תביעה נגד "בנק אוף צ'יינה": שותף לטבח ב'מרכז הרב' - סרוגים

תביעה נגד "בנק אוף צ'יינה": שותף לטבח ב'מרכז הרב'

תביעת ענק שהגיש ארגון "שורת הדין" בארה"ב נגד "בנק אוף צ'יינה", מאשימה את הבנק בסיוע לטבח בישיבת מרכז הרב, בכך שלא מנע העברת כספים לחשבונות של המחבלים שאחראים לפיגוע בו נרצחו שמונה תלמידי ישיבה לפני כארבע שנים וחצי.

תביעה נגד "בנק אוף צ'יינה": שותף לטבח ב'מרכז הרב'
  הפיגוע במרכז הרב (פלאש90)

תביעה: "בנק אוף צ'יינה" לא מנע מימון הטבח במרכז הרב

תביעת ענק שהגיש ארגון "שורת הדין" בארה"ב נגד "בנק אוף צ'יינה", מאשימה את הבנק בהעברת כספים לחשבונות של מחבלי חמאס שאחראים על הטבח בישיבת מרכז הרב בו נרצחו שמונה תלמידי ישיבה לפני כארבע שנים וחצי.

בית המשפט בארה"ב יצטרך לקבוע האם הבנק הסיני שותף לטבח בישיבת מרכז הרב.

בניו יורק הוגשה היום (ג') תביעת ענק נגד "בנק אוף צ'יינה", בגין שותפות לאחריות לפיגוע שהתרחש לפני כארבע שנים וחצי בו נרצחו שמונה תלמידי ישיבת 'מרכז הרב' ו'ירושלים לצעירים', כך מדווח אתר חדשות ערוץ 2.

את התביעה הגיש ארגון 'שורת הדין', הפועל לתביעת מדינות וארגוני טרור, כדי שאלו יפצו את משפחות הנפגעים. מידע שהגיע לידי הארגון מלמד כי הבנק ביצע העברות כספים לחשבונות של מחבלי חמאס, שנטלו אחריות על הפיגוע.

המידע שהגיע לארגון ונכלל בכתב התביעה, מראה כיצד כסף מחשבונות שונים, חלקם של אזרחים סורים, עבר דרך סניף הבנק בניו יורק והועבר לגורמי טרור בעזה. העדויות על העברות בסך מיליוני דולרים נתמכות בהצהרות של אנשי מודיעין וביטחון לשעבר, שהצהירו כי הבנק ידע מהו היעד של הכספים.

בארגון 'שורת הדין' אומרים כי יש לתביעה סיכוי להצלחה, ומציינים כי בעבר כבר נפסקו כמיליארד דולר פיצויים לנפגעי הטרור, מארגונים ומדינות שתמכו בטרור. כולל בנקים שנמצאו אשמים בכך שלא מנעו העברת כספים למחבלים ולארגוני טרור.

יש לציין כי מדובר בתביעת נזיקין אזרחית ולא בדין פלילי, ולכן הסף לצורך הרשעה וקביעת פיצוי הינו נמוך משמעותית. הכסף שייפסק בתביעה יועבר למשפחות הנרצחים ולארגוני התמיכה בקרבנות הטרור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תמונה מזעזעת בקשה להוריד אותה.
שאול | 23-10-2012 22:56