בוגי יעלון: "אסור שראש ממשלה יכהן מעל 8 שנים" - סרוגים

בוגי יעלון: "אסור שראש ממשלה יכהן מעל 8 שנים"

כנס סרוגים 2019 נערך כעת במלון רמדה בירושלים, בהשתתפות כל בכירי המגזר והפוליטיקה הישראלית על במה אחת -ביניהם גם ח"כ בוגי יעלון (כחול לבן). הצטרפו עכשיו לשידור החי

author-image
בוגי יעלון: "אסור שראש ממשלה יכהן מעל 8 שנים"
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

יום לאחר ההסלמה בגבול לבנון ועל רקע המתיחות בדרום מול חמאס, ח"כ משה בוגי יעלון התייחס למצב הביטחוני בישראל והביקורות שלו נגד מדיניותו של נתניהו – שותפו לשעבר בליכוד. בדבריו בכנס סרוגים גם התייחס להתנהלותו מול חברי כחול לבן, בראשם יאיר לפיד והמועמדים שנתפסים כשמאל קיצוני.

"אני שואל את עצמי מה זה ימין ושמאל. היום מי שתומך בנתניהו הוא ימני, ומי שמנוגד לו, כולל אני – נהיינו שמאלנים. אחרי שאני התפטרתי מסיבות שלא קשורות לימין ושמאל מדיני אלא בגלל ענייני פנים, הודעתי שאני מתכוון להתמודד על הנהגת המדינה וזיהיתי את הבעיה העיקרית – שהיא הפנים. לא הסוגיה של ימין שמאל היא בעניין בנוגע לכחול לבן, הסכמנו על מה לא להסכים ועל מה כן. הדגש הוא להחזיר את המדינה בנושאי פנים- איך חוזרים למדינה עם מנהיגות מאחדת ולא מפלגת".

"אני מציע לעקוב אחרי לכל אורך הדרך, וגם כותב על זה בספרים. מנהיגות צריכה לעסוק בחזון, לגבש אתוס, לאחד, ולדעת לאן היא מובילה. אני יכול לשבח את כל הדברים הטובים שבנימין נתניהו עשה. התחלתי לראות פגמים בדרך, ניסיתי להתמודד איתם, עד שהבנתי שלא אפשרי יותר. מסיבה זו אסור שכהונת ראש ממשלה תהיה יותר מ-8 שנים. זה חוק שנניח ביום הראשון של הכנסת". הוסיף. "לראש הממשלה נדבקים אינטרסים שהם לא האינטרסים של מדינת ישראל".

לדבריו, "מאז ההסתבכויות של נתניהו, מה שקרה זה שהרבה מהאינטרסים שלנו משועבדים כדי למלט את נתניהו מספסל הנאשמים. אני לא רואה הסבר אחר לזה, ואני אומר את זה בצער. אני יכול בקלות לשבח אותו, אבל אני לא רואה הסבר אחר".

כשנשאל על היחסים בינו לבין יאיר לפיד והרוטציה ביחס לכחול לבן, יעלון ענה כי "כחול לבן מובלת כיום בידי בני גנץ. מי שרוצה את המשך השקיעה במדרון החלק בכל הנוגע לשחיתות וריקבון, מי שלא רוצה שינוי – יודע למי להצביע. כחול לבן מציגה סדר עדיפויות מסויים, ואיך שהצגנו את עצמנו קיבלנו 35 מנדטים. זה רק מראה כמה צימאון יש בישראל לשינוי".

על נושא ההדתה יעלון אמר כי "עצם המצב שאנחנו דנים בהדתה הוא לא טוב. כששואלים אותי מה הזהות שלי אני אומר: יהודי, ציוני ושראלי. היהודי מבחינתי זה קדושת החיים, לא תרצח.הערך השני, כל התורה על רגל אחת. השלישי, מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך. הזה המצפן שלי בחיים. חונכתי כיהודי כשמתחיחים להיכנס אחד לקרביים של השני, השילוב של דת ופוליטיקה הוא בעייתי. הנושא הזה רגיש מדי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
יעלון
ויזתא | 02-09-2019 18:31
עלוב נפש של הקרן מפקיר חיילים.
טיפש 1 יעלון. הרי אין מחליף לביבי המלך !!
אנטי אהוד ברק | 03-09-2019 8:11
כל הגנרלים שלכם בכחול לבן יכולים לצחצח את נעליו של ביבי
2
יעלון
ויזתא | 02-09-2019 18:34
יעלון, נתניהו יהיה ראש הממשלה שלך הבא. ולעוד 10 שנים.
3
בוגי אתה לא שווה מנדט
אילן | 02-09-2019 18:47
בוגי שכחתה שהיתה הפודל של נתניהו
4
יעלון
יעלון | 02-09-2019 19:00
מי שמפלג .זה לפיד אתה וליברמן.וכל השמאל תומך ערבים
5
משא ומתן
שלמה | 02-09-2019 19:20
ניכשלתם כישלון חרוץ בכך שמכרתה את עצמכם עבור נזיד עדשים מעופשים בכך דיברתם ללפיד,אילו לא היה כך יכולתם למנוע בחירות חדשות,אתה יכול להגיד על נתניהו מה שאתה רוצה,אבל, זה לא משהו חשוב המדינה זה הדבר הכי חשוב,אתה עצבני עליו,ואתה מוציא את התסכול עליו סתם ,ברמת שהיהתם יחד האמנתי לך,אם המדינה היה חשוב לך,ההייתה עושה הכל.
6
ואז לפיד?
לא ברור.. | 02-09-2019 19:51
או גנץ?
7
נתניהו יהיה ראש ממשלה גם 100 שנה אם נחליט!
עדי | 02-09-2019 21:40
כזה יצור הפכפך אי אפשר לתאר
8
אנשים
חיים | 03-09-2019 0:00
לא מבין יעלון או ירדון ? נראה שבמקום לעלות הוא יורד ? Ok אז תרד ! הוא מסביר איך יהודי צריך להתנהג ! נו ! גוד המלך לא מלך שמונה שנים אלא כל ימי חייו ! צא צא צא לפנסיה ! ותן לראש הממשלה לנהל את המדינה ואל תפריע ! יאללה ידידידידי לך בשלום ותנוח !
9
לא מסכימה: אפשר גם שלוש כהונות!
נועה | 04-09-2019 15:15
........