הרב אבינר: "מפקחת תנ"ך או מקפחת תנ"ך?"
הרב שלמה אבינר מתייחס לסערת המינוי הצפוי של ד"ר איילת סיידלר למפמ"רית לתנ"ך בחינוך הממלכתי דתי, ואומר כי אם אכן הפירוש לסיפורי התנ"ך שמייחסים לה הוא אכן נכון, אזי מדובר במינוי בעייתי
הרב שלמה אבינר מתייחס לסערת המינוי הצפוי של ד"ר איילת סיידלר למפמ"רית לתנ"ך בחינוך הממלכתי דתי, ואומר כי אם אכן הפירוש לסיפורי התנ"ך שמייחסים לה הוא אכן נכון, אזי מדובר בתנ"ך אחר ולא בכזה שעם ישראל שואף להתרומם ממנו.
בשיחה לסרוגים אומר הרב אבינר כי "אם נכון הוא המידע שפורסם על מפקחת התנ"ך הבאה, שמערבבת דברי גויים, דברי חילוניים, דברי בקורת — אז לצערינו, היא אינה מפקחת תנ"ך אלא מקפחת תנ"ך".
הרב אבינר מתייחס לפירושים נוספים שיוחסו לד"ר סיידלר ואומר כי "אם נכון שהיא טוענת שדוד מלכנו היה נואף, רוצח ומושחת שלטונית; שאסתר ומרדכי היו מתבוללים בראשיתם, אז לא זה התנ"ך שעם ישראל שואף אליו כדי להתרומם על ידו".
הרב אבינר מבהיר כי אין איסור לתת פירושים חדשים לתנ"ך, אך זה צריך להיעשות במסגרת של כללים מסויימים: "כללית, יש מקום לפירושים חדשים, אך בשני תנאים: ראשית ואחרית. ראשית- אמונה שהתנ"ך הוא ממקור אלוהי, שמיימי, נבואי. אחרית- שמטרת לימודו היא לעשות אדם ישר וטוב, מלא יראת שמים, אמונה וקדושה. כמה יפים הם סיפורי התנ"ך, כמה טהורים הם וזכים, כמה הם מקרבים לד', כמה הם מרוממים את המוסר, כמה הם מקדשים ליבו ונפשו של האדם".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו