הפרלמנט הירדני: "בטלו את הסכם השלום עם ישראל" - סרוגים

הפרלמנט הירדני: "בטלו את הסכם השלום עם ישראל"

הפרלמנט הירדני המליץ לממשלה על תגובות לעימותים בהר הבית, כשקראו בין השאר לבחון מחדש את הסכם השלום עם ישראל. עוד קראו לגרש את השגריר הישראלי מתפקידו ולנתק את היחסים הדיפלומטיים

הפרלמנט הירדני: "בטלו את הסכם השלום עם ישראל"
  יבטל את הסכם השלום? עבדאללה מלך ירדן (צילום: שאטרסטוק)

שבוע לאחר העימותים בהר הבית, הפרלמנט הירדני המליץ לממשלת ירדן על תגובות אפשריות לאירוע – כך דווח היום (שני) ברשת "סקיי ניוז" בערבית.

על פי הדיווח, בפרלמנט קראו לבחון מחדש את הסכם השלום בין ירדן וישראל – ואולי לבטל אותו לחלוטין. עוד קראו לנתק את היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, לגרש את שגריר ישראל בעמאן אמיר וויסברוד ולהחזיר את השגריר הירדני מירושלים.

עוד באותו נושא

ירדן: שגריר ישראל ננזף על העימותים בהר הבית

אמש משרד החוץ של ירדן זימן את השגריר הישראלי לשיחת נזיפה בעקבות העימותים שנרשמו בהר הבית, כשבשיחה הובהר לוייסברוד כי ירדן "מגנה את הפעילות הישראלית במסגד אל-אקצה וברחבת הר הבית, ודורשת להפסיקן במהירות". דובר משרד החוץ אמר כי לשגריר הועבר מסר שלפיו הממלכה דורשת מישראל לחדול מידית מ"הפרובוקציות" לטענתה בהר הבית, שלדבריה "רק מחריפות את הסכסוך ומהוות הפרה של החוק הבינלאומי".

כזכור, בשבוע שעבר הממשלה הירדנית גינתה את העימותים בין כוחות המשטרה והמתפללים המוסלמים בהר הבית, כשבדבריהם הטילו את האחריות לאירוע על ממשלת ישראל, וכן דרשו מהמשטרה לחדול מיד ממעשיה וקראו לקהילה הבינלאומית לפעול בנושא. "אנו מגנים את ההפרות הישראליות הבוטות נגד מסגד אל-אקצא ואת ההתקפה של כוחות המשטרה על המתפללים ואנשי הווקף" נכתב באגרת המחאה. "ממשלת ישראל אחראית לאלימות ולמתיחות, וצעדים כאלה יובילו רק להגברת הייאוש והתסכול. יהיו השלכות קשות לפגיעה בסטטוס קוו בהר הבית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הלוואי. לא תקבלו מים ותעופו
חילוני טהור | 19-08-2019 17:50
מהר הבית. רק נזק יש ממכם
2
יאללה שיבטלו
יצחק | 19-08-2019 21:40
כולם יודעים שמיום חתימת ההסכם ועד היום ירדן היתה צריכה להסכם הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים. הם יכולים להמשיך לאיים עד מחר. הר הבית בידנו ואין להם שום שליטה והשפעה עליו וכדאי שגם ממשלת ביבי תתחיל להבין את זה * אין באמור שום תמיכה בעולים להר הבית שמחללים את קדושתו הרבה יותר ממה שהערבים מסוגלים לחלל
3
הלוואי
אברהם | 20-08-2019 8:41
הלוואי שיבטלו הם יפסידו יותר
4
הסכם ה״שלום״
גוי תומך ישראל | 20-08-2019 10:48
אם יבטלו את ההסכם ישראל רק תרוויח, כל שנה עוברים לירדנים כ100 מ״ק (למרות שבהסכם כתוב 50) מים מהכנרת. בנוסף לכך אין באמת שלום הירדנים תומכים במשטר הפלסטיני ובפיגועי טרור. הכותב הינו גוי שפוי שתומך ואוהב ישראל :)
5
למה כולכם אומרים הלוואי?
אדיר | 20-08-2019 13:49
מה שיותר מתאים לומר זה חס וחלילה. מאז הסכם השלום האנשים מהצד המערבי של הירדן יכולים לחיות בשקט. תוסיפו לזה את כל הטיסות לאסיה שישראלים עולים עליהן מירדן. איך אפשר להגיע למצב ובו אדם מגנה את השלום? 'סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורדפהו'.