מנערי גבעות עד נתן אלתרמן: אריאל זילבר משיק אלבום מפתיע

מנערי גבעות עד נתן אלתרמן: אריאל זילבר משיק אלבום מפתיע

אריאל זילבר משיק אלבום חדש ומפתיע- "בשמחה". האלבום החדש כולל 13 שירים שהלחין וכתב בשילוב מילים מהמקורות, המשורר נתן אלתרמן, מנורה חזני ואשתו שושנה זילבר

פותח 'בשמחה': אריאל זילבר חושף את האלבום החדש
  צילום: אלי זינגר

רגע לפני ראש השנה, אריאל זילבר משיק אלבום חדש ומפתיע- "בשמחה". האלבום החדש כולל 13 שירים שהלחין זילבר וכתב בשילוב מילים מהמקורות, המשורר נתן אלתרמן, מנורה חזני ואשתו שושנה זילבר.

באלבום ניתן למצוא גיוון מעניין של שירים. החל מ"אז אמר האחר" שכתב אלתרמן ועד "חוצפתו של נער הגבעות". כשעל ההפקה המוסיקלית של האלבום אחראים מספר מפיקים: ננסי ברנדס, עופר קורן, רועי זילבר, יקיר ששון ואריאל בעצמו.

בדיסק סגנונות מוסיקליים שונים כמו שאריאל זילבר יודע ליצור. המיוחד ביותר, היינו השיר "תרגיל", אשר כולל את כל 12 הסולמות בעליה ואז בירידה בחזרה, כאשר בחזרה גם המילים מושרות לאחור.

השירים מאופיינים במהלכי חייו של אריאל, בחיפוש אחר מהות ועומק בחיים. הנפש שלא מפסיקה לבקש תשובות והקשר שלה לגוף ("נודדת"), הרצון והתפילה לרפואה("רפאנו השם")  ולגאולה ("הגאולה") , האהבה בתוך הבית שהופכת לעמוקה ויפה יותר עם השנים ( "היא השיר"), הקושי והחשש כאשר חלילה הבית עשוי להתפרק("תרגיל"), והשאיפה לחזור לאזור המוגן של גן העדן.

הקשר שבין האדם כפרט והטבע שסביבו ("קרן ראשונה") , הצער על המרחק מיסודות העם היהודי בצעירותו ("לא שמעתי"), והדאגה העמוקה לעם ישראל כפי שהיא משתקפת בשירו של נתן אלתרמן ("אז אמר"), שמצביע על הקושי של עם ישראל לראות את גדולתו, ואת התקווה לגאולה שלמה בארץ ישראל,("מרוב דובים") וכן שירה של מנורה חזני, וסגירת המעגל בחזרה אל השיר "הגאולה" הרגוע יותר, לעומת הזעקה הגדולה שמשתקפת בעיבוד של ננסי בתחילת הדיסק, מעין קבלה של עובדת החיים שלכל זמן ועת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אלוף
אלוף | 09-09-2019 22:53
אריאל זילבר מצליח ליצור מוזיקה פשוטה מתוקה ונחמדה מאד, צריך עוד כמוהו שיכניסו כזה תוכן נעים לתרבות שלנו