קרבות בימינה: פיצול בהנהגה והאחריות לכישלון - סרוגים

קרבות בימינה: פיצול בהנהגה והאחריות לכישלון

עוד לפני 3 המדגמים, שנתנו ל'ימינה' 7 מנדטים, במפלגה הכינו את הקרקע: על מי תיפול האחריות לכישלון? וגם: הרוחות הסוערות בין ארבעת הבכירים ומאבק הבית היהודי על המנדט ה- 8

קרבות בימינה: פיצול בהנהגה והאחריות לכישלון
  (צילום: פלאש 90)

עוד לפני התוצאות הלא סופיות שהגיעו אמש משלושת המדגמים, ונתנו ל'ימינה' בין 6 ל- 8 מנדטים, במפלגה הכינו את הקרקע לקרב הבא: על מי תיפול האחריות לכישלון?

לפי התוצאות, המפלגה מקבלת כאמור בין 6 ל-8 מנדטים בסקרים, אמנם הגדילה את כוחה מהבחירות הקודמות, אך רחוקה מהדו ספרתי עליה דיברה איילת שקד ואנשי הימין החדש.

מצד אחד, גורמים מסויימים ב'ימין החדש' מבקשים להפיל את האחריות על מי שנתפס כחולייה החלשה, יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ שלטענתם לא פרש מספיק בזמן לטובת העמדתה בראש של איילת שקד. מצד שני משיבים, 'אנחנו הבאנו את הציונות הדתית, היא הייתה צריכה להביא קולות "חדשים"  – ונכשלה'.

גורם בכיר ב'ימינה' אומר לסרוגים: "שעה לפני שיצאה לתקשורת ההודעה על ההסכם המפוצל, היא יצאה לחברי הכנסת. שקד לא ידעה מהמהלך". על הקמפיין העיד: "היא לא הנהיגה, לא היו לה סמכויות", כשגם ראש הממשלה נתניהו פסח מעליה כשהתקשר לבנט, סמוטריץ' ופרץ לסכם על שיתוף הפעולה בשבועות הקרובים.

הרב פרץ חושש משקד

כך או כך, חילופי האשמות על התוצאה עלולים להביא למכה הרסנית ברקע המשא ומתן להרכבת הקואליציה, כשבני גנץ וגם נתניהו ינצלו את זה לגירושים לטובת משא ומתן, לאחר שהשתיים החליטו להודיע על פיצול מיידי עם פרסום תוצאות המדגמים, ולפעול כשתי סיעות נפרדות. "מי שלחץ להגיש את הבקשה על פיצול היה הרב רפי ולא בנט", מבהירים בימין החדש, "למרות שהיה ברור שהולכים למהלך בהתאם להסכם המקורי שנחתם על האיחוד בין שלוש המפלגות".

הטענה בימין החדש היא, כי פרץ חושש משקד, שתרצה לחתור תחתיו להנהגת הבית היהודי, אך כאמור בימינה מסרבים לכנות את הפיצול "דרמטי", מתוך אמירה ברורה כי לכל אורך החודשיים האחרונים, דיברו שלא יהיה שיתוף פעולה בהמשך, חוץ מהמשא ומתן הקואליציוני בו צריך ללכת ביחד.

אך בנאום שנתנה אתמול שקד מול כמה עשרות הפעילים, טענה כי צריך להמשיך בסיעה אחת שלוש המפלגות, בעוד שלוש חבריה להנהגה חושבים שלא. אבל שקד איתנה בדעתה שזה הכי נכון לציונות הדתית ולפעול בכנסת כסיעה אחת.

שבעה מנדטים – שקד מתפטרת

לפי פרסום בישראל היום, במהלך יום שני בערב, בישיבה עם מנכ"לי המפלגות אמרה  שקד כי במידה ותביא שבעה מנדטים –  היא מתפטרת. בעקבות כך, לסרוגים נודע כי באותה ישיבה, הצוות שסובב את שקד הסביר כי רק המטרה להוכיח את כוחה יכולה לעמוד מאחורי ההתפטרות שלה בזמן כל כך רגיש, זאת דרך השארתו של בנט במפלגה של 2 בלבד, במידה ויקבלו 6 מנדטים.

עוד באותו נושא

הבחירות לכנסת ה- 22: אלו תוצאות המדגמים


27

בתוך כך, לאחר הפיצול, ישיבת סיעה ראשונה של הבית היהודי האיחוד הלאומי הצהריים (רביעי) בשעה 15:00, שם מקווים להגיע עם קולות החיילים ל- 8 מנדטים ולהכריז על ניצחון עם הכנסתה של עידית סילמן. בשעה 16:00 ראש הממשלה נתניהו מכנס את כל ראשי סיעות גוש הימין. ובשעה 18:00 את סיעת הליכוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
35 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
די לשמועות האנונומיות
רפי | 18-09-2019 14:38
אתם ממשיכים עם השמועות המפלגות והאנונימיות בשם גורמים בכירים בבית היהודי? די! מי שרוצה לומר משהו מוזמן לקחת עליו אחריות ולהפסיק להסתתר!
הכישלון האמיתי והכי נורא, זה התנהגות עוצמה -
כ | 18-09-2019 15:38
אני חייב אחת ולתמיד לפוצץ את השקר הנורא של עוצמה יהודית, ולומר את האמת, כפי ששמעתי מפעילים בולטים שלה - עוצמה ידעה טוב טוב שאין לה שום סיכויים לעבור את אחוז החסימה, הם ידעו את זה טוב טוב, הגיון פשוט שצבר וותק של 4 פעמים (עכשיו 5..)!! כך שמעתי מאנשים שלהם!, הם ידעו שהם הולכים להזיק לימין ולציונות הדתית, והם ידעו שהם משקרים כשאמרו נעבור החסימה. אבל כל זה לא היה איכפת לראשי עוצמה יהודית מסיבה פשוטה אחת, הם הבינו שהפעם יש להם הזדמנות חד פעמית, כאשר הציבור התורני שם אישה חילוניה בראש האיחוד, ושזה בוודאי יביא לזליגה של עשרות אלפים של קולות של יסכימו להצביע לנציגים שלהם באיחוד הלאומי בגלל שהם שמו אישה חילוניה, ורק באופן של בלית ברירה הם הצביעו עוצמה יהודית כי באמת הם לחלוטין לא מסכימים עם הדרך של עוצמה יהודית ושל ה' כהנא, אבל בזה עוצמה יהודית מרווחים - כי יתגלה שהצביעו להם הרבה יחסית לגודלם האמיתי, ואז יהיה להם קלף מיקוח בפעמים הבאות, כי בפעם הבאה הם כמובן ילכו להתחבר עם אחרים, אבל עכשיו למי איכפת מהימין והציונות הדתית שייחלשו העיקר שיהיה לנו קלף מיקוח שקרי לסיבוב הבא.. במילים קצרות - עוצמה יהודית ידעו שהם לא יעברו את אחוז החסימה, אבל הם רצו בגלל אגו !! שיצביעו להם מתנגדי שקד אעפ שהם מזוהים עם איחוד לאומי ובית יהודי, ואז בפעם הבאה הם יוכלו להגדיל את קלף המיקוח שלהם במשא ומתן על החיבורים !!, אבל טובת הימין והציונות הדתית שנחלשה בגללם לא עניין אותם!!, וגם אחרי כז הם קיבלו רק 70 או 80 א' קולות, שצריך להבין שרובם בכלל לא מזדהים עם עוצמה!! ולא יצביעו להם בעתיד לסיכום אני מקווה שהבית יהודי-אחודלאומי והימין החדש ישכילו לא לתת לבן גביר את מה שהם בישלו לנו פה בבחירות האלה
אשמים הרבנים הסרוגים מטעמים כלהלן
עידו 2 | 18-09-2019 15:34
א. העמידו אשה חילונית - אוכלת נבלות וטריפות ומחללת שבת - בראש המחנה הציוני הדתי. ב. העמידו אדפ רפורמי בנט שמו בראש המחנה. שהעמיד צלם בהיכל בכותל קדשנו. ג. לא השכילו לשלב את בן גביר למפלגה. ד. לא חזו מראש את חרבן הבית השלישי מי יודע אם יש לרבנים אלו אפשרות לחזור בתשובה א. הרי כל החוקים הציונים הדתיים שחוקקו הימנים, יתבטלו. ב. כל החוקים הימניים שעמדו לחוקק ירדו לטמיון. ג. עולם הישיבות וכל ענייני הדת יסבלו יסוריי איוב מלפיד וליברמן שחיק טמיא
הכישלון רשום באותיות זוהרות על שם סמוטריץ'!!!
מבין בפוליטיקה חרדלי | 18-09-2019 15:09
היום הוכח שוב בצורה מתמטי ברורה וחד משמעית סמוטריץ לא שווה את מה שהוא עושה מעצמו! עוצמה יהודית שווה 2 מנדטים בצורה וודאית על זה אין חולק וזה גם הוכח בבחירות אלו! הבית היהודי שווה בין 2 ל2.5 מנדטים , מה שמוכיח שסמוטריץ שווה במקרה הטוב חצי מנדט !!! אם ניקח בחשבון את מספר המצביעים החילונים ודתיים ליברלים הפוטניצאליים שלא הצביעו לימינה אך ורק בגלל סמוטריץ וישנם רבים כאלה נראה שהנזק שהוא מביא גדול בהרבה ממה שתועלת המדומיינת שהוא כביכול מביא! בנט ושקד טעיתם טעות חמורה בזה שהכנסתם את סמוטריץ למקום כל כך גבוה ברשימה , הוא לא ראוי לא מתאים ולא יעיל, בלעדיו הייתם מתקרבים יותר בקלות ל10 מנדטים בוודאות
2
גרמן טועה ומטעה
להחזיר עטרה | 18-09-2019 14:41
יש ירידה בכוח. קודם היה תשע ועכשיו שבע. איזה עליה בדיוק?
סמוטריץ חבר אישי של בנט ושקד
דוד | 19-09-2019 1:53
והרכיח את כל הציבור לקבל את החברות הזו בכח, עי שטיפות מוח בשם ערוץ 7. אבל החברות האישית של סמוטריץ והשנאה האישית שיש לו כלפי בן גביר, מייצגות רק את עצמו ולא את ציבור הבוחרים. ועל כן, צריך להחזיר את אורי אריאל לראשות מפלגת איחוד הלאומי.
השחצנות והגאווה של סמוטריץ הביאה לכישלון!
דליה | 18-09-2019 16:11
נמאס מהטיפוס הזה ! אנס את הרבנים לתמוך בו! השניא את כל העם נגד הציבור הדתי לאומי! ובמקום שהרבנים ירסנו אותו הם התחילו לרומם אותו ולפגוע עוד ועוד בציבור כולו . סמוטריץ לא צריך להיות נציג בכנסת ישראל.
הכישלון שייך לסמוטריץ והרב זלמן מלמד
שמואל | 18-09-2019 16:00
השיסוי הנוראי של הצמד חמד הזה בעוצמה יהודית גרם לאנשים להצביע לעוצמה יהודית כמחאה על הכפיות טובה שלהם כלפיה . הרב זלמן מלמד גייס את כל הרבנים מסביבתו ואת כל ערוץ שבע נגד עוצמה יהודית ובהפוך על הפוך הוא רק גרם לעוד ועוד להצביע להם. הכישלון בבחירות שייך במלואו לסמוטריץ והרב זלמן מלמד
3
עצוב
לוי | 18-09-2019 14:44
האמת, התפלאתי. לא ראיתי שעוצמה אדמה. כנראה שהם עסוקים כל כך במלחמות שהם שכחו שבכלל עוצמה אשמה. שעוצמה גרמה לסכסוך בניהם, עוצמה היא זו שחותרת תחתם ועוד כל מיני שטויות. לצערי ולבושתינו זה רק מוכיח כמה הם באמת רצו איחוד. כמה הם באמת הגיעו עם ענווה, יראה, וויתורים ועוד מילים יפות ומפוצצות.
ממשלת שמאל בחסות ערוץ 7 ומוסדות ישיבת בית אל
שלמה בר יהודה | 18-09-2019 19:36
זה האמת בלי שום שיוף משפחת מלמד ובצלאל סמוטריץ הרסו את מחנה הימין בכך שמהרגע הראשון שהם הבינו שהפעם איתמר בן גביר לא ישפיל את עצמו ואת הבוחרים שלו ובלי מקומות מתאימים הוא לא יכנס איתם לאותה מפלגה, מהרגע הזה הם לא הפסיקו לפגוע בו ולהסית נגדו בכל דרך. זו האמת ואין בילתה. מקווה שהמצפון שלהם יש בו עוד קצת יהדות והם יחזרו בתשובה ויבקשו סליחה מכל עם ישראל ובעיקר מאנשי עוצמה יהודית הצדיקים
עוצמה יהודית הביאה כמעט חורבן הבית.
ג | 18-09-2019 15:38
בושה וחרפה להתנהגות של עוצמה,.
4
אסופה של לוזרים שיודעים רק לפמפם במוח
אסופה | 18-09-2019 14:45
אפסים
5
העיקר טענתם שיש לכם פוטנציאל לדו-ספרתי ...
גלעד | 18-09-2019 14:47
העיקר טענתם שיש לכם פוטנציאל להביא מספר דו ספרתי ושאתם מסוגלים להביא מנדטים מכחול-לבן ומליברמן, ובפועל כל המשאבים שלכם - מיליונים על גבי מיליונים - הושקעו אך ורק בקמפיין ההפחדה הנבזי שלכם נגד בן גביר. חבורת עלובי נפש וסמרטוטים. זה מה שאתם. פראייר כל מי שבחר בכם.
כל מילה בסלע
לגלעד | 19-09-2019 8:39
מסכימה ביותר, הגדרת הכל בצורה מושלמת ונכונה.
6
בנט - כשלון
שלמה | 18-09-2019 14:48
בנט קח אחריות ותתפטר
7
הטעות הגדולה הייתה לתת לסמוטריץ' מקום 3
אורי פז | 18-09-2019 15:02
הוא לא מביא בוחרים בכלל למעט קומץ שוליים של פלג חלקי מהחרדלים המתרכזים במוסדות ישיבת בית אל וזהו , לעומת זאת הוא מבריח קהלים רבים שבנט שקד ומתן כהנא מסוגלים להביא. תראו שבתכלס החיבור לא הגדיל בכלום את כמות המצביעים. לתת לו מקום 3 זו הייתה טעות אסטרטגית שהוכחה ככישלון . גם האישיות המאד דוחה שלו מרחיקה מצביעים רבים אנשים נגעלים משחצנות שלו. אם היו נותנים למתן כהנא מקום 3 ולסמוטריץ מקום 7 הם היו מקבלים מעל 10 מנדטים
ניתוח מבריק. לא הצבעתי רק בגלל סמוטריץ
דור | 18-09-2019 15:21
בפעם הקודמת הצבעתי לימין החדש הפעם לא הצבעתי להם רק בגלל סמוטריץ. חבל שאנשי הציונות הדתית הבאמת טובים ואכותיים לא הצליחו להביא לכנסת נציג יותר ברמה ממנו. גםבנושא השרות הצבאי שלו לא כל כך ברור מה היה שם מתי למד משפטים ומתי התגייס ואיך דחה גיוס בזמן לשמד משפטים. יש לי חברים רבים בציונות הדתית שהם הרבה הרבה יותר מוכשרים ואיכותיים ממנו
8
לאיילת שקד , עצה טובה- תתייעצי עם בעלך .
אלי | 18-09-2019 15:05
את חייבת קשר חזק + ייעוץ מאדם שאוהב אותך יותר מכולם . אל תחיו כל אחד בקרירה שלו. גם אם הוא מבין בפוליטיקה פחות ממך , את יכולה ללמד אותו את העיקרון ולבנות אותו כיועץ קרוב ואוהב באמת .
9
פריימיריז עכשיו לכל הציונות הדתית
שלום | 18-09-2019 15:24
לולי סמוטריץ היה קובע שלבן גביר רק 15,000 קולות כשהוא הביא למעלה מ 90,000 , והיו מכניסים את בן גבר במקום מכובד, לא היה קורה אותו פיצול . אלא שלסמוטריץ ובכלל לתקומה אפס מנדט מהציבור, ומסרבים לפריימיריז. בעוד רצו להשפיל את עוצמה במקום 9. הגיע זמן לחשבון הנפש של כל הציונות הדתית. בהרבה ישובים אחוז ההצבעה נמוך למרות שמדובר בבחירות מגזריות, שהיו אמור אחוז ההצבעה לגרד את ה 90% אלא שלרוב הציבור נמאס מאותם פוליטיקאים המחפשים את האינטרס האישי שלהם, ולכן החרימו את הבחירות. נותר רק תיקון אחד, שהוא פריימיריז בתוך המפלגות כולל תקומה, עוצמה, בנט, הבית היהודי, זהות, יחד. לא חייבים להיות פריימייריז פרסונליים אלא גם מפלגתיים. הציבור יצביע לרשימות שהוא רוצה לראות בכנסת. כגון בית יהודי 1, תקומה 2, עוצמה 3, בית יהודי 4, וכד'י הציבור יכתוב מתוך רשימה של 30 מועמדים את סדר המפלגות שהוא רוצה. המפלגות לאחר מכן ישבצו מי שהם רוצים לפי התוצאה שתהיה. את היור יש לבחור באופן אישי, כאשר את לאותה רשימה שהיור ייבחר, את המספר אחד שלו יהיה היור. ללא תיקון הצמצב לפי פריימייריז , בבחירות הבאות המצב יהיה גרוע יותר. סמוטריץ חייב להאשים את עצמו מהמצב העגום, כמי שמסרב לעמוד לבחירה בפריימייריז. תקומה מעולם לא עמדה למבחן הציבור והוא דרש ריץ רץ.
10
כולם
התמים | 18-09-2019 15:49
עושים חישובי חישובים. מה היה קורה אילו פלוני היה במיקום כזה או במיקום אחר, אם היה איחוד כזה או איחוד אחר וכל מיני חישובים טקטיים אחרים. אתם מתעלמים מעובדה מרכזית אחת : הכוח של הציבור החרדלי והמשיחי קטן הרבה יותר מהרוח והצילצולים שמנהיגיו עושים. תוצאת הבחירות מבהירה חד משמעית : רוב העם בעט בסיעות המשיחיות והחרדליות ושלח אותן לכל הרוחות. העם לא רוצה כפייה דתית ( שמירה על ערכי היהדות ) לא רוצה חזיונות משיחיים ( חזרה לדוד המלך - זוכרים ? ) , לא רוצה מדיניות קיצונית מול אומות העולם, לא רוצה מדינת אפרטהייד. לא רוצה את כל מה שעוצמה, ימינה ונועם מסמלות. לא רוצה. העם רוצה מדינה נורמלית שבה הדתיים לא כופים את דרכיהם על כלל הציבור. רוצה מדינת כל אזרחיה, ליברלית ותרבותית. לא רוצה טיפולי המרה ולא רוצה הדתה בבתי ספר. העם הצביע בעד מדינה דמוקרטית מערבית ונגד משיחיסטאן יהודית קיצונית. תפנימו ותהיו בעתיד קצת יותר צנועים ופחות רהבתנים.
11
אמרנו לכם
שי | 18-09-2019 15:58
הזהרנו אותכם הבית היהודי מאיילת ובנט לא רציתם להאמין עכשיו תאכלו אותה
12
אפסים של ימינה, מגיע לכם. רק עוצמה.
מרדכי | 18-09-2019 15:58
היום הוכחנו לחבורת כפויי טובה של ימינה/הבית היהודי/אילוד הלאומי, שאי אפשר לזלזל לציבור שלנו, לציבור האידאולוגי של עוצמה יהודית. היום הוכחנו לליכוד ולימינה, שלא הפסיקו ללילחם בנו מלחמה מלוכלכת, שבלי עוצמה יהודית, אין ממשלה ימינית. הם פגעו בנו, אבל יותר פגעו לעצמם. אנחנו ממשיכים. לנו איכפת האידאולוגיה ולא הכיסאולוגיה. לנו יש חזון ורעיון יהודי. לנו אין פשרות. אנחנו לא בכיס של אף אחד אחר. לעולם לא נצביע לא לליכוד, לא לבנט ואפילו לא לסמוטריץ ולרב פרץ, בלי מקומות מכובדים וראלים לנציגים שלנו. רק עוצמה יהודית עד הסוף. בכל מחיר. באש ובמים. עכשיו כולם יודעים את הכח שלנו. את הנאמנות של התומכים שלנו למפלגה, אידאולוגיה, למנהיגות שלנו. ואנחנו כאן עד הסיבוב הבא, שכנראה לא יאחר לבוא. כאשר בנט ושקד יעשו שוב אקסית לבית היהודי ותקומה. הם יצתרכו אותנו שנית. אמנם הפעם, לא יהיו משחקים נגדנו. אנחנו כאן על מנת שאיתמר בן גביר היקר כן תהיה בכנסת. אנחנו כאן על מנת שעוצמה יהודית תהיה יום אחד מפלגת השלטון של מדינת ישראל. ממשיכים עד הניצחון. הרב מרדכי פריזיס
הוכחתם ההיפך
שחר | 18-09-2019 17:55
הוכחתם שאתם ילדותיים, הוכחתם שאין לכם דעת תורה, הוכחתם שאין לכם כבוד לתלמידי חכמים מהגדולים ביותר שיש לנו, הוכחתם שראיית המציאות שלכם מעוותת, הוכחתם שלא טובת העם בראש מעיינכם. הייתי מציע לכם לעשות תשובה אבל אתם ארוגנטיים. כבר בנט עדיף עליכם כי יש לו מידות טובות וזה הא ב של הבסיס לתורה.
13
אין כשלון
עמוס | 18-09-2019 16:51
לאיחוד יש 3.5 מנדטים. לעוצמה 1.5 לימין החדש 3 מנדטים. אין מאיפה להביא עוד מנדטים
14
ככה זה כששמים בראש רשימה ערכית, פלקט
אלברט | 18-09-2019 17:11
מה לאיילת שקד ולמפלגה הזו ? שמו אותה בראש לא כי היא מובילת דרך אידאולוגית אלא כי העריכו שתביא קולות. אז אם לא זה ולא זה.... למה ?
15
מציע לשקד לתמוך בנתניהו ולחזור לליכוד
משה | 18-09-2019 17:11
בעתיד עם בנט שניהם קרוצים מחומר של ראש ממשלה להיות נאמנים ולרשת אותו בבא היום אין מה לעשות בימינה
16
שקד היחידה שנתנה שם את הנשמה
חיים | 18-09-2019 19:18
כל השאר רק הפריעו..
צודק אחי
שלומי | 18-09-2019 20:19
בהתחשב בנסיבות כשיש ברקע מי שמדבר על טיפולי המרה ואחר על מדינת הלכה.. אז שבעה מנדטים זה הישג ענק :)
17
שמחה שלא בחרתי בכם
הצבעתי מחל | 18-09-2019 20:06
אבל מאחלת לכם שתקבלו את המנדט השמיני. אם לא, תכלס ירדתם. כי בניכוי הימין החדש נשארתם 4 חברי כנסת, ובפעם הקודמת הייתם 5
עם בן דהן היו 6
כ | 18-09-2019 22:40
.
18
הכי קל להאשים את עוצמה
דוד | 18-09-2019 20:32
עוצמה אולי גם אחראית על שיעורי הצבעה נמוכים בציבור הימני? יאלה, עכשיו הוכח שעוצמה שווה בדיוק כמו כל חלק בציונות הדתית. עכשיו תסתכלו עליה בגובה העיניים או שתמשיכו לאכול את הלב.
19
מה שהתחיל בטעות הסתיים בכישלון!
אני | 18-09-2019 20:54
מיכל פרץ אמרה את זה, זוכרים?...
20
הציונות הדתית הולכת ונמחקת
כיפה עליזה | 18-09-2019 21:19
במקומה קמה תנועה חרדלית, סהרורית.
21
צודק בהחלט באשמת הכשלון:סמוטריץ ומלמד
לשמואל | 19-09-2019 8:36
ולא נשכח את ערוץ 7 שכל יום היה מכפיש את עוצמה ואפילו לא דילג על יום אחד. גם אני כמו עידו 2 חשבתי שאין טעם להצביע ימינה מהסיבות שהוא מנה בתגובתו. בדיוק אותן סיבות ועל כן הצבעתי לעוצמה שהיא מתאימה להשקפתי ובב . אגב, לא עזרו 100 חתימות הרבנים שנאנסו לחתום.
22
טעות
איתמר | 20-09-2019 6:31
איילת שקד היקרה מ פז טעותך היא אחת . ש אם הית רצה לבד בטוח שהית זוכה בשבעה מנדטים . ואף זותר לא לא יהיה חכם לפני שיגדילו אותו כולל מיכל פרץ . מי שמע ממנה ומי יענין אותו ממנה חוץ ממשפחתה