לכבוד פתיחת שנת הלימודים, סרוגים החליט להחזיר מיטב אמנים, פוליטיקאים ואנשי תקשורת מוכרים לבית הספר.

נשיא המדינה- רובי ריבלין, נטע ברזילי, ניר ברקת, איילת שקד, הרב יובל שרלו, אברהם פריד, עמיר בניון, קובי אפללו, עמרי גליקמן (התקווה 6) אמילי עמרוסי ועוד רבים ומוכרים נזכרים בתלמיד שהם היו, בחוויות שהם לא ישכחו וגם מה לדעתם טעון שיפור במערכת החינוך? | פרויקט מיוחד בסרוגים

הרב יובל שרלו

התלמיד שהייתי: "באופן כללי, השתעממתי מאוד בבית הספר היסודי. לעומת זאת, המעבר לישיבה התיכונית היה מאוד קיצוני ועוצמתי, ושם למדנו בכובד ראש, ברצינות, בדרישות עצומות שפיתחו גם את היכולת – ואהבנו את הישיבה התיכונית".

חוויה שלא אשכח: "ביומי הראשון בבית הספר, בכיתה א', בשעה 10:00 בבוקר, לאחר שעת לימודים אחת, לקחתי את הילקוט והתחלתי ללכת הביתה. לשאלת המורה "לאן אתה הולך?", עניתי: "למדתי מספיק להיום".

 "המעבר לישיבה התיכונית היה מאוד קיצוני ועוצמתי, ושם למדנו בכובד ראש"

טעון שיפור במערכת החינוך: "אני מאמין שאין דבר תומך יותר בלימוד מאשר תביעות מתמידות לפי הכלים שיש לכל תלמיד ותלמיד. התביעה מקרינה אמון גדול ביכולת, ותשומת לב משמעותית. ברם, היא חייבת להיות מותאמת לכל אחד ואחד, כי בד בבד עם ההישגים הגדולים של אלה ש'שרדו' בישיבה התיכונית – רבים רבים נטשו בדרך, ולפי תפישת עולמי – כאשר מחשבים את המאזן של מוסד חינוכי – לא ניתן להתבונן רק על ההישגים, אלא גם על הרבים שהוא הפקיר בחוץ, וזה חלק בלתי נפרד מאחריותו.

אם הייתי מוגבל לשינוי אחד שצריך לעשות במערכת החינוך – הייתי בוחר בתחום מסגרתי שנראה בעיני החשוב ביותר: הקטנת הכיתות. כך תתאפשר אותה התאמה ייחודית, לכל תלמיד לפי היכולות  שלו; כך תתאפשר תשומת הלב הנדרשת, הכרה והיכרות של כל תלמיד, והיחס המגיע לו; כך יוכל המורה לעסוק בהוראה וחינוך, והרבה פחות בארגון ומשמעת; וכך הוא יכול למלא באורות את הכלים שלו".