בחירות 2019: יום הדין למוסר ולהגיון הבריא - סרוגים

בחירות 2019: יום הדין למוסר ולהגיון הבריא

אך בדרכי לעמידה מול בורא עולם מתערפלים ימי הוד אלו בתעמולת בחירות אגרסיבית ומזכירים לי שאף בצומת זה כוחות הטשטוש מסתערים עליי ללא רחם ואף כאן אני נדרש לגלות חוסן ואחריות

author-image
בחירות 2019: יום הדין למוסר ולהגיון הבריא
  (צילום: פלאש90; תמונה קטנה: ללא קרדיט)

ימי אלול המביאים איתם זהרורי תשובה מזכירים לי שאני מתקרב ליום בו אתן דין וחשבון על שעבר; גם על אותם חלקים שהלא מודע מבקש לטשטש ולהדחיק; ובו בעת לבקש על העתיד שיהא מבטיח ורצוי יותר. איני יכול להימלט מציורי השנה החולפת הצפים בתהום הנשייה של הנפש, לברוח מתעתועי היצר וממאבקיו הנמרצים לבלבל להחליש ובעיקר לייאש מכל רצון להרבות טובה בעולם.

המלך הזקן והכסיל מסתבר לא אחת כמתוחכם ומלא מרץ נעורים כשכל מטרתו לבלבל ולהביך, ולרשותו עומדים כל מרחבי הקדמה וכל מה שיצרו בני המין האנושי בכישרונם. הכסיל הזה מגלה יכולת תמרון מרשימה להוליך אותי שולל פעם אחר פעם.

אך אלול זה אלול.

קולות השופר דוחקים בי להתנער מלשגות בדמיונות או הכלת יתר של חולשות העצמי שלי, ובסופו של יום ברור לי שאני ורק אני אדרש לעמוד מול מלכו של עולם וכל אליבי או חוות דעת קלינית מכילה או מקלה לא תעמוד לי ברגעי אימת הדין.

ימי אלול מאלצים אותי להיעמד מול עצמי ובעצם מול האמת האבסולוטית ולהודות "שאני בעצמי בהנהגתי הרעה אשם בכל אותו דלדול החיים שבא לי", כהגדרתו של מרן הראי"ה קוק זצ"ל על ראשית התשובה הבסיסית של האדם. ומתוך כך לגלות אחריות לא רק על עצמי כי אם ובעיקר על מרחבי חיים רבים ומגוונים המושפעים מכל מעשה קל שלי. איני יכול עוד להמשיך את סינדרום יונה ולהיבלע ולברוח בתוככי עצמי.

אך בדרכי לעמידה מול בורא עולם מתערפלים ימי הוד אלו בתעמולת בחירות אגרסיבית ומזכירים לי שאף בצומת זה כוחות הטשטוש מסתערים עליי ללא רחם ואף כאן אני נדרש לגלות חוסן ואחריות.

הפרהסיה הציבורית גדושה כידוע מלל רדוד ונטול אחריות, אלה מתגוששים באלה והאחרים תרים אחר חולשות ומעידות חבריהם לקיים בהם מצוות אונאת דברים לחומרא. והטובים שבהם עושים את התורה קרדום להלום בה. והאמת נעדרת. והמכנה המשותף כמעט לכולם, תעשייה משומנת המגוייסת לסרס את שיקול דעתי ולעשוק ממני את קולי, ובעצם את אחריותי המוסרית לעמי.

גלי ענק אלה מנסים במלא המרץ להרחיקני מלבחון שאלות של מהות וזהות. ובנקודה זאת אני חש נאבק על חירותי וצלילות דעתי למלא את חובתי מתוך אחריות הגונה. נדמה לי כי לא פחות חשוב מזהות המפלגה לה אתן את קולי, חובתי להשתחרר מגלי התעמולה המניפולטיבית והמסרסרת; לזקק את שיקול הדעת מתוך חופש ואחריות מוסרית לעצמי ובפרט לערכים שיקדמו חברת מופת שקידוש ה' תפארתה; ומתוך חופש ורוחב דעת בהיר למלא את חובתי האזרחית ואף המוסרית ולהצביע למפלגה שרכשה את אמוני מתוך וודאות הגונה שטובת האומה נר לרגליה.

יש שיגדירו יום זה כיום הדין לנבחרים אך לפני הכל זהו יום הדין להגיון הבריא; למוסר ולאחריות החברתית ולהשלכותיה לשנים הקרובות.

ולמען הסר ספק; אין בדבריי לרמוז למפלגה כלשהי, תקוותי ותפילתי להשיב לעצמנו את בהירות הדעת מכבלי הדמיון הכוזב, את צלילות המחשבה ונקיות הנפש למען הרבות טובה באומה.

