בעד מי רבנו הרב צבי יהודה אמר להצביע/ הרב שלמה אבינר

בעד מי רבנו הרב צבי יהודה אמר להצביע/ הרב שלמה אבינר

בעקבות פרישתה של מפלגת 'נעם' מזכיר הרב שלמה אבינר שיעור שנשא בעבר הרב צבי יהודה, וחושף למי יצביע כעת מבין המפלגות הדתיות שנותרו במירוץ

למה אצביע ל'ימינה'? המאמר המלא של הרב אבינר
  (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)

ראש ישיבת עטרת ירושלים ועד לאחרונה רב הישוב בית אל בטור מיוחד לבחירות עבור אתר סרוגים, מיד עם פרישתה של מפלגת נעם. הרב אבינר מזכיר שיעור שנשא בעבר הרב צבי יהודה, וחושף למי יצביע כעת מבין המפלגות הדתיות שנותרו במירוץ.

=======

בכלל, ביחס לשאר סגנונות וגוונים בהלכות ציבור שלנו, בוודאי וברור כי זה של רשימה ב' של מזרחי מפד"ל הוא היותר קרוב לנו ביסודה של אמונה תורה ומצוות, בשלמות כל ישראל, באמונת מעשה השי"ת בתקומת עמו ונחלתו בתקופת דורותינו, ואמונת חכמים ושופטים שבזמנינו וימי שנותינו בכוחה של תורה הנתונה להם.

אנו כולנו מעונוינים בחיזוק תורה ומצוות במדינה, בכלל ישראל ובארץ. ובוודאי זה לא בתכלית השלמות, כמו שכל אחד מאיתנו אינו בתכלית השלמות, במסגרתנו זאת, ולא כל תלמיד חכם, ולא כל גדול, ולא כל מפעל גדול ציבורי. ללא ספק יש הרבה דברים שצריכים תיקון. ואין להתחמק מדרישת שיפורים יותר ויותר.

אך עם כל זה צריך להבחין כי "העולם נדון אחר רובו", – הרמב"ם בהלכות תשובה, צדיק שרובו זכויות ורשע שרובו להיפך. כך אותו הדבר גם לעניינינו, בהבחנת הערך הכללי של הרוב.

יש בכמה מקומות מצבים יותר טובים בפרטי דברים, אבל לעומת זה אם אינם מקיימים מצות "השופט אשר בימיך" במשמעת התורה ביחס  הרבנות הראשית, הרי יש כאן פסול עיקרי ויסודי ביחס למעלות האחרות.

והוא הדין לעניין יום העצמאות אם חוגגים ביום העצמאות או לא, אז כאן ההבחנה בבירור בצדיקים שמאמינים בריבונו של עולם, בגילוי הנהגתו עכשיו, בימינו, ב"אמונת עיתך", או צדיקים שלא מאמינים בהקב"ה, כדברי הגמרא בסוף מסכתא סוטה, ביחס שלמות של אמונה בשייכות לריבונו של עולם וראיית גילוייו.

וכן לגבי "שמירת הלשון" מיסודו של החפץ חיים זצ"ל והפקר הלשון לגבי בזוי תלמידי חכמים, ולגבי יחס אמונה בעניין כלל ישראל. אז נפגשים עם ההכרעה איזה חטא יותר חמור ומכריע וקובע, פרטי חטאים וקלקולים, שטעונים תיקון או העניינים היסודיים הכלל ישראליים.

אחרי כל זה, באופן יחסי, לאור השייכות לכלל ישראל ותקומתו במגמה הכללית לחיזוק אמונה בתורה ובמצות, לכן מבחינה זאת, אז המסגרת הזאת המכונה המפד"ל "המזרחי", היא היותר קרובה לנו, באופן כללי מבחינת האחריות שלנו והשייכות שבנו לחיזוק תורה ומצוות של כלל ישראל.

עד כאן דברי רבינו.

ולכן אני הדל אצביע בית יהודי- איחוד לאומי (שהרי ישתחררו מן האיחוד הטכני). וד' הטוב יגאלנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
80 תגובות - 45 דיונים מיין לפי
1
אכן קולעים לדברי הרב צבי יהודה
הרב דניאל שילה | 15-09-2019 13:02
אין לי ספק, כי הרב צבי יהודה זצל, אמן השיקולים מצדדים שונים, אכן היה מגיע לאותה מסקנה.
לגבי הרצי"ה
שמואל הכהן | 16-09-2019 0:26
סמוטריץ' אמר על נעם (קרי: רבני נעם. פשוט לכל בר דעת) שעליהם הרציה אמר צדיקים שאינם מאמינים. לכן: א. זה ביזוי תח הכי גדול שיש ושיתנצל. ברור שגם עליו אא לסמוך. ג. זו מפלגה עם אנשים דתיים (חלקם למחצה כיסוי ראש לשליש ולרביע) - אך ללא הנהגה של תורה (גם לאחר הפרדות הבלוק הטכני) ד. הכי כואב לי זה קריאת הרבנים - זוהי קריאה לנוער שלנו - להיות חילוני זה גם כן לגיטימי. ואפילו בראש המחנה. ה. בהקשר זה אמר הרציה: צבור=צדיקים בינוניים ורשעים. בסדר ההפוך (כהיום)= רובץ. ו. הנתק מהציבור החרדי מוביל בחוש לנתק מהתורה. ז. לכן אתעלה על עצמי, אתעלה הרגשות מגזריות ואצביע רק למפלגה שבמוצהר ובמעשה עפי תורה. גם אם לא לאומית כנעם, בשלב זה. ג'.
רק רוני ססובר לכבוד הרב צבי יהודה והרב זצ"ל
ימינה מפלגה חילונית | 15-09-2019 15:52
מיש מצביע ימינה מצביע ליכוד עם תפאורה דתית
מי אתה שאתה מעז לפתוח את הפה
בוכה על השכינה | 15-09-2019 15:29
הרב זלמן הוא אחד מגדולי הדור! אסור להצביע לעוצמה אפשר לראות את ביזוי הרבנים שהם עושים, מי שאכפת לו מיהודות שיצביע ימינה. #ימני_מצביע_ימינה!
תגייסו גם את הרצי"ה עבור רוני ביקיני ססובר?
קדומים | 15-09-2019 14:44
איזה מן רבנים אתם? איזה מן תורה המצאתם? תעשו לפחות טובה ואל תכניסו רבנים גדולים מהדור הקודם לתוך התהום שאליה אתם מובילים את הציבור . אתם רוצים לרוץ לתהום עם רוני ביקני ססובר שיערב לכם אל תגייסו את הרציה לזה . אם הרציה היה חי הוא היה צורח על מה שרבי זלמן מלמד עושה לציונות הדתית תמורת בצע כסף ותקציבים
2
מצביעי נעם יעברו לעוצמה
אחד שיודע טוב | 15-09-2019 13:05
מתוך אחריות לגוש הימין
במטה של נעם אמרו לי בשקט שיצביעו עוצמה
חגית | 15-09-2019 23:53
חוץ מזה שסתם ביבי אמר שהם לא עוברים, הרי עפ הדיווח פה באתר זה סמוטריץ זה שביקש ממנו לתקוף את עוצמה. אז עם כל הכבוד והאחריות לגוש הימין-מצביעים לעוצמה.
מי שמגלה אחריות אמיתית יצביע לימינה
דתי נורמלי | 15-09-2019 15:27
מי שמצביע לעוצמה יביא ממשלת שמאל! #ימני_מצביע_ימינה!
טעות
אוריאל | 15-09-2019 15:16
אתה טועה. סיכוי גדול שיצביעו לימינה בגלל בצלאל והרב רפי
3
הרב טאו אוסר להצביע לימינה!
תלמיד הר המור | 15-09-2019 14:04
כל תלמידי הר המור מצביעים עוצמה יהודית
יהדות התורה שנים שותקת בעניין הלהטב
שחר | 16-09-2019 9:15
אם כבר היחידים שדיבאו היו הרב רפי בצלאל והרב אלי.
שטויות. אתה סתם פעיל של עוצמה
