נבחרו זוכי פרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית - סרוגים

נבחרו זוכי פרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע היום לאתי אנקרי וישי ריבו על זכייתם בפרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית בתחום מוסיקה ע"ש אורי אורבך לשנת 2019

author-image
נבחרו זוכי פרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית
  צילום: אסנת רום

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע היום (ה') לאתי אנקרי וישי ריבו על זכייתם בפרס שר החינוך ליוצרים בתרבות יהודית בתחום מוסיקה ע"ש אורי אורבך לשנת 2019.

השר פרץ בירך את הזוכים על תרומתם הייחודית למוזיקה ולתרבות היהודית ואמר: "תרבות יהודית היא דבר נפלא, חי, ופורח המחבר את העבר אל העתיד, המאחד את השונים לשלם אחד גדול וממלא את הנפש באוצרות של עושר רוחני. ישי ריבו ואתי אנקרי, בדרככם הייחודית של יצירה, קרבתם לבבות והרחבתם דעת ורוח והצלחתם בדרך עדינה ומיוחדת לחשוף לקהל הרחב את אוצרות היהדות והתרבות היהודית״.

עוד באותו נושא

כמה פרגון: חנן בן ארי וישי ריבו באיחוד מרגש. צפו

בחבר השופטים ישבו: הגב' דבורה קיציס, יובל סטופל ושיבי פרומן.

בנימוקי הוועדה למתן הפרס ציינו השופטים: אתי אנקרי ועדת השופטים החליטה להעניק את פרס השר לתרבות יהודית ליוצרת והזמרת אתי אנקרי, על היותה קול נשי חם בוטח ואמיץ, שתרומתה לתרבות היהודית בעלת ערך וחשיבות גדולה. היצירה של אתי אנקרי נובעת מכנות בלתי מתפשרת לצד עדינות רבה. היא נושאת את קולן של נשים יוצרות רבות בכך שהיא מעזה להביא אל המוזיקה את עצמה ואת עולמה הפנימי הרוחני.

(צילום: דודי חסון)

דרך הנגיעות שלה בשירי משורר התהילים, ריה"ל ושירת הקודש של הנשים בג'רבה ניכרת יכולתה של אתי אנקרי להתמזג בתוך עולם היצירה היהודית לדורותיה, ועם זאת להשמיע קול חדש ורענן. במילותיו של אורי אורבך ז"ל שעל שמו קרוי פרס זה שכתב בעבר על אתי אנקרי וחתם כך: אתי אנקרי, זמרת נשמה יהודית, נושאת בפני קהל שירת-תפילה בלי לפחד כלל. תשירי אסתר לעולם.

ישי ריבו

ועדת השופטים החליטה להעניק את פרס השר לתרבות יהודית לזמר והיוצר ישי ריבו, על היותו קול משפיע ובולט ביותר, בתרבות היהודית בשנים האחרונות. יצירותיו של ריבו מוטבעות בחותם ייחודי, היונק את מקורותיו ממנעד רחב של פרשנות מקראית ומשלבן בשפה הישראלית העכשווית.

בקולו הייחודי הצליח ריבו לפרוץ את גבולות הז'אנר ולסחוף אחריו קהלים רבים ומגוונים, המוצאים ביצירותיו ביטוי לאישיותו הצנועה והלבבית ואשר כל כולה רצופה אהבה. ריבו הינו יוצר מקורי שזוכה להערכה רבה מצד קהילת היוצרים.

פרס שר החינוך לתרבות יהודית ע"ש אורי אורבך ניתן ליוצרים בתחומי התרבות היהודית: ביצירה מתחום התיאטרון, קולנוע, מוזיקה, מחול, ספרות ושירה. הפרסים נועדו לבטא את הוקרת עם ישראל ליוצר בתרבות היהודית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
נסיעות בזמן
עיברייה עיברייה עיבר | 22-08-2019 12:51
זה כבר לא יהדות זה שידרוג פאזה. נורא כזה מקוממת אותי המילה כי היא קשורה בכהונה המדורדרת ששולטת פה לא משנה מאיזה כיוון. הכהונה לסוגיה הרסה את המילה הזו יהדות. היא כולה הרוסה. אבל המשמעות זה לעבור למטריקס הנבואה. היא אנחנו. כל האליטות מלאות אופל מדורדרות בגלל המילה הגלותית הזו יהדות. לא משנה ימנית שמאלנית חילונית דתית מיזרחית אשכנזית. כניראה לא במיקרה. ההצלה היא מה שהכי עצמי הכי אנחנו שזה הנבואה לפי התנך. זה עולם ומטריקס ביפני עצמו ורלוונטי לכל תחומי החיים. הוא אידיאל ענק ניפלא שבונה ומפתח את האדם וניפלא .הנה הבנתי המון דברים. שאנחנו חוזרים לגן עדן .שבעתיד העננים יהיו בריצפה באדמה. והם יהיו לנו כמו מישחק שעשוע ניפלא קסום. שאני נוסעת בזמן . שפה זה מכונת זמן אדירה רדומה. ועוד ועוד. די להיות תקוע ביעקב הגלותי אנחנו כבר לא יעקב אלא לעבור ולעבור ולעבור לישראל. הסולם והמדרגה הנכונה. שבת שלום.
2
רק לזמרים??..
יהודה | 22-08-2019 14:02
הפרס ניתן ליוצרים בתחומי תרבות שונים אדוני המיניסטר
3
בחירה טובה
בחירה טובה | 22-08-2019 16:04
בחירה טובה ישי ריבו מצליח ליצור מצד אחד תוכן אמיתי טוב ותורני ובד בבד באיכות שלא נופלת מאף זמר אחר מישראל אין עליו
4
מה זה תרבות יהודית?מה ?אתם עדיין בגלות.
בלעם | 23-08-2019 1:05
הקמתם מדינה עברית בשפה עברית וספרות ושירה ותיאטרון עבריים.מה ההתרפקות הגלותית על תרבות יהודית גטואית. יהודי דבר עברית. לפחות ישראלית.
5
לדתיים בלבד - מוזר
ערן | 27-08-2019 13:15
?