אחרי שתיקה רועמת: הרב אלי סדן מביע תמיכה בימינה - סרוגים

אחרי שתיקה רועמת: הרב אלי סדן מביע תמיכה בימינה

הרב אלי סדן, ראש מוסדות בני דוד בעלי, הודיע במכתב ארוך שהוציא לתלמידים על תמיכה ב'ימינה', זאת לאחר "שתיקה רועמת", כפי שהגדיר זאת בעקבות האיחוד של הבית היהודי עם הימין החדש

אחרי שתיקה רועמת: הרב אלי סדן מביע תמיכה בימינה
  בנט והרב סדן באירוע ביישוב עלי, שבוע שעבר (צילום: ללא קרדיט)

הרב אלי סדן, ראש מוסדות בני דוד בעלי, הודיע במכתב ארוך שהוציא לתלמידים על תמיכה ב'ימינה', זאת לאחר "שתיקה רועמת", כפי שהגדיר זאת בעקבות האיחוד של הבית היהודי עם הימין החדש.

כדי להזים שמועות שונות ולענות לתלמידים רבים ששואלים אני מרגיש חובה לומר: כל חיי הצבעתי למפלגה דתית לאומית, זוהי עמדתי האידאולוגית וזה הבית הפוליטי שלי,בעבר וגם כיום.

מעולם לא חשבתי שהמפד"ל ואח"כ הבית היהודי הם מושלמים, אך ידעתי שעקרונות היסוד שלהם הם הקרובים ביותר לתפיסת עולמי. ועם כל זה ליבי נשבר כשהבית היהודי נטש את אלה שעזרו לו לקום מהמשבר ולעבור את אחוז החסימה, והכתיר בראשו את אלה שנטשוהו וגרמו להפלת ממשלת הימין. זו הסיבה שבחרתי לשתוק – שתיקה רועמת ולא לחתום על כרוזי תמיכה.

כיוון ששוב ושוב אני שומע שזה גורם לספקולציות שונות ביחס לעמדתי האישית אני מרגיש חובה לומר – שהבית היהודי היה והינו גם היום ביתי הפוליטי היחיד, מותר גם להיות קצת "ברוגז" עם בני הבית כי ברור שאנחנו בבית, ולכן אני אשים מחר בקלפי את הפתק טב למרות הכל. ואקווה שנזכה ביחד לתקן את מה שצריך תיקון. ושוב ברצוני להזכיר שזוהי חובה וגם מצווה וזכות גדולה להצביע בבחירות של מדינת ישראל שהיא ראשית צמיחת גאולתנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
37 תגובות - 23 דיונים מיין לפי
1
יפה הרב אלי סדן חולק על הרב טאו
תלמיד | 16-09-2019 23:40
ממש התפוררות האידיליאה ששררה בישיבות הקו מאז ומתמיד . רבנים מתלמידיו של הרב טאו יוצאים בפומבי נגד דבריו
הרב סדן
אליק | 16-09-2019 23:59
יש לו דיעה עצמית מה רע בכך די חולק מבלק .
2
תהיו אובייקטבים
יונתן | 16-09-2019 23:40
נהייתם שופר של ימינה... מה עם המכתב של הרב טאו? מה עם כותרת מפוצצת כמו- הרב סדן: בנט ושקד נטשו את הבית היהודי והפילו את ממשלת הימין.
רק עוצמה יהודית הסיכוי לממשלת
דוד | 17-09-2019 1:37
ימין. הפעם רק כף בקלפי
3
בנט תומך ברפורמים
ירון שאול | 16-09-2019 23:43
כל רב או אדם אחר שתומך במפלגת ימינה הכאילו ימנית תומך ברפורמים ויש הוכחות מוצקות לכך.אין היום במדינת ישראל ימין אמיתי כולם ימין מזויף שמשרת את האינטרסים של השמאל.הימין האמיתי היחיד במדינה הם עוצמה יהודית.
הצבעת לעוצמה - הקול שלך בפח
נועם | 17-09-2019 8:24
ב2015 עוצמה + הר המור + כיסא רחמים לא עברו את אחוז החסימה. עכשיו עוצמה לבד. איך היא תעבור?? אח יקר, ציער אותי מאוד ההוצאת דם רע שאמרת. מפלגת ימינה היא ה-מפלגה של הדוסים. רוב גדולי הדור של הציונות הדתית אמרו להצביע לה. היא היחידה שתיכנס לממשלה ותמשוך ממשלה שלימה ימינה. דרך אגב, נפתלי בנט באופן כללי לא עוסק פוליטית בנושאי דת ומדינה, יותר חשוב לו ביטחון וכלכלה (גכ נושאים חשובים מאוד). מי שייתן את הטון בנושאי דת ומדינה זה סמוטריץ', שהנושא הזה ממש בנפשו. #דוס_מצביע_ימינה #בשביל_היהדות_ובשביל_אי
צודק 100%
יוספה | 17-09-2019 1:08
עובדתית. גם כאן בסרוגים זה פורסם, וזו דעתו ועמדתו שלא שונתה גם ברגע זה. יש משותף אחד בין הרב טאו ובין העם הפשוט - אינסטינקטים בריאים ביחס לחילול הקדושה מעם ישראל.
ציערת אותי
יהודי פשוט | 16-09-2019 23:50
אני באופן אישי דיברתי עם אחד מגדולי התלמידי חכמים של הציונות הדתית שהעיד בפניי שהוא בדק את האשמות על בנט והתברר שהכל הכפשות מרושעות אם אתה מבוסס על מידע ממפלגת נועם אז מומלץ לבדוק לפני שמטילים ספק ברוב הרבנים גם אם יש ראייה מאיזה כותרת בעיתון בהצלחה נשמה
4
דברי הרב ודברי התלמיד...??
י | 16-09-2019 23:47
בה הבהרה להבהיר בשער בת רבים: לא יעלה על הדעת לתמוך בבחירות לכנסת ברשימת ימינה שמחצית מחבריה הוכיחו במעשיהם ובדבריהם שהם נושאי דגלה של הפוסט - מודרנה וכפי שהורו רבותינו זצוקל שאי אפשר לתמוך ברשימה כזאת. בצפיית ראיית ישועת ד' על עמו ונחלתו. עמיאל שטרנברג מרדכי שטרנברג צבי ישראל טאו עודד וולנסקי יעקב לבנון
מדובר אך ורק מבלוק טכני במטרה למנוע זריקת-
ישראל | 17-09-2019 0:53
קולות לפח. נכון איננו תמימי דעים עם בנט (בלשון המעטה) ויש לנו מחלוקות רבות בעינייני דת ממדינה אבל לטובת הציבור העדפנו לרוץ יחד במקום לזרוק קולות כמו עוצמה ששוב לא תעבור ותעביר את קולותיהם לשמאל.
5
רק ימינה
ימני | 16-09-2019 23:47
הרב אלי סדן מצטרף לרוב מניין ובניין של רבני הציונות הדתית שאמר בצורה ברורה להצביע רק טב!
רוב בנין? רוב מנין?
עמיקם | 17-09-2019 1:13
רוב בניין - מהרב טאו יצאה גם עלי וגם כל ישיבות תלמידיו. גם אלה שמשום מה כבר לא באים לשמוע את דברו. רוב מניין - האם אתה יכול למנות הרבה רופאים בינוניים מול מומחה עולמי אחד ויחיד בתחומו? אלא שכאן גם מציאותית באופן כמותי זה לא נכון, אבל כשרוצים לקדם משהו אז מדברים ככה. בכל מקרה לגופו של עניין, לומר שזה הבית שלי זה נשמע מאד חלש - כי הבית שלנו זה לא כותרת של מפלגה או צבע של כיפה, אלא התוכן היצוק פנימה. זה נשמע מאד זול. כמו מי שיגיד שבכל מחיר הבית שלו זה ביתר ירושלים. עד היכן?
