"התעייפתי מהשיח הפוליטי": טל פרידמן בראיון ללא מסכות. צפו

"התעייפתי מהשיח הפוליטי": טל פרידמן בראיון ללא מסכות. צפו

רגע לפני הבחירות, תפסנו את השחקן והקומיקאי טל פרידמן לראיון בלעדי למגזר על פוליטיקה, גזענות והג'וב המסקרן בתאטרון תל אביב שגרם לו לקחת צעד אחורה מ'ארץ נהדרת'- צפו

author-image
טל פרידמן לסרוגים: "התעייפתי מהשיח הפוליטי"
  (צילום: סרוגים)

טל פרידמן כפי שלא הכרתם: רבים מכירים אותו בתור שלל דמויות ב"ארץ נהדרת", כלובה או טראמפ, בתור אומלטה(אודטה) או כחיקוי לשלי יחימוביץ' או נפתלי בנט שלפני ערן זרחוביץ' והרשימה עוד ארוכה. אבל מה שרבים לא יודעים הוא שטל פרידמן הוא גם מוזיקאי, שחקן בתאטרון ואבא מעורר השראה.

"אני מרגיש כמו רבי עקיבא"

בתקופה האחרונה החליט פרידמן לקחת צעד אחורה מ"ארץ נהדרת" ולחזור לבימת התאטרון, אחרי 22 שנה במחזמר ילדים שהובא היישר מברודווי לתאטרון תל אביב- "רוק בבית הספר", בו מככב כמורה לצד עשרות ילדים מוכשרים במיוחד.

"אני מרגיש כמו רבי עקיבא, אני בא כמו ילד ולומד מהם", מספר פרידמן לסרוגים על תהליך העבודה עם הילדים ומסביר: "הילדים באים מוכנים, אז ככה שאין בעיות. הם עשו חודש לפני חזרות אני רק נכנס פנימה ומנסה להדביק את הקצב".

צפו בראיון:

במחזמר שצפוי לרוץ על הבמות בסוכות הקרוב, טל גם מנגן, שר ומשחק על הבמה לצד שחקנים צעירים במיוחד שמנגנים בלייב על הבמה.

המחזמר "רוק בבית הספר", המבוסס על סרטה של פרמאונט מאת מייק ווייט. עוקב אחר סיפורו של דיואי, כוכב רוק מוכשר אך כושל שהפך למורה מחליף (טל פרדימן) ומקים עם התלמידים להקת רוק סודית ומדליקה שהופכת את ההצגה לחוויה מוזיקלית מיוחדת.

"כאבה לי מאוד מחאת העדה האתיופית"

לעבודה עם הילדים על הבמה, פרידמן מגיע עם הרבה ניסיון כאבא. אחרי שהוא ואשתו איריס התקשו להביא ילדים לעולם, פרידמן החליט לאמץ שני ילדים בני העדה האתיופית- אייל ותמר שאובחנה בגיל 6 כסובלת מאוטיזם ופיגור. שנים לאחר מכן הצליחו להיכנס להריון בצורה טבעית ולהביא לעולם את בנם הצעיר ליאור שכיום כבר בן 12.

על הסיפור המשפחתי היוצא דופן שלו, פרידמן מדבר בהרצאה אישית שהוא מריץ ואף העניק הצצה מיוחדת לחיי המשפחה שלו בסדרה תיעודית "להיות אבא", שהתפרסמה לפני כשנתיים בערוץ 10 שהפך כיום ל-רשת 13 (אחרי ההתמזגות).

"תמר היא בבית ספר מיוחד והיא לא נחשפת כל כך לחברה האתיופית וגם אייל כבר גדול ומטייל בעולם" מספר פרדימן "אבל עברנו הרבה דברים מורכבים שלא קשורים לקיפוח. אני אף פעם לא הרגשתי קיפוח, אבל אני מאמין שאם הילדים שלי היו גדלים במשפחה אחרת הם אולי כן היו מרגישים"

איפה תפסה אותך מחאת בני העדה האתיופית? 

"זה בפירוש מאוד כאב לי בתור בן אדם שמרגיש קצת חלק מהעדה, כי הרגשתי שפוגעים באנשים שלא מגיע להם ופוגעים בהם כבר שנים.

כבר שנים לא מתייחסים אליהם. אנשים שהיו עם גאווה, עם משפחה, האנשים המבוגרים זרקו אותם בארץ- זה מאוד מעציב אותי. חוזרים על הטעויות האלו כל השנים עם כל מיני עדות. צריך ללמוד כאן לשלב, זה עצוב".

"התעייפתי מהשיח הפוליטי"

אם תנסו לשאול אותו היום על פוליטיקה, פרידמן יוותר על זה בנימוס ויעדיף לשמור את מה שיש לו להגיד על הפולטיקאים בפנים או לחיקויים. "אני מצביע, ממש את זכותי. מדבר על דברים שמפריעים לי, אבל לא אוהב להיכנס יותר מידי לזה, כי אני חושב שקומיקאי ואמן צריך לעסוק בעבודה שלו ושיאהבו אותו בגלל הכישרון שלו ולא בגלל הדעות שלו" מסביר פרידמן.

יש סיכוי שאתה בוחר ללכת ולהיעלם מ-"ארץ נהדרת"?

"אני לא ממש נעלם, אני מידי פעם מבקר ועושה דמויות. זה תחום שעשיתי כל כך הרבה מזה והגיע הזמן לעשות דברים אחרים, זאת הסיבה שאני עושה את ההצגה הזו. כדי קצת להתרענן. אני מאמין שאני עוד יעשה את זה בחיים, אבל כרגע זה קצת פחות".

יש דמות שאתה מתגעגע לעשות?

"אני לא מתגעגע לשום דבר שעשיתי. אני לא צריך להתגעגע, כי אני עושה כל הזמן דברים אחרים- אז אני נהנה מאותו רגע. אני לא מסתכל אחורה.

אחת הסיבות שאני לא עושה דמויות, היא כי התעייפתי מהן והתעייפתי מהשיח הפוליטי ומהאנשים ששם".

מה אתה מקווה לראות בבחירות הקרובות? 

"מה שהייתי רוצה לראות זה אנשים, עם יותר יכולת הכלה אחד לשני, עם יותר הבנה עם יותר ניסיון להתאחד. למצוא את המחבר ולא את המפלג הבעיה שלנו שכבר שנים כל צד עסוק, לטעמי יש צד אחד שיותר בפילוג. בואו לא נישכח שבסוף לא נישאר כאן אם לא נצליח לדבר אחד עם השני ריבונו של עולם, בואו נתחיל להיות ביחד" •

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
וואו! מרתק. אישיות מדהימה!
תנו לנו עוד מזה | 11-09-2019 23:19
תת רמה.
2
שום מלה באידשקייט? לקום לשחק בבוקר עד????
הכל דיבורים | 12-09-2019 0:18
עד חצות הליל. פוייה של מערכת חיים. ועוד הוא נזכר [תוך כדי משחק] ברבי עקיבא. של נעלך מעל ראשך להזכיר תנא קדוש
3
אחדות
שלמה | 12-09-2019 5:55
אני תמיד בעד אחדות, להיות ביחד לעשות ביחד,את הבחירות יכולנו למנוע ,בסופו של יום כולנו יהודים, ואין לנו ארץ אחרת שיהיה לנו כל כך טוב ביחד ,איפה שלא נלך תמיד הסתכלו עלינו בעיניים מתנכלים,אז בוא קודם כל נחשוב על הארץ,על הבית,ונחשוב לחיות בשלום אחד עם השני,למען עתידנו ועתיד ילדנו ,שהם עתידנו,חובה עלינו להעריך מאוד את אדמתנו,שאנו חיים בה,אף אחד לא מוותר על הבית שלו והולך לחיות ברחובות,ולהעריך את עצמנו שאנחנו שווים את הארץ שלנו,את האדמה שאנחנו חיים עליה ,ואז נוכל להיות מאוחדים .
4
עוד 0מולן רפורמי
ראובן | 12-09-2019 15:28
אין לך מה להסתתר מאחורי המסכה. אתה ושדומייך שאינם מקיימים מצוות ומניחים תפילין אנשים חסרי בינה, לא שונים מהותית מהגויים.
לאמץ ולגדל ילדה עם אוטיזם ופיגור, זו חתיכת מי
תגובתך פתטית | 15-07-2020 20:58
מיצווה (סביר להניח שמדובר במצווה גדולה יותר ממה שאתה מקיים) שכוללת הרבה עבודה, השקעה והקרבה!