לקחים. השאלה האמיתית היא איך זה שלמעלה מ- 81000 אנשים תורניים (ועם החיילים זה יהיה יותר) העדיפו שהקול שלהם יילך לפח ולא לבנט שקד ססובר וסמוטריץ? מדוע הציבור התורני לא רואה בימינה מי שמייצג את ערכיו (מלבד ארץ ישראל)? איך הגענו לכך שהרב דוד חי הכהן אומר שימינה הורידה את דגל התורה? איך זה שמעל 80000 אנשי תורה החליטו שאינםן מוכנים לשמוע למאה הרבנים? מדוע אף אחד מהרבנים לא התייחס באמת לטענות נגד כולת רפורמי מעורב, גיור רפורמי, גיבוי לעינויים של הקטין בדומא, ושילוב מועמדת שמצטלמת עם בגד ים ברשימה, והתייחסות לרב ליאור ובן גביר ו- 80000 בוחריהם כאל קיצונים פנאטיים. אם את כל זה לא יבדקו ורק סמוטריץ יכנה את בן גביר כטווס נפוח (בושה וחרפה!), גם בפעם הבאה נעדיף שהקול שלנו יילך לפח ולא לדברים האלה שכתבתי. על ימינה להתייחס לעמדת הרבנים ולא רק להשתמש בהם ולזרוק כמו שעשו לבן גביר ותומכיו.
29
הרב אליהו
לוי | 19-09-2019 18:04
צדק הרב אליהו שלא ניתן להתעלם מעוצמה היהודית נועם ויחד ויש להתחיל את ההכנות מהיום יישר כוח ודרך צלחה .
30
המסקנה הפוכה
יואב | 19-09-2019 19:35
חצי מהציבור הדתי לאומי בכלל לא מצביע למפלגות הדתיות. החצי השני מתחלק לפי זרמי הרבנים. עדיף היה בלי מעורבות רבנים ובלי פוליטיקה מגזרית.
31
נכון לגבי כולםםם
חיים | 19-09-2019 19:59
ראשית כבוד הרב ישר כח שהגעת לנגוהות לגופו של עניין זה גם בכיוון השני .טוב שעוצמה נועם וחבריהם לא יפסלו את האחרים כל כך מהר .בטח לא מהבית היהודי ולא מהאיחוד הלאומי .קל לאלו לפסול ולבקר .יחד עם זאות יש רק תנועה אחת דתית ציונית . במחנה שלנו כל אחד ראש ממשלה ורב ראשי .קצת יותר ענווה .ובטח שעל ארץ ישראל לא מהמרים .
ועדיין לא נכופך את אמת היחידה תמורת כסא
לא פסלנו עד שפגעו | 23-09-2019 4:29
בשביח דום אח,דתי דתילוני וחילוני.שעהיה ברור אנחנו האריות ..אז תתעוררו ובלי פלצנןת תתפקדו לתורה ולא לתואת הרצל החילונית ,ולא להתלהב לי על צבא שמגרש,והרס את ההתישבות בחבל ארצנו,חבל עזה,ושפוגע בהתישבות ביוש,שהממשלה תבין שכשהיא פוגעת בתושביה וזה כבר,בכל הארץ באי הגבה לטרור,תושביה לא יתגיסו,איננו פפיונים של אף זבל,כשיבואו הערבים ויאכלו ויחסלו את השמאלנים ,עם החוקים הגזעניים שלהם שפגעו בנו...אז פה נחכה להם...בינתיים ותמיד נשאר עם התורה.בוה למפלגה שהרב מרדכי אליהו זצל כתב פסק ב2003 שרק מי שהולך בדרך לימוד תורה וקיומה כולל שמירה על ישוב הארץ הוא הראוי,אין אף אחד ראוי לפיו אלא עוצמה יהודית.ב ה שבחרתי בה..אני מצביע מולדת לשעבר.אנחנו ב ה גודלים.
32
בחירות
סער | 20-09-2019 8:58
כבוד הרב הגאון שמואל אליהו ודאי ראה ושמע את ספסרי הציונות מובילים את רבני המחמד אל התיבה להמליץ עליהם-האם יש דבר שאפשר למנוע זאת?
33
דרושה הנהגה
יהודי | 20-09-2019 17:06
שתורכב מרבנים המקובלים על כל הבוחרים הפוטנציאליים של הציונות הדתית עם מטה אוהב ומחבק את היהודי המתקרב לדת היהודי המסורתי
34
ציונות ונציגיה ללא עוצמה לתורה והתוצאות מכך
עוצמתי | 23-09-2019 3:23
והרב שפירא והרב מרדכי אליהו,גדולי עולם.כמו כן מה לעשות אך זו מציאות שהרב כהנא צדק..תאכלו את הכובע..המציאות כבר 40 שנה מראה זאת בשיטתיות גמורה שכל תורתו היא אמת.תפסיקו להתחנף לחילונים ולעטוף אותם,היחצנים והיועצים שלכם מהסיטרא אחרא.רק דעת גדול תורה שהולך לפי דעת גמרא וראשונים.אני בז לתופעה שרבנים של היום מהציונות לא יוצאים בריש גלה נגד כל החיילים ושוטרים שפינו ויפנו ישובים.זה על בשרכם יהיה.מי שלא כפוף לכל התורה בדיני נפשות שישוב הארץ משפיע על העניין ואף הוא חלק ממנו, הוא זר לה.עיקר מי שברח מהמחנה לחרדים הוא מי שלא רצה את המתירנות מצד הימין חדש,אם הייתם משכילים להעמיד את בן גביר בראש,גם חבד,מנדט שלם היה בא אלינו,הוא הרי חלק מאיתנו במתכונת הבסיסית.הוא חלק מאיתנו,הם יושבים איתי ,וחושבים כמוני.סמוטריץ ,מבלי לפגוע ,מקומך הוא בסוף הרשימה,אחרי יחד ונועם,קבל זאת באהבה,גם ציבור ענק מאוד מסורתי ימני חזק נהר לשס עקב המצב של האיחוד בימינה ונטישת עוצמה,מתי תבינו שהעם לא כל כך פראיר?על הרבנים ללכת בדרך התורה,שבה הולך הרב דב ליאור,ככל אשר יורוך זה רק על פי פסיקת חכמים שהם על פי דרך הראשונים ,שלא סטו מהגמרא כלל,לא דעות מודרניות חילוניות עם הנחות.בדיני אדם לא עושים הנחות,בדיני התבוללות אין הנחות.ולא יהיה,בדיני כבוד היהודי וגופו מול נתין זר ערבי שבא לכבוש את אדמתי ובריש גלי אומרים ראשי נציגיו שקר איום בזלזול כלפי כל היהודים שזה ארצו,כל רבני הציונות הדתית חייבים להיות תקיפים,אחאת אתם כלום בעיני השם יתברך ..הציבור לא סר במרותו למי שנותן לגוי נפשע לצאת כנגד היהודים,לא דמעתי אף רב שיוצא נגדם בגלוי.תתאגדו ותצאו במתקפה עליהם.הגיע הזמן.