ארה"ב תטיל סנקציות על חמאס, דאעש, ומשמרות המהפכה

ארה"ב תטיל סנקציות על חמאס, דאעש, ומשמרות המהפכה

בבית הלבן הודיעו כי ארה"ב תטיל סנקציות חדשות נגד חמאס, וכן נגד ארגון דאעש וסנקציות נוספות נגד משמרות המהפכה באיראן. בישראל בירכו: "זו הדרך לבלום את מדינת הטרור האיראנית על כל שלוחותיו"

author-image
ארה"ב תטיל סנקציות על חמאס ומשמרות המהפכה
  (צילום: מרק ישראל סלם/POOL)

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו ושר האוצר סטיב מנוצ'ין הודיעו הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים משותפת על הטלת סנקציות חדשות נגד חמאס, דאע"ש ומשמרות המהפכה באיראן.

"זהו העדכון המשמעותי ביותר של ההגדרות נגד ארגוני טרור מאז התקפות ה-11 בספטמבר בניו יורק ב-2001" אמר פומפאו. "בסנקציות החדשות נוכל להגיב במהירות לאיומים בכך שנחתוך את כל גורמי הטרור ממערכת הכלכלה האמריקנית".

בשלב הזה לא נחשפו פרטים נוספים על הסנקציות, אך נאמר כי הם יוטלו על "מגוון רחב של טרוריסטים ותומכיהם", ביניהם 15 מנהיגים וגורמים המזוהים עם ארגוני הטרור השונים.

ההודעה הנוכחית מגיעה על רקע פיטוריו של היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, מוקדם יותר היום. בהודעתם אישרו כי צ'ארלי קופרמן ישמש כיועץ לביטחון לאומי בפועל באופן זמני, עד שיוחלט על המועמד הקבוע בשבוע הבא.

כשנשאל על הנושא פומפאו אמר כי "לטראמפ יש הזכות שתחתיו יעבדו אנשים שממלאים אחר האג'נדה שלו. העדיפויות והמדיניות של בולטון לא עלו בקנה אחד עם אלו של הנשיא. זה לא היה עניין של מקרה אחד, אלא לא הייתה הסכמה על הרבה נושאים. הנשיא טראמפ ובולטון חלקו דעות שונות, בעיקר לגבי הסוגייה האיראנית". עוד ציין כי "הנשיא מוכן להיפגש עם הנשיא האיראני חסן רוחאני ללא תנאים מקדימים".

בישראל בירכו על המהלך האמריקני, כאשר שר החוץ ישראל כץ אמר כי "זאת הדרך לבלום את מדינת הטרור האיראנית והטרור על כל שלוחותיו. אני קורא לקהילה הבינ"ל להצטרף לארה"ב ולהגביר את הלחץ על איראן. רק לחץ יגרום לאיראן לנטוש את תכנית הגרעין שלה, ולחדול מהפצת טרור בכל רחבי העולם וערעור היציבות במזרח התיכון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הפסקת מיידי דחוף
ליאל | 11-09-2019 16:38
תפסיקו סנקציות