נתניהו: "קורא לעולם לפעול נגד איראן באופן מיידי" - סרוגים

נתניהו: "קורא לעולם לפעול נגד איראן באופן מיידי"

ראש הממשלה קרא לאו"ם להתערב באופן מיידי ולפעול כדי למנוע התקפות איראניות: "איראן פועלת בחזית רחבה כדי להוציא התקפות טרור רצחניות נגד מדינת ישראל. נמשיך להגן על ביטחוננו בכל דרך שתידרש"

נתניהו: "קורא לעולם לפעול נגד איראן באופן מיידי"
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

יומיים לאחר סיכול הפיגוע האיראני במסגרת תקיפת צה"ל בסוריה, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קרא לאו"ם להתערב באופן מיידי ולפעול על מנת למנוע התקפות של איראן נגד ישראל.

"איראן פועלת בחזית רחבה כדי להוציא התקפות טרור רצחניות נגד מדינת ישראל" אמר. "ישראל תמשיך להגן על ביטחונה בכל דרך שתידרש. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול מייד כדי שאיראן תפסיק התקפות כאלה".

אמש נתניהו סייר בצפון וקיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל, מפקד פיקוד צפון ובכירים נוספים על המצב בגזרת הצפון. "הבא להורגך – השכם להורגו. במאמץ מורכב של מערכת הביטחון אנחנו חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה, כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ" אמר. "אני מבקש להדגיש – זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן, וזה בשליחות של איראן".

"בהחלטה נועזת ובפעילות מבצעית ומודיעינית מושלמת של צה"ל אנחנו הקדמנו אותם וסיכלנו את הפיגוע הזה, מנענו פיגועים קשים. אנחנו נחשוף הלאה כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון שלה להסתתר מאחורי תירוצים כאלה ואחרים" הוסיף והבהיר. "אני רוצה להדגיש שאנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תשא בתוצאות, ואני מדגיש – המדינה תשא בתוצאות.״

כזכור, בצה"ל תקפו במוצ"ש האחרון באזור דמשק כדי לסכל נסיון פיגוע האיראני שבו המחבלים תכננו לשגר רחפני נפץ לתוך שטח ישראל. על פי דובר צה"ל, הכוחות האיראניים הוצבו בסוריה לפני כחודש ופעלו בהובלת מפקד כח קודס קאסם סולימאני. לטענת הרמטכ"ל, "מי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו, זה קאסם סולימאני באופן אישי. מימן אימן והכשיר פעילים שיעים שהיו אמורים לבצע אותו. אנחנו צריך להיערך לכל אפשרות".

עוד באותו נושא

הרמטכ"ל: מפקד כח קודס הוביל אישית את הפיגוע

עוד נאמר כי לוחמי הכוחות האיראניים הגיעו לדמשק לפני כחודש – ומאז המודיעין הישראלי עקב אחרי פעולתם. על פי ההערכות של צה"ל, כל הרחפנים שהיו אמורים לשמש בפיגוע הושמדו בתקיפה של חיל האוויר הישראלי. "מתווה הפיגוע שתוכנן כלל הטסה של מספר רחפנים הנושאים חומר נפץ של כמה קילוגרמים כל אחד. הציוד של החוליה נחת בשבועות האחרונים בנמל התעופה בדמשק יחד עם מספר פעילים איראניים שהביאו אותו והתאספו בכפר עקרבה, אל מתחם מגודר עם ש.ג – מבנה שהוא רכוש של כוח קודס" אמר דובר צה"ל. "מדובר בקבוצות פעילים במיליציות שיעיות – פעילי טרור שכוח קודס מביא אותם לסוריה, מאמן ומממן אותם״.

מוקדם יותר דווח בסוריה כי חמישה אנשים נהרגו במתקפה הישראלית באזור דמשק, כשלדבריהם שניים מההרוגים היו פעילי חיזבאללה, ואחד מהם היה לוחם במיליציה איראנית – לצד שני הרוגים שזהותם לא ידועה. באתר "אינטלי טיימס" דיווחו כי פעילי חיזבאללה שנהרגו היו חלק מצוות אורגני שנשלח מטעם ארגון הטרור להשתלמות טכנולוגית באיראן, שם עבדו עם סטודנטים המזוהים עם המורדים החות'ים בתימן- שזוכים גם כן לתמיכה איראנית.

עוד באותו נושא

דיווח בסוריה: 5 הרוגים בתקיפה הישראלית בדמשק

שלשום הותר לפרסום כי צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מספר יעדי טרור בכפר עקרבה דרום מזרח לדמשק בסוריה – ובכך סיכל פיגוע טרור שתוכנן על ידי איראן ויועד נגד ישראל. גורמים בכירים בצה"ל אישרו כי התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. ממידע מודיעיני עולה כי מתווה הפיגוע שסוכל כלל בתכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו