יצחק פינדרוס: "נשמח מאד לקבל את מצביעי 'נעם' ביהדות התורה"

יצחק פינדרוס: "נשמח מאד לקבל את מצביעי 'נעם' ביהדות התורה"

חה"כ יצחק פינדרוס 'יהדות התורה', מצהיר שיצביעו נגד פינוי יישובים, מצטער שהרב פרץ חזר בו מהאמירה נגד טיפולי ההמרה וטוען שמצביעי 'נעם' יכולים למצוא את עצמם ביהדות התורה

יצחק פינדרוס: "נשמח לקבל את 'נעם' ביהדות התורה"
  (צילום ועריכה: אריאל ליבה)

חה"כ יצחק פינדרוס, הוא חרדי, שמתגורר ברובע היהודי ומשובץ במקום השמיני ב'יהדות התורה' ומוביל קו ימני במפלגה החרדית. בראיון לסרוגים הוא מבהיר שיצביעו נגד פינוי יישובים, מצטערש הרב רפי פרץ היה חייב לחזור בו מהאמירה נגד טיפולי ההמרה, טוען שמצביעי רשמת 'נעם' יכולים למצוא את עצמם ביהדות התורה וחשף כי הוא שכן ומתפלל עם הרב טאו. צפו בראיון המלא

על הטענות שהחרדים לא היו אף פעם חלק מהאידאולוגיה הימנית: "מסורתית, דגל התורה ואגודת ישראל היו נגד פינוי יישובים, ואני מזכיר שהלוחמים הגדולים נגד ממשלת רבין טרום הסכם אוסלו ובתקופה זו היו מיהדות התורה בחוד החנית. אפשר לומר את האמת אחת ולתמיד – בשלושה עשורים האחרונים ערכי פיקוח נפש וארץ ישראל היו שני דגשים שאינם סותרים. לכולם ברור שפיקוח נפש הוא כל תזוזה וגילוי של חולשה הוא גורם לפיקוח נפש מיידי – אז השיח הזה לא רלוונטי. שיח תורני הוא תמיד דבר בריא שצריך להיות בבתי מדרשות, אבל היום אני חושב שמאד ברור שהדברים הולכים יחד. מי שמואס בתורת ישראל מואס בארץ ישראל. מי שמואס ביהדות ובמסורת מואס בסופו של דבר בארץ שהובטחה לנו. אין מה לעשות, הגענו לתקופה של בירור".

האם חברי יהדות התורה מגדירים את עצמם כאנשי ימין?

"חברי "יהדות התורה" מגדירים את עצמם כאנשי יהדות התורה ואנשים תורניים. כפי שהרב שך אמר בזמן התרגיל המסריח – אנחנו נמצאים עם היהודים הפשוטים, והם נמצאים בימין – אלו שהולכים עם אמונת הסבתות הזקנות. אנחנו הולכים עם אנשים שיש להם מסורת וכבוד לדת – והיום מאד ברור ההבדל הזה. אנחנו נאמנים ללכת לממשלת ימין בגלל המסורת, והיום ברור שהדברים האלה מתחלקים. מי שנאמן לה' ותורתו נאמנים לארץ. אני מזכיר את כל אותם פוליטיקאים חילונים שהיו 'ימנים' – כולם מצאו את עצמם בצד השני בנושא ארץ ישראל ותורת ישראל".

נתנגד בכל תוקף לפינוי יישובים

מועצת גדולי התורה על אמירות מרחיקות לכת נגד פינויי יישובים. האם כל הח"כים של יהדות התורה מסכימים על הדבר הזה? 

"ארבעת ראשי יהדות התורה חתמו על זה. דעותיי ידועות מבחינה פוליטית – אני איש העיר העתיקה וארץ ישראל, וכל שנותיי הבוגרות הייתי עסוק בבניית ארץ ישראל. יש חתימה חד משמעית וברורה על דעת מועצת גדולי התורה בנושא הזה, שנתנגד בכל תוקף – וגם המעשים שלנו יוכיחו את זה".

אתם בונים על הקולות הסרוגים? 

"אחלק את התשובה הזו לכמה חלקים. קודם כל, אנחנו חושבים שגוש הימין-חרדים צריך להיות חזק, וכל אחד צריך להצביע לפי רבותיו לתוך אותו גוש. דבר שני, אנחנו אומרים את הדברים שאנחנו מאמינים בהם – ואם יש אנשים, לא משנה מה צבע הכיפה שלהם, שלא מרגישים בנוח מכל סיבה מקום אחר – אנחנו מזמינים אותם ליהדות התורה. אנחנו לא מנסים לקחת קולות מאף אחד מהגוש, הוא צריך להיות הכי חזק שהוא יכול. כמו שאנחנו לא מנהלים מו"מ לסחר -מכר מול ש"ס, גם מול מפלגות אחרות בימין אנחנו לא מנסים לעשות את זה. אנחנו כן חושבים שיש משמעות לכמה בקואליציית הימין היא הגוש הדתי-חרדי: יש לזה משמעות לגבי הסטטוס קוו, השבת ברשות הרבים, היחס לקהילה הלהט"בית, ועוד. לכן חובה לחזק את הסממן הימני הדתי בתוך הגוש הזה. הוא קריטי, אבל מעבר לזה לא קוראים".

שכן ומתפלל עם הרב טאו

איפה המגעים מול מפלגת נעם?

"אומר את האמת – אין מגעים. אני שכן ומתפלל עם הרב טאו, אני מרגיש מאד מזוהה עם הערכים שהוא מדבר עליהם, אבל כאדם חרדי קטונתי מלומר לרב מה לעשות. לכן לא פניתי אליו ולא שוחחתי איתו על העניין. אם הם ירגיש שהם לא עוברים את אחוז החסימה, הרבנים יקבלו את ההחלטה – ואנחנו נשמח מאד לקבל אותם. אני מאד מזדהה עם הערכים שלהם וחושב שהשיח שהם העלו זה דבר מבורך".

"כאב לי מאד שהרב רפי פרץ היה חייב לחזור בו מהאמירה שהוא אמר נגד טיפולי ההמרה ושהיה צריך לפחד מהדבר הזה. אני חושב שאנחנו צריכים להיות חזקים, לא לפחד לומר את האמת התורנית בארץ ישראל. האמת התורנית צריכה להיות במקום של כבוד ולא במקום של פחד להגיד אותו. אנחנו לא מסתירים שיש לנו בנושא הזה חילוקי דעת קשים עם הליכוד ואפילו עם הסממן הכי שמאלי בציבור הדתי לאומי. שם אנחנו מרגישים יותר בנוח עם הציבור החרד"לי ויותר מזוהים עם אותם רעיונות".

יש סיכום עם ימינה על הקואליציה שתקום?

"יש הבנה של כל הגורמים בשדה הפוליטי הזה שהבריתות הישנות שנעשו עם גורמים אנטי דתיים פגעו בארץ ישראל. ממשלת לפיד-שרון הראשונה עשתה את ההתנתקות, בגיבוי של חלקים מסויימים בציבור הדתי. אמרנו אז שכל מי שמתנגד לתורת ישראל פוגע בסוף בכל מה שתורת ישראל מייצגת – כולל בארץ ישראל והזכות שלנו לארץ הזאת".

 אתה נכנסת על חודו של קול, כמה יהיה ליהדות התורה ביום רביעי הבא?

"אנחנו מקווים שיהיו יותר קולות, כי בסופו של דבר העם מתחזק ומתקרב לדת ולמסורת. לכן אנחנו מקווים שגוש הימין-חרדים יתחזק, אך זה מאד תלוי אם אנשים יטרחו וילכו להצביע. לצערי יש עייפות ממערכת בחירות שלישית תוך שנה, אני מקווה שאנשים יתעשתו ויבינו מה מונח על כף המאזניים. אותה חבורה הזויה, מהמחנה הדמוקרטי עם הזקן שלה ועד המחנה הפלורליסטי עם לפיד,  מרגיש שיש לו הזדמנות להפוך את השלטון בישראל ולהפוך אותו לאנטי תורני, אנטי ארץ וישראל וקדושתה. כל מי שאכפת לו מקדושת ישראל חייב לקום ולהצביע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב
יוסי | 08-09-2019 16:52
אלא מפני שהוא בן מינו בשתי המפלגות אין כל דאגה לעם שבשדות
2
כל החיבורים&פיצולים יישחקו לטובת 2החרדיות
עוצמה לא מייצגת. | 08-09-2019 16:54
.
3
אין סכוי
מאיר | 08-09-2019 17:02
אדון פנידרוס תמשיך לחלום אתה לא תהיה חבר כנסת תדאג לעצמך קודם אחרי זה לנועם
4
אשקול להצביע יהדות התורה יש בהם משהו מיוחד
אניר | 08-09-2019 17:09
אני מטלבט
יש ביהדות התורה משהו מיוחד
עמיר | 08-09-2019 18:25
בראשם עומד ידיד הפדופילים יעקב ליצמן. איך אדם ירא שמיים יכול בכלל לחשוב להצביע להם?
5
צריך לא לזרוק קולות ואם יש סקר שבן גביר עובר
דני | 08-09-2019 17:10
סקר ענק
6
יהדות התורה הצביעה בעד פינוי גוש קטיף וקבלה
250 מיליון | 08-09-2019 17:23
לא שכחנו שיהדות התורה תמכה בפינוי גוש קטיף וקבלה מרבין 250 מיליון.
לא תמכה אך לא התנגדה!!! הם נמנעו. . . .
חנה | 10-09-2019 2:10
חשוב לדייק
שקר
זוכר | 09-09-2019 4:46
לא תמכה ואת הפינוי עשה שרון אתה מבלבל והוזה
ל6 אמירה אנטישמית
. | 08-09-2019 21:02
שטויות במיץ. רבין בכלל לא עשה את פינוי גוש קטיף, ויהדות התורה לא הצביעה בעד...
7
יהדות התורה כשלה כשלא מנעה את מה שנעם
חגי | 08-09-2019 17:25
נלחמים נגדם. לחרדים איכפת רק מגיוס ותקציבי ישיבות. נעם תשמח לקבל את מצביעי יהדות התורה שרוצים למנוע כותל רפורמי ודגלי להטב בירושלים.
8
מראיינת לא צריכה לתקוף את המראוייאן.
גלגל | 08-09-2019 17:58
גם סרוגים נכנס לרוח רע של הבחירות?
9
מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א ציוה למ
מרן שר התורה רבי חיי | 08-09-2019 21:50
מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליטא ציוה למסור בשמו, כי לא יהיו בחירות בישראל!!!! - המשיח יגיע לפני הבחירות בארץ ישראל!!!!! - וכך אמרה בתו לאשה שבאה לשאול האם לסדר פאספורט להגיע להצבעה בבחירות, היא אמרה לה כי אביה ביקש ממנה שתמסור זאת לכל הנשים המתכננות לעשות סידורים לבחירות, כי אין צורך לסדר פאספורט כי לא יהיה בחירות בארץ ישראל!!! רק שהם יכינו עצמם למשיח עם צניעות וכדומה.
10
תשכח מזה
חייל קרבי | 08-09-2019 21:57
מר פינדרוס הנכבד אנחנו מאד רחוקים בהשקפת עולם .אתם לא משרתים בצהל ולא ציוניים רק חולבים את המדינה
אתה חולב תבולבול שלך
תיקון כללי | 10-09-2019 3:32
לכן אתה ככה מדבר
הוא צודק 100% זה או זה או זה
טיל תמוז | 10-09-2019 3:31
אם הרב טאו בסוף יאמר לתמוך דגל זה יפתור את ההתלבטות וכל זה בגלל אחוז החסימה
לימוד =שמירה
שחור | 09-09-2019 4:50
אנחנו משרתים בלימוד תורה כדעת פוסקי דורינו ואתה לץ רשע שנאמר עליו בגמרא מיהו מין שאומר במאי אהני לן רבנן
11
קירוב לבבות
שלמה | 09-09-2019 4:42
שמחתי לשמוע ראיון שבו אדם חרדי מחפש את המשותף בין המתנות. שיח כזה מביא את הגאולה. ובאמת המשותף מבטל את המפלג בששים. יתן השם שיותר קולות כאלה ישמעו גם מהציבור החרדי וגם מהציבור הדתי לאומי
12
אני בכלל חילוני שונא חרדים
אסף | 09-09-2019 10:24
אבל המראיינת הזאת הגזימה לגמרי. זה לא ראיון, זאת חקירה.
13
אשריך מר פינדרוס על הנימה המפויסת והמאחדת
היהודי | 09-09-2019 15:53
אשריך מר פינדרוס על הנימה המפויסת והמאחדת
14
כחבדני"ק אצביע ליהדות התורה בזכות פינדרוס
ברוך ויינשטיין | 10-09-2019 20:01
הפעם אני מרגיש בטוח להצביע ליהדות התורה אני ומשפחתי. ההפתעה היא שזה אודות לדגל התורה ולרב פינדרוס עליהם אני סומך בהחלט
15
מעולה. סוף סוף הר המור ישתייכו סופית לחרדים
מאיר | 11-09-2019 11:27
זה היה צריך לקרות מזמן. אנשי הר המור מזמן משייכים את עצמם לחרדים, ופורשים מהציונות הדתית (כל מי שלא חושב בדיוק בדיוק בדיוק כמוהם). מקוה שנעם תצטרף רשמית לחרדים, ככה הקולות לא ילכו לפח. ושהם יעזבו את הציונות הדתית רשמית וסופית.