התחלה חדשה: דבר תורה קצר לפרשת כי תבוא - סרוגים

התחלה חדשה: דבר תורה קצר לפרשת כי תבוא

פרשת כי תבוא היא פרשה של התחלות חדשות. שנה חדשה. פרשת כי תבוא מדברת על תחילת הכניסה לארץ, הבאת ראשית פרי האדמה אל הכהן. הרב חגי לונדין בדבר תורה קצר

התחלה חדשה: דבר תורה קצר לפרשת כי תבוא

התחלה חדשה: דבר תורה קצר לפרשת כי תבוא

עוד באותו נושא

עד שהרצפה תתייבש: צפו: שתי דקות לפרשת כי תבוא

פרשת כי תבוא היא פרשה של התחלות חדשות. שנה חדשה. פרשת כי תבוא מדברת על תחילת הכניסה לארץ, הבאת ראשית פרי האדמה אל הכהן. התחלות חדשות אמורות להביא את האדם לשמחה ופרשת כי תבוא היא אכן שזורה בשמחה: על המילים 'והיה כי תבוא' דורשים חכמים 'והיה – לשון שמחה'.

גם בהמשך, בבניית המזבח בהר עיבל, אנו מצווים בשמחה, ולהבדיל גם הקללות באות על עם ישראל 'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוהיך בשמחה ובטוב לבב'.כיצד אדם מסוגל לשמוח כאשר הוא בתחילת הדרך? עוד לפני שיודע מה צופן לו העתיד? כאשר אדם מתחבר אל הקודש, אל הכהן, אל ארץ ישראל – הוא מסוגל לראות כיצד כל הפרטים מאוחדים בכיוון אחד.

יש שדורשים את השורש ש.מ.ח כצירוף של המילים – שם-מח. כאשר ישנו מח, חשיבה, ניתן להרמן את כל הפרטים ולחוש שמחה.גם כעת, לקראת השנה החדשה אדם אמור לחוש שמחה. ראש השנה הוא יום חג, 'תקעו בחודש שופר בכסה ליום חגנו'. יום שבו אנו שוזרים את כל הפרטים, שהיו ויהיו, לאחדות אחת שמביאה לשמחה וטוב לבב.

==

לדבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771.

ניתן להאזין לשיחה שבועית של הרב באמונה ברדיו מורשת בימי ראשון בשעה 20:00

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יהלום
יהלי | 18-09-2019 15:18
שלום
2
עיברייה
נוסעת בזמן והכי עיבר | 19-09-2019 12:23
חברים חברות יקרים ויקירים התחלה חדשה הרי זו הנבואה. כי מגיע ועוד איך ושווה לכולם. היא עצמיותנו. ראיתי השבוע על איינשטין על מסעות בזמן ביוטיוב פיזיקאים וכל מני שאלו האם אפשר ליסוע במכונת זמן .כל הזמן רציתי להגיד אבל זה קרה שם בחגורת התנך זה נימצא . הקימו מכונת והיתחילו ליסוע בה תנכית כמובן. הם מיקסמו את סרטי הוליווד במוחם המלא בהזיות ופנטזיה היתחברו לאחינו עשיו גנטית ונסעו בזמן ומפטפטים מהנבואה. על אחת כמה אנחנו שזה אנחנו והכי . איך עדיין לא הבנו שדרוש שדרוג. אויה לנו אם אבינו יעקב היה נישאר עם שם גלותי זה. מסעו וגרושו לגלות הרי זה גרושנו וככה צבר כלים ונקודות וחזר כישראל. כמה חסכנו הטבנו בגלות אז למה מאבדים זאת. החומרנות הרסה פה והביאה מה שהביאה ואיבדנו את כל הזכויות מהעבר לא חבל. אדמה זו כולה מיסטית נוסעת בזמן וצריך לעלות על זה להבין לגלות ולהיתגלות. שבת שלום
לעיברייה
אחמד בן שרה | 15-09-2022 9:26
איזה חומר את לוקחת?