יהודי פשוט | 15-09-2019 22:56
אנוכי מהישיבה הקדושה הר המור ואיני מעלה על דעתי להצביע לעוצמה
להצביע עוצמה יהודית זה לשים פתק לבן כמו סאטמר
אלמוני נורמלי | 15-09-2019 17:00
עוצמה יהודית לא יעברו את אחוז החסימה, והם הדבר האחרון שמזכיר את המילה 'נועם'. בריונים, מטומטמים, חסרי אחריות וסחטנים מצביעים עוצמה יהודית. אלה הערכים שהיא מייצגת. ישנן שתי מפלגות אמיתיות בימין, דהיינו מייצגות את מה שהן אמורות לייצג. הליכוד ויהדות התורה. אם אתם מתנגדים ללהטב, אתם לא יכולים להצביע לא שקד, לא פרץ, לא בנט, ולא אוחנה. יהדות התורה היא המפלגה היחידה המתנגדת ללהטב.
4
צ
יהודי | 15-09-2019 14:05
חבל.... כי הם הגרועים ביותר.
בן גביר הוא המבאיש ריח כל שומרי המצוות.בושה
מי מגלמ"צ אותו?!?!?! | 15-09-2019 19:25
א רק של שומרי המצוות. אלא גם של ימין חילוני וגם של שמאל דתי. בגגל כמותו יש לגיטימצייה לגרש סרוגים מביתם בגוש קטיף עי ראש מחל שהיה, אריק שרון. כנראה זה ייעודו וזימתו של בן גביר המפוקפק. חכמים תיזהרו. סרוג צבר 60 שנה.
5
את מי זה מענין ממה הוא מצביע
רפול | 15-09-2019 14:08
שיעשה מה בראש שלו ויפסיק לבלבל לנו את המח.ממילא מזמן אבד ערכו בעיני הציבור
כמה אלפי אנשים שאוטמטית עברו לבית היהודי עכשי
אביאל | 15-09-2019 20:46
א
השבח והכבוד להרב אבינר מגדולי הציונות הרבנית
תגובה לפוחז הקודם | 15-09-2019 14:54
כשעמוז עוז מודיע במי הוא תומך או למי יצביע נוהרים בעקבותיו אלפי קולות שמאלנים. למה ? כי הוא גורו...וזה לגטימי כמובן. להבדיל אלפי הבדלות.... כשרב גדול בתורה,תלמיד חכם עצום ובכיר בציונות הדתית מביע דעתו הפרטית גם זה לגטימי ועוד איך.
בגלל אנשים כמוך הקימו את מפלגת נעם
גם אותי | 15-09-2019 14:39
ביזוי תלמידי חכמים ותורתם. בושה.
אותי זה מעניין
אותי | 15-09-2019 14:24
.
6
בתור תלמיד של הר המור אצביע
שמואל | 15-09-2019 14:21
לעוצמה יהודית כמובן., הם הכי קרובים אלינו. אין בכלל שאלה. לא אתן את קולי למממני גילוי עריות מחלקי הכותל ומקדמי הרפורמים. כמוני יעשו חבריי ומשפחתי ורוב הציבור
תגובה
קטן שבקטנים | 16-09-2019 3:38
כאחד המחשיב עצמו כתלמיד של הרב טאו, גם אם לא למדתי בפועל בישיבת הר המור, אני מקווה שנשמע דעת תורה מפיו בגלוי ביחס לשאלה הנידונה בכתבה זו. השם ישלח לנו ישועות ונחמות, בשורות טובות ובחירות נכונות ויקרב קץ משיחנו אמן!
עלק תלמיד של הר המור
חח | 16-09-2019 0:24
בוט של עוצמה
הצבעת בן גביר שלא יעבור, קולך הגיע לברק.
אלמוני | 15-09-2019 17:04
המפלגה היחידה שעוברת את אחוז החסימה ומתנגדת נחרצות ללהטב ולרפורמים, היא יהדות התורה. אבל אם אתה בריון, ואתה לא מסוגל לחשוב בהגיון, תצביע בן גביר. זה המראה שלך.
7
הרב אבינר טועה בגדול
ירון שאול | 15-09-2019 14:43
כבר ידוע ויש הוכחות מוצקות לכך שבנט ורוב מפלגת ימינה תומכים הרפורמים.אוי ואבוי לכל רב שיתמוך פומבית במפלגת ימינה זה כאילו שהוא תומך ברפורמים.אין היום במדינת ישראל ימין אמיתי כולם ימין מזויף שמשרת את האינטרסים של השמאל ויש כבר עשרות הוכחות מוצקות לכך.הימין האמיתי היחיד במדינה הם עוצמה יהודית ולא יעזור לאף אחד כלום כי זו האמת היחידה.עוד יגיע היום שבו כל השמאלנים הבזויים וגם כל הימין המזויף יצעקו בקול גדול שהרב כהנא צדק אבל אז כבר יהיה מאוחר מידי ולא תהיה לנו מדינה.
אתה איש עוצמה, שהולכים עם הראש בקיר
ר | 15-09-2019 15:33
מקווה שלא תתקרבו בכלל לחסימה, כדי שתזרקו כמה שפחות
איך אתה מסוגל לתמוך בחילול ה' כזה?!
חילול ה' | 15-09-2019 15:30
#ימני_מצביע_ימינה!
אתה מוזמן להקים מדינה חדשה באוגנדה
בלבלה | 15-09-2019 15:21
תעשה שם ימין אמיתי כמו שאתה אוהב. קח איתך גם את שפטל. תשגלו ביחד נשים מקומיות.
ימינה
אוריאל | 15-09-2019 15:15
רק ימינה!!! רק טב בקלפי!
מסכימה עם כל מילה בתגובתך
לירון שאול | 15-09-2019 14:50
מתפלאת על הרב אבינר שבחר לתמוך במפלגה שבראשה חיונית שמסכימה עם תחבורה בשבת, עם הלהטבים ועוד כל מיני גזרות קשות על הדתיים. היכן אתה אבינר? בדקת היטב או שנלחצת עי מלמד מבית אל .
8
אשרינו שאלו רבותינו
אבי | 15-09-2019 14:49
התברכנו ברבנים בדורנו שיודעים לראות את המציאות בצורה ברורה ונכונה ולהורות הוראות חכמות לציבור. בעזה נקווה לתוצאות טובות בשלישי
9
איזו אהבת ישראל גדולה יוצאת מפיו של ראש נועם.
ימין ה'! | 15-09-2019 14:53
רק לא בנט ושקד.איזו גדלות! איזה שאר רוח! בושה וחרפה!!! איזה נועם יש פה?! אפילו לא קורטוב מזה
10
ימינה תשמור על הימין
מאמין בתורה ובארץ | 15-09-2019 15:01
חבר'ה הימין בסכנה
11
איך?
יוסי | 15-09-2019 15:01
כיצד ניתן להצביע לרשימה שאישה חילונית עומדת בראשה או שנפתלי בנט הרפורמי בוכר את התיק הראשון נמצאים שם וזה טרם דיברתי על רוני ססובר , חייבים להצביע כף
לנפתלי בנא יש מידות טובות הרבה יותר ממך
שחר | 16-09-2019 9:18
וזה א ב של תורה. ואני חרדלי.
12
מצביעי עוצמה באמת קצת כבוד לא יזיק לכם
שלומי | 15-09-2019 15:03
אתם קומץ של בריונים שכבר חודשיים מטנף את הפה שלו בכל מקום. חלאס נמאס ממכם.
סליחה
חזרה בתשובה | 15-09-2019 21:40
כתבתי תגובה על הציונות הדתית למעלה ואני רוצה להסיר אותה ולבקש סליחה, עברתי על לשון הרע שיוצא ממני בעיקר בכל מה שקשור לפוליטיקה. האמת היא נר לרגלי ואותה הייתי צריכה לשמור לעצמי ובטח שלא לקטלג ציבור שלם שאבו אני מכירה אנשים צדיקים ממש... הבחירות והפוליטיקה מכערות אותנו בעיקר בתקופת הבחירות. אנחנו אלו שמתיימרים להיות דתיים וללכת בדרך התורה עושים את הגרוע מכל...זהו חודש הרחמים והסליחות ועל כל יהודי יש לערוך חשבון נפש... מבקשת סליחה מכל מי שנפגע מתגובתי... מקבלת על עצמי להתחזק בהלכות לשון הרע ואהבת ישראל... שיהיה בהצלחה בבחירות בעזה ...
שהפך לאמת
השקר | 15-09-2019 18:19
כשהשקר הפך לאמת בקרב הציונות הדתית... טובלים ושרץ בידם ושלא נדבר על כפיות טובה חוסר הכרת הטוב גאווה פילוג ומה לא יצא מבית ימינה. בחיים לא תגיעו לפסיק מהזכויות של בנצי גופשטיין מרזל בן גביר וכל מי שיש לו באמת תעודת עשייה ביד ולא רק דיבורי פוליטיקה שאחסנו את אלוקים בארון... בושה תתעוררו חודש אלול... תלמדו מהגורמים איך להתאחד ...
13
אחרי זה ברור שכל מי שמקשיב לרבנים חייב להצביע
ישראל | 15-09-2019 15:03
טב. טב. טב. אם אפילו הרב אבינר בעד ימינה, אז למרות כל מגרועותיה, זו האפשרות היחידה! עוצמה ל-א ע-ו-ב-ר-ת!!!
14
צריך שחרדלי ימינה יצביעו לעוצמה
אחרת נפסיד | 15-09-2019 15:06
גלו אחריות.
15
#ימני מצביע ימינה#
ימני אמיתי | 15-09-2019 15:08
הרב אבינר דמות גדולה ואיתו רוב רבני בציונות הדתית ימינה זאת המפלגה שתייצג אותנו נאמנה #ימני מצביע ימינה#
16
כל הכבוד
נריה בראלי | 15-09-2019 15:08
לא יאמן שהציונות הדתית מבזבזת עשרות אלפי קולות, ותביא להקמת ממשלת שמאל!
17
כל הכבוד לנעם על גילוי האחריות!
בנימין | 15-09-2019 15:08
עכשיו כולנו לוקחים אחריות ומצביעים לימינה! לא מצביעים למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה! לא רוצים ממשלת שמאל! #ימני_מצביע_ימינה
18
משפחת מלמד בבלבלה רצינית חחחחחח
תלמיד | 15-09-2019 15:17
הם התרגלו כבר שנים להיות קונטרה לרב אבינר בכל נושא ועניין ופתאום הם מוצאים שהרב אבינר איתם וואי וואי הם בבלבלה רצינית יתכן והם יסירו את התמיכה מימינה רק כדי לא להיות עם הרב אבינר חחחחח איזה שינאה יש במשפחת מלמד ברב אבינר. שנה טובה
תלמידי הרב מלמד בדילמה הם חונכו על שינאת הרב
מתנאל | 15-09-2019 15:53
אבינר . מה יעשו כעת? חחחחח
אם אתה תלמיד של הרב אבינר אז לא ייתכן שאתה
מה? | 15-09-2019 15:41
מדבר כך. הרי הרב אבינר אוהב שלום ורודף שלום.
19
איחוד של כל הציונות הדתית
אופצי | 15-09-2019 15:21
כל אנשי הציבור והרבנים שמזוהים עם הציונות הדתית וערכי הימין האידיאולוגי קוראים להצביע ימינה. מתאחדים יחד ודוחפים ימינה! #ימני_מצביע_ימינה
הם חושבים על המפד"ל
מלכה | 16-09-2019 8:06
וקשה להם שלא להצביע למפלגה שמייצגת את הציונות הדתית. אלא, שכוחות זרים השתלטו עליה, חבל מאוד.
מי שדת חשובה לו אין ברירה או ג אושס חבל על עו
דודי | 15-09-2019 18:47
בן גביר זה שמפניה 2019 אבישי רביב החדש
20
רק ימינה
יאיר ברנשטיין | 15-09-2019 15:30
עכשיו לכולם ברור #ימני_מצביע_ימינה#
21
כל מי שריח תורה יש בו אסור להצביע ימינה!!!!!
דוד סומך | 15-09-2019 15:32
ושלא תגידו שלא אמרנו לכם! ימינה זה רפרומים להטבים ושאר איסורים
אתה כופר
שחר | 16-09-2019 9:20
תקרא את הרמבם בהלכות תשובה
22
הרב בדק אישית שהביקיני של רוני ללא שעטנז.
פוסק | 15-09-2019 15:32
מגוכחים חסרי תקנה
23
יישר כח לכבוד הרב, אתם באמת אוהבי עמ"י ואדם!
כל הכבוד להם!! | 15-09-2019 15:32
בגלל זה גרמתם לי לחשוב שהאמת אתכם, אני כנראה אצביע לכם בפעם הבאה!!
24
ממשיכי דרכו של מרן הרב מצביעים ט"ב!
צביהודה | 15-09-2019 15:42
#ימני_מצביע_ימינה!
אתה מוכן להפסיק את ניבולי הפה האלו?
שמחתי לעזור | 15-09-2019 20:53
למגיב מנבל הפה. מה אתה מנסה להרוויח מהגועל נפש הזה? למה באתר דתי מאפשרים לך לנבל כך את פיך? ואני רק שואל - האם מעבר לטינופים יש לך מה להציע?
ברור רק רוני ביקני ססובר מייצגת את הרב זצ"ל
תלמיד | 15-09-2019 15:51
אין ספק שאיילת שקד בראש זה היה משאת נפשו של הרציה כפי שעולה מכל כתבי מרן הרב זצל
25
לא לחרחר ריב
גדול השלום | 15-09-2019 15:45
להצביע ימינה כי עוצמה זה לזרוק קול לפח
רק כף בקלפי.
ממש לא | 15-09-2019 17:24
מצביעים רק למפלגות שעוברות את אחוז החסימה והכי טובים זה עצמה יהודית
26
להצביע ג' למי שמפחד להצביע עוצמה
אך בשום אופן ימינה | 15-09-2019 15:53
להצביע ג' למי שמפחד להצביע עוצמה אך בשום אופן ימינה
27
וואו מפתיע
יוסי | 15-09-2019 16:22
איזה רב נאור....
28
כנסו
אשה חושבת | 15-09-2019 19:21
כל מי שאכפת לו מהיהדות, שהבן שלו לא יתחתן עם גויה, ששבת תהפוך ליום חול, וכו', יואיל נא בטובו להצביע ג או שס. לא צריך להיות חרדי בשביל זה!
29
מתי רבנים ילמדו שכבר מזמן אין להם שום השפעה?
הפסיקו כבר לשקר | 15-09-2019 19:56
לאו דווקא הרב אבינר. לאף רב אין השפעה. אם אנשים בוחרים להקשיב לרב, הרי זה כיוון שהם יודעים מה עמדתו ומחפשים לעצמם חיזוקים. בעניין הזה אין שום הבדל בין חרדים לדתיים-לאומיים. ״נועם״ נשארה תחת אחוז החסימה למרות תמיכת רבנים, והליכוד מקבל קולות של דתיים יותר מכולם בלי תמיכה של רבנים. הכל בלוף
30
שאלות לכבוד הרב
מאן דהוא | 15-09-2019 20:44
האם הרבנות הראשית משקפת את ,השופט אשר יהיה בימיך,? מי קבע זאת? האם אי קיום תפילה מיוחדת ליום עצמאות שמקפת אי אמונה בבורא עולם? האם ישוב ארצ ישראל ללא קבלת רשות מהממשלה משקפת אמונה בציונות? ובכלל..עד הלום לא שמעתי רב חרדי מראשי הישיבות הליטאיות הרציניות שמשמיץ את הרבנים שלנו כלומר רבני הציונות הדתית באי אמונה בבורא עולם האם לא הגזמת ..הרב אבינר???
31
נו....
ג'ו | 15-09-2019 20:51
למי אכפת.... עוד אחד ששומר על הלשון..
32
הרב טאו הוא גדול הדור
חיים | 15-09-2019 21:21
הוא פסק חד משמעית שאסור להצביע לאישה חילונית מחללת שבת
33
פעם נעם פעם טב
ישראל | 15-09-2019 21:48
איפה היציבות?
34
יש רבנים זיג זג
מרדכי | 15-09-2019 21:59
מומחה לשינוי דעות, בעל יכולת לעשות מוניפלציות, לא ראוי לפסוק בענייני ציבור ויחיד
35
ואם לא יפרקו את האיחוד הטכני?
יוסי | 15-09-2019 23:01
האם אז למפרע התשובה תהיה שונה?
36
זה פשוט מדהים אף פעם לא הסכים עם הרב הזה
ביתרי | 16-09-2019 0:54
מבחינתי הרב דרוקמן מאחד את הציונות הדתית , הרב דוב ליאור תפלג התורני ימני יותר והרב אווינר תחרדלי ,שבנט התמודד לבד תמכתי בבנט מה שכמובן הרבב אווינר לא ,וכעת ראשי ימינה נראים לי חצי מהם כפויי טובה ,החצי השני בוגדים שחזרו ,ועוצמה במצב מעולה היא חייבת לעבור ורק אם תעבור בע''ה תקום ממשלת ימין ולכן על כולם לתמוך בעוצמה יהודית .
37
הכי כרוב עוצמה
אימי | 16-09-2019 4:45
אם לא נעם אז עוצמה הכי כרוב אלינו חד משמעית
38
כן לגזענות - כן לשקד
גזענות ללא אלימות | 16-09-2019 7:02
ימינה הוכיחה הגזענות שולטת . ישראל תמשיך לצעוד בדרך הגזענות ותבטיח טוהר הגזע . כמובן ללא אלימות . ימינה צדיקים טהורים.
39
ימינה היא לא המזרחי המפד"ל
מלכה | 16-09-2019 7:51
עצם ההצבעה עבור ימינה, היא הצבעה עבור חילונית העומדת בראש ושותפה שמסר את הכותל לרפורמים. מעולם, לא היה במפדל חכ חילוני. היתה תמיכה במפדל של חילונים (חיל). היתה שגיאה גדולה ללכת עם הקבוצה הזו. במצב של היום, מה שנותר, זה רק האותיות טב. זה לא המזרחי - המפדל.
40
מה באמת הרב צבי יהודה אמר:
צופיה | 16-09-2019 8:41
הרבנית בת-אל גרינשפן: היה זה בעת שהרציה זצלהיה מאושפז בביהח שערי-צדק בירושלים. באו קבוצת אנשים הקשורים למפלגת התחיה וביקשו מהרב שיברך את המפלגה. גם אני נכחתי שם. רבינו שאל אותם: ומי בראש? – יובל נאמן, ענו. ואז רבינו שאל: האם הוא אדם דתי? האם הוא שומר שבת? האם הוא מניח תפילין? – הייתה שתיקה בחדר. לאחר כמה רגעים שוב שאל מישהו: האם הרב מוכן לברך את המפלגה?, ורבינו חזר ואמר בתקיפות: שאלתי שאלה! האם הוא אדם דתי?, ושוב לא ענו. כך חזר הדבר פעם נוספת, עד שאותה קבוצה קמה ועזבה את החדר
41
בין השורות
י כ | 16-09-2019 9:18
הצטערתי לקרוא את המאמר. ניתן לראות מה הרב לא כתב ולהבין מכך שהוא מצר על מצב הנציגות שלנו לכנסת.
42
לעניות דעתי דברי הרצי"ה לא מתאימים לימינו
עם כל הכבוד | 16-09-2019 10:26
1. האיחוד הטכני בראשות החילונית אמונה תורה ומצוות אינו מתקיים 2. יהדות התורה כבר אינה נגד המדינה והרבנות הראשית אלא הם חלק ממנה 3. ביהדות התורה התאחדו חסידים ליטאים וציונים ולכן מפלגה זו מבטאת באופן היותר שלם את כלל ישראל שלומי אמוני ישראל 4. זה שהרב קוק אמר להשתתף עם החילונים זה יפה ונכון. בממשלה. אבל ודאי לא אמר להיות אחד מהם..
43
בנט
אמנון | 16-09-2019 15:37
הרחבה הדרומית בכותל שנבנתה לרפורמים ואדון בנט גאה מאד על כך. לעניות דעתי הוא הממשיך של תורה מסויימת אבל לא של הרב צבי יהודה קוק
44
זה לא משנה איזה מפלגה יותר טובה
תמר | 16-09-2019 17:50
עזבו עכשיו איזה מפלגה יותר טובה. יש סיכון שעוצמה לא יעברו, ולא לוקחים סיכונים! אנחנו צריכים לעשות את מירב ההסתגלות כדי שלא תקום ממשלת שמאל. #ימני מצביע ימינה
45
הר' צבי יודא הזה מדבר כאחוז שיגעון.
זלמן | 16-09-2019 20:41
כל אחד מאיתנו לא מושלם אז גם המדינה לא מושלמת. מה הקשר? אין קשר בין המילים. ובכלל, זה לא טקסט שבנוי על מקורות תורניים.