"נפעל למינויו של הרב שמואל אליהו לרב הראשי"

בציונות הדתית ממשיכים להגיב להשתלחות של ניצן הורוביץ ברב שמואל אליהו. עוצמה יהודית: "נפעל למינויו של הרב שמואל אליהו לרבה הראשי של מדינת ישראל"

"נפעל למינויו של הרב שמואל אליהו לרב הראשי"
  (צילום: דוד כהן/ פלאש90)

בציונות הדתית ממשיכים להגיב להשתלחות של ניצן הורוביץ ברב שמואל אליהו.

יו"ר הבית היהודי ומספר 2 המפלגת 'ימינה', הרב רפי פרץ, אמר: "הרב שמואל אליהו הוא תלמיד חכם, אוהב ישראל אמיתי, וכל הקמפיין נגדו הוא פגיעה בציונות הדתית ובדרכה. ‏יש כאן רדיפה נגד כל מה שמריח מיהדות וממסורת. ‏כל ניסיון לגרוף רווח פוליטי על ידי העמקת השסע ראוי לגינוי בכל תוקף".

במפלגת עוצמה יהודית לקחו את התגובה צעד אחד קדימה והודיעו כי יריצו את הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל: "עוצמה יהודית תפעל בכנסת הקרובה על מנת למנות את הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי הבא של מדינת ישראל", אמר בן גביר לסרוגים.

עוד באותו נושא

אופיר סופר תומך ברב אליהו: "איש אמיץ ומנהיג"


3

עוד הוא הוסיף כי "בזמן שבמחנה הדמוקרטי מדברים על אומץ, הרב שמואל אליהו הוא בין הרבנים היחידים שיש לו באמת את האומץ להגיד את דעת התורה האמיתית מבלי לפחד כלל".

בן גביר ניצל גם את הסערה הנוכחית בכדי לשגר עקיצה לעבר נפתלי בנט ואמר: "בפעם הקודמת נפגע מינויו של הרב אליהו לתפקיד זה עקב התעקשותם של בנט ושקד לפעול למען בחירתו של הרב דוד סתיו. מהלך שגרם לכך שלמדינת ישראל לא יהיה רב ציוני דתי, כפי שכבר היה בעבר. בכנסת הבאה אנחנו בעז"ה נתקן את הטעות הזאת וכאמור נפעל לבחירתו של הרב אליהו".

כזכור, בפוסט שכתב הבוקר (ראשון) בפייסבוק, ניצן הורוביץ הציג את הרב אליהו לציבור בוחריו החילונים וקרא להם להיזהר ממנו: "הרב שמואל אליהו הוא הרב של העיר צפת. זה האיש שיצא נגד מכירת בתים לערבים, שמסית נגד להט"בים, נגד חיילות שמתגייסות לשירות קרבי, נגד שופטים בישראל". הורוביץ המשיך לתקוף את הרב אליהו ואף שמט משמו את התואר 'רב': "שמואל אליהו הוא לא סתם גזען – הוא גזען שיש לו תפקיד. הוא מעורב עמוק עמוק בכל העסקנות הפוליטית של מפלגות הימין. את הברכה שלו איילת שקד הייתה צריכה לקבל כדי להתמנות ליו"ר איחוד הימין הקיצוני. וכדי לחלץ את עצמו מהכלא, נתניהו נותן לאיש הזה פתחון פה, וקירבה לצלחת".

עוד באותו נושא

הרב אליהו:לא מספיק ללמוד משפטים, צריך גם שכל


48

עוד כתב איש השמאל כי "אם החילוניים בישראל לא יתעוררו עכשיו, האיש הזה ואנשים כמוהו יחנכו את הילדים שלנו. התשובה היחידה היא המחנה הדמוקרטי, כי אנחנו לא רק נעמוד מול נתניהו, אלא גם ניאבק ברבנים שמשליטים הדתה והומופוביה, נרחיק אותם מבתי הספר, ונעניק לילדי ישראל חינוך כמו שמגיע להם – חינוך חופשי, דמוקרטי, אמיתי. כי אין לנו דמוקרטיה אחרת".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
43 תגובות - 24 דיונים מיין לפי
1
יש לבחור תלמיד חכם
מ | 25-08-2019 20:45
הר' שמואל פועל נכון ואמיץ, אך לא מתאים לתפקיד הרב הראשי
ניכר שהרבה מהתגובות כאן הם של חברי הכת
רפאל | 26-08-2019 13:07
שפועלת עי הנחיות מרוח הטומאה
הבורות שלך...
דוד | 26-08-2019 0:10
א. הרב מעביר עשרות שיעורי תורה בשבוע. עם בקיאות ורוחב של גאולה מוזמן לנסות לשמוע. ב. הרב כתב וערך ספרי הלכה רבים שך אביו ועוד . יתכן מאוד שאנשים לא מודעים אבל זה מהחוסר היכרות שלהם...
הרב הראשי
אפרים | 25-08-2019 21:31
אין במדינת ישראל תלמיד חכם אחד כתוב לא מחשבותי מחשבותיכם ולא מקרה הוא .כל מי שרוצה להראות את חוכמתו ברבים מוזמן לפרסם טלפון ידני שלו ואז נשאל וניווכח מה הוא שווה. זה לא יקרה .גם אויל מחריש חכם יחשב זו היהדות הכל בדיחה
2
חומץ בן יין. יגמור כמו יונה מצגר
חחחח | 25-08-2019 20:51
פקיד זוטר. על גזענות לא מקבלים מינוי לרב ראשי. גם לא על תגרנות.
מסכים עם כל מילה שלך.
צפוני | 27-08-2019 8:20
וככל שיגמור מוקדם, כן ייטב.
אתה מדבר מתוך בורות
דוד | 25-08-2019 22:05
ניכר בתגובתך כי אינך מכיר את ההלכה היהודית. וכן אינך מכיר אישית או אפילו כללית מקרוב את הרב שמואל. ובוודאי שאינך מכיר את הרב מצגר וסיפור מינויו. לך תלמד משהו בחייך...
אני מוחה בכל תוקף
נעם פרג'ון | 25-08-2019 21:43
תגובתך היא בושה!
הזהרו בכבוד תלמידי חכמים
שרה | 25-08-2019 21:26
נכון בכל השנה בפרט לפני חודש אלול!!!
3
בן גביר היחידי שלא מפחד לומר את האמת!
רק עוצמה יהודית | 25-08-2019 21:07
שקד ובנט, כדרכם של כפויי טובה, בחיים לא יעמדו לצידו של הרב אליהו ברגע האמת.
בהחלט בן גביר לא מתבייש להיות גזען!
לפנים | 25-08-2019 21:24
גזענות טובה ובריאה@
4
לפי ההגיון הזה אפשר למנות לתפקיד את גופשטיין
חחח | 25-08-2019 21:18
לא פחות גזען. לא פחות חכם. לא פחות גדול בתורה משמואל הדרדק.
5
הרב שמואל גאון הדור.
מאמין | 25-08-2019 21:23
מי שחושב שכבוד הרב הוא בור, אדיוט, גזען חשוך, עלבון ליהדות, חומץ בן יין. ובכן הוא מגזים.
גימטריה ושפת הקודש
נטלי גרינבאום | 26-08-2019 15:18
גאון =בגימטריה נבוב. = 60 רבי = מוקיון = 212 רב = ליצן חביב =בדיחה עצובה =202 סדם ועמרה = יהדות =425 רבנות =שקר החן
הרב שמואל אליהו
מנחם | 25-08-2019 21:45
לסגור את הרבנות הראשית .הרבנים הם בדיחה שמביישת את התורה .אין רב אחד שמוכן להתמודד עם השכל האלוהי שזו התורה .להשאל שאלות ולענות .הרבנים לא עונים בטלפון .עדיף לא לענות ולהתחשב גאון מלענות ולהפך בדיחה
6
יש דיל אחר לרב הראשי.
הצחקתם אותם. | 25-08-2019 21:33
.
7
כל הכבוד לעוצמה יהודית שתומכים ברב שמואל
רק 'כף' בקלפי | 25-08-2019 21:42
חייבים אותם בכנסת
8
צודק בכל מילה
אסף | 25-08-2019 21:51
הורביץ'. שמואל אליהו הוא גזען, ואני די בטוח שהוא גם לא בן ברית. בן ברית לא יכול להוציא דברי נבלה כשם הוא עושה מדי יום ביומו ומחטיא את הרבים בעיר הקודש צפת תו.
9
אוי אוי אוי
תכלית | 25-08-2019 21:53
אוי אוי אוי... זה מה שהוא מחפש כבוד כבוד כבוד!! תלמיד חכם שמשקר?! במצח נחושה! שמואל אליהו קח לרגליים שלך ותתעסק בדברים אחרים. עכשיו מובן למה פתאום דאגת להוציא כל מיני אנשים כנכשלים... פשוט רצית לעשות לעצמך שם של צדיק פרוש!
10
אם הרב שמואל יהיה רב ראשי, זה אומר שזכינו
ליאת פרידמן | 25-08-2019 22:05
אין כמו הרב שמואל אליהו, גאון, עניו וצדיק. הוא בעל חן מיוחד ואהוב על כול הציבור הדתי.
גם טיפה גזען, אבל לא יותר מהרב טאו
זאת ועוד | 25-08-2019 22:25
גזען בדיוק במידה הנכונה. לא פחות מידי ולא יותר מידי.
11
למה החילונים ממשיכים לחיות בארץ ישראל?
לא הבנתי | 26-08-2019 0:50
הארץ מקיאה אותם. עדיף שיעברו לגרמניה או כל ארץ אחרת ויחנכו את ילדיהם בדרך המעוותת שלהם, בבתי ספר גויים אוניברסליים. למה הם חייבים להישאר כאן ולהרוס לנו את המדינה היהודית היחידה בעולם?
12
רב ראשי צריך להיות גדול בתורה ובעיקר בהלכה
דוד כהן | 26-08-2019 7:30
גם אני מאוד אוהב את הרב שמואל הוא נפלא וטוב, אבל כשם שלא הייתי בוחר מהנדס לפי מידת האומץ שלו אלא רק לפי מידת ידיעותיו, ולא הייתי בוחר מנתח שינתח את אבי לפי מידת האומץ שלו אלא רק לפי מידת ידיעותיו בתחום, כך אין זה מן הראוי לבחור רב ראשי לפי מידת האומץ שלו, צריך לומר בגלוי את מה שכל התלמידי חכמים כבר יודעים הרב שמואל הוא רב חשוב אבל הוא לא גדול בתורה ובטח שלא גדול בהלכה, זה יהיה אסון לעם ישראל אם יבחר לרב ראשי מי שאינו גדול בתורה ובהלכה
האם לגולשי האתר אין זכות להביע דעתם
למגיב 'יהודי' | 28-08-2019 22:00
בנושאים שהם חושבים שהם מבינים בהם? אז בשביל מה יש מדור תגובות אמר לי פעם יהודי חכם 'מי שלא רוצה שיכתבו עליו את האמת בתגובות - שלא יזמין לעצמו כתבה שקרית אוהדת'
אני מוחה נגד מתן ציונים מי אתה שתמדוד .
יהודי | 26-08-2019 10:12
קשוט עצמך . תתביש לדבר כך על תלמיד חכם אויי לך.
13
אם הקריטריון זה 'אומץ'
מנחם לייזרוביץ | 26-08-2019 7:34
בואו נמנה את בן גביר או גופשטיין הם יותר אמיצים, אבל הקריטריון הברור והחד משמעי למינוי רב ראשי צריך להיות גדולה בתורה ובפסיקת ההלכה, ור' שמואל אינו בר הכי כידוע לכל
14
כולנו רוצים ראשון לציון מהמגזר
יהודי | 26-08-2019 7:36
אבל הרב שמואל לא יכול למלא את התפקיד הזה שדורש ידע עצום בהלכה כמו הגאון הרב יצחק יוסף שליטא, הייתי מציע את הרב בן ציון אלגזי שליטא הוא מהמגזר והוא מוכר כגדול בהלכה
שאלתי את אחד מעורכי צורבא
מנחם | 28-08-2019 21:58
שעבד קרוב מאוד לרב אלגזי, וכששמע שמישהו טוען שהרב אלגזי הוא תלמידו של הרב שמואל אליהו הוא מילא פיו שחוק, גם הבדלי הרמה התורנית העצומים ביניהם לא מאפשרת מציאות שהקטן יהיה רבו של הגדול, סתם המצאה של חובב בדיחות
מכיחר את הרב אלגזי אישית משיעוריו בימי ששי
יעקב | 28-08-2019 18:15
בישיבת כרם ביבנה איש גדול בתורה ובהלכה ובעל נגישות לגדולים וקטנים, אגב מעולם הוא לא הזכיר בין רבותיו את ר' שמואל אליהו דבר שאין לו שחר, לא רק שהוא לא למד אצלו כלום, הוא גם יכול ללמד אותו כבר אמרנו איש גדול בתורה ראו את הסדרה 'צורבא'
לידיעתך
מ. | 27-08-2019 11:56
הרב אלגאזי הוא תלמיד של מרן הרב שמואל שליטא והוא מצהיר בזה במפורש. יש אצלי קובץ עדויות על גדלותו הענקית של רבנו בתורה. מהרב צבי יהודה, מאביו, מהרב אברהם שפירא, מהרב כדורי, ועוד ועוד ועוד מכלי ראשון!
15
לדוד החושב שכולם בורים
מנ | 26-08-2019 8:19