בלי הרב טאו והרב ליאור זה לא רוב בניין
תלמיד ותיק | 17-09-2019 0:04
תלמד קצת את סדר מסירת התורה
6
ככה זה פועל
ת | 17-09-2019 0:04
יש מפלגה אחת גדולה שקוראים לה גוש הימין. גוש הימין מורכב מחמישה מפלגות: ליכוד, אגודת ישראל, שס, עוצמה יהודית וימינה. זה לא באמת משנה לציבור, כמה מנדטים כל אחת מהמפלגות תקבל, מה שמשנה לציבור ובמיוחד למתנחלים ולחרדים, זה שלגוש הימין יהיה 61 מנדטים. אם אחת מהמפלגות הללו לא עוברת, זה כאילו כל המפלגות קיבלו 0 מנדטים... כי כולן ללא יוצא מן הכלל, ישבו באופוזיציה. אז זה לא משנה אם אתה אוהב את עוצמה או לא אוהב את עוצמה.... אם אתה רוצה שלא יפנו את כל יהודה ושומרון ושלא יעשו כאן מהפכה חילונית - אתה חייב להצביע לעוצמה יהודית.
אכן בדיוק כך מעלים ממשלת שמאל
הרב לוינגר והתחיה | 17-09-2019 8:27
עוצמה שלא עוברת את אחוז החסימה מעבירה חלק (אם לא כל) מקולותיה לשמאל ועוזרת לגנץ לפיד ביצירת גוש חוסם וגם אם ייקרה הנס (והוא לא יקרה) ובטעות נראה כמה כהניסטים נבחרים לכנסת הרי שברור לכל בר דעת שביבי לא יעיז להכניסם לממשלה כך שדה פקטו גם אז הם יהיו גוש חוסם לימין כל קול לבן גביר הוא קול נטו לשמאל!!! רק ימינה!!!
7
סתירה מובנת בדברי הרב
נעם | 17-09-2019 0:14
אם זרקו אותנו, אז אנו לא בבית, אנו בחוץ. עכשיו, הם נכשלו והבינו ששוב צריכים אותנו רק כדי לנצל את מה שיש לנו אז פותחים לנו דלת ומציעים לנו להכנס שוב!! קצת נוצרי לא??? תן את הלחי השניה... סימפטום האישה המוכה ממש בולט פה! חוסר אומץ, חוסר תעוזה וחוסר אמונה בצדקת הדרך גורמת לך שוב להכנס הביתה לחייך ולומר נו אני בתוך הבית ויש וויכוחים והכל בסדר אבל כשנכנסת השארת את החלק החשוב שבך בחוץ!!! בגוף נכנסת והשארת בחוץ את הנשמה, למה וויתרת עליה? למה ויתרת עלינו?? המציאות דורשת אנשי אמת ושלא תמיד יהיו נחמדים, הדוס המחמד שכשצריכים אותו קוראים לו וכשהוא מפריע עם הדת שלו ו'שירותי הדת' שנתנו לו כדי שישתוק, פתאום לא מספיקים לו אז זורקים אותו ויודעים שהוא הפירייר האולטמטיבי וכשנצטרך אותו הוא יחזור כי פמפמו לו שזו אחריות!! לא אין זו אחריות, כשמוחקים לך את הזהות כשפוגעים בסטטוס קוו, שמחליפים לך את הציביון אז לקחת בזה חלק אין זו אחריות אלא מעשה התאבדות לא מובן. אחדות בעמי היא ערך קדוש אחדות לתורה אחדות לדבר ה' אחדות באמונת חכמים אחדות שמאמינה שכל יהודי קשור לתורת ה'. חיבור להיפך הגמור לך, חיבור לאנטי שלך זו טעות מהותית שכל בר דעת מבין.
8
הרב סדן יוצא בפומבי נגד הרב טאו? מה קורה?
אליעזר.ק | 17-09-2019 0:16
האם ישיבות הקו הפכו לקו מפוצל?