=======

הרב שמעון בן שעיה מלמד תורה במסגרות תורניות, פסיכותרפיסט ומטפל זוגי. הוא רב בארגון 'רבני דרך אמונה'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
דברים כדורבנות
התמים | 12-09-2019 18:36
ולאחר סינון כל רעשי הרקע צריך לבחון מה טוב לעמישראל לטווח הרחוק. ומה שטוב הם הדברים הבאים : מנהיגות של אנשים נקיי כפיים ונקיי דעת שאינם מפלגים את העם אלא מאחדים אותו, מנהיגות שלא תוביל אותנו למדינה אחת לשני עמים ( כשעם אחד נשלט וללא זכויות = אפרטהייד ) , מנהיגות שמבינה שללא שותפות של הציבור החרדי בכלכלה , במדע ובשאר תחומי החיים - המדינה לא תוכל לקיים צבא חזק וכלכלה ומדע מודרניים, ולפיכך על החרדים להתגייס לצבא וללמוד לימודי ליבה ולימודים מקצועיים , מנהיגות שמחליטה ועושה ולא רק מדברת ומייחצנת הבטחות שלא מתממשות, מנהיגות שתדאג לאזרח הקטן : לבתי החולים הקורסים, לקשישים ולזקנים שמקבלים קיצבת רעב, לחינוך שנמצא בפיגור , לתחבורה הציבורית שעל הפנים, לביטחון האישי ברחובות - שהיום הולך ומתערער, לדיור שמחירו נמצא היום בשמיים, בקיצור - דאגה אמיתית לתושבים ולא למאפיה של עבריינים שגוזרת עלינו קופון. ובא לציון גואל.
2
חיוב הלכתי בסיסי ביותר להצביע נעם!
איש ישראלי | 12-09-2019 20:11
דבר בסיסי ביותר ביהדות הוא התבטלות בפני צדיק האמת. אשרינו שזכינו בפעם ראשונה לרשימה היצאת לפי דברי גדול הדור ולכן כל מי אשר קורא עצמו איש הישראלי לפעול בכל מעלת כוחו עבור הצלחתה העצומה של הרשימה בבחירות. הרשימה היותר פנימית אשר טוהר כוונותיה ולבוש רצונותיה הם מקור ויסוד תמצית גאולת העם המצפה לתשועת ד'. כל מי שראה את כינוס הענק של מפלגת נעם ראה את כלל ישראל טוגדר - ראה ממש בעיניו את כל הבריאות אשר באומה הישראלית עומדת יחדיו ומקבלת עול מלכות שמים - עול גדול הדור - להחתמה של 400000 המתחייבים הראשונים להצביע נעם אשר כנחשון יהיו לפני המחנה.!
התבלבלת תנסה לשכנע בבני ברק
המוח עדיין עובד. | 13-09-2019 15:54
הדתיים האמיתיים נזקקים לשאלת רב בנושאי שבת כשרות וכו ומחליטים לבד בנושאים פוליטיים.
3
ולכן יש לבחור במוסר
!!! | 13-09-2019 7:53
המוסר הינו הכלה של כל השונה יחד עם כל הדומה המוסר הוא הכלה של דעות שונות המוסר הוא לא להפקיר את שלטון החוק ולא להלל אדם כמעל החוק המוסר וערכים בידי מי שדואגים לחלשים כמו לחזקים ולא מעמיקים את הפערים החברתיים ומכניסים לבור כלכלי לקראת יום הכיפורים כפי שהאל שופט אותמו עלינו לשפוט את עצמינו ולהבין שמוסר הוא לא לתת לאדם אשר חשוד בפלילים להנהיג אותנו כיוון שזוהי מכירת נשמתינו עבור הבטחות סרק
יש רק מוסר אחד בעולם והוא המוסר האלוהי
לא לעולם הרשע | 14-09-2019 22:49
כל מוסר אחר זה דמיונות. כיום אנחנו בבחירות בין הגוש שקרוב יותר למסורת ולמוסר האלוהי לבין אלה שרחוקים ממנו ולא נותנים שום חשיבות לתורה ולמסורת. החוק נמצא כבוש בידי רשעים שיושבים בבית המשפט ועושים הכל הפוך מהתורה מהמוסר האלוהי ומהמסורת היהודית. מצווה להחליש את השופטים הרשעים וגוש הימין רוצה להחליש את כח הרשע של בתי המשפט ובגץ. מי שחבר לשופטי הרשע הוא אויבי ומי שמתנגד להם הוא חברי. ולכן צריך להצביע רק לגוש הימין וביבי הוא חברנו. ולא מעניין אותנו מה עולם הרשע של שופטי ופרקליטי הרשע מנסים ללכלך עליו מתוך דאגה לכח והשררה שלהם- שררת הרשע והפך המוסר האלוהי.
4
להצביע לעוצמה -צו השעה
דוד | 13-09-2019 10:54
אחרת השמאל לוקח. על זה יוכרעו הבחירות האלו. ואל תבכו אחרי זה שלא ידעתם.
יש 60 לגוש של ביבי וצריך עוד מנדט אחד מעוצמה
בשביל להגיע ל-61 | 14-09-2019 22:51
עוצמה צריכים להוריד את המפלגה והמצביעים צריכים לעזוב אותם כי חבל על כל קול.