אתה רק מראה את הבורות שלך, בדבריך לערוך פסקאות זו לא חוכמה גדולה החוכמה הגדולה היא בירור הלכה, וזה לא נעשה. ואתה יכול לבדוק בכל הספרים שהוא עשה, אז אנא בדבר שאינך מבין - שתוק!
16
מאוד חשוב לפעול למינוי רב מהמגזר שלנו
יוסף | 26-08-2019 8:43
אבל אסור לעשות טעויות, צריך למנות אדם שהוא גדול בתורה ובהלכה וידע לברר בעיות הלכתיות קשות, הרב שמואל הוא איש טוב ואחד ממנהיגי הקהל, אבל הוא ממש לא פוסק הלכה, אם אנו מבקשים למנות אישיות לאומית מהמגזר חשוב לבחור אדם בעל שיעור קומה הלכתית, בדומה לרב יצחק יוסף שליטא, אסור להרוס את הרבנות במינוי לא ראוי רק בשביל למלא את תאוותינו וחלומינו לאיש מן המגזר, זה יכול להיות אסון לעתיד העם הזה
לעניות דעתי יש למנות
יעקב | 28-08-2019 22:02
את הרב אלגזי, גם מהמגזר גם ספרדי וגם ענק בתורה והלכה
17
הקרב על הזהות
שחר | 26-08-2019 10:46
ברור שהורביץ ילחם ברב שמואל, כי הוא באמת נאמן לתורה ולבורא עולם, וזה קצת לא מסתדר עם הערכים של הורביץ שכל מטרתו היא להחריב את היהדות והמסורת מהמדינה... רק נעם היא זאת שבאמת מדברת על הערכים האלו במפורש. רק הם הבינו שהיום זהו הקרב האמיתי...
18
אם הרב שמואל,אז למה לא איווט ליברמן ?
שני המתמודדים ראויים | 26-08-2019 12:01
טובים השניים
19
לעניות דעתי
אברהם מרקוביץ | 26-08-2019 14:42
אם רוצים למנות רב ראשי מהמגזר צריך להציג מועמדים ראויים שאין ספק בקשר לגדלותם בתורה ובהלכה, הייתי מציע את הרב מלמד לרב ראשי אשכנזי ואת הרב אלגזי (צורבא מרבנן) לראשון לציון ספרדי יביאו הרבה כבוד למגזר וישרתו את עם ישראל כמיטב מסורת הרבנים הראשיים
20
אם ימונה...
גלגל | 26-08-2019 19:36
יהיה זה הרב הראשון שיודע לרדת ולדבר עם העם - זה בדיוק מה שצריך!
ומסכים אתך, אבל...
מבין אותך | 26-08-2019 20:37
אבל לדעת לדבר עם העם זו לא התכונה היחידה שנדרשת מראשון לציון צריך גם המון ידע הלכתי כמו לרב יצחק יוסף לרב עמאר לרב מוצפי וכיוב, מה שחסר לרב אליהו
21
אנשים תתפכחו, תראו לאן ימינה מושכת
צפוני | 27-08-2019 8:17
רק תחשבו שהגזען הקיצוני הזה יהיה רב ראשי, עד כמה נמוך נתדרדר. תתפכחו ואל תתנו ידכם לאסון כזה.
22
אין לי בעיה עם ה'גזענות' של ר' שמואל
ישראל | 28-08-2019 15:36
זו לא 'גזענות' זו 'יהדות' הבעיה היחידה שיש לי זה שר' שמואל שהוא נואם מצויין ויודע להביע את עמדת הציבור החרדלי ברובו, אינו איש תורה ובטח שלא איש הלכה, זה יכול להיות אסון אם ימנו אותו לרב ראשי שצריך לפסוק בשאלות הלכה חמורות ומסובכות
23
מניפולציה של כתב
דוד | 28-08-2019 15:39
למה שמים תמונה של ר' שמואל עם הגאון מרן הרב יצחק יוסף שליטא כאילו משדרים שהם שוים או דומים או קרובים בגדולתם, דבר שאין לו שחר, מרן הרב יצחק יוסף שליטא הוא גדול בתורה ובהלכה, ראו את עשרות ספריו העמוקים, לעומתו שמואל אליהו הוא בסך הכל פוליטיקאי קטן שמחפש את עצמו בלא תורה ובלא הלכה, כל אברך בינוני גדול ממנו בתורה הקדושה
24
יש למנות את הגאון רבי דוד יוסף
מאיר | 28-08-2019 21:56
אין שום ספק בגדלותו התורנית, ואין אף אחד שמתקרב אליו מלבד אחיו רבי יצחק והרב מוצפי ומרן הרב מאזוז והרב ברדא (שלושת האחרונים אינם יכולים להתמודד בגלל גילם) והרב מאיר אליהו, ר' שמואל אליהו דובר טוב של המגזר אבל ממש רחוק מלהיות פוסק הלכה או איש תורה בענף תורני כל שהו מלבד שיחות סלון ברמה חברית
הרב אלגזי אומנם יותר צעיר מהם
יוסף חי | 29-08-2019 7:35
אבל הוא בהחלט מוכר כגדול בתורה ובהלכה, הייתי מציע להציב אותו כמועמד המגזר זה יכול לעבור