גדעון לוי: "הבטחת נתניהו מפיחה תקווה" - סרוגים

גדעון לוי: "הבטחת נתניהו מפיחה תקווה"

איש השמאל הקיצוני, עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי, מתייחס להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו,על סיפוח בקעת הירדן ואומר כי הוא מייחל למימושה: "אין צודק מכך שמכאן תצא תורת הסיפוח"

גדעון לוי: "הבטחת נתניהו מפיחה תקווה"
  (צילום: אמיר לוי/ פלאש90)

איש השמאל הקיצוני, עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי, מתייחס להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה אם ייבחר הוא יפעל לסיפוחה של בקעת הירדן ואומר כי הוא מייחל למימוש ההבטחה.

במאמר שפרסם באתר 'הארץ' הביע לוי שביעות רצון מהבטחתו של נתניהו וכתב: "הנה הבטחת בחירות של בנימין נתניהו, שיש לייחל למימושה: סיפוח בקעת הירדן לישראל. אין כרגע הבטחת בחירות מפיחת תקווה יותר מזאת. אין מפלגה ציונית המציעה בדל רעיון שעשוי לנער את המצב הקיים כהצעת סיפוח זו; הסטטוס קוו משווע לטלטלה כזאת".

למען הסר ספק כתב לוי: "לא אצביע לנתניהו, כמובן, אך אקווה שהפעם יעמוד במלתו. שיספח את הבקעה, ואחריה את כל הגדה. שיהפוך את המציאות בשטח למציאות פוליטית, בלי להסתתר עוד. הגיע זמנה של האמת, הגיעה העת לשים קץ למסיבת התחפושות הגדולה של ישראל ושל העולם, הנמשכת 52 שנה".

ראוי לציין כי מטרת דבריו של לוי היא למתוח בקורת על מדיניותה של מדינת ישראל, שבשטח כבר סיפחה הלכה למעשה את בקעת הירדן: "את המציאות בשטח, הקבועה וכנראה גם נצחית, יש לתרגם לשפת החוק. בקעת הירדן סופחה מזמן, וכך גם הגדה כולה. הקו הירוק נמחק, דבר לא נותר ממנו. עכשיו יש רק להכריז על כך. להודות בפני הישראלים ובפני העולם: די לכיבוש, יש סיפוח. אין התנחלויות, יש יישובים. פתרון שתי המדינות הומת, וזה קרה מזמן. נותרה מדינה אחת, שהמאבק היחיד שיתנהל בה הוא על המשטר בה".

בהמשך כתב לוי: "מי שעדיין מטילים ספק בקיום האפרטהייד צריכים לנסוע לבקעה. המים, האדמות והחופש הניתנים שם בהפרדה לאומית בוטה, בלא בושה, מספרים את סיפור האפרטהייד כולו. אין צודק מכך שמכאן תצא תורת הסיפוח".

בסוף מאמרו הוסיף לוי: "בארץ ישראל קם העם היהודי, ובבקעת הירדן קמה מדינת האפרטהייד. אם יממש נתניהו את הבטחתו — וכאמור, יש לייחל לכך — יידעו הישראלים ויידע העולם, שמדינת האפרטהייד השנייה בהיסטוריה כוננה רשמית. אז נראה איך יחיו הישראלים עם המציאות הזאת, ובעיקר איך יגיב העולם. בשם התקווה (הקלושה) שהסיפוח יעורר מישהו או משהו, יש לקוות שהפעם נתניהו לא רק יבטיח. אנא, ספח, ראש הממשלה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
27 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
סיפוח
חיים | 12-09-2019 19:35
לצערנו ביבי ידוע כשקרן לא קטן ...
גדעון לוי
רינה חבר | 16-09-2019 1:00
שום סיפוח זו הארץ שלנו ולא הייתה פה ארץ אחרת. זה לא שסיפחנו את לבנון או סורייה. גדעון אתה כמו הנחש שאוכל את עצמו. לא הייתה פה מדינה מוגדרת אתה ודומיך החלטתם לשים לנו קוץ בעיין. תדאג ליהודים לעקורים האומללים שגורשו מכל מקום. שהושמדו על היותם יהודים ויש לנו מדינונת קטנטונת ובמקום להיות לנו לפה אתה דואג למוסלמים שיש להם המון אדמה המון נפט המון כסף המון נשק המון מוסלמים כמוהם בהמון מדינות. זה רק כי אתה מרגיש שאין לך זכות לחיות כי הכניסו לך לראש שאתה פסולת אדם רק פה זה שלנו. הערבים שימצאו מדינות אחרות אתה ודומיך ילדתם את הקטסטרופה ששמה פלסטין.
בסוף יצא שגדעון צודק
דגכ | 15-09-2019 18:25
סיפוח יוש ובקעת הירדן ישנה את המציאות הגיאו פוליטית בארץ. הרבה ערבים עברו לעסוק במקצועות נדרשים בתחום הרפואה, הנדסה וכו'.... זה כבר לא פועלי בניין מסכנים. מתישהו תהיה כאן מדינת כל אזרחיה. אם תרצו או לא
2
ארץ נהדרת
ס.תחמס | 12-09-2019 19:59
הכותב רק מצביע על גודל המחדל. 40 שנות שלטון הימין ותראו כמה דל ועלוב מפעל ההתיישבות. מנגד ראו את הצד הירדני. אסם התבואה של האיזור. הכל ירוק וצומח ופורח באלפי חממות. מבית שאן ועד ליריחו הם יודעים לעבוד ואצלנו? חול וחולר ו..בחירות
3
שמאלני הזוי ובזוי
ירון שאול | 12-09-2019 20:31
לגדעון לוי ולכל השמאלנים הבזויים אני תמיד אומר וכותב כך: להיות שמאלני זאת מחלת נפש קשה ביותר שאין לה תרופה לכל השמאלנים יש דם יהודי על הידיים ויש לי הוכחה מוצקה לכך אין שום הבדל בין שמאלנים למחבלים זה בדיוק אותו דבר ביזיון.
ניאו נאצי תוצרת ישראל ..מסתבר שיש גם כאלה
אנטיביביוטיקה | 14-09-2019 22:17
כדאי שתשאר בחור שלך
4
די לדמגוגיה.
נו באמת | 12-09-2019 20:52
מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי. ואין לנו שום רשות לוותר על שום סנטימטר. הרעיונות ההזויים של השמאל הקיצוני, שהרס עשרות ישובים פורחים בשביל כלום, הם שהביאו עלינו את טילי הגראד מעזה. ואחר כך אותם אלו שבגללם כל זה קרה (יאיר לפיד) עוד מעזים להביע ביקורת על ביבי, שנאלץ להתמודד עם התוצאות של ההתנתקות, שגרמה להתחמשות, שגרמה לטילים, שגרמה לכל התסבוכת שיש שם היום. ומה באמת יהיה עם הפלסטינים בגדה? שיתמודדו עם הרצועה. שיחליטו, כל משפחה בפני עצמה, אם הם רוצים להיות אזרחים נאמנים של מדינת ישראל, או שהם מעדיפים לקבל אזרחות ירדנית. כל אחד שיעשה את הבחירה שלו. וזה לא נקרא אפרטהייד. זה נקרא חשיבה הגיונית ואמונית. אלקים נתן לנו את הארץ הזו והוא מחליט למי היא שייכת. פשוט מאוד.
אתה
התמים | 13-09-2019 9:42
כנראה לא יודע היסטוריה. השמאל מעולם לא פינה אפילו סנטימטר אחד. את סיני החזיר מנחם בגין איש הימין. את רצועת עזה החזיר אריק שרון יקיר הימין שבזמנו הקים את הליכוד. השמאל לא נסוג מילימטר. אשר לשאלה אם הנסיגות היו נכונות וטובות - תשפוט ההיסטוריה . באשר לדעתו של אלוהים על הסכסוך הישראלי פלסטיני ועל העם שאמור לשלוט בארץ ישראל - אין לאיש שום מידע. אני ממש לא בטוח שאלוהים מרוצה מהתנהלות הדברים , מהשחיתות שמתפשטת אצלנו, מקיפוח הערבים, מרצח יהודים, ומכל מיני תופעות אחרות הן אצל יהודים והן אצל ערבים. אך אינני מתיימר לדבר בשמו. כל מי שבטוח שהוא יודע מה דעת אלוהים - מוטב שיחשוב שוב. כל המדברים בשם אלוהים - נושאים את שמו לשוא. הם אינם באמת יודעים מה עמדתו.....
5
זה שטויות
שטויות | 12-09-2019 21:24
המים ניתנים רק למתנחלים ולא לפלסטינים כי אלו מים מהכנרת, ולכן הם מסופקים לאזרחי המדינה ולא לפלסטינים, שיכולים לשאוב מי תהום מאקוויפר ההר של יהודה ושומרון. גם אם תקום מדינה פלסטינית ויגורשו כל המתנחלים עדיין הפלסטינים ישתו מי תהום מהאקוויפר בשטחם ולא מים מהכנרת (אלא אם ישראל תמכור למדינה הפלסטינית מים) ולכן אין בכיבוש ובאי הקמת מדינה פלסטינית שום דבר שפוגע בזכויות הפלסטינים. ולגבי חופש תנועה יש בבקעה חופש תנועה מלא לפלסטינים גם בשטחי c מחוץ ליישובים.
6
אם גדעון הרשע אומר כך, צריך לעשות הפוך
אנטי אהוד ברק | 12-09-2019 21:55
כל עם ישראל מצפה לתכנית ביבי. גדעון מזדקן ומתמרסטט
7
גדעון לוי דואג לערבים ולא ליהודים !
סטודנט ישראלי | 12-09-2019 21:58
גדעון, תעזור לגרש מישראל את המיסתננים- על נשיהם וטפם- גייס חמישי ! תעזור להילחם בבדואים שגונבים את אדמות הנגב ! תעזור להילחם באיימן עודה המחבל, ושאר מחבליו למיפלגה הערבית, שאינם מאפשרים חיי הרמוניה בין יהודים לערבים !!! ביקעת הירדן וגם עבר הירדן המיזרחי, שייכים לארץ ישראל... תיקרא היסטוריה- מי שהתנחלו בארץ לא להם, הם הערבים שהגיעו ממדבריות ערב עם הכיבוש המוסלמי... ! גידעון לוי: אבותיך שירתו בבית המיקדש של עם ישראל, ואתה תופס את הצד השקרן, הצד הערבי שכבש והתנחל פה, ודורש את ארץ ישראל כולה ?!!!
לוי דואג, שישראל לא תהפוך לאיראן תחת סנקציות.
אלה | 16-09-2019 20:07
באמת רוצים מדינת אפרטהייד? תקבלו דרום אפריקה בלייהלומים ומכרות זהב! מה תעשו עם יבוא וקניות באינטרנט-תשכחו מיזה! גם למכור נשק וגז לא תוכלו. רוצים להיות במדינה מבודדת, מצורעת על פיסת אדמה בגודל מטלית שולחן? תזכרו, שיסיפוח 3 מיליון פלסטינים זה לשלם להם ביטוח לאומי ושיהיו חברים בקופות חולים, וילדים שלהם ילמדו במערכת חינוך על חשבונכם ותישלמו להם דמי מחלה, דמי הבטלה, פיצוי על פיטורין ועל פציעה בעבודה, ביטוחים,קיצבאות ילדים, נכות וזיקנה בדיוק כמה לנו-לכם בדיוק. רק זכות לבחור לכנסת לא יהייה לפלסטינים-זה הכול. וזה שווה השטח צחייך מלאה סלעים?
8
איכסססססס
אוהב ישראל | 12-09-2019 22:15
חלאת המין האנושי צורר היהודים מן הגרועים שקמו
9
הסיפוח יחשוף את ערוות ישראל-אפרטהייד!
הרב קשתיאל טוען ש | 12-09-2019 23:07
טוב להיות עבד של יהודים
מה, רב קסטיאל הזה באמת אומר את זה?
אלה | 16-09-2019 20:12
ומה שכתבתה על אפרטהייד זה אמת, ישראל תהיה עומללה, לא מבינים לאן נכנסים!
10
יהודים
נועם | 13-09-2019 16:11
יהודים בסוריה ובלבנון
11
גידון
רובי | 17-09-2019 11:16
אתה פאסה. שב בשקט!
12
ב 67' הבקעה היתה ריקה מתושבים (יהודים וערבים)
שמואל | 17-09-2019 14:40
ב 67' הבקעה היתה ריקה מתושבים (יהודים וערבים), ועכשיו יש בה גם ישובים ערביים שמשתמשים בידע החקלאי שקצין המינהל האזרחי לחקלאות העביר ולימד אתם. המים נחצבו עי מדינת ישראל - לפני כן היתה שם שממה. האפרטהייד האמיתי הוא שהפלשתינים מקימים בבקעה ישובים ואילו היהודים מנועים מלהקים ישובים נוספים.
13
בקיצור גדעון אומר שזו מדינה דו-לאומית דה-פקטו
דן זסטנסקי | 21-09-2019 22:00
וצריך להפוך את זה לדה-יורה. וזו האמת לאמיתה כי אחרת אנחנו אפרטהייד. האם כתבתי משהו לא נכון??
14
גדעון לוי, אני שואלת עצמי ואותך
נילי | 22-09-2019 8:16
למה ראשי המפלגה משותפת מתנגדים ומגנים נמרצות את מי מצעירי הערבים הישראלים שמבקשים להתנדב לשירות לאומי , מילא שלא הולכים לצבא, זה בהתאם לחוק, אבל למה שלא ישרתו בערים ובכפרים שלהם, בבתי חולים וכו׳. נוצר מצב שמצד אחד הם לא מכירים בנו כמדינה יהודית ומאידך רוצים שנדאג למדינה פלסטינית. ובנוגע לאלימות ולרציחות אצלם הם מאשימים את משטרת ישראל רק לא מודים בכך שאצלם אין שיתוף פעולה עם המשטרה שהיא כביכול לא שלהם מפחדים להיחשב למלשינים ולא מסגירים מחביאי נשק . גדעון, מצפה לתשובות .
אזרח
משה | 23-09-2019 11:37
אני לא חושב שתושבי נתניה או תל אביב משתפים פעולה עם המשטרה' בכול זאת מטפלים בפשיעה כמו שצירך' ב אנחנו צריכים להחליט מה אנחנו רוצים' תקפנו את הח'כים הערבים שהם לא דואגים למגזר הערבי' עכשיו כשהם באו לפיוס עם המדינה והמליצו על רמטכל לראשות הממשלה עוד פעם ראש ממשלה מכהן מסיט נגד אזרחים של המידנה' והוא ממשיך ללא הפסקה' שתי שאלות בבקדה' אם על 20 אחוז מאזרחיה של המדינה ראש ממשלה קורא להם טיולים ורוצחים' למה הוא לא מוצאי אותם ולא שולל להם את האזרחות או זכות ההצבעה? השאילה השניה' אך אנחנו היינו מגיבים אם אחד ממנהגי העולם היה קורה לאזרחים היהודים בארצו שהם בוגדים' או תוקף מועמד אחר על זה שהוא מדבר עם היהודים' ....וזה עכשיו התחיל עם טרמפ בתיאום עם ראש הממשלה נגד יהודי ארצות הברית
15
גם בלי סיפוח נהיה רוב
מחמיד | 22-09-2019 16:41
אצל היהודים אין ילדים כמעט. רק אצל החרדים, שהם גם לא ציונים. ואלה שכן, כבר מתקדמים ועוד מעט גם להם יהיה ילד וחצי לזוג. אז בכל מקרה אנחנו נהיה הרוב כאן גם בלי השטחים הכבושים. ואז זה יהיה הסוף של הציונות.
16
איפה היה גדעון לוי שהיה מחנות השמדה של הנאצים
יהודי | 22-09-2019 22:12
איך פיספסו הגרמנים הנאצים הידועים ביעילותם ובדבקות משימתם את ההשמדה של היהודון הזה גדעון לוי ובני משפחתו
17
ארד ניר
אורי | 22-09-2019 23:58
איך אדם כזה שדרן בכיר מביע דעה בנושא כל כך רגיש הסתה להוצאה להורג ותומך דבר שעלול לסחוף או לעודד אלימות ושינאה ולתת לגיטימציה לרצח עובר כך בערוצי הטלויזיה ללא סיכור כלל ועוד משאירים אחד כזה במרום עבודתו קשדרן אוי באבוי זה שיא הצביעות אמת אני אישית מאמין המערכת החוק והמישפט כולל היועץ מנדבליט קכליפת השום אך זה דאין תגובה מהמערכת רק מחזקת את כל מי שכבר אבדה תקוותו מבית המישפט והמערכת המישפטית השחיתות עולה לשמיים והרקיעה שחקים ואתם יוד תוענים שאתם המגן של הדמוקטיה אתם ממלכת הסיכולים והשחיתות שטרם נראתה בעולם אולי רק ביימי הרייך השלישי
18
לא יודע מה איתו אבל לנו לא רע עם אפרטהייד בכל
ציון | 24-09-2019 8:54
בפרט שהוא מופנה כלפי רוצחים ורוצה שפילה המעודדת רצח אפילו בתוך עצמם.
19
טמטום
הנביא | 26-09-2019 10:21
משיהו חכם אמר ״אם משוגע היה יודע שהוא משוגע לא היה משוגע״ ואני אומר ״למרות שהטיפש יודע שהוא טיפש ימשיך בטפשותו. ״ עד להיכן השנאה הקנאה והכבוד יכולים להוביל את האדם.
20
מתי ?
נתן | 26-09-2019 13:48
מתי תורידו את פני האייטם הזה עם פני הרשע הזה, זה אתר חדשות לא היסטוריה ולמה צריך לתת במה (וכזו ארוכה)לרוע השמאלני מטיף ארס הזה.תלמדו מהשמאלנים איך הם לא מתייחסים למי שנגדם ,דוגמת החרמת דודו אלהרר פרופ' אומן ועוד רבים וטובים