מנדלבליט בולם הקמת ישוב חדש: חשש לשיקולי בחירות - סרוגים

מנדלבליט בולם הקמת ישוב חדש: חשש לשיקולי בחירות

לקראת ישיבת הממשלה שתיערך ביום ראשון ותדון בהקמת יישוב חדש בבקעת הירדן, פרסם היועמ"ש את חוות דעתו וקבע כי מדובר בעיתוי בעייתי שמעלה חשש לשיקולי בחירות

author-image
מנדלבליט בולם הקמת ישוב חדש: חשש לשיקולי בחירות
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, העביר הערב (חמישי) את חוות דעתו לקראת ישיבת הממשלה שנקבעה ליום ראשון הקרוב, ותעסוק בהצעה להקים ישוב חדש במועצה האזורית בקעת הירדן 'מבואות יריחו'.

במסגרת חוות הדעת קבע מנדלבליט כי קיימת מניעה משפטית לקבל החלטה כזו במועד הנוכחי- יומיים לפני הבחירות לכנסת.

בחוות הדעת כתב מנדלבליט: "במהלך תקופת בחירות, חובה על הממשלה היוצאת לנהוג בריסון ובאיפוק בכל הנוגע להחלטות המתקבלות ולהקצאת משאבים. הטעם לכך הוא כפול- ראשית, על הממשלה להימנע, כשהדבר לא נדרש, מהכרעות בלתי הפיכות שיקשו על הממשלה החדשה שתכהן מכוח אמון הכנסת הבאה לממש את מדיניותה לפי רצון הבוחר; שנית, יש להיזהר מפני עירוב של שיקולי בחירות מפלגתיים או מראית עין שכזו ביחס לנקיטת פעולות שלטוניות ושימוש במשאבי המדינה".

עוד כתב היועמ"ש כי "ככל שקרב מועד הבחירות, הולכת וגוברת עוצמתם של שיקולי הריסון והאיפוק, ובוודאי שבימים הקודמים לבחירות, נדרשת דחיפות ברמה גבוהה ביותר כדי להצדיק נקיטת פעולה שלטונית החורגת מהניהול השוטף של ענייני המדינה".

מנדלבליט סיכם את חוות הדעת וכתב: "לנוכח אופיה של ההחלטה ומהותה, קבלתה בעיתוי הנוכחי- יומיים בלבד לפני מועד הבחירות- מבלי שהוצגה ונדונה לעומק עבודת מטה שקדמה לה ומבלי שהוצגה כל תשתית המבססת דחיפות או חיוניות בקבלתה בעיתוי הנוכחי דווקא, מתעורר חשש כי ההצעה מונעת או למצער תיראה כמונעת משיקולים של התמודדות בבחירות הקרובות. מעבר לאמור, לא למותר לציין כי מדובר בהחלטה המעוררת רגישות של ממש גם במישור הבינלאומי".

"הנה כי כן", המשיך היועמ"ש, "נוכח כל שפורט לעיל ומשעה שלא הוצג כל צורך חיוני או דחוף באישורה של הצעת ההחלטה יומיים לפני הבחירות, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי החלטת הממשלה אותה מבקשים לקדם אינה עומדת באמות המידה המשפטיות שנקבעו בפסיקה, כך שלא ניתן לאמצה בעת הזו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
גבעת חלפון
ס.תחמס | 12-09-2019 19:55
לאחר שמורידים את הנימוק הפלפול הבלבול והקשקוש המשפטפטני נשארים עם אמירה פשוטה והיא. מטומטמים עכשיו באים ליישב את הבקעה? לא מזמן בזמן שלטון הימין הציעו האמריקאים נסיגה כוללת וכוח שיטור סימלי לא זוכר קול מחאה תקיפה וסיפוח.. הכל חלפון
2
מנדלביט נתמך על ידי הקרן להשמדת ישראל
ירון שאול | 12-09-2019 20:24
כבר ידוע ויש הוכחות מוצקות לכך שטמבלביט הוא שמאלני שנתמך על ידי הקרן להשמדת ישראל וקרן וקסנר הבזויים.
3
לא מפתיע
עוצמה יהודית | 12-09-2019 20:35
כמובן
4
'איש צר ואוייב המנ-דלבליט הזה'
צר ואוייב המנ-דבליט | 12-09-2019 21:34
'איש צר ואוייב המנ-דלבליט הזה'
5
הקמת ישוב בבקעה
עובדיה גולן | 12-09-2019 22:21
נתניהו יקים גם ישוב על הירח. ספין לבחירות לעדר החמורים❗
6
מנדל בליט מאבד כיוון
נועם | 13-09-2019 1:08
רק ליכוד גדול יעיף את כל הסמולנים לאופוזיציה
7
הישוב החדש נוה חירטוטים שייך לתנועת הצידה.
רפורמי | 13-09-2019 12:54
בישוב החדש שממוקם בין יריחו לירדן יגורו 100,000 מתישבים שיעסקו בכתיבת מזוזות מהודרות. הקמתו תתחיל ביום א' ותסתיים ביום ג' חצי שעה לפני פתיחת הקלפיות. ואל תשכחו להצביע לביבי המיישב.
8
ומה השיקולים של מנדלבליט?
גלגל | 13-09-2019 17:05
מי נתן לו מנדט להרוס את מדינת היהודים?