ארה"ב נערכת להוריקן: "זו סופה מסוכנת ביותר" - סרוגים

ארה"ב נערכת להוריקן: "זו סופה מסוכנת ביותר"

סופת ההוריקן "דוריאן", שצפויה לפגוע מחר בחופי ארה"ב, התחזקה לדרגה 4 - והרשויות הזהירו כי הרוחות והגשמים עלולים "להביא לנזק קטסטרופלי". נשיא ארה"ב הכריז על מצב חירום על רקע התחזיות הקשות

ארה"ב נערכת להוריקן: "זו סופה מסוכנת ביותר"
  סופת הוריקן בדרכה לארה"ב. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נערכים לסופה: מרכז ההוריקן הלאומי בארה"ב הודיע היום (שבת) כי סופת ההוריקן "דוריאן", שצפויה לפגוע מחר בדרום-מזרח המדינה, התחזק לדרגה 4 מתוך 5 במדד הסופות – וצפויה להמשיך להתחזק בדרכה לחופי ארה"ב.

עוד באותו נושא

משרד החוץ מזהיר: הימנעו מאזורי ההוריקן בארה"ב

על פי ההערכות, הסופה תביא לרוחות בעוצמה של עד 250 קמ"ש לצד גשמים עזים – שעלולים לגרום ל"נזק קטסטרופלי". "מדובר בסופת הוריקן עצומה ומסוכנת ביותר" אמר מושל מדינת פלורידה רון דסנטיס, שקרא לתושבים לאגור אוכל, מים וציוד לפרק זמן ממושך. "ככל הנראה זה הולך להיות אירוע של כמה ימים לפחות. קחו מים, קחו דלק, הוציאו כסף מהכספומטים. כל שאנחנו שומעים עוד על הסופה, היא נשמעת רצינית במיוחד".

בעקבות התחזיות, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום פדרלי בכל האזורים הצפויים להיפגע מהסופה. הרשויות העריכו כי הסופה הנוכחית תהיה החזקה ביותר שפוגעת בחוף המזרחי של ארה"ב מאז הוריקן "אנדרו" בשנת 1992, אשר הותיר אחריו 67 הרוגים ונזקים בשווי של כ-28 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר משרד החוץ הורה לישראלים שלא להתקרב לאזורים הצפויים להיפגע, והוציא אזהרת מסע לקראת הסופה הקיצונית בעוצמתה. "באחריות האזרחים הישראלים השוהים במקום או שבכוונתם להגיע למקום, לעקוב אחר הנחיות מרכז ההוריקנים הלאומי האמריקני בדבר מסלול התנועה של הסופה ולהישמע להוראות הרשויות המוסמכות במקום" נאמר בהודעת המשרד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו