מרגש: שיר לזכרה של רינה שנרב הי"ד. צפו - סרוגים

מרגש: שיר לזכרה של רינה שנרב הי"ד. צפו

שבוע לאחר הפיגוע בו נרצחה רינה שנרב הי"ד, היום מתפרסם שיר חדש לזכרה הלחין וביצע מאיר גרין למילותיו של יורם גבאי- האזינו

(צילום: באדיבות המשפחה| מילים: יורם גבאי | לחן: מאיר גרין | עיבוד: תומר מתנה | הפקה: רונן ברדוגו)

הפיגוע בו נרצחה רינה שנרב הי"ד, היכה את הציבור בצער והלם גדול. בערב שבת, הזמן בו יהודים מתכוננים בשמחה לשבת המלכה, התפרסמה הבשורה הנוראה, והמוני בית ישראל נתקפו דכדוך ועצב גדול. ואולם למרות האסון האדיר שניחת עליה, בחרה משפחת שנרב לשתף את עם ישראל בדברי אמונה וחיזוק.

עוד באותו נושא

הנערה שנרצחה בפיגוע: רינה שנרב הי"ד


28

מספר ימים לאחר הפיגוע פרסם ראש העיר לוד יאיר רביבו, העיר בה התגוררה רינה הי"ד, שיר שחצב מליבו יורם גבאי, אף הוא תושב העיר. מאיר גרין קרא את השיר, הלחין לו מנגינה, התיישב ליד הפסנתר והקליט אותו בהתרגשות.

"בכל פעם שאני שומע לצערי על פיגוע, על מוות, זה מערער אותי" סיפר גרין "זה שובר אותי מבפנים ומכניס אותי לפרופורציה. אני מבין שהחיים הם לא הפקר, למרות שאולי בעיני אויבנו, אין ערך לחיים. כי זה כל כך קשה ל ובכל פעם אני רוצה להגיב לצעוק לבכות ובסוף לא עושה כלום והשגרה, כמו השגרה, שוטפת את הכל.

כששמעתי על הרצח המזעזע של רינה, טמנתי את הראש בין הידיים והחלטתי שהפעם אני חייב להשמיע את קולי, להביע את כאבי ויגוני ולנסות לתמוך, במעט…". כשנתקל במילים הגבוהות והמיוחדות, של יורם גבאי תושב העיר לוד – הוא לא יכל שלא להלחין אותם למנגינה, "מנגינה עם חתיכות מהלב שלי שנקרע שוב ושוב ושוב, והפעם כבר עלה על גדותיו ולא הסכים להירגע ולהיאלם . השיר אמנם נכתב על רינה, אך הוא מכוון לכל נפגעי פעולות האיבה, הי"ד…".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו