מדרשיר: יהורם גאון ועובדיה חממה בסינגל על הפרשה - סרוגים

מדרשיר: יהורם גאון ועובדיה חממה בסינגל על הפרשה

הזמר והיוצר עובדיה חממה והזמר יהורם גאון משתפים שוב פעולה, הפעם בסינגל מיוחד מתוך פרויקט ה'מדרשיר' לפרשת כי תצא המתבסס על פסוקי הנחמה של הנביא ישעיה בהפטרת השבוע. צפו

author-image
מדרשיר: יהורם גאון ועובדיה חממה בסינגל על הפרשה
  (צילום: יחצ)

הזמר והיוצר עובדיה חממה והזמר יהורם גאון משתפים שוב פעולה, הפעם בסינגל מיוחד מתוך פרויקט ה'מדרשיר' לפרשת כי תצא המתבסס על פסוקי הנחמה של הנביא ישעיה בהפטרת השבוע.

חממה מספר על השיר: "המדרשיר לפרשת השבוע "כי תצא" מסתפק בהתפעמות מפסוקי הנחמה של הנביא ישעיה, פסוקים מרהיבים שזכיתי להלחין.

המדרשיר מתקשר באופן הבא לפרשה ולפסוק הפותח אותה: "כי תצא למלחמה על אויבך". התורה לא אומרת מלחמה "נגד" אויבך, אלא "על" אויבך, כמו כדי לומר שמלחמות – גם מלחמות על הקיום וגם מלחמות פנימיות שלך על היותך אדם טוב יותר – הן דבר ארור, אבל הן חלק מהחיים".

(מילים: מהמקורות | לחן: עובדיה חממה)

חממה ממשיך ומספר: "למעשה, הפסוק אומר שהיציאה למלחמה על צדק, על מוסר ועל שאר ערכים נעלים היא כשלעצמה כבר ניצחון על האויב. במילים אחרות, מי שמיישר קו עם כל הניגודים שבו ואוסף את עצמו, ומי שקורא תיגר על חולשותיו או נלחם על עקרונותיו ועל דרכו, על אמונתו או על אומנותו בסביבה לא מכילה ולא צודקת, כבר עולה על מסלול הניצחון.

ייקח כמה שייקח, יהיו מניעות, אבל הניצחון בדרך. "איך ימתק הניצחון אם פעם לא נפסיד", כתבתי פעם בשיר אחר, שהרי הייסורים ממרקים, ויותר מכול, "הבא להיטהר מסייעין בידו" משמיים. אז, בעצם, כל מפעל עשייה רציני שלנו בעולם, שנעשה בשמחה, בלב שלם ומתוך חזון ואהבה ואמונה, הוא חלק מהמלחמה על בניין עולם מתוקן, והעזרה נמצאת בדרך.

במיוחד לרגעים הקשים שנכונו לנו במעלה המסע, להפוגות המעוננות ולהסתר הפנים אומר הנביא ישעיה את פסוקי הפלא, המנחמים אותנו ובאים להזכיר לנו, שכל הירידות לצורך עליות המה, ולהבטיח שלא נשכח את ההבטחה ואת החסד האלוהיים. מניצחונות הרוח המובטחים הללו יתבשם כל העולם כולו, גם הצד המנוצח!. מילה של אלוקים זאת מילה!".

מילים:

"בְּרֶגַע קָטֹן עֲזַבְתִּיךְ⁠
וּבְרַחֲמִים גְּדֹלִים אֲקַבְּצֵךְ,
בְּשֶׁצֶף קֶצֶף הִסְתַּרְתִּי
פָנַי רֶגַע מִמֵּךְ⁠
וּבְחֶסֶד עוֹלָם, וּבְחֶסֶד עוֹלָם,
וּבְחֶסֶד עוֹלָם רִחַמְתִּיךְ⁠
אָמַר ה' גֹּאֲלֵךְ.

כִּי הֶהָרִים יָמוּשׁוּ וְהַגְּבָעוֹת תְּמוּטֶנָה
וְחַסְדִּי מֵאִתֵּךְ לֹא יָמוּשׁ⁠
וּבְרִית שְׁלוֹמִי לֹא תָמוּט.

וּבְחֶסֶד עוֹלָם וּבְחֶסֶד עוֹלָם,
וּבְחֶסֶד עוֹלָם רִחַמְתִּיךְ⁠
אָמַר ה' גֹּאֲלֵךְ…"

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו