אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

לא הנערים שלנו: לסדרה של HBO על רצח אבו ח'דיר יש מטרה אחת ברורה

הסדרה של HBO האמריקאית והיוצרים הישראלים על רצח הנער מוחמד אבו חדיר עשויה ברמה גבוהה מאוד, אך מציגה השוואה נואלת בינינו לבינם. אם הייתי שוודי, הייתי נהנה, אבל אני לא ואני יודע את האמת | ביקורת סדרה "OUR BOYS" ('הנערים')

לא 'הנערים' שלנו: לסדרה של HBO יש מטרה ברורה
  (צילום: מתוך יוטיוב/ HBO)

אימא יושבת, מביטה לחלון, מחכה לבן שלה שלא יחזור. האבא מבולבל, לא יודע מה קורה. האווירה קשה, כולם מדברים על זה. האימא יושבת מביטה לחלון, אבל הבן שלה לא יחזור. רצחו אותו. עצוב לנו על האימא. אבל זו לא רחלי פרנקל, בת גלים שער או איריס יפרח. זו האימא של מוחמד אבו חדיר, שנרצח בידי מטורפים. ושוב אנחנו מקבלים את "הנרטיב".

כמובן, לא שלנו. של האדם בצד השני. האחר שהוא אנחנו. כולנו שווים, כולנו סובלים, כולנו נמצאים באותה המדמנה.

"הנערים", הסדרה בה' הידיעה של HBO האמריקאית והיוצרים הישראלים חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבו ואיל היא כל מה שידענו שיקרה. השוואה נואלת בינינו לבינם. ואני לא מפחית כהוא-זה מחומרת הרצח של אבו-חדיר, אני רק רוצה להזכיר את הפרופורציות, שקל ללכת בהן לאיבוד כשרואים את "הנערים" (שתורגמה מאנגלית – "הנערים שלנו").

הרצח של אבו חדיר היה אנומליה. הוא היה חד קרן. שונה. רע. שכל עם ישראל הבין את זה וגינה אותו. אסור היה לו לקרות, אין אף אחד שתמך בזה, ואני לא מכיר אף אחד שתומך ברצח אדם על רקע "נקמה". וזה כל מה שהיוצרים רוצים להראות לנו. שכן, כל המון מוסת יביא לרצח. הרי זו האג'נדה שלהם במשך שנים – שהסתה מצד ימין מביאה לרצח. ראו את רצח רבין כהוכחה.

וזה השקר הכי גדול שכל השמאל יושב עליו. הגזענות הסמויה, להוכיח שרק הם, הבבונים הימנים ירצחו באווירה של הסתה.

אנחנו מקבלים את הקריקטורה הימנית-דתית-לאומנית בכל מפגש עם דמות כזו. לעיתים מגוחכת, לעיתים עגולה ומעניינת, אבל קריקטורה.

עוד באותו נושא

צפו: HBO חושפת הצצה לסדרה על מוחמד אבו ח'דיר


10

אני זוכר טוב מאוד את הימים השחורים של קיץ 2014. גרנו במרחק של 50 מטרים מהבית של מש' פרנקל. כל הישוב היה בתפילה. כל ישראל היו בתחינה להשם. שום סצנה חזקה מהסדרה הזו לא תשנה את האמת, שעם ישראל רחמן הוא. שאנחנו לא הולכים ורוצחים ילדים ערבים רק כי הם ערבים, בניגוד לבני דודינו שיונקים את תורת הנאציזם ומטרת העל שלהם היא להשמיד את עם ישראל, רק משום שאנחנו יהודים.

הסדרה עשויה ברמה גבוהה. כמו בסדרה "צ'רנוביל", הכל הולך על הקצה. אתה יודע מה הולך להיות, ורק מחכה שזה יקרה. אין לאן לברוח. השחקנים מעולים, תנועת המצלמה הלא יציבה נותנת לצופה את ההרגשה הלא נעימה של משהו מתקרב.

אם הייתי שוודי, הייתי נהנה מאי השקט הצורם שמגרד את הקיום בין הישראלים לפלסטינים. אבל אני לא, אני יודע את האמת. הרוצחים הם לא "הנערים שלנו". ולמרות מה שסידר, לוי ואבו ויאל מנסים להקנות לנו, אין פה השוואה.

רק בשישי נרצחה הנערה רנה שנרב, רק כי היא יהודייה. נראה לכם ש HBO, יעשו סדרה עליה או על מניעי הרוצחים שלה?

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
45 תגובות - 30 דיונים מיין לפי
1
הגמל לא רואה את דבשתו
חחח | 26-08-2019 17:08
ב 20 שנה האחרונות נהרגו אזרחים ערבים ביחס של 10 ל 1. הפצצות חיל האוויר בעזה לא תמיד מבחינות בין מחבלים ואזרחים.
מה לעשות שהם לא מצליחים
עד מתי סמולנים יעלוז | 28-08-2019 6:55
הם יורים דוקא על אזרחים ואנחנו לא ואתה שקרן כי ישבת תמצב כי מלחמה
הקרן לישראל חדשה משקיעה מיליוני דולר ....
עידו 2 | 27-08-2019 7:35
להרוס את המדינה. הם הם שרצחו ושרפו את המשפחה הערבית לא יעזור להם. ביבי והימין ימשיכו להנהיג את המדינה עד עולם
מה הקשרררר מדובר כאן על הרג בכוונה!!! וכן צה"ל עושה מאמצים מטורפים כדי שלא יפגעו סתם אנשים!
יהודה | 26-08-2019 17:55
2
יוסי שוב סידר אותנו
יגאל | 26-08-2019 17:19
=
3
ואכן השוודי ראוי יותר לתת ביקורת לסדרה...
דוד ב | 26-08-2019 17:41
מאשר הכותב אשר מציין שהוא כה קרוב לנערים החטופים היד, מה גם שרצף האירועים המתואר בסדרה הוליד את צוק איתן ועוד...
4
תודה
שפוי | 26-08-2019 18:38
גרמת לי לצפות בסדרה. יצירת מופת! אם קשה לך עם ביקורת עצמית תתמודד
5
שמאלנים קקות, ימכרו את אמא שלהם עבור כסף
אביגדור | 26-08-2019 20:05
ע
לאמא
יוסי | 19-10-2019 18:33
לאמא שלך הזונה תקרא שמלאנית קקה.....
תגובתי המלאה (פתח)
עוזי | 08-10-2019 20:50
טיעון לוגי שמאלים=קקות התרשמתי. מזכיר הסתה ...? זרעים ראשונים של...שנאה? הסתה מימין או משמאל היא הסתה אין קשר. הסתה מביאה לפריחת הקיצונים, וכשהסתה לא עוצרת בסוף מישהו לוקח תחוק לידיים. עם גרמני שלם הוסת והתוצאה ידועה. הטענה שהמון מוסת מביא למעשים קשים לא קשורה לנרטיב של הפלסטינים. אין פה השוואה ופרופורציות, לא לנאצים בתגובתי ולא לארגוני הטרור החמאס ואחרים. הסדרה מראה את הכל גם את התאחדות העם היהודי בשעת משבר. אין פה נקיטת צד אלא רק התגוננות בלתי מובנת של כותב הביקורת. כן יש קנאים בשני הצדדים ועושים מעשים נתעבים. מה שלי כיהודי קשה להבין איך אדם שכואב אובדן של שלושה נערים מעמו מבצע יומיים למחרת את אותו המעשה של אלו שהוא בז להם.
נראה לי שהתבלבלת
אלקנה | 03-09-2019 13:39
הנערים שלנו שרצחו את מוחמד אבו חד'יר אינם סמולנים. הם דווקא ימין-לאומני, הבייס של ביבי. וזה תמיד ככה, כי כל הפיגועים שעשו יהודים, זה תמיד יהודים ימנים.
לא ברור מי אמא שלהם לפעמים
לא קונה | 28-08-2019 6:56
סמולניות זה רוע
6
הסרט על הרצח
שרה רבקה | 27-08-2019 2:53
הרצח דבר נתעב .האם זה שווה סרט הסתה .מה עם כל הנרצחים נשים גברים וטף.ואף אחד מבני דודנו לא מגנה . זה סרט אוטו אנטישמי .וזה חולני
גל
אבי | 10-09-2019 3:29
כתבה ברמה נמוכה מאוד. בהסטוריה של מדינתנו, יש לא מעט מחבלים שהם יהודים מהימין הלאומי. זו ממש לא אנומליה. רצח אבו חדיר, כמו אחרים, נשען על גזענות, תחושת עליונות ומשיחיות שכה נפוצים בימין הלאומי. נכון שלא כולם לוקחים את החוק לידיים, אך תחושות אלה קיימות והן הקרקע שעליה צומחים המטורפים האלה.
זו סדרה, לא סרט
אלקנה | 03-09-2019 13:40
דווקא כדאי לך לצפות
7
סרט על הנערים
שרה רבקה | 27-08-2019 2:56
אני כותבת כאן על אליהו כהן בן אברהם משקף. נרצח בכרמו .עי רוצחים ם מתועבים.אשתו חיכתה לו . הוא לא חזר .והיא בהריון. לא אחד ולא שניים נרצחו תוך עדוד של מנהיגי הערבים במדינתנו . שווה סרט. אמיתי.
8
ועושה השוואה נואלת בין יהודים לערבים לא פחות
וואו אתה גזען | 27-08-2019 5:18
קיצר אתה קלישאה של כל הדברים שאתה יוצא נגדם
9
אתם פשוט חיים בסרט האישי שלכם
אלי | 27-08-2019 14:50
בדיוק כמו שיש הרבה ישראלים שתומכים ברצח של הילד הערבי כך יש הרבה ערבים שמתנגדים לטרור, אלא שאתם אלה הגזענים שחושבים שהישראלים הם עם מיוחד שלא מסוגל לרצוח או לתמוך ברצח. אז כן, זה נכון שיש עדיין פחות טרוריסטים יהודים אבל זה רק עניין של זמן. עשבי הפרא כבר צמחו לגובה.
הסטה
חי בסרט | 31-08-2019 14:48
איו פה אף איזכור על רצח הנערים מה שחשוב היה להם להראות שחטפו ילד חף מפשע ושרפו אתו אבל איפה שלושה נערים חפים מפשע אותם לא רצחו ? להם אין הורים? השתמשו בשמם של הנערים כדי ליצור סרט על מוחמד אבו חדיר
10
עם בלי מוסר
ניסים | 27-08-2019 15:17
אולי פעם אחת תבינו . שבגלל הרצח של הנער הערבי. בגללו שכחנו את 3 הנערים שלנו שנרצחו. על היותם יהודים. הרצח של אבו חדיר שם אותנו כאן כעם ששנאה מוליכה אותו. ובלי טיפת מוסר כלפי הגר. שגר בתוכנו. שמו לנו מראה מול הפנים. ואתם מתאמים. עם בלי מוסר
11
דומא, תג מחיר , חדיר אבל יהודים לא רוצחים ..
אור | 27-08-2019 22:01
טור של מתנשא גזען. כמה פעמים צועקים אצלנו מוות לערבים?
השוואה גרועה
דניאל | 24-10-2019 17:48
ואיי באמת אתה משווה באמת בין מיקרי רצח אכזריים לבין כמה שריססו תג מחיר או שצעקו מוות לערבים?! אם יבוא במאי שיעשה סידרות על מיקרי רצח שנעשו ליהודים כמו משפחת פוגל הצופים לא יצלחו לעצום עין בלילה..
צודק ב-100%
אלקנה | 03-09-2019 13:41
הגמל לא רואה את דבשתו... ובזה הסדרה עוסקת, בין היתר.
אתה חושך ולא אור - והמבין יבין.
אוראור | 27-08-2019 22:21
תעשה טובה!!!!!!!!!!!!!!
12
ראיתי עכשיו את הפרק הרביעי
שי | 27-08-2019 23:22
סדרה מדהימה שדווקא מראה את ההוי הדתי באהבה. וכן יש יהודים רוצחים תתמודד. כל מעריצי ברוך גולדשטיין גם לא ממש אנשים מוסריים ...
13
לפי ויקיפדיה אלקבץ הוא טמא תוקע בתחת איש סדום
סדרה על האבו חדיר | 28-08-2019 6:54
בקושי מדברים על הרציחות הקבועות של היהודים וכל הסדרה כמעט כולה על האבו החדיר שמצולם מסמן שלוש אצבעות. מי שהרג אותו כנקמה הוא בכלל חולי נפש וגם הסיעו הרשי לוקח כדורים חולה בנפשו מבולבל נשלט ומדוכא ובלי רצח שלוש הנערים לא היה בכלל האבו חדיר מגיע מוקדם לעולם הבא* * באמת מזעזע שאת הנקמה עשו על נער ככה... במקום על משפחות מחבלים , אמנם מי שרצח אותו זה הרוצחים של הנערים כי אם לא היו רוצחים שלושה נערים לא היה גם את אבו חדייר. האנס האכזרי הרוצח מכביש החוף, קיבל פחות מבן דוד זה נראה לא מובן הרי לא קם והחליט לרצוח ערבי. אלא בגלל כל הזועה שהרגישו פה כולם כשחטפו וגם רצחו תנערים. אז בזה לא התחשב השופט. רוצחי ואנסי נשים בסיטונות מקבלים פחות. ואיך נותנים לנער מבולבל בדכאון 25. או 21 שנה? ועוד שמי שהלם בו בראש היה בן דוד. לא מצאו מי שיגלם ירא שמיים מתחזק בסדרה מלבד מה זבלון ההוא?! ואיך יעקב כהן הסכים לשחק בדבר מעוות כזה.?! נמאס כבר מהרוע של אנשי התישקורת האלה נמאסססס, אחד מהם מיסרוחניק לשעבר. ככה להוציא דיבת ישראל הקורבן עבר יותר ממאה שנה רעה..... בטח אם היו עושים תכנית על פרעות חברון אחרי פרק אחד היו עושים תשע פרקים יל ר דר ברוך גולדשטיין זצל הי״ד
זו תגובה של מעריץ גולדשטיין
אלקנה | 03-09-2019 13:44
ודי לחכימא...
14
די
מרים | 29-08-2019 8:00
סדרה עוצמתית ומדהימה. חובת צפייה!
15
נו אז
מרים | 29-08-2019 8:04
אז אני גרה בפסגת זאב, 17 קילומטר מטלמון, קילומטר אחד בודד משועפאט, ואני זוכרת טוב טוב שהמציאות הגזענית שהם מתארים אותנטית. זוכרת את ההפגנות בעיר. אין שביב פרט אחד לא אמין בסדרה וכל אדם ישר או מבין מהחיים שלו יודה בזה
16
הקולנוענים הישראלים למדו את השיטה הנבזית
האליל מהגליל | 29-08-2019 12:36
מלקקים למחבלים, יורדים על המתנחלים והנה יש להם מתכון לפרסים בתעשייה ולרכישת הסדרות והסרטים על ידי שונאי ישראל. בושה וחרפה. המיץ של הזבל. מכרו לנו את הסדרה תחת האצטלה של קונצנזוס שלושת הנערים והכאב הרב המלווה עם האובדן הלאומי ואז אנחנו מקבלים הסתה נגד ציבור המתנחלים. בושה וחרפה ליוצרי הסדרה
17
ברוך גולדשטיין ועמי פופר הם גבורים אצל הדתיים
ממש לא חד-קרן | 31-08-2019 3:35
אתה מיתמם
18
הרצח של אבן-חדיר מראה שאכזריות של יהודים
לא פחות ניתעבת | 31-08-2019 3:36
סרט חשוב
19
כתבה עלובה
סטודנט לקולנוע | 31-08-2019 18:27
הדעה שלך ברורה, איש ימין. אתה עושה בדיוק מה שהיוצרים עושים- אומרים את דעתם. אבל בעוד הם יצרו דרמה סוחפת מצויינת שמסתמכת על אירועים שקרו באמת ומנסים להתמקד בו ובאמת מנסים להתעלם מביקורת כלפי העם היהודי (אלא לספר על סיפור נקם עם כל היצרים השולטים בו ומעוררי דרמה) , אתה נשאר עם מילים עלובות, חוסר הבנה בתוכן או ביצירה קולנועית. כדאי שתהיה פוליטיקאי אם כל מה שאתה מעוניין לעשות זה פרופגנדה בעד השלטון.
20
זו לא חולשה אלא עוצמה
אריאל | 03-09-2019 0:05
עוצמה במובנה הטוב. אני מסכים, רוצחי אבו חדיר הם לא הנערים שלנו. אני מסכים, את הרצח של אבו חדיר החברה הישראלית מגנה, וטוב שכך. זו לא איזו תכונה נעלה, זה הבסיס של הבסיס: תיעוב הרצח ואימוץ ערכים אנושיים של חיים ושוויון בין אדם לאדם. אני מסכים: תופעת רצח מתועב כמו של אבו חדיר נדירה ביותר אצלנו, וטוב שכך, והיא מרובה ביותר בצד הפלשתיני. בלי להכנס למניעים למעשים, אין הצדקה לשום רצח בדם קר, לשום רצח בכלל. הצדקה להמית אחר היא רק במסגרת הגנה עצמית או במסגרת לחימה שהיא בבחינת הגנה עצמית, וגם על כך לא צריך להרחיב. אבל אני שמח שיש סרטים כאלה. על מה הפחד? בהצגת ביקורת גם על הנדירה שבתופעות? לא, אין מה לחשוש. זו עוצמה. להציג, לבקר, גם את הנדירה וגם את הכיעור, כל כיעור, גם אם הוא לא תופעה חברתית כללית, אף שלצערי הגזענות בחברה שלנו, היהודית הישראלית, מתרבה ומרימה ראש ומביישת. כן, אנחנו נתונים לסיכון שנתונה בה כל חברה, להתדרדר לתהום מוסרי. לכן סרטים כאלה הם עוצמה ואין מה לפחד. יש להוקיע בלי להצטרך להתגונן ולהגיד: ״אבל אצלם יש פי מיליון יותר״. מה זה רלוונטי. סרטים כאלה יכולים לצאת כי יש חופש ביטוי ויצירה, כי זוהי דמוקרטיה. אפשר להציג סרטים אחרים, מה זה סותר? ועוד דבר, האם במידה והיו עושים סרט על החוטפים של שלושת נערינו, ומביאים את רקעים ומניעיהם בצורה מורכבת. האם לא היו שוצפים על היוצרים על כך שנותנים במה לרוצחים? הסדרה ״הנערים״ היא טובה, עשוייה טוב וטוב שהיא נוצרה. היא מותירה אי נחת חשוב מאין כמותו שצריך לתת לו להפוך למנוף להפקת לקחים ולא לנפנף את אי הנחת בגלל הצטדקויות.
מטרות הסדרה
שרדר | 10-10-2019 0:34
א. לעשות כסף מגורמים אנטי ישראליים. ב. בשם האומנות שכידוע אין בה כללים, ממציאים מציאות מקבילה בה הערבים משועפאת הם מסכנים וקורבנות והיהודים כובשים, חזקים, מנצלים וציניים. ג. יש טרור ורצח בכל מקום, פשוט הערבים יש להם סיבות כי הם 'נכבשים' וליהודים אין אבל עובדה שגם אצלם זה יכול לקרות כשיש כעס. כלומר, הקבלה בין התופעות והרקע בין הציבור הישראלי להסתה והשנאה שהערבים חשים כלפי הנוכחות היהודית בישראל. ד. מרומז כל הזמן שלדעת היוצרים לולא הנוכחות של היהודים במרכז הארץ, ביהודה ושומרון, מלכתחילה לא היתה אלימות ואי לכך, חשש או סיבות להתלקחויות ו'סבבים' של אלימות ורציחות 'הדדיות' ה. מציגים את היהודים כמניפולטיביים וחסרי מודעות עצמית, בדיוק כפי שהאנטישמים הגדולים ביותר טוענים ומטיפים כל מאות השנים. ו. כפועל יוצא מסעיף ב הנל על האומנות ויצירת מציאות משלהם, העיסוק של השבכ בפוטנציאל מפגעים יהודי הוא כמעט שקול למאמצים הבלתי נלאים לחסל תשתיות טרור ערביות שבאמת קיימות. מציגים זאת כמו שהרפורמים מציגים את הרבנים שלהם- אני נוסע בשבת ולא למדתי דבר וחצי דבר בהלכה ויהדות אבל אני רב בדיוק כפי שאתה, אדון תלמיד חכם שלמד 40 שנה, רב. ההקבלה הזו אפשרית רק בעיני האומן המנסה לשנורר כסף מבעלי אינטרס. במציאות הרב הרפורמי ברוב המקרים הוא ליצן ויודע הרבה פחות על היהדות מכפי שיודע ומבין כל תלמיד ישיבה תיכונית אפילו בגיל 18. אבל מבחינתו הוא רב. ז. אין קונטקסט בכלל. מישהו טרח לרשום בסיום את מספר אירועי הרצח והטרור מול יהודים ואיך הם מתקבלים אצלם בחברה כגיבורים וראויים לכבוד וגאווה? זה אולי מרומז בחצי משפט בפרק האחרון וגם זה בתוך קטע שמשדר לכאורה צביעות ישראלית כי את הבתים של רוצחי אבו חדיר לא יהרסו. יש עוד המון דברים וניואנסים שהם פרו הנרטיב הערבי- מסכנים, תחת כיבוש, טרור כפועל יוצא מכך, חסרי אונים מול הישראלים צמאי השטח והדם. את האלימות שלהם מציגים כתגובה טבעית ואולי קצת פרימיטיבית, אבל אנושית ועל כן מובנת ומעוררת אמפתיה. זה באמת על קצה המזלג. מציע שאנשים כן יראו את הסדרה ויבינו כמה אומנים מסוגלים לייצר תמונה ומציאות משלהם ובשביל מי הם עובדים בסופו של דבר. הכסף הגדול בחול משולם על ידי אלו שהמציאו ודוחפים את הנרטיב הערבי. והיוצרים הישראלים מבינים שהאוויר החם שלהם יקבל הרבה יוקרה ומימון אם רק יציגו את המסרים הרצויים. ככה נראים חלק מהיהודים כיום. להיגעל ולהצטער על כך.
21
בטוח שהתגובה שלי תעצבן אתכם. מחכה כבר לנאצות
בני | 04-09-2019 13:11
1. לא כזאת אנומליה - מזכיר לך את הפשע שנעשה בדומא ולאחריו גם את הריקודים המבחילים בחתונה עם הסכין נעוצה בתמונת התינוק שנשרף. גם פרשת אלאור אזריה, על אף היותה בנסיבות שונות מאד, היא עדיין פשע לאומני. 2. לא רואה את הציבור הדתי לאומי והימני בכלל ממהר להתנער ממעשים כאלה. אם יש התנערות היא לא נעשית בלב שלם בדכ, אלא בצורה של כן, אבל... ומן הפה אל החוץ. 3. לתפישה המוצגת בסדרה שהיהודים צריכים לדעת להיות אכזריים ולא רציונליים יש לא מעט תומכים. 4. מה שכותב המאמר כנראה לעולם לא יצליח להבין, זה שאני כפטריוט ישראלי מאד גאה במה שמראה הסדרה - את השבכ שהוא אחד הארגונים הכי מזוהים עם השלטון ובכל זאת יש בו אנשים ישרים, מוסריים ומקצועיים שלא רק שעושים את עבודתם נאמנה על אף היותם מאותו עם (ולעיתים אף מאותה קהילה) של הפושעים, אלא גם מבינים ומתריעים מפני הסכנה שבאותם עשבים שוטים ופושעים בקירבנו. זה שירות גדול לעם ולמדינת ישראל שנתפסים במקומות רבים בעולם כמיקשה אחת של אנשים רעים ואכזריים.
22
סדרה מעולה!!!!
סדרה מעולה | 07-09-2019 12:19
הרבה זמן לא היית כזאת סדרה איכותית ישראלית, כבוד!
23
מסתכל במראה וחושב שזה מכוער? נכון!
סרגל | 18-09-2019 8:21
היהדות המשיחית מייצרת אנשים מבולבלים עם יכולות אנטי חברתיות וכשאתה מחפש את האנשים שיעבדו במחנות הריכוז וההשמדה שנקים
24
מה? הם טוענים שיש גם מחבלים יהודים
ציניות | 22-09-2019 22:25
עוד מאט יגידו שערבים שווים. ואומרים שהימין מסית. אולי כי אתר סרוגים (וזה אפילו לא אתר ימין קיצוני) משווה את הערבים לנאצים
25
איפה השקר?
כאב | 02-10-2019 18:57
צר לי לומר - לא מדובר בקריקטורה. צר לי לומר - ״ימנים בבונים״ (כמילותך) הם אכן אלו שהסיטו, הם אכן אלה שרצחו. העלילה היא לא פרי דמיונם של יוצרי הסידרה, אלא אמת. כך היו הדברים. וזו לא אנומליה - ההסתה חיה ובועטת. די עם הטירוף הזה, תהיו כבר בני אדם.
26
מראה מראה אימרי נא לי .....
אחד העם | 04-10-2019 7:42
שמו לכם מראה מול הפנים וישר מאשימים את השמאלנים. השאלות שנשאלות הן ראויות ומה לעשות לא תמיד להשמיץ את השמאל זאת התשובה הטובה ביותר ...... אז מה עדיף, נקמת עיו תחת עין או ואהבת לרעך כמוך ? להבין ולהכיל גם את האחר או הכל שלי ומגיע רק לי והאחרים שמאלנים במקרה הטוב ואו גויים במקרה הפחות מוצלח .... אגב , אני צנחן וותיק שנלחם ותרם צגופו עבור המדינה .
27
מה אתה מתקרבן
חן | 04-10-2019 16:53
סדרה מעולה, שחקנים מצויינים. בייחוד אלקבץ ומי שמשחק את אבישי. אני לא רואה השוואה. הסדרה עוסקת בעיקר בסיפור של רצח אבו חדיר, החקירה, המשפט ומה שביניהם. אנחנו לא מחבקים רוצחים, לא מקבלים את מעשיהם ולא רוצים שאף אחד ינקום ברצח. פה הסדרה נולדה. לא מבין מה הבעיה בזה.
28
הנערים
צביקה ורד | 12-10-2019 18:55
סדרה מצויינת לסרוגים, חילונים וישראלים באשר הם. אכן מדובר ברצח חריג, אבל לא ראשון. הראשון היה רבין-גם כן חריג. והסדרה דופקת לנו בראש, לא לשוודים, שאנחנו ככל העמים! משחיתים יבולים, מתעללים באזרחים, בוזזים רכוש, נוקמים ויש גם רוצחים.
29
גבר אם אתה רוצה שיקרא תכתבה אל תכתוב דברים מ
אני | 29-10-2019 20:31
דברים מוזרים כמו אפאחד לא תמך בזה אני ורבים תמכנו במניאק שאמר מוות ליהודים הגיע הזמן שלא יגידו במדינה יהודית מוות ליהודים ויפסיקו לקרוא לאוייבים אזרחים
30
כל כך הרבה ימנים אומרים שהערבים שונים מאיתנו
שוש | 20-12-2019 0:29
משום שהערבים רצחניים, ומוסיפים שהשמאלנים בוגדים וחתרניים, ובאותה נשימה טוענים שהיהודים לא מסוגלים לבצע רצח כל כך מזעזע, תוך כדי מלמול “הקם להורגך שקט, לצד בקשה להתחשב ברוצחים היהודים כי - קודם כל, הם לא רצחו, דבר שני, נפשם זועזעה מהפשעים הנתעבים של המפגעים הערביים (בכך אין ספק), ושלישית, הם עשבים שוטים. כמו הסיפור על ההוא שהתלונן ששכנו החזיר לו את הדלי שהשאיל לו עם חור. מתגונן השואל ואומר ש, אלף כל, אין שום חור, דבר שני, לא הוא גרם לו ושלישית, הוא כלל לא לקח את הדלי. אז ככה: אם אתה מחזיק בדיעה שכל הערבים מתכננים לרצוח יהודים (כפי שניתן להבין מהרשומה שלך), אל תתפלא אם מי משבטך יקום להורגם. מזכירה לך שרוצחים יהודיים יש ויש - רוצחים את נשותיהם, שכניהם, זרים שתפסו להם את החניה. עוד, אתה טוען שאין אף יהודי שמגן על הרוצחים - זו היתממות במקרה הטוב. פתח בבקשה את הרשת, נסה כיכר השבת . אמנם, ברוך השם, התומכים אינם רוב, אך הם בהחלט רבים מאד. אחרון - אני מהשמאל, דווקא לא מהחמאס, אלא קצונה בצהל בהצטיינות. בכיתי משברון לב כשנודע לי דבר החטיפה של שלושת הנרצחים - במציאות ושוב בסדרה, ואז בכיתי מהתרגשות כשראיתי את ההתגייסות ההמונית, חוצת עולם, למענם. הסדרה מראה זאת באופן מרגש ומחזק ומחמם לב. אמנם הסדרה לא התמקדה בצד הזה - אך היא בהחלט ביטאה את הדאגה לעם ישראל גם מצד הרוצחים עצמם. אז תמשיכו לקרוא לנו בוגדים, ולהתיר את דמינו בטוקבקים (אפילו דם רבנים שגינו הרצח הותר, מפנה אותך לטוקבקים בכיכר השבת), רק אל תגידו אחר כך עשבים שוטים. נכון, רק עשבים שוטים בודדים קמים ועושים מעשה, אך יש שטרחו להזין אותם תקופה ארוכה, ואז להתעלם ולהקל ראש.