יגאל כהן- אורגד הלך לעולמו "איש ארץ ישראל" - סרוגים

יגאל כהן- אורגד הלך לעולמו "איש ארץ ישראל"

חבר הכנסת והשר לשעבר יגאל כהן-אורגד, הלך הלילה לעולמו בגיל 81. אורגד שימש נגיד אוניברסיטת אריאל בשומרון. הוא נפטר בבית חולים 'תל השומר' לאחר מאבק ממשוך במחלת הסרטן

יגאל כהן- אורגד הלך לעולמו "איש ארץ ישראל"
  (צילום: אוניברסיטת אוריאל)

חבר הכנסת והשר לשעבר יגאל כהן-אורגד, הלך הלילה לעולמו בגיל 81. אורגד שימש נגיד אוניברסיטת אריאל בשומרון.

כהן- אורגד נפטר בבית חולים 'תל השומר' לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. אשתו נפטרה לפני מספר שנים.

מאוניברסיטת אריאל נמסר: "אוניברסיטת אריאל בשומרון מודיעה בצער עמוק על לכתו של יגאל כהן אורגד, איש ארץ ישראל ומאבות האוניברסיטה. סידורי הלוויה והאבל יפורסמו בהמשך".

כהן-אורגד היה משך שנים רבות חבר בתנועת החרות. בשנת 1965 עם הקמת המרכז החופש יפרש יחד עם המקימים (בהם אהוד אולמרט), ולאחר מספר שנים שב לתנועת החרות, והיה יו"ר המועצה הכלכלית של התנועה.

בשנת 1973 הקים את החוג לאיחוד הליכוד, יחד עם חבר הכנסת מיכאל איתן, מפקד חיל הים לשעבר שלמה אראל, ואחרים.

בבחירות לכנסת התשיעית בשנת 1977 נבחר לראשונה לכהן כחבר כנסת כששובץ למקום ה-21 ברשימה. כאשר החל את כהונתו בכנסת, הוסיף לשם משפחתו את המילה 'אורגד', המורכבת מראשי התיבות של ארבעת ילדיו.

בהמשך כיהן אורגד כיושב ראש מועצת המנהלים של חברת "אית"ם". כיהן כדירקטור בבנק לאומי (מ"מ יו"ר הדירקטוריון), תעשיות לייזר, עץ לבוד, חברת בזק וחברת החשמל.

ב-2003 מונה על ידי המועצה המקומית רמת השרון לאחראי תכנון מתחם גלילות צפון.[2]

כיהן כיו"ר הוועד הפועל של המכללה האקדמית יהודה ושומרון, ולאחר הפיכתה לאוניברסיטה מכהן כנגיד אוניברסיטת אריאל בשומרון.

ב-2013 זכה בפרס מוסקוביץ' לציונות.

שר החינוך הרב רפי פרץ: "יגאל היה מבניה היפים של הציונות. איש ציבור בנשמתו, שר אוצר מסור והרוח החיה של האוניברסיטה באריאל. מחובתינו להמשיך את הרוח של יגאל במשרד החינוך ובהשכלה הגבוהה בישראל"

ראש עיריית אריאל אלי שבירו: "העיר נפרדת מהאיש שחלם, בנה וחי ברמ"ח איבריו את אוניברסיטת אריאל. מורשת "הבולדוזר" תמשיך לפרוח. בית הספר לרפואה עליו נלחם יפתח השנה את שעריו. 18 אלף הסטודנטים שמגיעים לעיר מכל קצוות הארץ הם הנצחה חיה למפעלו"

שר החינוך לשעבר ויו"ר משותף בימין החדש נפתלי בנט כתב: "יגאל כהן אורגד היה חבר, ציוני ענק, והרוח החיה מאחורי אוניברסיטת אריאל. יגאל מגלם את היזם הישראלי המושלם: חזון ענק לצד ירידה לפרטים וחוש הומור משובח.

מכוח אישיותו ונחישותו הוא הפיק נסים, ובראשם את הזנקת אוניברסיטת אריאל שבשומרון. יהי זכרו ברוך".

אלי שבירו ראש העיר אריאל: "העיר אריאל נפרדת היום מיגאל כהן אורגד- אדם מלא זכויות. האיש שחלם, בנה וחי ברמ"ח איבריו את אוניברסיטת אריאל וכיהן כשר בממשלת ישראל. נפגשנו רבות בפורום הנהלת האוניברסיטה, בטקסים ובאירועים עם מנהיגים דגולים-לא היתה פעם שראיתי אותו ללא חיות עזה, זיק בעיניים ואף פעם לא מסכים לקבל "לא" כתשובה.

מורשת "הבולדוזר" תמשיך לגדול ולפרוח-בית הספר לרפואה עליו נלחם יפתח השנה את שעריו 18,000 הסטודנטים שמגיעים לעיר מכל קצוות הארץ הם הנצחה חיה למפעלו. אהבת הארץ, העם וההתיישבות בהם האמין בכל ליבו יובילו אותנו בכל צומת דרכים".

מועצת יש"ע כואבת את פטירתו של השר לשעבר יגאל כהן-אורגד ז"ל, נגיד אוניברסיטת אריאל וחבר הנהלת מועצת יש"ע במשך שנים רבות.

יגאל היה איש חזון ועשייה, אשר פעל רבות למען ארץ ישראל וקידום ההתיישבות היהודית. ממייסדי ובוני אוניברסיטת אריאל, הראשונה ביהודה ושומרון. עצוב שלא יזכה לראות את תחילת פעילותו של בית הספר לרפואה שעל הקמתו עמל שנים רבות. בשם כל ראשי ההתיישבות, אנו מוסרים את תנחומינו הכנים למשפחה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רמאי
בריאן | 28-08-2019 7:58
האיש היה רמאי, לא הגון ולא ישר...