9
איילת שקד ומפלגת ימינה לא ראויים לקול שלנו
אליהו | 17-09-2019 0:31
כמה ימים לאחר שיהודה גליק נכנס לכנסת נפגשנו. הוא הזדעזע מזה שאנחנו מחמשים מדינות שמבצעות רצח עם. הוא הסכים מיד להגיש את הצעת החוק - שבא לאסור עלינו לחמש רצח עם. ואז יושבת ראש ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את ההצבעה .כך בכירים בליכוד והתעשייה הצבאית יוכלו להפעיל מכבש לחצים על גליק למשוך את הצעת החוק. - וכך היה. חרפה ליהודי ירא שמיים להצביע בשביל מפלגה שהובילה ההתנגדות להצעת חוק - . כי ימינה זה מפלגה רפורמית . הם שינו את היהדות. מעכשיו מותר לחמש רוצחים. ורבני ישראל שותקים . שתיקתם - חילול ה'. מחר אחרים את הבחירות . בחירות שנועדו להעניק למפלגות - שמאל או ימין כח. ומה יעשו עם הכח . יחמשו רוצחים, כי הכסף קונה הכל. אין שום היתר תורני להצביע בשביל מפלגה שתצטרך לממשלה שמחמשת רוצחים. וזה המצב בשמאל , וזה המצב הימין. כנסת של פחדנים. פוחדים להיות בצד של ה'. בזמן גירוש גוש קטיף חימשנו רוצחים בסרי לנקה - 40,000 נשים גברים,וילדים נרצחו בדם קר. בזמן הסכם אוסלו חימשנו את רואנדה -800,000 נרצחו גם עם נשק שלנו. ואנחנו לא מבינים את הקשר. אי אפשר לאחוז בארץ ישראל שאנחנו מסייעים לרצח עם. הפקרות ערכית זה הפקרות בטחונית. מסכן עם ישראל שהרועים הרוחניים שלנו יכולים להכיל פשעים של סיוע לרצח עם ופשעים נגד האנושות. רק 382,000 נרצחו בארבעה השנים האחרונות בדרום סודן עם הרבה נשק שלנו. ואין חשבון נפש , ואין חרטה . למה - כי הם זרים - רק זרים - אך זר . איך מפלגת ימינה ושאר המפלגות הפכו אותנו לאכזרים. ואני מאמין באמונה שלמה שעם ישראל תתעורר לדרוש את נשמתה הטהורה מלא חמלה - ותבחר נציגים מלאים באהבה לכל אדם שנברא בצלם . אנחנו נקום מהמשבר הערכי החמור ביותר שאי פעם פקד את ישראל ונשוב ללב שלנו לנשמה שלנו לחמלה שבנו. למידת הרחמים. ואז נזכה להידמות לה' - אף הוא רחום אתה רחום.
ראויים גם ראויים
בייניש | 17-09-2019 8:28
אם מפלגת ימינה ראויים לקול של הרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן, של הרב זלמן מלמד, של הרב דודי דודקביץ', הרב צוקרמן ועוד ועוד. רוב מוחלט של גדולי התורה בציונות הדתית, אז הם בוודאי ראויים גם לקול שלי הקטן ושלך. אשרינו שזכינו לאחדות. #דוס_מצביע_ימינה
10
לא ראויים להיבחר לכנסת
אליהו | 17-09-2019 0:35
לכבוד הרבנים תומכי מפלגת ימינה , שלום רב , לפני כחודש בפתיחת הקמפיין של מפלגת ימינה , גורשתי בכח רב שצעקתי לעבר מנהיגי המפלגה - מי אישר לכם לתמוך בסיוע צבאי לרצח עם. 382,000 נרצחו בדרום סודן - נשים , גברים ילדים ותינוקות בדם קר עם הרבה נשק שלנו . מחוץ לאולם , עמד הכתב של ערוץ 13 . ואני שואל אותו בכאב - עקיבא נוביק , זה נורמלי שהתקשורת מעלים מהציבור שאיילת שקד כשרת המשפטים לשעבר ויושבת ראש ועדת שרים לענייני חקיקה - חסמה ודחתה פעמיים הצעת חוק של יהודה גליק ותמר זנדברג שכל עניינה היה לאסור עלינו לחמש ולאמן כוחות רצחניים שמבצעים רצח עם ופשעים נגד האנושות ?. ועקיבא נוביק משיב - אני לא בטוח שזה מעניין את הציבור . ואתם פרסמתם את תמיכתכם במפלגת ימינה - מפלגה שמקורו - הבית היהודי. מפלגה שהתנגד להצעת החוק , אותה הצעת חוק . פעם ראשונה של תמר זנדברג , ופעם שנייה של יהודה גליק ותמר זנדברג. פעם הראשונה - הצעת החוק הגיע למליאה והצביעו נגד החוק והוא נפל. פעם שנייה איימו על יהודה גליק ובסוף הוא משך את הצעת החוק. כן , חיים כץ איים עליו , שהוא יכול לשכוח מהקולות של התעשייה הצבאית. באותם ימים - חברת כנסת - רחל עזריה התקשרה אלי לברך אותי על הפגנה שעשינו .שאלתי אותה - האם היא תתמוך בהצעת החוק - היא השיבה לי - אלי , אני לא מתאבדת פוליטית . לתמוך בהצעת חוק - נגד סיוע צבאי לכוחות המבצעים רצח עם - זה התאבדות פוליטית. לפני ארבע חודשים ישבתי שעה עם איילת שקד בלשכה שלה . פרסתי לפניה - איך הנשק שלנו מסייע לרצח עם בדרום סודן , מיאנמר קמרון. בעבר ברואנדה , סרביה , סרי לנקה , גואטמלה , ארגנטינה ,צ'ילה . ואיך יש אזהרת גנוסייד על בורונדי ששם עלול להתלקח שוב .ושוב יהיה רצח עם עם נשק שמכרנו לשם לפני ארבע שנים. היא אמרה - שהיא תדבר עם היועץ המשפטי. אך היועץ המשפטי , אהרן ברק ,אישר משלוחי נשק לארגנטינה וצילה- בשנות ה70 ( יותר מ30000 נרצחו ) היועץ המשפטי פרופ' רובינשטיין אישר משלוחי נשק לרואנדה לפני ובמהלך הטבח ברואנדה ( רק 800000 נרצחו גם עם נשק שלנו ). והיועץ המשפטי הנוכחי מאשר משלוחי נשק לקמרון ( 170 כפרים נשרפו עד היסוד , אלפים נרצחו ו500,00 פליטים ) .הרב בן דהן אומר לי בשיחה אישית. שהנשק לדרום סודן אנחנו מעבירים דרך מדינה שלישית ( אוגנדה ) אז אנחנו לא אחראיים לתוצאות. ובסוף שופטי העליון - סבורים שזכות הציבור לדעת אינו גובר על האינטרסים המדיניים של מדינת ישראל . - הכל כשר ,הכל חסוי. ואז, הסיכוי האחרון לעם ישראל - הרבנים. אלה שמלמדים תורת חיים בוחרים גם הם להעלים עין. ואני שואל אותכם ? מי נתן לכם היתר להכשיל את עם ישראל .? לומר להם שמותר להצביע למפלגה , כמו כל המפלגות ימין ושמאל שתומכים בסיוע צבאי לרבי מרצחים. וכלשון העליון - צריך להתפרנס . איך זה מסתדר עם הפסיקה של הרמבם. איך זה מסתדר עם המוסר הפשוט. זה מסתדר כי הם בדרום סודן הם זרים - רק זרים - אך זר , ואנחנו הופכים לאכזרים. מסכן העם היהודי - אם הרועים הרוחניים יכולים במשך 40 שנה ,להעמיד פנים שאיננו רואים. מה נגיד לילדינו ולכנדינו. אין לנו בושה .? ואין לנו צורך בחשבון נפש ! רבני ישראל - סטינו מהדרך בצורה מחרידה. לא הכרזתם על יום צום. ולא על הצורך בתשובה. למחרת הבחירות ותחילת משא ומתן הקואליציוני נתייצב מול הבתים שלכם - ונשבות רעב כי אי אפשר להכיל את הבושה והחרפה . זה המשבר הערכי החמור ביותר שאי פעם פקד את עם ישראל. איך נכנס לראש השנה וביום הכיפורים - פשוט השתגענו , איבדנו כל שפיות רגשית.אנחנו מסייעים לרצח עם . ? כן כן כן - רצח עם ופשעים נגד האנושות . ובלב השבור נרים זעקה ואין לך דבר יותר שלם מלב שבור וזועק יותר מהדממה. אליהו יוסף
11
אני מקווה שהציבור חכם מרבניו
עמוס | 17-09-2019 0:38
אני מקווה שהציבור חכם יותר מהרבנים שלו וכאדם דתי אני כותב את זה בכאב.
12
בנט
מרלן | 17-09-2019 0:43
בנט תומך רפורמים מחריבי ישראל. בושה וחרפה לרבני הציונות הדתית.
הוצאת שם רע!
בייניש | 17-09-2019 8:36
אני רק מזכיר לך שכל הצעקות של החילונים בשנים האחרונות על 'הדתה במירכת החינוך' היו כשבנט שר החינוך. תחת כהונתו פעלו מרכזי זהות יהודית בבתי ספר חילוניים והנחילו ערכים יהודיים. יש לו הרבה מאוד עשייה בתחומי התיישבות ועוד ועוד. מצביעים ימינה! וזהו.
13
הרב טאו והרב דב ליאור הם גדולי הדור
דוד | 17-09-2019 1:00
נעם היא לא אפיזודה חולפת. הולכים עם עוצמה, בפעם הבאה נרוץ לבד
14
ססובר מצטלמת בחצי עירום
יעל | 17-09-2019 5:45
לא אתן את קולי לבזיון הזה. אנחנו אנשים דתיים. עוברת מימינה לעוצמה יהודית. יש גבול לכל תעלול
אל תזרקי קולך לפח
עבד ה' | 17-09-2019 8:41
אנא ממך יעל, חישוב קטן: עוצמה+בית יהודי+איחוד לאומי קיבלו כ160,000 קולות.. איך עוצמה לבד תקבל 140,000? הרבה גדולי רבני הציונות הדתית תומכים בימינה. ואם את לא מצביעה ימינה - אז לפחות יהדות התורה. רק אל תגרמי לנו לאיבוד קולות ולאוסלו ג'
למה לא מצאת ברשת את ראשי עוצמה בברכה מעורבת?
ברכת גורדון | 17-09-2019 8:34
נמאס כבר מהספינים והפרובוקציות הכהנסטיות הצביעות נשפכת למסיחי הדעת הללו מהאוזניים
15
חייבים לבדוק.
ראומה | 17-09-2019 5:57
אם בביקיני של מי שאני אמורים לבחור בה, אינו עם חשש שעטנז. מפלגת ימינה חייבת להוציא הודעה מסודרת.
16
תגיד לי, ראית את הכנס של הבית היהודי?
המיואש | 17-09-2019 5:59
עם העסקנים המגעילים שצעקו שם? זו המפלגה המחליאה הבית היהודי עם עסקנים, שחושבים שאנחנו עדיין בשנות ה80
אל תצביע מהרגש
יהודי | 17-09-2019 8:32
יש מפלגה אחת שתיכנס לכנסת ותמשוך ממשלה שלימה לימין. אז מצביעים לה. אל תצביע מהרגש אחי, תצביע לפי ההשפעה שתהיה לפתק שלך על עם ישראל.
17
"מותר להיות ברוגז"
הרב רומז | 17-09-2019 5:59
פירוש:לגיטימי להצביע עוצמה יהודית. תודה לרב השפוי.
18
סדן, קח את המכתב שלך וגזור אותו עוד לפני שבת
טב | 17-09-2019 6:42
אתה לא עושה טובה לאף אחד. במכתב הילדותי שלך על ברוגז תשתמש כמתואר בכותרת. אתה ושכמותך צבועים ומגלגלי עיניים. לשבת על הגדר ולראות את הציונות הדתית מתפרקת מבפנים ולא לקחת עמדה עד יום הבחירות מצביע על שיעור קומה נמוך. מצידי תצביע עוצמה.
19
נדבקתם מערוץ 7?
אפרים | 17-09-2019 7:24
מה קרה לכם אתר סרוגים הפסקתם להיות אובייקטיבית .למה אתם לא מפרסמים את המכתב של הרב טאו מאתמול ??!
20
הרב טאו קורא שאסור להצביע ימינה
אתי | 17-09-2019 7:59
סרוגים, מה קורה איתכם? מדוע אתם לא מפרסמים? הפכתם לערוץ 7 שעובדים אצל בנט ושקד?
21
אחדות גדולה. רק ימינה!
נועם | 17-09-2019 8:14
ברוך השם אנחנו רואים אחדות כמעט מוחלטת בין גדולי רבני הציונות דתית! אשרינו שזכינו. אין מה להתלבט. רק טב. בשביל לשמור על קיום התורה במדינה, בשביל פיתוח ההתיישבות. #דוס_וימני_מצביע_ימינה
22
כסף
מיכאל | 17-09-2019 10:31
גם אלי סדן כמו עסקנים ראשי מוסדות,רבנים בינוניים ומטה,הולך אחרי הכסף
23
מפלגת יואב
נועם | 18-09-2019 17:28
מפלגת יואב