טראמפ בטקס לזכר אסון התאומים: "נפגע באויבינו" - סרוגים

טראמפ בטקס לזכר אסון התאומים: "נפגע באויבינו"

בטקס הזיכרון לקרבנות פיגועי ה-11 בספטמבר, נשיא ארה"ב התחייב כי "נמשיך לפגוע באויבינו. הטליבאן רצה להראות את כוחו, אך רק הציג את חולשתו". עוד סיפר על חוויתו מהפיגוע: "הבטתי מהחלון וידעתי שהעולם השתנה"

טראמפ בטקס לזכר אסון התאומים: "נפגע באויבינו"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

ארה"ב מציינת היום (רביעי) 18 שנה לאסון התאומים ופיגועי ה-11 בספטמבר בניו יורק, שנחשבים כמתקפת הטרור הקטלנית ביותר בהיסטוריית המדינה. בטקס הרשמי שנערך בפנטגון, שם התרסק אחד מארבעת המטוסים שנחטפו על ידי מחבלי אל-קאעידה, הנשיא דונלד טראמפ התחייב כי "נמשיך לפגוע באויבינו".

הטקס נפתח בדקת דומיה לזכר הקרבנות, כשלאחר מכן טראמפ נאם והתייחס למתיחות מול אפגניסטן בימים האחרונים, זאת לאחר שממשלת המדינה ביטלה פגישה שתוכננה במטרה להשיג הסכם שלום וכן בעקבות הפיגוע בבירה קאבול שבה נהרג חייל אמריקני. "בארבעת הימים האחרונים פגענו באויב שלנו יותר מאי פעם, וזה הולך להימשך" התחייב טראמפ. "הטליבאן רצה להראות את כוחו, אך למעשה הציג את חולשתו".

"עד היום אני זוכר את הרגעים הראשונים והדיווחים על הפגיעה במגדלי התאומים" סיפר טראמפ, שהתגורר באותה תקופה בניו יורק בסמיכות למרכז הסחר העולמי שבו הפיגוע התרחש. "היה בלבול גדול. הסתכלתי מחוץ לחלון לעבר המקום שבו דיווחו על המטוס שהתרסק, ופתאום ראיתי את המטוס השני טס במהירות אדירה, ונכנס לתוך המגדל השני. באותו רגע ידעתי שהעולם השתנה".

במקביל, חברי קונגרס רבים השתתפו בטקס שנערך באתר ההנצחה בניו יורק, לצד קרובי משפחה של הקרבנות. "אנחנו נשבעים לא לשכוח לעולם" אמרו. סגן הנשיא מייק פנס ישתתף הערב בטקס זיכרון בשנקסוויל בפנסילבניה, באתר שבו התרסק המטוס הרביעי שנחטף לאחר שהנוסעים נאבקו במחבלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו